Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Здравейте,
Преди няколко месеца се сдобих с Форд Фиеста 92 г. и започнах да посещавам форума за разни интересни неща, които биха могли да са ми от полза. Днес реших да задам и първия си въпрос, на който не можах да си отговоря сам след четене по форума.
Колата си има фабрично централно заключване, но аз имам желанието да си инстралирам модул, който да ми позволява да заключвам/отключвам и дистанционно. Аларма нямам и нямам намерение да слагам, затова си взех за 30 лева един такъв модул.
Приложената схема изисква свързване към кабелите, които управляват отключването и заключването на централното.
Тук е и въпросът ми. Какви цветове са тези кабели и къде да ги търся?
Моето предположение беше, че трябва да сваля кората на шофьорската врата и да ги диря там.
Въпрос номер две е кой е най-лесният начин да захраня модула? Има ли някакъв начин (и необходимо ли е изобщо) да си пусна кабели директно до клемите на акумулатора? Ако не към какво да го включа, за да има постоянно напрежение?
Ето и приложената схема за свързване на модула:

Допълнителен въпрос за някой, който е ползвал такъв модул или пък е много наясно с материала
Дистанционното има 5 копчета, обозначени с картинки, които не отговарят съвсем точно на съответното действие, което извършват:
1. Отключен катинар - отключва
2. Заключен катинар - заключва
3. Тон-колона - неясно (чува се прещракване на реленце, вътре в модула)
4. Камбанка - включва аварийните светлини (единственото, което успях да направя да работи сам)
5. Багажник - не работи
Предполагам, че има няколко модели такива модули, които ползват едно и също дистанционно, като за по-простите някои от бутоните не работят.
Това не е проблем. Дразни ме обаче фактът, че на бутон номер 4 (камбанката) чувам превключване на едно от релетата вътре в модула, но нямам изходящ кабел, който да го отрази нататък (например да ми отвори багажника). От горната схема единственият неясен кабел (за мен) е кафявият. Някъде, четох, че се свързвал към маса. Така ли е наистина или точно той би могъл да се свърже така, че като натисна камбанката да ми се отвори багажник (както с копчето, което е вдясно от скоростния лост)?
Благодаря предварително на всички, които ще проявят интерес да ми прочетат романа, и най-вече на онези, които пожелаят да помогнат с предложения и знания!
Моля само да се въздържате от коментари, които не са по темата
Преди няколко месеца се сдобих с Форд Фиеста 92 г. и започнах да посещавам форума за разни интересни неща, които биха могли да са ми от полза. Днес реших да задам и първия си въпрос, на който не можах да си отговоря сам след четене по форума.
Колата си има фабрично централно заключване, но аз имам желанието да си инстралирам модул, който да ми позволява да заключвам/отключвам и дистанционно. Аларма нямам и нямам намерение да слагам, затова си взех за 30 лева един такъв модул.
Приложената схема изисква свързване към кабелите, които управляват отключването и заключването на централното.
Тук е и въпросът ми. Какви цветове са тези кабели и къде да ги търся?
Моето предположение беше, че трябва да сваля кората на шофьорската врата и да ги диря там.
Въпрос номер две е кой е най-лесният начин да захраня модула? Има ли някакъв начин (и необходимо ли е изобщо) да си пусна кабели директно до клемите на акумулатора? Ако не към какво да го включа, за да има постоянно напрежение?
Ето и приложената схема за свързване на модула:

Допълнителен въпрос за някой, който е ползвал такъв модул или пък е много наясно с материала

Дистанционното има 5 копчета, обозначени с картинки, които не отговарят съвсем точно на съответното действие, което извършват:
1. Отключен катинар - отключва
2. Заключен катинар - заключва
3. Тон-колона - неясно (чува се прещракване на реленце, вътре в модула)
4. Камбанка - включва аварийните светлини (единственото, което успях да направя да работи сам)
5. Багажник - не работи
Предполагам, че има няколко модели такива модули, които ползват едно и също дистанционно, като за по-простите някои от бутоните не работят.
Това не е проблем. Дразни ме обаче фактът, че на бутон номер 4 (камбанката) чувам превключване на едно от релетата вътре в модула, но нямам изходящ кабел, който да го отрази нататък (например да ми отвори багажника). От горната схема единственият неясен кабел (за мен) е кафявият. Някъде, четох, че се свързвал към маса. Така ли е наистина или точно той би могъл да се свърже така, че като натисна камбанката да ми се отвори багажник (както с копчето, което е вдясно от скоростния лост)?
Благодаря предварително на всички, които ще проявят интерес да ми прочетат романа, и най-вече на онези, които пожелаят да помогнат с предложения и знания!
Моля само да се въздържате от коментари, които не са по темата

- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Отключване и закл. добре,Камбанката и сирената трябва да включват 10 секудни аварииките (кар рисърч)а като ги задържиш да отварят багажника което обаче се прави трудно защото багажника е отделно от централното.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Не, ето такъв ми е:
http://hopshop.bg/index.php?main_page=p ... cts_id=282" onclick="window.open(this.href);return false;
В страницата има и снимка на самото дистанционно. Ако искаш мога да снимам и модула.
Сирената май не е само 10 секунди, май светят аварийните докато не натисна копченцето пак (между другото ако вече са пуснати аварийните от техния си бутон се получава интересен двоен ефект).
Камбанката най-много ме озадачава обаче, прави нещо там, ама един Господ знае какво точно. Утре ще разглобя модула, за да видя при кое копче кое реле се превключва.
http://hopshop.bg/index.php?main_page=p ... cts_id=282" onclick="window.open(this.href);return false;
В страницата има и снимка на самото дистанционно. Ако искаш мога да снимам и модула.
Сирената май не е само 10 секунди, май светят аварийните докато не натисна копченцето пак (между другото ако вече са пуснати аварийните от техния си бутон се получава интересен двоен ефект).
Камбанката най-много ме озадачава обаче, прави нещо там, ама един Господ знае какво точно. Утре ще разглобя модула, за да видя при кое копче кое реле се превключва.
Като задържа и двете едновременно или произволно от двете? И колко трудно ще да е да контролира багажника? До него си мисля, че ще стигна по-лесно, посредством копчето до скоростния лост.като ги задържиш да отварят багажника
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
При мен е като задържа сирената,виж си диаграмата за окабеляването.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Диаграмата на модула или на колата? Ако е тази на колата не разполагам с такава. Тази на модула съм я сложилв първия пост и като я гледам не виждам нищо що се отнася до багажника.
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
А да сега разгледах диаграмата по-добре,Имаш мигачи,ток и откл. и закл.Багажника го има на дистанционното единствено защото е стандартно и за други,по-скъпи модели модули,аларми,по същата логика имаш и сирена на модула.За тези пари толко 

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Аз също си мисля, че някой по-сложен модел ще ползва и другите копчета, но ме озадачава, че четири бутона предизвикват реакция от страна на модула, а според схемата могат да се изпозлват само 3. Ще я разуча утре на светло, може да успея да модифицирам модула, за да използвам и четвъртия бутон.
Това хубаво, поговорихме си за страничните неща, но основните ми въпроси останаха неизяснени.
Къде точно да потърся кабелите, които отговарят за централното, как изглеждат и какви интелигентни начини за захранване на модула съществуват?
Това хубаво, поговорихме си за страничните неща, но основните ми въпроси останаха неизяснени.
Къде точно да потърся кабелите, които отговарят за централното, как изглеждат и какви интелигентни начини за захранване на модула съществуват?
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Така да изкажа и аз едно не пълно мнение по въпроса ти .Не знам точно какви цветове са кабелите на машинките но мисля че колегата НАСКО ще ти помогне с тях.Машинките се задействат с "+" тоест на кафевия кабел подаваш положителен потенциал.А що се отнася до захранването може да го вземеш от запалката мисля че работеше с постоянен "+".На буксата за радиото също имаш и от там става да се вземе.Многото копчета можеби са заради това че се използва стандартно дистанционно.Ако успееш да видиш релето и как е вързано може и багажника да си направиш,не е кой знае каква работа.На старата ми Фиеста нямаше машинка и си сложих една за 8лв беше.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Супер, днес ще го помъча и после ще кажа дали и какви съм ги надробил 
Благодаря!

Благодаря!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Понеже ме мързи да пиша отново, ето я темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p310755" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако има нещо за уточняване, ще помогна ако мога.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p310755" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако има нещо за уточняване, ще помогна ако мога.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Наско, благодаря много за включването, много полезно ми беше, въпреки че като цяло финалният резултат е пълен провал!
Преди всичко обвинявам модула, но все пак не изключвам напълно възможността аз да съм по-голям глупак отколкото си мислех.
Намерих нужните кабели (жълтия и белия) и монтирах съответните от модула. Не можах да го накарам да сработи и това е. Стигнахме до там (викнах още двама приятели - същите некадърници като мен) да опитаме всички възможни начини на свръзка на кабелите. В най-добрият вариант, който получихме заключващия бутон заключваше, а отключващия отключваше 3-4 последователни опита, след което при следващ сигнал машинките се шашваха и започваха един много дълъг цикъл на последователно заключване и отключване. През другото време на другите възможни връзки дори и това не постигнахме, там машинките само се побъркваха и нищо...
Направо не знам...
Преди всичко обвинявам модула, но все пак не изключвам напълно възможността аз да съм по-голям глупак отколкото си мислех.
Намерих нужните кабели (жълтия и белия) и монтирах съответните от модула. Не можах да го накарам да сработи и това е. Стигнахме до там (викнах още двама приятели - същите некадърници като мен) да опитаме всички възможни начини на свръзка на кабелите. В най-добрият вариант, който получихме заключващия бутон заключваше, а отключващия отключваше 3-4 последователни опита, след което при следващ сигнал машинките се шашваха и започваха един много дълъг цикъл на последователно заключване и отключване. През другото време на другите възможни връзки дори и това не постигнахме, там машинките само се побъркваха и нищо...
Направо не знам...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Разкачи всичко и тествай поотделно:
Така както описваш, бъркаш нещо във свързването, провери отново, може цвета на някой от проводниците да не отговаря. Също може да стане и ако някоя от машинките задържа и не превключва навреме, тогава се получава обратен сигнал и се задейства обратния процес.Изглежда правилно, направи някои тестове да видим къде да търсим. 1 подай за малко +12V (просто докосни) Белия кабел, трябва да заключи, после подай на Жълтия трябва да отключи. Ако това действа, следва да пробваме алармата, може да е повредена (при неправилно свързване бях изгорил на моята пътечките към релетата, инак самите релета си работеха), най-добре да се свърже оммер към изводите и да се гледа при задействане дали комутират релетата, обаче със дигитален оммер може да не хванеш импулса (просто е бавен) добре е да се направи със стрелкови или да се изгради верига със лампа. Стрелката трябва да се отклонява за момент (0.4s) или лампата да присветне. Ако и двата теста минат, грешим при свързването, обаче на моята кола е свързано така и работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Хм, това ми звучи обещаващо, защото на мен също ми хрумна, че може двете машинки да губят синхрона си и да си пречат една на друга докато не се уцелят да са в една и съща позиция едновременно (понякога точно така изглеждаше и звучеше). От тук следва и въпросът дали не бъркам мястото, на което закачам кабелите от модула?
Горе долу в центъра на вратата четирите кабела (червен-жълт и кафяв, жълт и бял) имат възможност за разкачане, едни пластмасови елементи, който се щракват един към друг. Та, аз закачам модула от лявата страна на тази връзка към белия и жълтия кабел. Да не би да е кофти мястото, ня което го слагам и да има по-добро? В началото когато постигнахме (уж, вече не знам дали не са били няколко късметлийски успешни опита и не сме дочакали лошия) успех имах чувството, че първо се задейства машинката на дясната врата и чак тогава на шофьорската...
И още нещо, ако някоя от машинките не се превключва навреме не значи ли, че ще имам проблеми и като си отключвам с ключа или дръжката?
Горе долу в центъра на вратата четирите кабела (червен-жълт и кафяв, жълт и бял) имат възможност за разкачане, едни пластмасови елементи, който се щракват един към друг. Та, аз закачам модула от лявата страна на тази връзка към белия и жълтия кабел. Да не би да е кофти мястото, ня което го слагам и да има по-добро? В началото когато постигнахме (уж, вече не знам дали не са били няколко късметлийски успешни опита и не сме дочакали лошия) успех имах чувството, че първо се задейства машинката на дясната врата и чак тогава на шофьорската...
И още нещо, ако някоя от машинките не се превключва навреме не значи ли, че ще имам проблеми и като си отключвам с ключа или дръжката?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Пробвай без модула, няма значение точно на кое място на кабела го свързваш, въпроса е да е на правилния кабел.
Ако заключваш със ключа проблемната машинка, няма да се прояви, ако идеш от другия край може и да се прояви.
Ако заключваш със ключа проблемната машинка, няма да се прояви, ако идеш от другия край може и да се прояви.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 31 окт 2010, 12:06
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Здравейте,
тъкмо тази сутрин имах проблем с моето централно ( Мондео '95) 20 минути духах на ключалката, че да реши да ме пусне накрая вътре
Както се разбира, нямам дистанционно. Никога не съм го имал. Колата има фабрична аларма. Казвали са ми, че трудно може да се направи дистанционно, щом е с фабрична аларма, а ви гледам как говорите за по 30-40лв че ги купувате... От къде ги купувате тия модули? Препоръчаите ми и някой читав спец по аларми...
Мерси предварително!
тъкмо тази сутрин имах проблем с моето централно ( Мондео '95) 20 минути духах на ключалката, че да реши да ме пусне накрая вътре

Мерси предварително!
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
drmad написа:20 минути духах на ключалката, че да реши да ме пусне накрая вътре

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 31 окт 2010, 12:06
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Абе точно снощи си взех спрей силикон за уплътненията, и пръснах и в ключалките. Да не би пък да замръзна тоя силикон бааа маааму...
Както и да е, искам дистанционно.

Както и да е, искам дистанционно.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
Все още не съм имал възможност да човъркам пак и да мъча устройството, утре вечер най-вероятно.
На въпроса на drmad - продават се по разни онлайн магазини. Моя модул го взех от hopshop.bg, но погледни и в topspeed.bg. Имат всякакви неща - и такива модули, и аларми и всякакви други. Препоръчвам ти обаче да прегледаш хубаво тия от topspeed, защото аз смятам, че се прецаках с моя модул. За същите пари (може би дори по-малко) от topspeed щях да си взема с повече функции и по-ясна диаграма, а не тази свинщина
Там има картинка и на модула, и на дистанционното, и на схемата. Ти си прецени.
А междувременно ми хрумна да питам има ли възможност и ако да как може да се направи, че само шофьорската врата да може да управлява централното? Ако е от значение фиестата е с 3 врати, централното се управлява от всяка ключалка/дръжка без багажника.
На въпроса на drmad - продават се по разни онлайн магазини. Моя модул го взех от hopshop.bg, но погледни и в topspeed.bg. Имат всякакви неща - и такива модули, и аларми и всякакви други. Препоръчвам ти обаче да прегледаш хубаво тия от topspeed, защото аз смятам, че се прецаках с моя модул. За същите пари (може би дори по-малко) от topspeed щях да си взема с повече функции и по-ясна диаграма, а не тази свинщина

А междувременно ми хрумна да питам има ли възможност и ако да как може да се направи, че само шофьорската врата да може да управлява централното? Ако е от значение фиестата е с 3 врати, централното се управлява от всяка ключалка/дръжка без багажника.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
За Мондео е много лесно. Аз ползвам външна аларма и съм го свързал към нея. Ти ако нямаш си намери от някъде модул като споменаваните и след това свързването е красота.drmad написа:...Казвали са ми, че трудно може да се направи дистанционно, щом е с фабрична аларма, а ви гледам как говорите за по 30-40лв че ги купувате...
При модула на фабричната аларма (зад жабката) влизат 3 куплунга кабели. От един от кабелите се взима +12. Сред другите кабели има два, които са точно за тая цел. На тях през реле (или МОСФЕТ транзистор - но е малко по-сложно) се подава +12 съответно за отключване и заключване. За релета за тая цел използваш вградените в модула.
Аз като свързвах мойта low-cost аларма се оказа че тя няма релета, ами само две малки транзисторчета NPN по схема отворен колектор. Затова сложих два MOSFET транзистора за включване на +12 и работата заспа. Но това изисква малко повечко познания по електроника. С модул с релета мисля, че ще можеш и сам да се справиш. При интерес ще проверя точно кои са кабелите, които ти трябват.

П.С. Подпбни модули се продават също и в "Конрад"-магазините - http://stbbg.com//?page_id=5" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 11 дек 2010, 18:24
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK3 1.3 92 г.
- Местоположение: София, България
- Status: Извън линия
Re: Монтиране на модул за дистанционно централно заключване
И така, с голяма благодарност към всички, които се отзоваха обявявам, че дистанционното ми централно заключване вече работи на пушка!
Оказа се, че тази схема е малко подвеждаща (поне за случая на Фиестата, при други коли може и да си е ок) и не трябва да се прекъсват кабели, а всичко да се свърже в една точка (една за заключващите кабели и втора за отключващите). Сега няма конфликти в сигналите от дистанционни, врати, ключове.
Отново благодаря на всички, най-вече на НАСКО, че обясни кабелите и ме насочи към разминаването на отделните машинки.
Оказа се, че тази схема е малко подвеждаща (поне за случая на Фиестата, при други коли може и да си е ок) и не трябва да се прекъсват кабели, а всичко да се свърже в една точка (една за заключващите кабели и втора за отключващите). Сега няма конфликти в сигналите от дистанционни, врати, ключове.
Отново благодаря на всички, най-вече на НАСКО, че обясни кабелите и ме насочи към разминаването на отделните машинки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта