Теч на антифриз от гумените съединения на радиатора

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Светльо
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 08 юни 2007, 09:42
Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V 94г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Теч на антифриз от гумените съединения на радиатора

Мнение от Светльо » 13 дек 2010, 12:48

Здравейте колеги,
Вече няколко месеца се боря с един проблем и не мога да го преборя. Опирам до богатия опит на форумци.
И така, лятото като се връщах от морето, минавайки през Пловдив, спрях по тъмно вечерта у едни приятели там. За мой късмет, в момента когато вече паркирах пред тях, мотора естествено загрял след 300 км непрекъснато каране, изведнаж отпред под капака адска пара. Когато отворих, и с едно фенерче разгледах, от дебелия крив маркуч с три края от долната страна на радиатора към водната помпа (колата е Ескорт 1,6 16V Зетек) беше изтекъл ударно почти всичкия антифриз. На другата сутрин, демонтирах - с огромен труд този маркуч - беше силно залепнал и дали при напъните да го сваля или от преди това, а това е важно да го знам, когато беше в ръцете ми, тои беше скъсан необратимо. Беше празничен ден - 6 септември, но за моя радост, от един магазин в Пловдив успях да намеря такъв маркуч - турски - и го поставих с голям труд - скобата при водната помпа е почти недостъпна за стягане. Както и да е, налях антифриз наново и тръгнах за София. Стигнах без произшествия. От тогава, на три или четири пъти ми се случва следното.
След спиране - есента беше гореща, в София се ката в задръстване и колата загрява доста но само в рамките на зеления сектор, та след като спра, заключа колата и дойда отново след 30 - 40 мин. или повече, намирам огромна локва под колата от антифриз, изтекли около 4 литра, от свръзките на този маркуч със скобете. Един път от към водната помпа, друг път от към радиатора. Доливам притягам скобата зверски, итака до след 4 - 5 дена отново същата история. Този път от другата скоба. Това нещо 5 - 6 пъти до сега - кога по малко, кога повече антифриз.
Скобите съм поставил идеално и притегнал до край. При отвиване на капачката на разширителния съд - излиза голямо налягане дори след пълно изстиване на колата! Реших че е капачката с клапана, купих оригинална Моторкрафт чисто нова - същото и с нея!
Само в допълнение да кажа, не знам дали има връзка с това, но парното ми стана слабо и колата сега в студа много трудно излиза от бялата зона. Купих и нов оригинален термостат - в събото ще го сменям.
Някакви идеи за налягането в системата - как да преценя дали е нормално и проблема е в качеството на маркуча, или да търся други причини - гарнитура и т. н.

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Теч на антифриз от гумените съединения на радиатора

Мнение от varby » 13 дек 2010, 19:12

Смени термостата и като доливаш охл.течност завърти врътката на парното на пол .топло.Да не би да прави въздушна възглавница и да не може да завърти охл.течност.

Светльо
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 08 юни 2007, 09:42
Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V 94г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на антифриз от гумените съединения на радиатора

Мнение от Светльо » 15 дек 2010, 08:45

Имам новини. Снощи кото се прибрах в къщи - горе долу загряла до L на NORMAL - колата е Ескорт 94 1,6 16V Зетек мотор. Та повече и не може да загрее - парното е пуснато, а навън е -4 градуса. Пробег преди това - 10 км градско. И така, като спрях, не бях угасил мотора, забелязах много силно пушене от ауспуха - сив повече към бял дим и много силна миризма на газовете - до сега никога не е било така - понеже е в гараж, щях да се задуша вътре за 3 - 4 минути работа. отворих бавно капачката на разширителния съд, излезе доста налягане, нивото на течността се вдигна с около 1 - 2 сантиметра.От малката тръбичка не течеше въобще, дори при форсиране, но и от долната дебелата тръба не излизаха мехури грам. Абсолютно спокойно стоеше тичността и не беше въобще топла - ако това има значение. Но пък всички маркучи бяха топли.
Тази сутрин, на -10 градуса - гаража е само навес, не е отопляем, беше и още сумрачно, но ми се стори че не пуши толкова силно. Завъртях капачката и след 10 км градско но без спиране, спрян пред работата и отново този силен дим и меризма от ауспуха. Отново отварям капачката, дига се нивото и не тече нищо от малката горна тръбичка и не излиза абсолютно нищо от долната дебелата.
Не може да е от обезвъздушаване - вече карам десет дена след доливане на антифриз. Все се е обезвъздушило.
Много моля, посочете сервиз в София където може да се мерят газове в антифриза - в МПфое не са чували за такова животно.
Вече ще вървя към диагноза - гарнитура. Или други съвети?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Теч на антифриз от гумените съединения на радиатора

Мнение от madboy » 15 дек 2010, 11:45

За този пушек сигурен ли си, че не е от ниските температури? Моята пуши яко и на газ, и на бензин, в тоя студ.
Ако влезне антифриз в клапаните, колко време ще работи двигателя?

Аз си мисля за вариант с неработеща водна помпа... :idea:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта