Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCi -проблема е ОТСТРАНЕН

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
SERIOUS LUBO
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 29 май 2009, 10:10
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi 90 кс 2000г
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от SERIOUS LUBO » 02 ное 2010, 08:50

човека ти каза ... смени водната помпа..а може и термостата и датчика за температурата...все трябва да почнеш от някъде да издирваш проблема...ако продължаваш да си фучиш с 150-160 най много да питаш за двигател след известно време

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от Alexi » 02 ное 2010, 09:14

водната помпа се сваля и гледа не става с диагностика - възможно е да е частично превъртяла и да се върти но с по ниски обороти .. ако не ти включва перката ще прегрява главно в града ,извън града тя не играе съществена роля .. ако е от термостата колата ти ще прегрява много бързо и всъщност винаги не само над 140 .. другото което трябва да направиш е да смениш антифриза ако не си го сменял - понякога е прекалено гъст което също води до загряване на мотора ...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от nikolovvd » 02 ное 2010, 13:41

Направи една промивка. Източи антифриза и напълни вода. След 20-30 минути работа на място изхвърли тази вода и напълни отново, като сипеш някакъв препарат за почистване на пътищата. Съмнява ме, че имаш някъде запушване на канал и при по-голямо натоварване на двигателя в този канал се получава температура, която не може да се отнеме поради по-малкото количество охладителна течност. Най-често това се получава от заседнала стружка още в завода. Ако искаш опитай да изкачиш същият баир след промиването, но с вода вместо антифриз, за да видиш дали ще се получи същият проблем.

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 02 ное 2010, 20:06

Благодаря на всички за съветите и препоръките.

Да ви доложа какво съм направил досега:
- Антифриза го смених преди десетина дена. Стария беше учудващо за мен чист, направо като нов, червеникаво-розов на цвят. Дори го налях на старата си кола (Кадет Е 1991г.). Затова реших, че промивка не е необходима, но не се сетих да налея вода и да я изпробвам. Новия е подобен, закупен от Лукойл, на -37 градуса.
- Колата е в сервиз вече. Първо ще проверят датчиците, после всички степени на перката и ако не открият нищо ще свалят водната помпа. После ще пиша какво е станало.

ПП: Lubo колата я карам със 150-160 само когато я тествам и съм особенно внимателен. През останалото време си я къткам. Все пак за мен си е доста скъпа кола.
Изображение

Потребителски аватар
ftall
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 11 мар 2010, 14:33
Модел на автомобила: Fusion 1.4 TDCi
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от ftall » 03 ное 2010, 00:41

При сходни параметри на предишната ми кола - Ровър се оказа, че си е заминала гарнитурата на главата. Това се разбра след няколко мнения на майстори, че не е проблема в нея, след един газов анализ на съдържанието в разширителя, сменен термостат и отворена водна помпа. Докато я карах, преди да сдаде багажа се опитвах да анализирам дали го прави при наклон надолу или нагоре, дали първо спира парното, а после прегрява или обратното и тн, но каквото трябваше да стане си стана и без анализите ми :)
Изображение

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 03 ное 2010, 18:59

Точно това смятам да направя утре, като взема колата от сервиза , ако няма резултат - газов анализ. Но се надявам да не е гарнитура или глава.
Изображение

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от Peet » 03 ное 2010, 20:04

Пробвай с нова капачка на разширителния съд.

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от kinosko » 05 ное 2010, 19:08

Вчера си взех колата от сервиза. Водната помпа е добре, антифриза е -37 градуса. Днес ходих да и правят газов анализ. И там всичко е ОК. Течността въобще не си смени цвета. Слава богу, че не е гарнитура или глава. И там колата работи около 40 мин на място, а стрелката съвсем леко подмина средата и не мръдна на никъде, но перката не се включи. Някой знае ли на колко градуса трябва да се включва първата и на колко втората степен на перката? Защото когато ходих на диагностика до 108 градуса перката не се включи. Тогава майстора ми каза, че тези (по-съвременните) мотори работели на по-висока температура, но все пак според мен поне първата степен трябваше да се включи. Инъче и двете степени работят(на две места ми ги мериха). Друго мнение (на майстора от последния сервиз) е, че съм карал с повече антифриз от нормалното. Той каза, че трябвало да е между минимума и максимума при загрял двигател, а аз доливах до там, но при студен двигател. Когато загрееше подминаваше максимума с 1-2 см. Ако някой знае при студен или при топъл двигател се намества нивото на антифриза между мин и макс и къде се намира датчика, който включва и изключва перката, нека да сподели.
Изображение

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз от разширителния съд на Фокус1.8 TDCI

Мнение от sparky_ » 07 ное 2010, 16:59

Колегата по горе ти е писал провери си капачката може да не изпуска клапана и затова да прави това

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифризна Фокус1.8 TDCI-проблема е открит

Мнение от kinosko » 14 ное 2010, 21:13

След многократно ходене по сервизи и диагностики и какви ли не мнения на майстори (от пукната глава или издухана гарнитура до нивото на антифриза в казанчето или повредена капачка) реших да разуча ел. схемите на колата (най-вече на охладителната с-ма и с-мата за управлвние на двигателя) и сам да си открия проблема. Установих, че не сработва първата степен на вентилатора - при принудително подаване на напрежение (мост м/у трети и пети pin на релето за първата степен) тя не сработва. Първо се съмнявах в резистора, но след като го шунтирах отново не сработи. Започнах да търся проблема по кабелите и буксите и го открих - БУКСАТА С 6 КАБЕЛА В ГОРНИЯ КРАЙ НА ВЕНТИЛАТОРА (НАГОРЕЛИ КОНТАКТНИ И ИЗОЛАЦИОННИ ПОВЪРХНОСТИ НА ЕДИНИЯ КАБЕЛ). Временно съм решил проблема, като почистих нагорелите контакти и разширих мъжкия куплунг. Смятам следващата Неделя да заменя цялата букса с устърклема. Ако някой има по-добра идея моля да я сподели.

http://kachi-snimka.info/viewer.php?id= ... 62334f.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от kinosko » 21 ное 2010, 20:28

Здравейте отново!
Както писах по-рано, днес (единствения ми свободен ден) си поиграх малко и си оправих буксата. Не я смених и не я направих с устърклема, както си мислех тъй като видях, че от 6-те кабела се ползват само 4-те и просто взех единия от свободните. Ако някой има подобен проблем и желае повече подробности за това как да го реши да ми пише. Аз вече съм на ТИ с ел. частта на охладителната система (кабели, букси, резистор, релета, предпазители, вентилатор и т.н.). Ще съм щастлив да помогна.
Изображение

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от Alexi » 21 ное 2010, 22:28

не искам да пророкувам но при 130-150 перката не играе никаква роля .. нейната роля е да осигурява въздушен поток когато такъв липсва - примерно бавно движение в града и престой на едно място ...

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от kinosko » 22 ное 2010, 18:50

Alexi какво имаш в предвид? Според теб какво друго може да е? Аз не изключвам да има и нещо друго, но за каквото съм се сетил или са ме посъветвали съм го проверил. Но си мисля, че от перката може да е изхвърляла антифриза, тъй като го прави само на баир. Там изгаря повече гориво за едни и същи километри (в сравнение с равен участък), което несъмнено води до повече отделена топлина. Топлината се увеличава и от това, че двигателя е по-натоварен в баира. А фокуса с тази малка решетка, тези кори отдолу и отгоре и този радиатор пред основния (за климатика) мисля че не осигурява достатъчен въздушен поток, особено в баирите. На равно и без вентилатор няма проблеми. Дано да съм прав. Не съм го тествал още, тъй като нямам време, но в Събота или Неделя ше отскоча до същото място да го изпробвам. До тогава, ако желаете изказвайте предположения дали това (вентилатора) е бил проблема или има и още нещо. Ако някой има друго предположение за проблема съм склонен да го проверя (ако не друго, то от любопитство).
Изображение

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от G_o_c_e_v » 22 ное 2010, 19:26

И при мене този или някой до него куплунг беше прегорял по същия начин. Само дето не ми работеше първата степен на климатика. Извадих кабела отстрани и му направих мост покрай куплунга. Стана 2-ра година така върви, колкото до температурата, на моя фокус стрелката не е мърдала никога от средно положение, натоварена или не, зима или лято, по баир или на равно. Дори и на 3-та по стръмен баир пак са се включвали перките (и двете на макс) и не ми е мърдала стрелката на никъде.
За капачката до колкото знам тя потдържа определено налягане в охладителната система, а течност под налягане има по висока точка на кипене, то затова и на 100г водата още не е кипнала

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от Peet » 22 ное 2010, 20:22

Практическо наблюдение- баща ми караше Голф 2. Проблема беше същия- смених капачката на разширителния съд- проблема беше решен.

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от kinosko » 22 ное 2010, 22:57

Добре де, убедихте ме. След теста ако пак има проблеми ще сменя КАПАЧКАТА.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от urgan » 23 ное 2010, 10:27

Аз никъде не видях Проблема беше..... Решението беше....
Пишете за развитието не само да променяте заглавието ПРОБЛЕМА РАЗРЕШЕН. Темата трябва да е полезна и за други хора :)
Изображение

Потребителски аватар
G_o_c_e_v
потребител
потребител
Мнения: 308
Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от G_o_c_e_v » 23 ное 2010, 16:08

Той човека е писал какво е открил и как си е решил проблема...
kinosko написа:Започнах да търся проблема по кабелите и буксите и го открих - БУКСАТА С 6 КАБЕЛА В ГОРНИЯ КРАЙ НА ВЕНТИЛАТОРА (НАГОРЕЛИ КОНТАКТНИ И ИЗОЛАЦИОННИ ПОВЪРХНОСТИ НА ЕДИНИЯ КАБЕЛ)
kinosko написа:тъй като видях, че от 6-те кабела се ползват само 4-те и просто взех единия от свободните.
... само, че ние не смятаме че от това е проблема с изхвърлянето на антифриза, затова го караме да пробва с др капачка...

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от kinosko » 23 ное 2010, 17:45

В неделя ще я изпробвам първо със старата капачка и ако (недай си боже) пак изхвърли антифриза тогава ще я сменя.

Специално за urgan: Проблема (поне според мен, тъй като не е изпробвано) беше, че първата степен на вентилатора не работеше, поради нагорели контакти на единия кабел на буксата до самия вентилатор. Решението-поправка на буксата.
Изображение

Потребителски аватар
kinosko
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 окт 2010, 20:30
Модел на автомобила: Форд фокус Turnier 1.8 tdci, 115 к.с., 10.2003 г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Изхвърляне на антифриз Фокус 1.8 TDCI-проблема е РАЗРЕШЕН!!!

Мнение от kinosko » 28 ное 2010, 12:08

Тръгвам на изпитание. Ако се прибера навреме ще пиша какво е станало. Ако не - утре. Чао, и дано се върна благополучно.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта