Странно поведение на оборотите!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Странно поведение на оборотите!

Мнение от Nebhotep » 02 ное 2010, 08:56

Здравейте, вчера с интерес прочетох доста от темите касаещи оборотите но не открих проблем като моя.
Накратко за проблема: обороти на студен двигател в норма, след загряване над 40 градуса, до около 80 градуса след освобождаване от скорост оборотите падат под нормалното, мотора леко притриса но не изгасва. След загряване до нормално работна температура проблема със спадащите обороти при спиране и движение по инерция изчезва. На празен ход остава само съвсем слабо забележимо прекъсване и леко колебание на оборотите.
Проверени: вакуумни маркучи- нямат видими следи от спукване, а и няма несвойствено съскане под капака. Почистен MAF. Сменен въздушен филтър, което доведе до леко подобряване на ситуацията. Почистена дроселова клапа.Ревизирани електро куплунзи на повечето датчици. Стъпковото моторче е чистено преди 20 000 км. Ламбда сондата е сменена с оригинална преди 15 000 км. Колата не пуши черно и няма мазни сажди в ауспуха. Кабелите и свещите са сменени преди 22 000 км. и видимо изглеждат наред. Горивният филтър и той преди 20 000 км.
Съмнения за виновника за проблема: Съмнявам се в MAF, запушени дюзи или в някой от импулсните преходни режими на стъпковото моторче, например при температура на антифриза от 40 до 80 градуса(дали изобщо има такъв режим). Диагностика е правена преди 3 месеца и всичко беше в норма.
Всички разсъждения по темата са добре дошли! Благодаря!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от Nebhotep » 02 ное 2010, 13:36

Да допълня, преди малко разкачих акумулатора за 15 минути, но проблема си остава. При студен двигател е ок, а при топъл се влошава. Чудя се, дали не ми играе номера ECT датчика. И още нещо, което забелязах, при загрял двигател при изфорсирване над 4000 оборота и отпускане на педала след това, оборотите падат и се нормализират нормално и секунда- две след това започват да играят от 600 до 850 и така, докато не се подаде малко газ, за да поеме двигателя. Иначе се форсира нормално без прекъсвания.
Като че ли се дави, възможно ли е да е от дюзите, при ниски обороти някоя пикае и, затова да е така...
Последна промяна от Nebhotep на 02 ное 2010, 13:48, променено общо 1 път.

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от varby » 02 ное 2010, 13:43

Като знам качеството на горивата,20000км. са достатъчни за горивния филтър.Смени го и виж дали ще има промяна ,смени и свещите.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от Nebhotep » 02 ное 2010, 17:52

Колеги оказа се от ламбда сондата. Бях в сервиза в двора на "Хенри Форд" при Ники и след диагностика и много измерване стигнахме до този извод. Просто имам е***ти и малшанса само преди 20 000 км. смених сондата с оригинална за 330 лв. и сега дърво. Ламбдата е забила на бедна смес и на празен ход компютъра се шашка и се мъчи да установи оборотите. Това е...

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от deathstorm » 03 ное 2010, 03:37

Добре де колега не усети ли внушително покачване на разхода при положение, че ламбдата ти е забила на бедна смес? В какво време живеем даваш 300лв+ и очакваш да не се занимаваш с него повече, а то какво излиза. Да се чуди човек като знае, че има и за 80 лева некви и ако е прочел твоята тема какво да си вземе ...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от Nebhotep » 03 ное 2010, 09:21

Абе лоша работа! Проблемът започна преди 2 дни, явно сондата е умряла изведнъж. Затова не съм усетил чак толкова разхода, но вече се виждат и мазнотиите в ауспуха. Сега ще си взимам от по- евтините сонди до около 150-180 лв. и да се надяваме да изкара едно 50 -60 000 км., че яко се вътрих с предишната.
А и съм спазвал всички инструкции на производителя за безпроблемна работа на сондата и зареждам само на една бензиностанция, където съм си харесал качеството на горивото. Нямам обяснение за преждевременната смърт на датчика...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1624
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от fordmaniac » 03 ное 2010, 18:47

Че Бош сонда е 179 лВ. И си е истинска. Аз си ги зимам от Бош София.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от Nebhotep » 03 ное 2010, 19:03

Абе бошовските май са турски не им се доверявам. Днеска сменихме с майстора сондата (NTK), всичко ми излезна 150 лв. и работата заспа.
Препоръчвам ви го този сервиз, диагностика е много кадърно момче. Казва се Ники, тел: 0888615364, преди години е работил в Мото Пфое и ги разбира доста болежките на форд.

bertoneeee
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 04 ное 2010, 21:16
Модел на автомобила: Ford Escort 97g 1.6i 16v zetec
Ford Fiesta 98g 1.25i 16v zetec
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от bertoneeee » 10 ное 2010, 22:08

колега имам същия форд като твоя,имам и газова уредба!!!имах същия проблем като твоя,и си смених ламбда сондата но за 40 лв втора употреба от една морга,сам си я свалих от същата като нашите фордювци!дори си я смених пред моргата сам и още като запалих и усетих голяма разлика!!!

spaiker_89
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 24 дек 2010, 21:07
Модел на автомобила: ford fokus 2.0 16v zetec
Местоположение: пазарджик
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от spaiker_89 » 24 дек 2010, 21:31

колега имах горе долу сходен проблем ...колата ми е фокус 2000г на газ и бензин и при мен оборотите се колебаеха и на моменти колата направо си гаснеше трудно форсираше и т.н. препоръчаха ми добавка за почистване на цялата горивна система (сещай се ) сложих 40 лева бензин и добавката с цел по бързо почистване се качих на магистралата и изминах около 200км за мой късмет от прекъсването нямаше и спомен ... опитай 8 лева е добавката ноо не помня името ..иди в някой сервиз те ше ти препоръчат ;) надявам се да сам помогнал

spaiker_89
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 24 дек 2010, 21:07
Модел на автомобила: ford fokus 2.0 16v zetec
Местоположение: пазарджик
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от spaiker_89 » 30 яну 2011, 22:45

смених бензиновата помпа ... 250 лева :shock: :( :cry: ;;):

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от Edinuser » 30 яну 2011, 22:50

Аз вместо добавки от време на време наливам 10л. 100 октана бензин от OMV и май има по-добър ефект. А и е по безопастно за горивната система.

spaiker_89
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 24 дек 2010, 21:07
Модел на автомобила: ford fokus 2.0 16v zetec
Местоположение: пазарджик
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от spaiker_89 » 31 яну 2011, 08:34

не е лошо като идея :wink:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от Nebhotep » 04 май 2012, 19:37

Откакто се стопли времето отново се появиха проблемчета с оборотите! Но този път по посока на повишени обороти на празен ход и задържане на високи по време на движение. На празен ход от време- навреме задържа към 1200 оборота при спряло положение, след загасяне на двигателя и наново запалване проблема изчезва до следващото задържане. При движение например на 2500 и натискане на съединителя оборотите плавно отиват до към 3000-3500 и остават там известно време, след това падат на 1500 и дотам.
Абсолютно всички консумативи по колата са нови и постоянно се ревизира електрическата мрежа и изпълнителните елементи към нея. Днес замерих TPS датчика и ми показа следните стойности: напълно затворена дроселова клапа 1,00 волта при референтни данни от Аутодата 0,9 волта, при напълно отворена клапа 4,77 волта при референтни стойности 4,8 волта. Според вас може ли да се приеме минималната разлика във волтажите за нормална, все пак всеки уред дава някакво отклонение?!
Съмнявам се и за VSS сензора, въпреки че измерихме дали до него достига напрежение и всичко е ок. Интересното е, че като разкача куплунга на VSS сензора и покарам колата с разкачен датчик и след това закача куплунга и рестартирам компютъра проблемът се оправя за около седмица и после пак така...
Мнения по въпроса...?

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от yorki_man » 05 май 2012, 13:28

На моето Мондео 2.0, 95г, така ми се вдигаха оборотите и намерих изваден маркуч на вакуума, точно под дроселовата клапа.
И аз се оплаквам от такова колебание на оборотите само на газ. Като припомпя с педала на спирачката и се нормализират, даже съм пускал такава тема във форума. Чистих моторчето, MAF сензора и смених свещите. Промяна няма. Другото, е че на около 1500 оборота като подавам плавно газ ми придърпва и хълца, после вече се развърта. Това го прави и на бензин и на газ. Къде се намира този VSS i TPS датчик? Може ли някой да ми каже какъв е датчика след MAFa към дроселовата клапа. Разположен е от долу на въздухопровода - вертикално. Вътре представлява някъкви телчици с пъпка. Благодаря.
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от z42 » 06 май 2012, 22:57

Сензора след MAF-а мери температурата на входящия въздух. TPS-а това е потенциометъра на дроселовата клапа. VSS - Vehicle Speed Sensor е сензора за скоростта на движение и в момента не мога да ти кажа къде се намира.
При мене на Галакси 2.3 борим спорадични пропадания на празния ход. На студено май е най-добре, макар че ми палеше на 3 цилиндъра от време на време (може да е било конденз - гасях я на газ тогава, а беше зима). Като загрее почваше да губи обороти почти на всеки светофар. Тия дни нещата загрубяха - почти гаснеше. И на бензин и на газ. И на двете бях на резерва. Заредих бензин. Свърши газта и като заредих пак нещата се поуталожиха, но не се оправи де.

Вчера ревизирахме и уплътнихме всички маркучи, вакууми и пр. покрай колектори и т.н. За 100-тина км наблюдение - промяна има, но не се оправи, а само се промени - почна да губи мощност на газ, когато си иска и като се оправи, после си работи известно време нормално. На бензин не правеше номера. Губеше мощност и на равен път. Преди малко сменихме свещите със старите - BOSH PLATINUM 0.8 mm gap (явно и предишния собственик не е правил компромиси с колата, като взех колата не знаех че е с хубави свещи и ги сменихме веднага, новите бяха NGK IRIDIUM 1.1 m gap). Засега от 7 км пробег не мога да кажа, но още не ми е правила номера нито веднъж, а я изчаках да загрее добре - и перката си завъртя.

Интересно ми е защо по всички каталози дават свещите (за една и съща кола с един и същи двигател) на различните производители да са с различна междина и то в такива широки граници 0.8 до 1.1 дали не беше и до 1.3 мм за някои! Четох тук че по-малката междина е за предпочитане. За каране на газ същото ли важи?
ПП. Няма да се учудя ако от Форд пак са направили някоя боза с документацията и се окаже че препоръчват наред с подходящите и неподходящи свещи! (както с маслото за скоростите ми)

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от z42 » 08 май 2012, 00:03

Е нямам късмет - пак се случи да ми паднат оборотите на светофара както преди! Явно не са свещите, макар че с 0.8 мм май върви по-добре все-пак.
Сега почва едно ходене по TPS-и и пр. ...само на тото ли може това да се бори?

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от yorki_man » 08 май 2012, 21:19

z42 написа:Е нямам късмет - пак се случи да ми паднат оборотите на светофара както преди! Явно не са свещите, макар че с 0.8 мм май върви по-добре все-пак.
Сега почва едно ходене по TPS-и и пр. ...само на тото ли може това да се бори?
Здравей колега! Пробва ли като си на кръстовище като почне да мени и си на оборот както си натиснал спирачката леко да я припомпваш бързичко с около 2см амплитуда - при мен тогава си идат на място и държат на 800-900. Възможно ли е да смуче вакуум от сервоусилвателя, не мога да си обясня. Като включа климатика си поддържа оборотите. Пиши как решаваш проблемите.
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от z42 » 09 май 2012, 00:08

След ревизията на вакуумите и връщането на старите свещи по-рядко го прави, днес - нито веднъж ясно доловимо. Но може и да е защото леко захлади времето. Зимата го правеше само след 10-тина км на много загрял двигател (очаквах лятото да се влоши и така и стана, но това са си спекулации). Ще изчакам да се повтори и ще пробвам с помпане на спирачката и климатика, но нормално е това което казваш - и двете инструктират компа да вдигне оборотите понеже са товар за мотора. Същото трябва да важи и за въртенето на волана.
Сега чета да се пообразовам малко...

ПП. EGR моята кола се оказа че си няма - още в завода е затапен. Стъпковото моторче макар и почистено все още не е извън подозрение... ще видим накрая какво ще излезе, може и две неща да са (почти сигурно, понеже и ППХ боря - почва ми чак на 3500 оборота)

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странно поведение на оборотите!

Мнение от z42 » 12 май 2012, 00:44

смених бобина, не се оправи. сега мога да сменя и другата, ламбда сондата или не знам вече какво... проблемът е че всеки опит струва над 100 лв...
Тая тема се оказа най-близо до моя проблем, затова и там написах повече:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 91#p417091" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта