Копче за фарове - Мондео 96-2000
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Копче за фарове - Мондео 96-2000
Искам да питам колегите които имат такова мондео дали свети врътката на копчето за светлините , че не се сещам (ако не се лъжа преди време ми светеше). Не става въпрос за държача на копчето, там където са знаците за габарити къси и парк светлини, а за самата врътка. М/у другото съм го свалял защото си сменях държача. Там има крушка като за габарити. Проблема на тая крушка е че грее и разтопява пластмасата. моята беше изгоряла и като реших да я сменя, не можах да я отвъртя, беше се стопило и запоило всичко. Сложих нов държач и нова фасунга на крушчицата. Но този път си сложих не крушка за габарит, а светодиодна лампичка. Та за врътката - тя се сваля като се бръкне с нещо остро и тънко отдолу (има дупчица) и се издърпва. На самото копче има някакъв отвор, но не мога да видя и да преценя дали се слага някаква крушка или дали има диод да кажем, като на копчетата за прозорците.
Последна промяна от plamco на 21 окт 2010, 20:14, променено общо 1 път.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Самата врътка също свети - това бялото в единия край. Светлината идва от крушката отдолу. Крушката е същата като размер за габаритите ама не е 5W по малко е. Като се ложи 5W топи всичко наоколо. Проблема ти е в това че си сложил диод който свети по слабо и не стига светлина до врътката. И аз съм така ма не ми се занимава да майсторя нещо по въпроса.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Да, значи днес си играх да разглобявам цялото копче (основата) защото ми се губеха задните фарове за мъгла. То не са пластинки, то не са пружинки. И сачми има даже. Но го оправих де - беше се поизправила пластината за фаровете за мъгла, а трябва да е малко извита. Съжалявам че не направих снимки - нищо другия път. Ако някой има проблем с копчето за светлините да ми пише на ЛС. Вече съм "ескперт" по копче за светлините на мондео
. И наистина ми направи впечатление, че врътката има в нея бели пластмасови светловоди и отразители и се осветява от светлината на държача. Но тоя диод, моя никак не свети слабо, защото е с 9 LED-a, даже може би свети по силно от 5W крушка.

Това което ме съмнява е, че има едно кухо пространство в средата на бутона (цилиндрично) и може би там трябва да има светловод някакъв. Защото това копче едно време ми правеше проблеми ( губех светлините на таблото и габаритите) и го бяха отваряли едни "майстори" - може да са ми спестили евентуално тоя светловод, ако го има наистина. Поне на врътките на парното има такива светловоди - зелени, пластмасови, които се осветяват от къде, къде по-мижави крушки. Ами това е засега по копчето за фаровете.
P.S.: Остана ми едно резервно копче, защото избързах да си купя едно втора употреба. Ако някой е супер на зор да свирка. Но първо ще пробваме да му оправим неговото си.
А и още нещо искам да питам. Някой знае ли къде може да се намерят пера за буксата отзад (от ел инсталацията). Много по добър вариант е да си смениш перото, вместо да се правят разни спайки и удължения и запоявания на други букси. Резваш, кримпваш перото и щракваш на буксата и става като ново производствено. На този ключ, нагаря плюса, защото халогените отпред минават през него (без реле), не знам точно кое краче беше, но е червения по-дебел кабел в горния десен ъгъл като гледаш от седалката.


Това което ме съмнява е, че има едно кухо пространство в средата на бутона (цилиндрично) и може би там трябва да има светловод някакъв. Защото това копче едно време ми правеше проблеми ( губех светлините на таблото и габаритите) и го бяха отваряли едни "майстори" - може да са ми спестили евентуално тоя светловод, ако го има наистина. Поне на врътките на парното има такива светловоди - зелени, пластмасови, които се осветяват от къде, къде по-мижави крушки. Ами това е засега по копчето за фаровете.
P.S.: Остана ми едно резервно копче, защото избързах да си купя едно втора употреба. Ако някой е супер на зор да свирка. Но първо ще пробваме да му оправим неговото си.

А и още нещо искам да питам. Някой знае ли къде може да се намерят пера за буксата отзад (от ел инсталацията). Много по добър вариант е да си смениш перото, вместо да се правят разни спайки и удължения и запоявания на други букси. Резваш, кримпваш перото и щракваш на буксата и става като ново производствено. На този ключ, нагаря плюса, защото халогените отпред минават през него (без реле), не знам точно кое краче беше, но е червения по-дебел кабел в горния десен ъгъл като гледаш от седалката.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Това им е слабо място. Тока за халогените минава през ключа - съответно перата на ключа прегарят и вече нямаш халогени. Моят кака беше нагрявал че чак се беше стопила пласмасата на ключа. Взех си нов ключ, добавих си релета за халогените и сега няма проблеми.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Я разкажете кое как сте направили с тея релета, че ми писна да го отварям тоя ключ и да кривя и почиствам пластини и след това пак да се губят халогените.....
Вече мислих да слагам допълнителни бутони като на новото мондео. Там явно са са си взели поука от грешката.
Вече мислих да слагам допълнителни бутони като на новото мондео. Там явно са са си взели поука от грешката.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Така, оказа се че врътката се осветява от крушка както си мислех в началото, но май не всички бутони имат изведени фасунгата - т.е. пластинките в основата на кухото на бутона, или някои "майстори" направо им правят байпас, като разглобяват копчето, или в най-добрия случай ги губят. Та крушката е 12V / 1.2W. Моделът на крушката е PHILIPS 12828. Това не можаха да ми го кажат и в МП, като питах дали има крушка в копчето на бутона и каква е (хем питах в сервиза жичкаджията). По нататък ще сложа и малко снимки да има.
Значи крушката е много специфична. Стандарта е следния. 12V / 1.2W. Цокъл: BA7S. Тяло: T2 (цилиндрично). И най-важната характеристика - трябва да е LL (Long Life), защото на обикновените крушки им дават 200 часа живот, а тази се води 40000 часа. Това копче свети винаги когато сте на контакт.
Крушката изглежда ето така:

Само, че доста по-малка ...
Значи крушката е много специфична. Стандарта е следния. 12V / 1.2W. Цокъл: BA7S. Тяло: T2 (цилиндрично). И най-важната характеристика - трябва да е LL (Long Life), защото на обикновените крушки им дават 200 часа живот, а тази се води 40000 часа. Това копче свети винаги когато сте на контакт.
Крушката изглежда ето така:

Само, че доста по-малка ...
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Най-накрая ми свети и врътката.
Обиколих половин София докато намеря такава крушка. Даже и в МП нямат. Купих си TRIFA каталожен номер 00107. Но е 2W. Значи копчето за светлините е 2 модела. Различават се по последните две букви. Едното е със фасунга за крушка, а другото е без. Познава се отзад на перата - ако ги няма 7 и 9 от средната редичка значи е без крушка. Мойто копче си ги има и съответно има и крушка. Друг въпрос е че ел. инсталацията ми няма на буксата + и - на 7 и 9 но взех от жиците на другата крушка, която е за държача. Сега остава да сложа релета на фаровете за мъгла. Искам първо да поогледам къде ще е най удачно да се сложат и като ги направя ще напиша.

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Ще бъде добре, защото и аз искам да си оправя ключа, че така не мога да ползвам фаровете и габаритите за мъгла!
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Айде талигата вече е с релета за фаровете за мъгла ("халогените" както им викат
). И за отпред и за отзад по едно. Сега ключа превключва само релетата. Надявам се да не купувам (поправям) пак ключ.

Тия дни ще нарисувам една схема какво се реже и кое къде се връзва.


Тия дни ще нарисувам една схема какво се реже и кое къде се връзва.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Малко е кофти снимката но така изглежда светещо копче.


- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Екстра, чакам схемата, че мъглите идват....... 

-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Значи ще ви трябват:

Клещи за кримпване, 2 релета от някоя морга от форд - от малките ( за светлини, помпи и др. кафяво или бяло, да не е синьо че е нормално затворено.) Те са с два дебели пина - което е контакта и с два малки което е бобината. Още - 4 кабелни обувки за големите пинове - тези жълтите и 4 малки за малките пинове - сините. Освен това 2 удължителя - този синия - има дупки и и от двете страни и 1 кабелна обувка за маса - големината според болта на който ще си харесате маса.
Това е буксата на кабелите гледана откъм контактите за ключа:

Нас ни интересуват от средната колона горния средния и долния кабел. ( в така дадената ориентация ) те са съответно виолетово/жълто; виолетово/оранжево и виолетово/синьо. Или от схемата ( 14S-LD1; 14-LD10; 14S-LD2 )
ВАЖНО - НЕ РАБОТЕТЕ НА КОНТАКТ (ИЗВАДЕТЕ СИ КЛЮЧА НА КОЛАТА ОТ КОНТАКТА И ГО ПРИБЕРЕТЕ В ДЖОБА)
Тези трите кабела се режат посредата на дължината между буксата и докъдето може да бръкнете за кабела. И се свързват по тая схема:

Червеното и зеленото са допълнителна жица 0.75 или 1 мм2 цвят - по избор. Обърнете внимание на червените жици - на единия край на контактите на релето влизат (жълтата обувка) плюса от инсталацията и продължава към бобината ( трябва ви къса жичка ).
Добре е да работите в следната последователност за да не се омотате. Първо режете виолетово оранжевата жица в средата и слагате 2-та удължителя. Откъм бутона удължавате с жица за към масата (зеленото - където си харесате - някъде по корпуса на колата). Откъм инсталацията удължавате с двете червени жици ( около 10 см.) Хващате края на една от двете и с още една малка жица слагате двете в едната голяма жълта обувка. После слагате на другия край малка синя и след това режете кабела към консуматора - например за предните фарове за мъгла (виолетово/жълтия). Там от към инсталацията слагате голяма жълта обувка, а от към буксата на ключа - малка синя. Почти сте готови. Щракате кабелните обувки на релето ( не би трябвало да ги объркате - защото са под размер) Няма значение коя отляво или отдясно или отпред или отзад - това са контакти и консуматори.
Ами сега пробвайте дали ви светят фаровете за мъгла като дръпнете врътката с едно назад. Ако всичко е наред вържете и другото реле по абсолютно същия начин и пробвайте и задните фарове за мъгла.
При мен стана от раз - до одеве карах и пробвах. Това което ми дойде наум, че може да се направи подобрение да се вземат релетата от моргата от таблото в коша направо с цоклите и да се запоят цоклите на тия жици-мици и направо си пъхаш релето като в табло ( ще стане по-здраво и надеждно). Но и това решение работи (засега).

Клещи за кримпване, 2 релета от някоя морга от форд - от малките ( за светлини, помпи и др. кафяво или бяло, да не е синьо че е нормално затворено.) Те са с два дебели пина - което е контакта и с два малки което е бобината. Още - 4 кабелни обувки за големите пинове - тези жълтите и 4 малки за малките пинове - сините. Освен това 2 удължителя - този синия - има дупки и и от двете страни и 1 кабелна обувка за маса - големината според болта на който ще си харесате маса.
Това е буксата на кабелите гледана откъм контактите за ключа:
Нас ни интересуват от средната колона горния средния и долния кабел. ( в така дадената ориентация ) те са съответно виолетово/жълто; виолетово/оранжево и виолетово/синьо. Или от схемата ( 14S-LD1; 14-LD10; 14S-LD2 )
ВАЖНО - НЕ РАБОТЕТЕ НА КОНТАКТ (ИЗВАДЕТЕ СИ КЛЮЧА НА КОЛАТА ОТ КОНТАКТА И ГО ПРИБЕРЕТЕ В ДЖОБА)
Тези трите кабела се режат посредата на дължината между буксата и докъдето може да бръкнете за кабела. И се свързват по тая схема:
Червеното и зеленото са допълнителна жица 0.75 или 1 мм2 цвят - по избор. Обърнете внимание на червените жици - на единия край на контактите на релето влизат (жълтата обувка) плюса от инсталацията и продължава към бобината ( трябва ви къса жичка ).
Добре е да работите в следната последователност за да не се омотате. Първо режете виолетово оранжевата жица в средата и слагате 2-та удължителя. Откъм бутона удължавате с жица за към масата (зеленото - където си харесате - някъде по корпуса на колата). Откъм инсталацията удължавате с двете червени жици ( около 10 см.) Хващате края на една от двете и с още една малка жица слагате двете в едната голяма жълта обувка. После слагате на другия край малка синя и след това режете кабела към консуматора - например за предните фарове за мъгла (виолетово/жълтия). Там от към инсталацията слагате голяма жълта обувка, а от към буксата на ключа - малка синя. Почти сте готови. Щракате кабелните обувки на релето ( не би трябвало да ги объркате - защото са под размер) Няма значение коя отляво или отдясно или отпред или отзад - това са контакти и консуматори.
Ами сега пробвайте дали ви светят фаровете за мъгла като дръпнете врътката с едно назад. Ако всичко е наред вържете и другото реле по абсолютно същия начин и пробвайте и задните фарове за мъгла.
При мен стана от раз - до одеве карах и пробвах. Това което ми дойде наум, че може да се направи подобрение да се вземат релетата от моргата от таблото в коша направо с цоклите и да се запоят цоклите на тия жици-мици и направо си пъхаш релето като в табло ( ще стане по-здраво и надеждно). Но и това решение работи (засега).
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Браво, много подробна и полезна информация. Ще потърся релета и ще го направя, само че аз мисля да използвам поялник и тенол, като изолирам после с термосвиваем шлаух, вместо кабелни обувки. А преди да сложиш релетата изобщо ли не ти се включваха светлините за мъгла? При мен като натисна ключа и го държа по определен начин светват, но щом го пусна е пълен мрак, явно чрез натиска успявам да преодолея натрупания нагар, който е вследствие на консумацията на лампите. Все едно всеки път да завърташ и развърташ винтовия предпазител на ел.таблото у дома, докато има включени консуматори като печки, бойлери и т.н. веднага се вижда и чува как прехвърчат искри.......
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Моите релета са сложени по абсолютно същата схема, само че аз удължих кабелите към релетата с идеята да закрепя релетата някъде, но си останах само с идеята. Сега си висят някъде зад таблото.
Другото нещо за да светят халогените е тяхното почистване. Съмнявам се да има Мондео МК2 с халогените с лупи на които рефлекторите да не са се опекли. Моите си бяха на места черни, на места сиви но не и огледални. didon80 беше пуснал тема как се чистят.
didon80 Щом и сега не ти пуска халогените винаги и да сложиш релетата ще е същата работа, даже по зле щото ще минава по малък ток през ключа. Варианта при теб е слагаш релета и почистваш хубаво ключа, ама да знаеш че си е мъка. Най добре нов ключ.
Другото нещо за да светят халогените е тяхното почистване. Съмнявам се да има Мондео МК2 с халогените с лупи на които рефлекторите да не са се опекли. Моите си бяха на места черни, на места сиви но не и огледални. didon80 беше пуснал тема как се чистят.
didon80 Щом и сега не ти пуска халогените винаги и да сложиш релетата ще е същата работа, даже по зле щото ще минава по малък ток през ключа. Варианта при теб е слагаш релета и почистваш хубаво ключа, ама да знаеш че си е мъка. Най добре нов ключ.
-
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 11 май 2009, 11:47
- Модел на автомобила: Ford FOCUS MKII 1.6 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
А ето и версия 2.0 това ще е окончателният вариант. Релетата са от някакъв Нисан и са с куплунг и жици и релетата са със щракалки - така че не могат да изпаднат от друсане по паважа. Всички връзки са запоени и няма кабелни обувки сега - така мисля, че ще е по-надеждно.. Не съм ги снимал, но после ги поприбрах и ги вързах с тиксо към снопа кабели.


- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Да, аз и ключа съм разглобявал 2 пъти и съм го чистил, кривих пластини..........но ефекта беше кратък! Колкото до рефлекторите на халогените, наистина имам тема и след интервенцията светеха доста по-добре.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
Днес свалих ключа и като огледах забелязах нагар точно на 8 и 10 пластини, както на ключа, така и на буксата към ел.инсталацията! Самите щипки на буксата стоят по-отворени и явно не дава добър контакт, от греене се е разтопила леко пластмасата на ключа покрай тях. На едната дори се е стопила леко изолацията на проводника. Чистих пластините с шкурка и нагара изчезна, малко ВД40 пръснах накрая, сглобих, но никакъв ефект този път - няма дори задните габарити, които по принцип не са толкова голям консуматор, колкото фарчетата.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
И аз така го чистих този ключ ама не става. Накрая си взех нов ключ сложих релетата и никакъв проблем повече от година вече.
- mcdilan
- потребител
- Мнения: 192
- Регистриран: 31 дек 2007, 16:29
- Модел на автомобила: Ford mondeo 1.8TDI / 98г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
И аз имам същия проблем с нагряването на ключа, и предпазителя, и аз няколко пъти съм го разглобявал, да му намествам пластините. А предпазителя от нагряване стопи гнездото си, и сега съм го извел отвън, с удължение от мястото му където трябва да е...И му сложих вместо 20А, 25А предпазител, за сега нямам проблем, но и аз трябва да си поиграя да сложа реле, ама най вероятно когато откажат 
П.С. Който е с двигател дизел, може да си сложи реле за предните фарове за мъгла на мястото на R8 ( реле 8 ), там по принцип се слага реле за ел. горивната помпа на бензиновите двигатели.

П.С. Който е с двигател дизел, може да си сложи реле за предните фарове за мъгла на мястото на R8 ( реле 8 ), там по принцип се слага реле за ел. горивната помпа на бензиновите двигатели.
- lorinzar
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
- Модел на автомобила: продаден
- Местоположение: montana
- Status: Извън линия
Re: Копче за фарове - Мондео 96-2000
а как сваляте тая крушка че на мен не свети от година и нещо не мога да разбера как да сваля ключа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта