Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Та така колеги в този хубав празничен месец ми превъртя биелен лагер, от което следва -надран колянов вал и биела за смяна.Причината на пръв поглед "маслото" което източихме се оказа черна вода.5w40 пълна синтетика на ОМВ ЕВАЛА !!! Та даже го рекламират като long life както и да е .....До тук 250лв 100% ги вадя от джоба,а като се отвори и мотора .....сигменти ,основни лагери ще е грехота да не се пипнат абе ...отиде 350-400-500лв като много зависи труда как ще го плащам,но се замислих дали едно 2.0 от мондео няма да ми легне на същите пари.Изглежда обаче има някои сериозни на пръв поглед спънки.Двигателите са с различни положения на всму./изп. колектори.Сам ли трябва да си правя колекторите ?От фиеста нагаждат ли се евентуално да ги напаснем.Гледам филтърните кутии са по-различни,но това едва ли ще е проблем.Надявам се колегата disc да се изкаже за смяната на моторите ,защото везните клонят по към 2.0 конверсията
Напълно съм сериозен и близките дни трябва да взема решение какво ще я правим котката.

Desire for Cosworth ...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Винаги е по-добре да се ремонтира.
Коляновия вал толкова много ли е надран? Не може ли да се шлайфа? Биелата пък как я повреди толкоз че да се сменя?
Коляновия вал толкова много ли е надран? Не може ли да се шлайфа? Биелата пък как я повреди толкоз че да се сменя?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vanko
- потребител
- Мнения: 315
- Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
- Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
- Местоположение: pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
То винаги може да се ремонтира ,ама на пари колко ще стъпи ремонта е въпроса,въпреки че наместването на чужд мотор в коша на котката също няма да е лесно и за без пари тъй да се каже.Колега замисли се за употребяван мотор от Пума като твоита
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Отиди при някой местен джамбазин и се договори с него при следващото ходене навън за кола,да ти докара мотор с документи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
аз съм карал с масло на ОМВ ,добро е .. просто мотора ти е бил към края на живота си
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Аз доколкото разбирам искаш с по- малко пари да минеш
Ако е така просто си вземи същият мотор или цяла кола - примерно ударена, слагай в твоя кош и карай смело.
Това ако умееш да се пазариш е възможно най- евтиния вариант да си стегнеш любимата, а и да я поддържаш с много резервни части в бъдеще.

Ако е така просто си вземи същият мотор или цяла кола - примерно ударена, слагай в твоя кош и карай смело.
Това ако умееш да се пазариш е възможно най- евтиния вариант да си стегнеш любимата, а и да я поддържаш с много резервни части в бъдеще.
Be happy
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
След дълги размисли и страсти се стигна до 3 варианта:
1)Блок от Zetec-SE 1.6 ,разпр. валове 1.6,моята глава от 1.4 мотора (най-добрия вариант)
2)Блок от Zetec-SE 1.4 и прехвърляме моите чарколяци (за предпочитане)
3)Шлайф на вала ,смяна на основни и биелни лагери,сигменти.
Гледам да избегна ремонта ,защото ще търся само блок и ще се види веднага в какво състояние е мотора.Пък и не се знае вала след шлайфа на кой ремонтен размер ще отговаря ,а цените са доста различни
!Като начало тръгвам из моргите да търся блок ,а в краен случай ebay и вариант 3.Без номер на двигателя съм и това мисля ми дава поле за изява
Благодаря на disc който веднага ми отговори на ЛС за конверсията към 2.0 !
1)Блок от Zetec-SE 1.6 ,разпр. валове 1.6,моята глава от 1.4 мотора (най-добрия вариант)
2)Блок от Zetec-SE 1.4 и прехвърляме моите чарколяци (за предпочитане)
3)Шлайф на вала ,смяна на основни и биелни лагери,сигменти.
Гледам да избегна ремонта ,защото ще търся само блок и ще се види веднага в какво състояние е мотора.Пък и не се знае вала след шлайфа на кой ремонтен размер ще отговаря ,а цените са доста различни


Благодаря на disc който веднага ми отговори на ЛС за конверсията към 2.0 !
Desire for Cosworth ...
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Здравей колега ,да изкажа и аз моето мнение по въпроса ти .Ако намериш читав 1.7 мотор направо слагай него 125 коня не са никак малко ,а мисля че няма нищо за напасване по инсталация и тем подобни работи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Не може да смениш само блока, без буталата, при това всяко бутало трябва да е на точния цилиндър.yellowblack написа:.....
Гледам да избегна ремонта ,защото ще търся само блок и ще се види веднага в какво състояние е мотора.Пък и не се знае вала след шлайфа на кой ремонтен размер ще отговаря ,а цените са доста различни!Като начало тръгвам из моргите да търся блок ,а в краен случай ebay и вариант 3.Без номер на двигателя съм и това мисля ми дава поле за изява
![]()
Благодаря на disc който веднага ми отговори на ЛС за конверсията към 2.0 !
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 28 авг 2010, 11:00
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 GHIA
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
наи добре е да си намериш друго двг ако е с периферията още по добре по добро от оргиналното няма аз така направих успех 

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
според мен цял мотор примерно от англичанка в движение да се види как е ,и то по голям от 1.4
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
За най-добро, и удачно считам предложението на Alexi !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Има ли дори малка вероятност коляновия вал от 1.25 или 1.6 да пасне на 1.4 ?Даже някой ,ако има такъв свален от 1.25 или 1.6 да замерим еднакви ли са ще съм много благодарен !
Desire for Cosworth ...
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Дори и да пасне на блока....... баланса на самия колянов вал е за съответните бутала (било за 1.25 или 1.6) и са с различно тегло от 1.4...

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Няма такова нещо, статичния баланс на коляновия вал се прави само за него а за да се постигне динамичния баланс трябва всички бутала да са с еднакво тегло, със възможно най-малки отклонения, затова буталата са в комплект за един д-л и са подбрани по тегло.viksata написа:Дори и да пасне на блока....... баланса на самия колянов вал е за съответните бутала (било за 1.25 или 1.6) и са с различно тегло от 1.4...
Два различни по обем двигателя, могат да ползват един и същ вал, стига хода на буталото да е еднакъв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Абсолютно си правHACKO написа:Няма такова нещо, статичния баланс на коляновия вал се прави само за него а за да се постигне динамичния баланс трябва всички бутала да са с еднакво тегло, със възможно най-малки отклонения, затова буталата са в комплект за един д-л и са подбрани по тегло.viksata написа:Дори и да пасне на блока....... баланса на самия колянов вал е за съответните бутала (било за 1.25 или 1.6) и са с различно тегло от 1.4...
Два различни по обем двигателя, могат да ползват един и същ вал, стига хода на буталото да е еднакъв.

и въпреки това не бих рискувал
Поздрави

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Ето гo диаметъра и хода на буталото
Bore ³ mm ³ 71.9 ³ 76.0 ³ 79.0 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Stroke ³ mm ³ 76.5 ³ 76.5 ³ 81.4 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Capacity ³ cm3 ³ 1242 ³ 1388 ³ 1595
Малко инфо и за кол. вал:
Crankshaft
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Description ³ ³ 1,25 l Zetec-SE ³ 1,4 l Zetec-SE ³ 1.6L Zetec SE ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Crankshaft end float ³ mm ³ 0.220 - 0.430 ³ 0.220 - 0.430 ³ 0.220 - 0.430 ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Ford TIS 2003 за фиеста/пума.Така като гледам всичко е ОК
Bore ³ mm ³ 71.9 ³ 76.0 ³ 79.0 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Stroke ³ mm ³ 76.5 ³ 76.5 ³ 81.4 ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Capacity ³ cm3 ³ 1242 ³ 1388 ³ 1595
Малко инфо и за кол. вал:
Crankshaft
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ Description ³ ³ 1,25 l Zetec-SE ³ 1,4 l Zetec-SE ³ 1.6L Zetec SE ³
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´
³ Crankshaft end float ³ mm ³ 0.220 - 0.430 ³ 0.220 - 0.430 ³ 0.220 - 0.430 ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Ford TIS 2003 за фиеста/пума.Така като гледам всичко е ОК

Desire for Cosworth ...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
От 1.6 не става, хода е по-голям.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Не знам, какво да те посъветвам. И аз в такава ситуация бих се чудил доста...
- шлайф на вала ще е към стотина лева.
- отделно лагери.
- Биела.
- гарнитури
- евентуално сегменти
- ремъци, ролки, други консумативи
- труд
После разработване (ако си сменял сегментите)...
След ремонта, веднага си премери налягането на маслената помпа....
Успех...
- шлайф на вала ще е към стотина лева.
- отделно лагери.
- Биела.
- гарнитури
- евентуално сегменти
- ремъци, ролки, други консумативи
- труд
После разработване (ако си сменял сегментите)...
След ремонта, веднага си премери налягането на маслената помпа....
Успех...
- yellowblack
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 23 ное 2006, 00:49
- Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6 24V Duratec
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Основен ремонт или смяна на двигател 50:50
Моя вал не може да се шлайфа 2мм е надран и не е много скъпо да ти кажа ... билеата 70лв ми обявиха ,но ще я намеря много по-евтино.Лагерите са към 80 лв с отстъпката + комплект гарнитури 70лв,сегментите незнам колко струват ,но едва ли са над 100лв ! Знам 9 двигателя 1.25 от последното търсене на 1.4 в Пловдив.Утре поне на един трябва да му се смъкне кол.вал ....и той едва ли ще се вземе над 150лв.Грубо 450 лв,точно колкото един оборудван блок втора ръка.Главата ми е с чисто нови гумички от Moto-Phoe ,нови пулове и почистена.Държа да се ремонтира не да се купуват италиански боклуци ! ...аз и затова не съм я направил все още.
Desire for Cosworth ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта