Схема за свързване на резервен акумулатор за музика!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Схема за свързване на резервен акумулатор за музика!

По материали от PCCAR.RU
Горната схема може да се преправя според нуждите:
P - Релета
А - Предпазител
R - от захранването за заден ход
PC - На входа на захранването
PC2 -На изхода на захранването
3.3. - От запалването
К - За паркинг камера
М - За радиото
Mon - За допълнителен дисплей или монитор
И така на теория, когато моторът е изключен, всички консуматори се прекъсват! Когато запалването е включено от релето се подава напрежение към устройството (М) и на входа на захранването (PC). При включване на заден ход се подава напрежение към монитора (Mon) и паркинг камерата. А след включване на захранването на изхода на захранването се поддържа релето на монитора и първото реле. Това дава възможност за продължаване на работата със захранването (PC), при което могат да работят и радиото и камерата. Веднага след като захранването премине в "Sleep mode", изходът РС2 си прекъсва и цялата система се изключва напълно, даже паркинг камерата може да се остави при включена задна предавка.
Относно сечението на кабелите: от изходите К, М и Mon се планират около 1,5 квадрата, а на РС около 2,5 квадрата. За предпазителите смятам долу 4х10А и 1 отгоре на 30А.
Възможно е да се приложат и следните устройства:
http://www.12v.ru/site.xp/053049124052056057124.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avtoelektrika.ru/mobilen.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
или
Stinger SR200 - Реле за превключване на големи токове 200А.

или
BATTERY ISOLATORS Stingers solid state battery isolators distribute the charge from the alternator to two separate battery systems. Battery loads are completely isolated from each other. Available in 95, 120, 160, 240 amp ratings

А може и схемата да изглежда така:
Последна промяна от Nebhotep на 07 мар 2013, 10:26, променено общо 1 път.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Схема за свързване на резервен акумулатор за музика!
Колега, какъв е смисълът от всичко това?
Дай някаква обосновка, щото аз със релета (и транзистори) мога да дублирам цялата инсталация на колата, ама защо?
Това, което виждам като бонус единствено е че по време на палене няма да прекъсва музиката, което... досадно е ама не е болка за умиране.
Колкото до задната и камерата - като махнеш контакта лампите за задна си изгасват и камерата ще си угасне с тях. Губи се смисъла от управлението на първото реле - дето взима от "контакт".
П.С. Ако пък гониш захранване на усилвател в багажника, който да дъни яко басове, това свързване не е най-удачния вариант.
Дай някаква обосновка, щото аз със релета (и транзистори) мога да дублирам цялата инсталация на колата, ама защо?

Това, което виждам като бонус единствено е че по време на палене няма да прекъсва музиката, което... досадно е ама не е болка за умиране.
Колкото до задната и камерата - като махнеш контакта лампите за задна си изгасват и камерата ще си угасне с тях. Губи се смисъла от управлението на първото реле - дето взима от "контакт".
П.С. Ако пък гониш захранване на усилвател в багажника, който да дъни яко басове, това свързване не е най-удачния вариант.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Схема за свързване на резервен акумулатор за музика!
Колега, ако не си забелязал това е по материал от руски форум и е ръководство за потребители, които не са на ти с тази материя. Ако имаш забележки по схемите, то за това е форума да допълваме и развиваме нещата. Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Схема за свързване на резервен акумулатор за музика!
Обикновената полза от подобан схема е вторият акумулатор за захранване на неща при спряна кола. Ползва се на всяка лодка и каравана. Ключов елемент е споменатият изолатор. Той често е скъпичък, но представлява един или повече диоди и може да се замени с два яки такива за стотинки до няколко лева. Както се и прави. Ако трябват и релета - пак има нужните неща в магазина за ел или електронни части.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта