Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 25 окт 2010, 13:29

Не намерих информация, та пускам нова тема по този проблем. Двигателя е 1.8TDI, помпата механична Lukas, като цяло проста и надежна комбинация. Проблеми с паленето няма, само че докато позагрее оборотите се менят като при автоматичен смукач на бензинов двигател. Колата придърпва, няма мощност. Като загрее проблема изчезва. Нафтата е добра, (поне така си мисля :mrgreen: ) зареждам по малко и на проверени бензиностанции, та ако има лоша партида да не съм много вътре. Възможни причини неработеща свещ, клапан или друго. Както се казва: "не питай старило, питай патило", това и правя. Очаквам вашите съвети.

Потребителски аватар
krasimir_petev
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 21 юни 2008, 17:15
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.8 Endura DE 98г., Ford Tourneo Connect 06 1.8 TDCi (90 магарета)
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от krasimir_petev » 25 окт 2010, 13:34

tzocho написа:Не намерих информация, та пускам нова тема по този проблем. Двигателя е 1.8TDI, помпата механична Lukas, като цяло проста и надежна комбинация. Проблеми с паленето няма, само че докато позагрее оборотите се менят като при автоматичен смукач на бензинов двигател. Колата придърпва, няма мощност. Като загрее проблема изчезва. Нафтата е добра, (поне така си мисля :mrgreen: ) зареждам по малко и на проверени бензиностанции, та ако има лоша партида да не съм много вътре. Възможни причини неработеща свещ, клапан или друго. Както се казва: "не питай старило, питай патило", това и правя. Очаквам вашите съвети.
Сигурен ли си, че помпата ти е изцяло механика? Понеже при мен го правеше същото и се оказа от прословутия електромагнитен клапан-авансатор на помпата.

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 25 окт 2010, 14:52

krasimir_petev написа:
tzocho написа:Сигурен ли си, че помпата ти е изцяло механика? Понеже при мен го правеше същото и се оказа от прословутия електромагнитен клапан-авансатор на помпата.
Сигурен съм, при мен корекциите доколкото могат да се определят като такива се получават чрез вакум.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от specialista » 25 окт 2010, 16:00

Говорите ,а не се разбирате.Единия говори за управление на аванса и е прав а другия за управление на празния ход и той е прав.
Вземи първо провери за въздух в системата и ако гарантираш на 100% че няма и не се движи въздух тогава ще коментираме проблема.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 25 окт 2010, 18:36

specialista написа:Говорите ,а не се разбирате.Единия говори за управление на аванса и е прав а другия за управление на празния ход и той е прав.
Вземи първо провери за въздух в системата и ако гарантираш на 100% че няма и не се движи въздух тогава ще коментираме проблема.
Преди да взема решение да пиша, се консултирах с няколко специалиста :wink: и всеки изказа различно предположение.
Пуснах темата с надеждата, че някой преди мен се е сблъскал с този проблем и го е решил успешно. Аз не съм специалист и не се сещам как в рамките на няколко минути да хвана от къде идва проблема? Ако имаш някакви предположения или съвет, по-добре ги сподели.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от ЯЛТА » 25 окт 2010, 20:18

Tzocho , първо двигателя ТИ едва ли е с директно впръскване на горивото-TDI ,по скоро е обикновен турбо дизел-TD , -75 коня, предвид модела,- ЕСКОРТ .Сам няма да се справиш, ще ти трябва специалист- ГНП .Дюзите на стенд, евентуално и Г.Н.П.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от kEFi » 25 окт 2010, 20:40

tzocho написа:Не намерих информация, та пускам нова тема по този проблем. Двигателя е 1.8TDI, помпата механична Lukas, като цяло проста и надежна комбинация. Проблеми с паленето няма, само че докато позагрее оборотите се менят като при автоматичен смукач на бензинов двигател. Колата придърпва, няма мощност. Като загрее проблема изчезва. Нафтата е добра, (поне така си мисля :mrgreen: ) зареждам по малко и на проверени бензиностанции, та ако има лоша партида да не съм много вътре. Възможни причини неработеща свещ, клапан или друго. Както се казва: "не питай старило, питай патило", това и правя. Очаквам вашите съвети.
Според мен най-добре е преди да се занимаеш със всички специфично възможни причини, започни с горивото и състоянието на филтъра. Предвид липсата на контрол за качеството на горивата е много вероятно да имаш в резервоара вода или повечко парафин и тем подобни субстанции и съответно задръстен филтър. Особено ако проблемите са ти почнали с падането на температурите сутрин. Мнооого е вероятно да си си сипал нафта за отопление....

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 26 окт 2010, 11:41

Колега, къде съм писал, че впръскването е директно?! Да не се бъркаш с комън рейл?
Двигателя си е TDI т.е турбо дизел с интеркулер, 90к.с. Използвам случая да обърна внимание на всички имащи двигатели с интеркулер - редовното му почистване е от голямо значение за мощността на двигателя, проверено :!:
Що се отнася до горивото, имам такива съмнения защото проблема се появи с падането на температурите и ако все още не откривам напукани маркучи, то остава да съм заредил с лоша нафта. Направи ми впечатление, при последното ми зареждане от бензиностанция на ОМV, двигателя ускоряваше мудно. С този франчайз вече не може да се вярва на никого, собственика си плаща към веригата и гледа да избие печалба от по-евтините и некачествени горива. :evil:
Повечето парафин в нафтата променя ли миризмата и цвета на изгорелите газове?

Потребителски аватар
aatri
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 02 мар 2008, 21:33
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 1999 г.
Местоположение: Pleven
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от aatri » 26 окт 2010, 12:27

Извинявай колега как чистиш интеркулера _friends_

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от ЯЛТА » 26 окт 2010, 13:44

[quote="tzocho"]Колега, къде съм писал, че впръскването е директно?! Да не се бъркаш с комън рейл?
Двигателя си е TDI т.е турбо дизел с интеркулер, 90к.с.
TD -- Турбо дизел, със или без интерколер ! С предкамерно запалване . ;):
TDI --Турбо дизел с директно впръскване на горивото !
TDCI --Комън рейл !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 26 окт 2010, 21:09

aatri написа:Извинявай колега как чистиш интеркулера _friends_
Имал съм предвид топлообменника на интеркулера, близко е до акъла ;;): - с препарат и пароструйка.
Колега ЯЛТА, може и аз да греша, но под директно впръскване за мен означава помпа-дюза, то затова предположих.
Не се имам за специалист, затова простете лаика, ако съм в заблуждение!
Все пак това ми е първия дизелов автомобил, взел съм го с предубеждение към марката и намерението да го ползвам в кратък период от време.
Обратно на очакванията, най-вече теоретично подготвен избрах кола, която ми служи вярно вече четвърта година без разходи по нея, като изключим горивото и консумативите. Последното го уточнявам да не би някой да каже, че колата върви от самосебе си :mrgreen:
Вече си я харесвам и затова, когато (подчертавам) - след 4 години има малък проблем, то явно аз съм се разглезил. При това, както се предполага проблема ще излезе чисто BG тарикатлък.
Инвестицията ми се оказа далеч над очакваното, да не говорим, че като стъпи на магистралата със 170 км/ч., оставям разни отворковци в размисъл :shock: Не че съм фен на високите скорости, само когато ме подразнят :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Последна промяна от tzocho на 31 окт 2010, 09:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от specialista » 26 окт 2010, 21:17

Оставете спора за абревиетурите,колега в първия си пост ти писах нещо конкретно,а именно че най-вероятно става въпрос за въздух.Тези помпи са капризни точно към това.Въздух може да дръпне от всяка снадка по системата,за това сложи прозрачен маркуч от филтъра до ГНП и провери какво минава от там.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 26 окт 2010, 22:17

specialista написа:Оставете спора за абревиетурите,колега в първия си пост ти писах нещо конкретно,а именно че най-вероятно става въпрос за въздух.Тези помпи са капризни точно към това.Въздух може да дръпне от всяка снадка по системата,за това сложи прозрачен маркуч от филтъра до ГНП и провери какво минава от там.
Успех!!!
Благодаря колега за креативния пост :drink:
Благодаря и на колегата kEFi, също има основание в поста си :idea:
Маркучетата ми се виждат читави, и разсъждавайки логично би трябвало ако е от тях, това да се получава перманентно. Но на практика, не всичко подлежи на теоретичен анализ, ако и да изглежда логичен. Очевидно за такъв период от време и маркучетата може да влезнат в графа "профилактика", особено като не се знае на колко години са и дали като "се вкочанят" уплътняват добре. След като направя необходимите процедури, ще пиша за резултата - все пак нали затова са форумите, да си помагаме. :):

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от specialista » 26 окт 2010, 23:48

Всичко там е на О-пръстени които са заминали с времето.Профилактиката е повече от желателна и никога не е излишна.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от gazetto » 27 окт 2010, 21:52

ЯЛТА написа: TD -- Турбо дизел, със или без интерколер ! С предкамерно запалване . ;):
TDI --Турбо дизел с директно впръскване на горивото !
TDCI --Комън рейл !
Колега,не се заяждам но да си виждал съкращение TDI при Форд.Там може да е ТД.ТДДИ,ТДЦИ......TDI си е за VW Group.Мисля всички разбрахме какъв е Двигателя на колегата.

Съвет към колегата.Провери дали ти работи обогатителя.Би трябвало да е автоматичен с едно моторче,което издърпва второто жило на помпата.Трябва при студен двигател да се издърпа въпросното жило.Ако не работи пробвай при палене подай малко газ и задръж на около 1300-1500 оборота 10-20 секунди.Ако не работи обогатителя не е болка за умиране.Аз съм без него 3-та година и нямам проблеми зимата.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от diesel1.6 » 28 окт 2010, 01:27

gazetto написа:
ЯЛТА написа: TD -- Турбо дизел, със или без интерколер ! С предкамерно запалване . ;):
TDI --Турбо дизел с директно впръскване на горивото !
TDCI --Комън рейл !
Колега,не се заяждам но да си виждал съкращение TDI при Форд.Там може да е ТД.ТДДИ,ТДЦИ......TDI си е за VW Group.Мисля всички разбрахме какъв е Двигателя на колегата.
Ако фолксваген са казали, че това означава нещо според тях, това не пречи някои от останалите производители да кажат друго, още повече, ако е било популярно преди заигравките с думи на фв.
Много мондео мк2 1,8 тди са си тди и така си пише и на капака, и някъде в книжката.

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 28 окт 2010, 08:15

Радвам се, че темата предизвиква инерес и поражда спорове. Нали в тях се ражда истината пък и всеки научава по нещо. :-?:
Голем срам :oops:, ама обогатител, не съм обърнал внимание има ли го и дали работи. :?:
Само редовна смяна на масла и филтри (качествени), почистване на двигателя и радиаторите и зареждане с нафта, нищо друго. Като се има предвид, че преди това имах Рено19 *00101* :mrgreen: с тази кола направо се родих >:D<:
Двигателя и помпата не са капризни и след като сипах РЕДЕКС нещата се пооправиха. Като чувам от колеги с по-прецизни двигатели, помпи и дюзи какво ходене по мъките минават, темата взема съвсем друг характер. То не знаем какво ядем, камо ли да знем какво гориво сипваме.
Иначе в най-скоро време се заемам с профактично-изследователски мероприятия, колицата си го заслужава :D

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от gazetto » 28 окт 2010, 16:42

diesel1.6 написа:
Ако фолксваген са казали, че това означава нещо според тях, това не пречи някои от останалите производители да кажат друго, още повече, ако е било популярно преди заигравките с думи на фв.
Много мондео мк2 1,8 тди са си тди и така си пише и на капака, и някъде в книжката.
Така де!Но искам да видя мондео с надпис ТДИ (оригинален разбира се).Почти съм сигурен че няма.Говоря за абревиатурите,не за принципа на работа на самият двигател.При фукус има ТДДИ,което си е същото като ТДИ-то,но едното си е запазена марка на ФВ.

http://bg.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... _Injection" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Endura-D_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от tzocho » 28 окт 2010, 20:36

Стига сте водили безсмислени спорове ами помагайте. *00139*
Тъкмо се позарадвах, че проблема е отишъл в миналото и ето ти изненада. Тази вечер излизам от работа, врътвам ключа, запали за 3-4сек. и край.
Някой от форума беше писал, че "коза и форд не боледуват, направио умират" :lol: та без да искам се сетих.
В тази ситуация спешно се нуждая от помощ, така че ако някой може да препоръча подходящия човек/сервиз в София, да казва. *00134*
Един единствен път съм влизал за профилактика в сервиза на BOSH на околовръстното когато я купих, но това беше преди 4г. Също ако някой е бил скоро там, да сподели мнение. _friends_

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с работата на студен двигател/1.8TDI

Мнение от gazetto » 28 окт 2010, 22:33

Почти сигурен съм че имаш въздух по системата........Колегата ти е писал по-горе.Провери с прозрачен мъркуч.Или ако ти работи помпичката на филтъра помпи и тогава пали.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта