Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 ное 2008, 19:05
- Модел на автомобила: Форд Пума
- Status: Извън линия
Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Здравейте, решил съм да подобря малко работата на колата ми. Форд Пума 1.4 16в Зетек-с. Предстой ми смяна на съединител, след което съм решил да премахна катализатора, както и да сложа спортен филтър K&N. Моля да ме посъветвате това ще я направи ли по-пъргава за драгчета
. Относно спортния филтър имам само едно питане, тъй като на обикновенния филтър сега има някакъв кабел, май е температурен датчик, както и преди самия вход във филтъра има някаква джиджавка в която също влиза един кабел
.. Та мисълта ми е може ли да се махне тая цялата джиджавка и директно да се сложи къса тръба и филтъра? Ще има ли проблем със смесването на въздуха, горивото итн..
Относно махането на катализатора, ще ми попречи ли и ще влоши ли работата колата ако го премахна.. може ли нещо да се прецака
?
Дайте някакви съвети плс


Относно махането на катализатора, ще ми попречи ли и ще влоши ли работата колата ако го премахна.. може ли нещо да се прецака

Дайте някакви съвети плс

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Джиджавки, кабели... 
Въпросните неща са дискутирани много по форума, както и по другите форуми. Като сложиш къса "тръба", сигурен ли си, че въздухът ще е също толкова свеж и студен както с оригиналния колектор? Явно говориш за конусен филтър. Включително и те имат една джиджавка, където да сложиш твоите джиджавки и да им туриш кабелите. Да, ако не ги туриш, ще имаш по-лоша горивна смес. Катализатора като го махнеш няма да прецакаш нищо. Имай предвид обаче дали ще го кормиш или ще сложиш декат пайп. При корменето - не знам на Пумата дали ще можеш да му извадиш карантията без рязане. Ако го срежеш, заварката после също си направи сметка дали ще можеш да си я направиш сам
Моето мнение е, че цялата операция за 1.4 двигателя е излишно влагане на пари. Особено ако тунинга се стече единствено до смяна на филтъра и декат.
Драгчета? С какво? Със стокови пуми? Залагам на "няма да има разлика в перформънса" и на по-добрия шифтинг

Въпросните неща са дискутирани много по форума, както и по другите форуми. Като сложиш къса "тръба", сигурен ли си, че въздухът ще е също толкова свеж и студен както с оригиналния колектор? Явно говориш за конусен филтър. Включително и те имат една джиджавка, където да сложиш твоите джиджавки и да им туриш кабелите. Да, ако не ги туриш, ще имаш по-лоша горивна смес. Катализатора като го махнеш няма да прецакаш нищо. Имай предвид обаче дали ще го кормиш или ще сложиш декат пайп. При корменето - не знам на Пумата дали ще можеш да му извадиш карантията без рязане. Ако го срежеш, заварката после също си направи сметка дали ще можеш да си я направиш сам

Моето мнение е, че цялата операция за 1.4 двигателя е излишно влагане на пари. Особено ако тунинга се стече единствено до смяна на филтъра и декат.
Драгчета? С какво? Със стокови пуми? Залагам на "няма да има разлика в перформънса" и на по-добрия шифтинг

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 19 ное 2008, 19:05
- Модел на автомобила: Форд Пума
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Колега, благодаря за мнението, за твоя информация в момента бмв-та 318is 320 ..по 140 и.. hp на драг до 130-140 км са зад менbatvelio написа:Моето мнение е, че цялата операция за 1.4 двигателя е излишно влагане на пари. Драгчета? С какво? Със стокови пуми? Залагам на "няма да има разлика в перформънса", а в по-добрия шифтинг



- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Нови свещи двойна платина на Моторкрафт ако си намериш ще е е добре.
Пълен оглед на датчиците. Една компютърна диагностика ще е добре да се направи.
Разкачване и ръсене с контактен спрей на всички куплунзи.
Почистване на МАФ, дросел и байпасен клапан за празен ход.
Проверка на компресията, гумички ако не знаеш кога са сменявани може да ги смениш стига да намериш кадърен майстор който да ти свърши хубава работа.
Изключително трудно се намират такива хора, но ако намериш той би трябвало да е грамотен и да може да ти провери и хлабините на клапаните.
+ другите неща които си намислил ...
След като се убедиш, че двигателя ти е добре можеш да се ориентираш към някоя добра фирма чипче да й ръчнеш щом разполагаш със стинки.
Но dyno преди чипа и след него за да се увериш, че има някакъв ефект.
Като цяло в общи линии ще събудиш някой заспал кон и толкоз.
С тази Пума да дръпнеш 318is просто забрави.
Или BMWто е било умрял кон или ездача му е бил достатъчно смотан.
По каталог аз съм малко по-бърз от теб, а BMWто е малко по-бързо от мен.
Пускал съм се с/у такова.
Би ме с един калник, но удивен от Фиестата доде до нея и й се поклони.
некаф мноо пекан и готин тип
Пълен оглед на датчиците. Една компютърна диагностика ще е добре да се направи.
Разкачване и ръсене с контактен спрей на всички куплунзи.
Почистване на МАФ, дросел и байпасен клапан за празен ход.
Проверка на компресията, гумички ако не знаеш кога са сменявани може да ги смениш стига да намериш кадърен майстор който да ти свърши хубава работа.
Изключително трудно се намират такива хора, но ако намериш той би трябвало да е грамотен и да може да ти провери и хлабините на клапаните.
+ другите неща които си намислил ...
След като се убедиш, че двигателя ти е добре можеш да се ориентираш към някоя добра фирма чипче да й ръчнеш щом разполагаш със стинки.
Но dyno преди чипа и след него за да се увериш, че има някакъв ефект.
Като цяло в общи линии ще събудиш някой заспал кон и толкоз.
С тази Пума да дръпнеш 318is просто забрави.
Или BMWто е било умрял кон или ездача му е бил достатъчно смотан.
По каталог аз съм малко по-бърз от теб, а BMWто е малко по-бързо от мен.
Пускал съм се с/у такова.
Би ме с един калник, но удивен от Фиестата доде до нея и й се поклони.
некаф мноо пекан и готин тип

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
И поне 5 лепенки на фирми производители на авточасти, във предната долна част на вратата. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Може да не е от фирми:


- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Айде пак със сърказма и пак от обичайните образи, щом мислите че помага ........
Съветите от първите постове са хубави
А щом си дал толкова пари и е вечно твоя замислял ли си се за големият мотор 1.7, аз бих 
Съветите от първите постове са хубави


Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- meno_rs
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 29 сеп 2010, 21:53
- Модел на автомобила: PUMA1.7,FOCUS 1.8tddi, TRANSIT (пътна помощ)
- Местоположение: СОФИЯ
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
колега ако питаш мене не се занимаваи с това 1.4. вземи си 1,7 и там вече нещата са различни, моита пума е 1,7 и трябва да ти кажа че доста ''псевдо'' бегачки (BMW 320,GOLF 3GTI 150hp)се чудят каква е тази кола. преди имах 1,4 и знам какви са му вазможностите просто няма сми.
GOLF- game but not DRIVE
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
И тук си има условностиmeno_rs написа:колега ако питаш мене не се занимаваи с това 1.4. вземи си 1,7 и там вече нещата са различни, моита пума е 1,7 и трябва да ти кажа че доста ''псевдо'' бегачки (BMW 320,GOLF 3GTI 150hp)се чудят каква е тази кола. преди имах 1,4 и знам какви са му вазможностите просто няма сми.

Псевдо майсторите, пишман-идиотите по сервизите които ги наричат "майсторе" изобщо идея си нямат как работи този мотор.
Не бих се доверил дори грам на "професионалистите" в МП. Патих си от тях, не мерси да стъпя вече ТАМ!
Те са си просто като горе описаните, но с лъскава опаковка.
Докъто не намеря грамотен човек, който чете и не комплексира и е наясно с този двигател може и да рискувам да си взема Пума или да бодна такъв мотор в моята Фещица.
След като го скъсах на 2 светофара се намерихме и се пуснахме като хората с таква Пума.
Преди да се пуснем му казах на човека, че просто няма смисъл, ще ме скъса, но той настоя.
До 100 вървяхме на равно, леко може би в превес за мен и след това започна леко да ми изтегля.
Казах му, че Пумата нещо не е добре, но той ме увери, че не се оплаква от нищо. Нито от разход, нито палене, ни динамика.
Еми остава да не е можел да кара.
- meno_rs
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 29 сеп 2010, 21:53
- Модел на автомобила: PUMA1.7,FOCUS 1.8tddi, TRANSIT (пътна помощ)
- Местоположение: СОФИЯ
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
колега карал съм фие 2000г 1.4 16в и след това си взех пумата 1,7 и триябва да ти кажа че разликата е от земята до небето.
GOLF- game but not DRIVE
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Не знам какво е "фие".meno_rs написа:колега карал съм фие 2000г 1.4 16в и след това си взех пумата 1,7 и триябва да ти кажа че разликата е от земята до небето.
Предполагам, че говориш за Пумата както в предния си пост.
Разбрах го това и го знам.
Мисълта ми беше, че ще е истинско щастие да попадне на читав екземпляр, който след това да бъде поддържан от грамотен човек.
В по-голям процент от случаите е както с тази Пума 1,7 която направих смешна по светофарите.
Май котето беше барано и осакатено

- meno_rs
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 29 сеп 2010, 21:53
- Модел на автомобила: PUMA1.7,FOCUS 1.8tddi, TRANSIT (пътна помощ)
- Местоположение: СОФИЯ
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
фие(фиеста) и я подмених с коте и със сигурност това което си срещнал ти е било осакатено. аз за сегане се оплаквам и дори мисля да я барна тук-там.
GOLF- game but not DRIVE
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
Хич не ми се вярва да "накажеш" на " драгче" is-ка, камо ли пък 320-ска...
От is-ката твойта кола е по бавна с 1.5 сек. до 100 км. А от 320-ската още повече (Ако говорим за E30, разбира се)...
Тия неща, дето си ги замислил, почти няма да ти окажат влияние.
Ако искаш да караш бърза кола - купи си Кадет 2.0 GSi.
Там неща са много сериозни...
Успех...
От is-ката твойта кола е по бавна с 1.5 сек. до 100 км. А от 320-ската още повече (Ако говорим за E30, разбира се)...
Тия неща, дето си ги замислил, почти няма да ти окажат влияние.
Ако искаш да караш бърза кола - купи си Кадет 2.0 GSi.
Там неща са много сериозни...
Успех...
- meno_rs
- потребител
- Мнения: 235
- Регистриран: 29 сеп 2010, 21:53
- Модел на автомобила: PUMA1.7,FOCUS 1.8tddi, TRANSIT (пътна помощ)
- Местоположение: СОФИЯ
- Status: Извън линия
Re: Съвет за лек тунинг на форд пума 1.4
бате разбира се че имам предвит Е 36. срещу Е 30 мисля че нямам шансове.
GOLF- game but not DRIVE
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта