Загряване на място, или каране студена!!?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от diesel1.6 » 20 фев 2009, 21:35

Иначе сутрин чакам да позагрее - все пак е дизел и съм чувал, че е добре
Благодаря, колега. Звучи доста компетентно и полезно. Ще запомня, и ще казвам вече на клиентите си, че аз съм чувал, че някой в един форум е чувал, че дизела трябва да се държи да работи студен на място.
Кажи само, предния който е чувал, от кого е било?

А едно време сме изнасяли по милион компютри за Япония, съм чувал аз в един виц :)
Изинете ме за шегите - колите са си ваши, избирате си сами и си плащайте сами всичко. Споменатата Лада е била счупена, между другото.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от ivo_63 » 22 фев 2009, 17:45

братчет темата е за дизел - не пречи , че споделяш за жигулката щом е дизел :D :D

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от dizela » 23 фев 2009, 15:03

ЕЕ, добре колеги. Пролича колко нов съм тук. Нямам оправдание, че говоря по-общо от необходимото. :cry: За това и чета вашия форум - уча се. Карам Форд дизел от един месец. На мен ми се струва логично да изчаквам колата да поработи преди да тръгна. Видях и противоположни мнения. Не мога нито да ги оспорвам, нито да ги подкрепя. Ще изчакам да натрупам опит с тази кола.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от diesel1.6 » 23 фев 2009, 21:08

dizela написа: На мен ми се струва логично да изчаквам колата да поработи преди да тръгна. Видях и противоположни мнения. Не мога нито да ги оспорвам, нито да ги подкрепя. Ще изчакам да натрупам опит с тази кола.
Опита по този въпрос ще натрупаш, ако си монтьор. Мнения има всякакви, хора различни.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от debug » 23 фев 2009, 21:47

Не разбрах аз само за дизели ли се коментира или по принцип?

Пък иначе аз ще дойда най-големия душманин във форума :D: .
Слизам, паля и тръгвам. Давам само около 20 секунди на котките да избягат, че три-четири дадоха фира от бързи стартове (имаме много котки в махалата, и си умират да се завират под колите). Карам нормално до кръстовището с булеварда (има-няма 100 метра) и там с много газ се включвам в движението - иначе няма как... И тъй като винаги закъснявам :oops: , нямам време за първа-втора, подгряване и прочие - карам си бързичко и с форсиране. Даже за да загрее по-бързо и да ми стопли сънените кокали, я държа умишлено на трета и я карам на високи обороти.

Така си карам и Маздата от около 10 години (даже зимата основно карам нея) - досега не и се е отразило. Върви си, губи към литър и половина масло на 10000км (10W40), то половината изтича де... Има си виещ лагер на студено на първичния вал май на скоростите (само на празен ход), така е от 15 години и не се е променило... За това не го и сменям.
Отоплението впрочем го държа на студено и рециркулация, без вентилатор, докато малко мръдне стрелката, и после пускам духалката и топлото. Сменям си термостата веднага, като я усетя че почва да не загрява за света, даже съм и сложил и картон пред радиатора за зимата. Дотолкова мога да се съобразя с колата - за останалото тя ще се съобразява с мен.
Единствен недостатък намирам повишения разход - примирил съм се.
Изображение

Изображение

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от ivo_63 » 26 фев 2009, 21:22

точно така - ако ме видиш леко намали да не пребоядисваме мършите :D :D :D
пази котета де :D

Андрей Моев
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 юни 2009, 14:32
Модел на автомобила: Ford Focus D
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от Андрей Моев » 22 юни 2009, 09:35

Аз по-скоро искам да се включа с въпрос отколкото с компетентно мнение. Забелязах на моя Фокус 1,6 бензин, при температури сутрин около или по-ниски от 10С при първо палене винаги гасне. На второто всичко е ок. Това нормално ли е? И другото- има няма 4-5 мин. и стрелката закова 79С и оттам не мърда..Няма парно, няма климатик. Една идея преди 80С стои и не мърда? Идеи?
Изображение

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от samsung_bg » 22 юни 2009, 10:07

Андрей Моев написа:... Забелязах на моя Фокус 1,6 бензин, при температури сутрин около или по-ниски от 10С при първо палене винаги гасне. На второто всичко е ок. Това нормално ли е? ...
Не е нормално това. Възможно е ECT датчика да е за смяна :roll:
Изображение

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от krushkoff » 16 юли 2009, 11:15

И аз съм 100% зад това да си поработи хайванчето на място няколко минути.
Винаги съм го правил и с бензиновите коли,които съм имал и съм убеден,че позагрелия двигател се износва много по-бавно от студения.Плюс това,когато е загряла не гори като змей-горянин.
То нали затова си има една приказка: "Трака като студен дизел"
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от diesel1.6 » 16 юли 2009, 15:13

krushkoff написа:И аз съм 100% зад това да си поработи хайванчето на място няколко минути.
Винаги съм го правил и с бензиновите коли,които съм имал и съм убеден,че позагрелия двигател се износва много по-бавно от студения.Плюс това,когато е загряла не гори като змей-горянин.
То нали затова си има една приказка: "Трака като студен дизел"
Убеди и нас, отговори на простичкия въпрос "защо" :). Из темата има обяснения разни.
За трудения дизел, който трака, най-доброто е да го изкараш от "тракащия" режим. Примерно с подкарване и загряване на горивната камера и двигателя като цяло.

Потребителски аватар
krushkoff
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 14 юли 2009, 23:33
Модел на автомобила: Мондео "Ghia" 1,8 турбо дизел 1997г.
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от krushkoff » 22 юли 2009, 23:09

http://209.85.129.132/search?q=cache:JY ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ей тук хората са написали:
"По-високи натоварвания.По-високата мощност създава по-високи механични и топлинни натоварвания върху двигателя,което предполага,че той има по-кратък експлоатационен период.Този недостатък може да се ограничи,като двигателя се загрява преди натоварване и след спиране на автомобила се остави да поработи няколко минути на празен ход преди да изгаси."
Разгледайте я цялата.
Полезно е.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от diesel1.6 » 23 юли 2009, 11:41

Много голям текст си ни посочил, толкова, че полезното се губи в плявата. Въобще не намерих къде е онова, което си копирал, но това не е важно много.
Прави са хората, че определен проблем може да се намали, като се загрява колата преди натоварване. Но ние не говорим за един конкретен проблем, а за системата от свързани фактори и по-доброто за двигателя в зависимост от всичките фактори.
Загряването на празен ход е вредно и по-скъпо от загряването в номинален режим за двигателя. Не говорим за режим максимална мощност, а за номинален или малко под него - това е оптималният режим на двигателя във всички случаи, студен, топъл или прегрят. Е, говорим за изправен двигател, че някои кошници може би наистина имат нужда да загреят на място.
Конретно за цитирания текст - става дума за турбодвигатели и за това, че там имаме термични проблеми. С какво механичните такива биха намалели след загряването? В ттурбо варианта натоварването трябва да стане плавно, в рамките на половин-една минута. Но плавно, а не никакво за една минута и после газ до ламарината. Ти ако чакаш колата да ти загрее, сигурно отиват 10 минути, през което време си окадяваш маслото, по сегментите и колекторите се отлагат смоли, отравяш въздуха, зацапваш катализатора фатално, ... Като казах катализатор, новите коли, където държат на екологията, имат специално предвидена ситема да натоварва двигателя докато е студен и да не го оставя на празен ход. На някои се подава излишно гориво и се мени центровката, за да се предотврати отлагането на смоли и отравянето на катализатора от въглеводороди.
А втората част на текста се отнася за спирането на двигателя, не разбра ли? Не е добре след като си карав в тежък режим, да спреш двигателя. Това и баба го знае, ако може малко да мисли. За да не се чака на място и да си губиш времето, понякога може да е по-удобно просто да се покара кротко минута или повече преди пристигането.

biser1970
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 17 фев 2010, 17:34
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от biser1970 » 19 фев 2010, 01:55

Когато нищо не помага,прочети упътването !!!

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от cockyhotty » 21 фев 2010, 15:56

Според мен е наложително подгрявнето на място на двигателя преди тръгване особено през зимата с цел видимост и безопастност. Ако тръгнете веднага през зимата джамовете ви могат и да замръзнат отвътре. Ето моите доводи:+ комфорта, +безопасността, +по-добратата работа на двигателя след 10 мин на място. Всеки сам си избира. Аз лично съм забелязъл, че ако не подгрея 10 мин при тежките зимни условия (-20), се чува лекичко потракване от още не добре напълнените маслени повдигачи поради сгъстеното масло (автомобила ми е 100 % изправен със изправен термостат, синтетично масло и т.н.).Двигателя създава и повече вибрации при пришпорено тръгване. Все пак едно е да работи двигателя на 1200 об/мин (което не е точно празен ход, а леко повишен празен ход и си има норм. налягане на маслото) и да си загрее без да се наторварват различните му компоненти, съвсем друго е да тръгнеш веднага и да дъжиш 2000 об/мин, че и отгоре за да се движиш нормално. При тежкото градско движение човек ще не ще му се налага да форсира двигателя, за да се включи в движението или да избегне някой да го размаже. Ясно е какъв е ефекта върху все още невлезлият в работен режим двигател. Така, че Mr. Diesel отново ръси мозъци на килограм. :!:

niki89
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 авг 2010, 11:12
Модел на автомобила: ford sierra 2.0 OHC
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от niki89 » 30 авг 2010, 16:23

Попринцип е хубаво да поработи 2-3 мин на място до 1500 оборота.но лятно време просто изчакаи наколко секунди да качи масло без излишно подаване на газ зада няма износване и тогава трагвай без излишни подавания на газ поне 1 км

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от kEFi » 22 окт 2010, 22:26

Натрупване на сажди и други боклуци в катализатора при дизеловия автомобил е сигурно, независимо дали подгряваш на място или излиташ със 100. В градски условия. Същото важи и за рециркулацията на отработените газове, ЕГР-ри и тем подобни джаджи. Та въпросния кат е като боклуджийско кошче, ама с крематориум - демек ако един път в седмицата или поне на две, разкараш красавицата извън града за по-дълго, се прибираш обратно с почистени карантии ;) а и усещаш как красавицата ти е мнооого отзивчива - реагира на всяко погалване на педала :) Е, естествено, не за цял живот! Годинките винаги си казват своето!
За маслото...споко, още никой няма кола на възрастта на някоя укадена църква. То и в Рилския манастир що свещи са изгорели, ама лъщи, щото го почистват. Така е и при маслото. И то се чисти, а и се сменя. На мойто производителя ми пише, че се сменя на 16 000 километра. Да, ама всички майстори ми викат - най-много на 10, най-добре на 6-8 или най-малко 2 пъти в годината за лятото и за зимата. Що? Заради температурата? Е, то маслата си имат температурен диапазон, ама е доста по широк от същия в нашия географски пояс. Така че спокойно си го карам и до 20. И е едно и също за бензиновата и за дизеловата....

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от nikky » 05 ное 2010, 14:24

Относно подгряването на място, следя и сондирам мнения отдавна.
Стигнал съм до определени заключения, като навъртя достатъчно километри ще споделя до колко са вярни, въпреки че всичко е относително.

Изводите ми са всеобхватни, но все в насока експлоатация на двигател:
1. Един автомобил е създаден да се кара, а не да стои в гаража - колкото по-често се кара, толкова по-добре.
2. По-добре дълги извънградски дестинации от пътешествия до магазина и обратно. При къси дистанции - пеш или с колело, хубаво е автомобилът да влиза в оптимален режим всеки път. При късите дистанции, я загрее, я не - износването е по-голямо и в повечето случаи безмислено - спортът е живот.
3. Лятото загряване между 15-30 секунди са напълно достатъчни. Абсолютен максимум - 2 минути и при бензин, и при дизел - като 2 минути е границата при много ниски температури от минус 15 надолу. Почистването на сняг може да се върши и на загасен двигател. Докато работи на място и катализаторът не е ефективен и си бълва повече боклуци - дори имаше наредба в тази връзка.
4. Загряването на място не е всичко, първите километри не трябва оборотомерът да влиза в лютеницата - червената зона. Плавно ускорение, плавно спиране - френско возене.
5. Ако слизате или спирате за малко, по-добре да не гасите автомобила, ако ще продължавате пътуването. В България естествено проблемът с кражбите винаги стои на дневен ред.
6. Автомобилът не е хубаво да се пуска по инерция, или по-точно инерцията не е проблем, но да е на скорост - например 5-та, или 6-та, който каквото има.
7. Автомобилите с турбина е хубаво да се оставят 20-60 секунди да работят на място след продължително натоварване. При някои автомобили проблемът е решен по друг начин, но за масовия случай е хубаво.
8. Хубаво е автомобилите да се натискат малко по-здраво на извънградско от време на време, при дизелите е повече от препоръчително.
9. Не е хубаво количеството гориво да се оставя да пада до критичен минимум - там са най-тегавите боклуци, отделно товари помпата.
10. Да се спазват експлоатационните правила - въздушен, маслен и горивен филтър на всяка смяна на масло. Аз масло сменям на 12-15,000 километра, но става дума за пълна синтетика. Нещата тук доста варират, но правилото при мен е филтрите да се сменят всеки път. Аз лично така гледам да сменям маслото, че след всяка зима съм с ново. Хубаво е да се обърне внимание на кабелите към свещите и самите свещи. Това, че свещите функционират, не значи че функционират оптимално, а от там влияят на работата на двигателя. Аз съм твърдо против добавките, ако нещо не функционира правилно, не е панацеята в добавките.

До различните заключения съм стигнал от различни източници, питайте конкретно - винаги съм отворен към дискусия.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от dimkar » 05 ное 2010, 19:00

Като гледам, всичко е точно така, както го описа.
П.П Колата и жената си приличат - искат да се карат. :D

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от nikky » 05 ное 2010, 19:22

dimkar написа:Като гледам, всичко е точно така, както го описа.
П.П Колата и жената си приличат - искат да се карат. :D
И от време на време да се натискат по-здраво!!!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Загряване на място, или каране студена!!?

Мнение от ЯЛТА » 05 ное 2010, 22:36

Еми нали , в момента, в който човечеството е разбрало, как работи човешкото тяло, Е създало автомобил ! И паралела -ЖЕНА-КОЛА си е нормален ! Кой как си ги възпита , а цената ,- лична !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта