Масло за двигателя
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Това не мога да го приема като сериозно мнение. Звучи ми все едно накой "майстор" ми казва - колата ти е стара, слагай минерално и бъди спокоен..... (което е пълна глупост).dimkar написа:Да, това звучи много добре. Но (както винаги, има едно "но"), какво става, ако в заданието при проектирането на един двигател е заложен живот да речем не 500 000 км или 20 години (примерно), а 200 000 км или 10 години? Ами тогава съвсем спокойно може да се ползва масло с по-малък вискозитет при 100*С. Така биха се изпълнили изискванията на евростандартите, относно екологията, респективно и занижен разход на гориво. Кой го интересува, че двигателят след 10 години, примерно, ще "хвърли кърпа". Дотогава собственикът на такова возило би трябвало да се е отървал от него. Да, ама в България, поне за сега, живо ни интересува този въпрос, нали? Поне докогато не се променят законите и най-вече заплатите. Та, такива работи...
Разликата във вискозитета е съвсем малка (ако това те притеснява). Освен това много отдавна е отпаднало разделението масло за бензин или дизел.
Това колко ще издържи двигателя зависи от много фактори, и един от тях е маслото ... и едно от всичките качества на маслото е този вискозитетен клас ... така че може да си напваиш сметка (по твоята логика) колко важен е този вискозитетен клас ....
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Добре де, лошо няма. Както казах, като си взема по-нова кола, тогава ще го мисля. Пък може дотогава и мненията да се осъвременят. Знае ли човек. 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
5W30 не е лошо масло само защото е по-рядко. То си пише и се знае - в утежнен режим в град с редовно ускоряване, се препоръчва по-гъсто. В останалите случаи SAE30 e по-доброто. Особено пък за бензиновите фордови двигатели с църцорки за охлаждане на буталата. Като е по-гъсто намалява охлаждането - това го пиша за колегата от Сопот. За да се елиминират съмненията за слаб маслен клин, просто се слага добра синтетика или хидрокрекинг и въпросът е решен за по-старите коли.
Има съмнения за маслата за двигатели с катализатори и с филтри за твърди частици (фактически повечето нови масла) че повишават износването триещите се части на двигателя. Но това подлежи на разучаване - има такива масла с по-лоши качества, има обавени със запазени достатъчно добри качества (CF или CF-4 съвместими - CF back compatible), и може би има и по-добри). Това може да е фактор, който трябва да се вземе предвид.
Има съмнения за маслата за двигатели с катализатори и с филтри за твърди частици (фактически повечето нови масла) че повишават износването триещите се части на двигателя. Но това подлежи на разучаване - има такива масла с по-лоши качества, има обавени със запазени достатъчно добри качества (CF или CF-4 съвместими - CF back compatible), и може би има и по-добри). Това може да е фактор, който трябва да се вземе предвид.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Подкрепи поне едно твърдение с факти и тогава може да говорим по темата. Свободни съчинения няма да коментирам.diesel1.6 написа:5W30 не е лошо масло само защото е по-рядко. То си пише и се знае - в утежнен режим в град с редовно ускоряване, се препоръчва по-гъсто. В останалите случаи SAE30 e по-доброто. Особено пък за бензиновите фордови двигатели с църцорки за охлаждане на буталата. Като е по-гъсто намалява охлаждането - това го пиша за колегата от Сопот. За да се елиминират съмненията за слаб маслен клин, просто се слага добра синтетика или хидрокрекинг и въпросът е решен за по-старите коли.
Има съмнения за маслата за двигатели с катализатори и с филтри за твърди частици (фактически повечето нови масла) че повишават износването триещите се части на двигателя. Но това подлежи на разучаване - има такива масла с по-лоши качества, има обавени със запазени достатъчно добри качества (CF или CF-4 съвместими - CF back compatible), и може би има и по-добри). Това може да е фактор, който трябва да се вземе предвид.
Преди да правиш такива изказвания, поне разгледай сайта, който ти дадох по-горе http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;"
има таблици със стандарти, сравнения, защита на двигателя, защита от окисляване, икономия на гориво, разтворимост на утайки и др ...
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
За коя от няколкото коментирани хипотези искаш факти? Запознал съм се със страницата на Лубризол, която ни посочи. Имам да чета още, от нея и от другаде. Ти ако знаеш нещо, пиши.
За съжаление няма добро обяснение към сравнителната им графика, но въпреки това като се провери как съответства на истинските параметри ще е полезна.
Съвсем накратко - в града се случва да се мъчи двигателя на максимален въртящ момент и ниски обороти - най-лошо за плъзгащите лагери.
Зетек двигателите конкретно има маслоразпръскващи дюзи за охлаждане на челото на буталото и мазнае и дебита зависи от вискозитета на маслото.
След някоя си година, стандартите след CF или CF-4 следват тенденцията да са съвместими със системите за пречистване на изгорелите газове - катализатор и филтър за твърди частици. За целта са намалени някои примеси, един от които са метал-органичните (цинково фосфорни конкретно и не само) добавки - отговорни за здравината на масления клин и други. Разбира се, взети са мерки за недопускане на проблеми - търси се и се прилага друга технология за запазване на качеството на маслото и са променени проблемните възли в новите двигатели. По спомен, става дума за някакви възли, описани с "плоско чело" "flat tap". Нещо по кобилици, повдигачи и т.н.. Намалената устойчивост на срязване на масления клин би трябвало да се отрази и на лагерите, разбира се. С това е свързана характеристиката на маслата по въпросните стандарти "CF back compatible" - пригодно за двигатели с изисквания по CF по американската класификация на API.
Не съм се поготвил с анализа на стандартите и тенденциите им в маслената индустрия, това не е малка работа, и съвсем нарочно тези неща не са с лесен публичен достъп.
И обратно към сравнението на маслата и нуждите ни и чудесната сравнителна графика на Лубризол. Избраните характеристики, по които е построена са доста относителни и трудно може да им се придаде точно цифрово значение. Примерно, "износване wear" - как се мери и как се представя в графиката не се казва. Виж, ако бяха сложили "здравина на масления клин или shear (английския термин)", което е точно измерено число за всеки продукт, работата щеше да е ясна... Поне за запознатите със значението на тези неща. Има и друго, което се набива в очи. Според същата графика, по-новите масла и стандарти простичко се казва, че осигуряват над два пъти по малко износване в сравнение със нещата от преди около десетина години. Това е същaта ос "wear". В същото време горното за разминаването с високите изисквания на CF и сегашните еко-задачи си е факт (жалко, че нямам време да намеря цитат от документ за това).
Засега това. Трябва още четене, че и писане.
За съжаление няма добро обяснение към сравнителната им графика, но въпреки това като се провери как съответства на истинските параметри ще е полезна.
Съвсем накратко - в града се случва да се мъчи двигателя на максимален въртящ момент и ниски обороти - най-лошо за плъзгащите лагери.
Зетек двигателите конкретно има маслоразпръскващи дюзи за охлаждане на челото на буталото и мазнае и дебита зависи от вискозитета на маслото.
След някоя си година, стандартите след CF или CF-4 следват тенденцията да са съвместими със системите за пречистване на изгорелите газове - катализатор и филтър за твърди частици. За целта са намалени някои примеси, един от които са метал-органичните (цинково фосфорни конкретно и не само) добавки - отговорни за здравината на масления клин и други. Разбира се, взети са мерки за недопускане на проблеми - търси се и се прилага друга технология за запазване на качеството на маслото и са променени проблемните възли в новите двигатели. По спомен, става дума за някакви възли, описани с "плоско чело" "flat tap". Нещо по кобилици, повдигачи и т.н.. Намалената устойчивост на срязване на масления клин би трябвало да се отрази и на лагерите, разбира се. С това е свързана характеристиката на маслата по въпросните стандарти "CF back compatible" - пригодно за двигатели с изисквания по CF по американската класификация на API.
Не съм се поготвил с анализа на стандартите и тенденциите им в маслената индустрия, това не е малка работа, и съвсем нарочно тези неща не са с лесен публичен достъп.
И обратно към сравнението на маслата и нуждите ни и чудесната сравнителна графика на Лубризол. Избраните характеристики, по които е построена са доста относителни и трудно може да им се придаде точно цифрово значение. Примерно, "износване wear" - как се мери и как се представя в графиката не се казва. Виж, ако бяха сложили "здравина на масления клин или shear (английския термин)", което е точно измерено число за всеки продукт, работата щеше да е ясна... Поне за запознатите със значението на тези неща. Има и друго, което се набива в очи. Според същата графика, по-новите масла и стандарти простичко се казва, че осигуряват над два пъти по малко износване в сравнение със нещата от преди около десетина години. Това е същaта ос "wear". В същото време горното за разминаването с високите изисквания на CF и сегашните еко-задачи си е факт (жалко, че нямам време да намеря цитат от документ за това).
Засега това. Трябва още четене, че и писане.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Темата придобива научен характер и става все по-интересна.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Стандарт по API - CF-4 е някъде от 90-те години .... Американските стандарти изобщо не ги признавам, защото изискванията са им в пъти по-слаби от европейските ... направи едно просто сравнение в таблицата между API CF и най-елементарния ACEA A3/B4 - 08 примерно.diesel1.6 написа: ...
За "срязването" на масления филм има стойност - HTHS (high temperature high shear) който е показателен за издържливостта на масления филм при високи температури - над 150 градуа (aко всичко е наред по колата не би трябвало да достига такава температура). Факт е че при новите масла тази стойност е занижена с цел икономия на гориво. Но има зададена минимална стойност на HTHS от 2.9 cP за европейските стандарти. Новотехнологичните масла (горивоспестяващи и одължен пробег) са със стойност около 3.0 cP, а тези предназначени за големи натоварвания са със стойност около и над 3.5 cP.
Последна промяна от YACCO-BG на 23 фев 2011, 22:11, променено общо 1 път.
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
HTHS звучи правилно, но защо после дават вискозитет.... cP, P... това 3 е вискозитет, толкова и се очаква да е.
Аз още преди 4-5 мнения се оттеглих да чета. Тъкмо започнах...
Аз още преди 4-5 мнения се оттеглих да чета. Тъкмо започнах...
- eodor
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 31 дек 2007, 09:38
- Модел на автомобила: Mк3 2.2 -228hp
493Nm - Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
От 40 та страница насам следя породилия се спор , а той да напомня беше Приста срещу Якко . Дайте доказателства , сега четем темата и от последните две страници на 5 човека ни е ясно за какво става дума , останалите само скролват набързо .
Да дам пример ..
На предната ми кола Голф 2 карбуратор , предишния собственик беше сложил два уреда за температура и налягане на маслото от лада . Когато купих колата беше с масло на около 2000 км Приста 10w40 super benzin , съдя по лепенките сложени на филтърната кутия .Първото ми излизане извънградско с нея беше до Провадия да прибера закъсал колега . Колата беше с 4 скорости и на магистралата след Шумен и дадох огън и жупел като на нова придобивка
и какво следваше .... 10 тина минути оборотомера на 4500-5000 и нагоре .. със скорост около 163 km/h по GPS a . Температурата на маслото стигна 120 градуса , спрях точно на разклона от магистралата за Провадия , на празен ход налягането беше под 1 bar ..та дори според мен едва се крепеше . След това карах в по нормални обороти и не е вдигала такива температури . Следващото масло с което смених пристата беше Мотул 10w40 серия 6100 . С него не съм имал такива проблеми , на продължително натоварен мотор градусите на са минавали 110 и налягането не ми е падало под 1.8-1.9 .Само че цената тогава на която го взех беше мамата си джаса 77 лв за 4 л туба
.
За м10Д искам само да добавя , че за мен е масло прозведено с набора на баба ми и би трябвало да се използва за тогавашни машини
. Затова и доста трудно ще ви бъде да му намерите аналог при европейските производители .
Да дам пример ..
На предната ми кола Голф 2 карбуратор , предишния собственик беше сложил два уреда за температура и налягане на маслото от лада . Когато купих колата беше с масло на около 2000 км Приста 10w40 super benzin , съдя по лепенките сложени на филтърната кутия .Първото ми излизане извънградско с нея беше до Провадия да прибера закъсал колега . Колата беше с 4 скорости и на магистралата след Шумен и дадох огън и жупел като на нова придобивка


За м10Д искам само да добавя , че за мен е масло прозведено с набора на баба ми и би трябвало да се използва за тогавашни машини

-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
- Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колега YACCO-BG определено A3/B4 не е най-простия и елементарен стандарт на ACEA. Най-простия е A1/B1 и той точно е този на който отговарят маслата 913 A/B на форд и определено те са с понижен HTHS около 3.00 и е въведен 1996г., с допълнителни корекции през годините. Следващия най-разпространен на форд стандарт 913C отговаря приблизително на А5/В5 и отново е с понижен HTHS вискозитет.
Също така не е вярно, че новотехнологичните масла са с нисък HTHS и понеже искаш факти те са следните:
1. VW/AUDI/SEAT/SKODA - най-ново масло 504.00/507.00 - висок HTHS. Очаква се 508.00, но не се знае как ще е там.;
2. Mercedes - никога не са ползвали и допускали нисък HTHS, най-нови масла 229.51;
3. BMW - всички последни масла са с висок HTHS. Само и единствено веднъж са направили грешката да допуснат Longlife 01 FE с нисък HTHS и много бързо след това се отказват от него и може да се ползва само за определен модел.
Това че форд препоръчват масла с нисък HTHS не означава, че те са задължителни. Това означава, че тези двигатели могат да се движат достатъчно надежно с тези масла, но и това е относително, защото повечето производители се отказаха от нисък HTHS точно поради износване и греста която става в двигателя при полването им. Факти:
1. Напишете в Google "oil sludge" и гледайте картинки какво се получава от нисък HTHS и масло 5w-30;
2. VW/AUDI/SEAT/SKODA - всички прилагани лонглайф масла, с изключение на цитираното 504/507 и 503.01 (за него после) са с нисък HTHS - е отказаха се от тях след няколко хиляди заминали турбини и тн.;
3. VW/AUDI/SEAT/SKODA - ако не искаш лонглайф си караш с 502.00 с висок HTHS и на двигателя му е по добре (нищо, че производителя препоръчва два вида масла и то много различни за един и същ двигател);
4. VW/AUDI/SEAT/SKODA - за бензиновите мотори и лонглайф се изисква масло със спецификация 503.00 (5w-30, нисък HTHS), но ако тези бензинови мотори са над 180 к.с. се изисква 503.01 (пак е 5w-30 ама с висок HTHS), защото другото не може да издържи на натоварването. И какво излиза двигателите с по-големи допуски с по-рядко масло, а тези, на които допуските им са в пъти по-малки с по-гъсто.
5. FORD Focus ST - двигателя е на Volvo и Volvo казва карайте с 5w-40 на моделите на които се монтира. Понеже Volvo е собственост на FORD те вземат двигателя слагат го във Focus и за да спазят политиката си казват - карайте с 5w-30 с нисък HTHS. (Двигателя на Focus RS, който е над 300 к.с. и е базиран на този на ST се кара само с 0W-40 с висок HTHS).
Всеки ще каже ами защо се прилагат тези масла тогава е отговора основно е:
1. Икономия на гориво;
2. По-ниски стойности на вредните газове;
3. Евентуално по добър старт на студено.
Факти - след като въвеждат 504/507 за всички двигатели от VW оставят само един на който не сменят препоръките - Лупо дизел което се твърди, че харчи 3л. нафта на 100. Е да постига такъв разход ама на стенд, а не в реални условия.
Твърдението, че само напомпани автомобили се карат с масла с висок HTHS е несъстоятелно, защото какво ще стане на двигател, който не не върха на сладоледа ако се кара с такова масло - нищо, ще си работи защото просто е по-добро (има само едно изключение и това е 10w-60, от което се нуждае само един двигател - M Power, за останалите наистина може да навреди). Какво следва от тази работа - че хипер супер дупер двигателите могат и изискват масло с висок HTHS и вискозитет доста по-различен от 5w-30, а двигателите на FORD не могат да се движат с него, защото такива са препоръките. Нека видим какво искат бегачките:
1. BMW М допуска само и единствено Castrol TWS 10w-60;
2. McLaren SLR - само и единствено Mobil 1 5w-50;
3. AMG мотори - първоначално зареждане и особена препоръка Mobil 1 0w-40;
4. Ferrari - 5w-40.
И сега каво излиза - няма никакъв проблем да си караш с друго масло което е качествено и не е ACEA A1/B1 или A5/B5 с нисък HTHS, нищо че от FORD препоръчват точно такива. А да за новите дизели препоръчват и C1, което е low SAPS масло отново с нисък HTHS вискозитет, ама дори и да се замени с C3, което е midSAPS и с висок HTHS пак нищо няма да стане - дори и на филтъра за твърди частици защото въпреки малко по-високото съдържание на сяра и форсфор неговата изпаряемост е доста по-малка.
Също така не е вярно, че новотехнологичните масла са с нисък HTHS и понеже искаш факти те са следните:
1. VW/AUDI/SEAT/SKODA - най-ново масло 504.00/507.00 - висок HTHS. Очаква се 508.00, но не се знае как ще е там.;
2. Mercedes - никога не са ползвали и допускали нисък HTHS, най-нови масла 229.51;
3. BMW - всички последни масла са с висок HTHS. Само и единствено веднъж са направили грешката да допуснат Longlife 01 FE с нисък HTHS и много бързо след това се отказват от него и може да се ползва само за определен модел.
Това че форд препоръчват масла с нисък HTHS не означава, че те са задължителни. Това означава, че тези двигатели могат да се движат достатъчно надежно с тези масла, но и това е относително, защото повечето производители се отказаха от нисък HTHS точно поради износване и греста която става в двигателя при полването им. Факти:
1. Напишете в Google "oil sludge" и гледайте картинки какво се получава от нисък HTHS и масло 5w-30;
2. VW/AUDI/SEAT/SKODA - всички прилагани лонглайф масла, с изключение на цитираното 504/507 и 503.01 (за него после) са с нисък HTHS - е отказаха се от тях след няколко хиляди заминали турбини и тн.;
3. VW/AUDI/SEAT/SKODA - ако не искаш лонглайф си караш с 502.00 с висок HTHS и на двигателя му е по добре (нищо, че производителя препоръчва два вида масла и то много различни за един и същ двигател);
4. VW/AUDI/SEAT/SKODA - за бензиновите мотори и лонглайф се изисква масло със спецификация 503.00 (5w-30, нисък HTHS), но ако тези бензинови мотори са над 180 к.с. се изисква 503.01 (пак е 5w-30 ама с висок HTHS), защото другото не може да издържи на натоварването. И какво излиза двигателите с по-големи допуски с по-рядко масло, а тези, на които допуските им са в пъти по-малки с по-гъсто.
5. FORD Focus ST - двигателя е на Volvo и Volvo казва карайте с 5w-40 на моделите на които се монтира. Понеже Volvo е собственост на FORD те вземат двигателя слагат го във Focus и за да спазят политиката си казват - карайте с 5w-30 с нисък HTHS. (Двигателя на Focus RS, който е над 300 к.с. и е базиран на този на ST се кара само с 0W-40 с висок HTHS).
Всеки ще каже ами защо се прилагат тези масла тогава е отговора основно е:
1. Икономия на гориво;
2. По-ниски стойности на вредните газове;
3. Евентуално по добър старт на студено.
Факти - след като въвеждат 504/507 за всички двигатели от VW оставят само един на който не сменят препоръките - Лупо дизел което се твърди, че харчи 3л. нафта на 100. Е да постига такъв разход ама на стенд, а не в реални условия.
Твърдението, че само напомпани автомобили се карат с масла с висок HTHS е несъстоятелно, защото какво ще стане на двигател, който не не върха на сладоледа ако се кара с такова масло - нищо, ще си работи защото просто е по-добро (има само едно изключение и това е 10w-60, от което се нуждае само един двигател - M Power, за останалите наистина може да навреди). Какво следва от тази работа - че хипер супер дупер двигателите могат и изискват масло с висок HTHS и вискозитет доста по-различен от 5w-30, а двигателите на FORD не могат да се движат с него, защото такива са препоръките. Нека видим какво искат бегачките:
1. BMW М допуска само и единствено Castrol TWS 10w-60;
2. McLaren SLR - само и единствено Mobil 1 5w-50;
3. AMG мотори - първоначално зареждане и особена препоръка Mobil 1 0w-40;
4. Ferrari - 5w-40.
И сега каво излиза - няма никакъв проблем да си караш с друго масло което е качествено и не е ACEA A1/B1 или A5/B5 с нисък HTHS, нищо че от FORD препоръчват точно такива. А да за новите дизели препоръчват и C1, което е low SAPS масло отново с нисък HTHS вискозитет, ама дори и да се замени с C3, което е midSAPS и с висок HTHS пак нищо няма да стане - дори и на филтъра за твърди частици защото въпреки малко по-високото съдържание на сяра и форсфор неговата изпаряемост е доста по-малка.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колега, напълно съм съгласен с мнението ти. Само искам да допълня, че маслата с вискозитет 5W40 осигуряват същия по-лесен студен старт и най-вече по-бързо достигане на маслото до всички точки, както и 5W30. Затова и аз съм се спрял на такива, а не на 10W40.Der Wolf написа:...Всеки ще каже ами защо се прилагат тези масла тогава е отговора основно е:
1. Икономия на гориво;
2. По-ниски стойности на вредните газове;
3. Евентуално по добър старт на студено.
...
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Благодаря за изчерпателното мнение и за корекциите. Информацията, която ни предостави е доста полезна, ще я споделя с колегите !Der Wolf написа: ...
Нямам какво да добавя. Само че препоръките ни за масло са според изискванията на производителя. Но клиента има последната дума.
поздрави, Антон Тодоров
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Der Wolf kакво означва HTHS.Дай пример за за висок или нисък HTHS като стойност в цифри.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Взе да става каша. За тази тема има поне 20 предварителни събражения свързани с колата и начина на каране и поне 20 свързани с различните масла - дотук това са много много комбинации, съответно толкова "най-добри" масла.
Приста срещу Yacco - това почти го приключихме, остана да се проучи състава на маслата и да се търси за скрити плюсове и минуси. Съответните им продукти излизат сходни като цена и качество (моето мнение), като Бг-то е малко по-добро. Това е частен случай, не е много важен.
Да си измислим един-два параметъра и да разучим тях, не всичко наведнъж.
HTHS трябва да значи high temperature high shear висока температура висока устойчивост на срязване и колегата Yacco го спомена във връзка с питането ми за здравината на масления клин. Измерва се в единици за вискозитет (гъстота) - Poise май се пише, или cP (това е както m метър и cm сантиметър). Та според мен HTHS не е здравината на масления клин ами е вискозитета при висока температура, или по-конкретно новата точка за мерене на вискозитет - 150 градуса. Другата е 100.
Конкретни стойности на визкозитета при 150 градуса е 2,5 до 3,5 cP, казва Yacco по-горе.
Аз пък отдавам по-голямо значение на характеристиката здравина на масления клин но понеже още не съм чел достатъчно, не съм намерил мястото на това в стандартите и характеристиките на маслата.
Приста срещу Yacco - това почти го приключихме, остана да се проучи състава на маслата и да се търси за скрити плюсове и минуси. Съответните им продукти излизат сходни като цена и качество (моето мнение), като Бг-то е малко по-добро. Това е частен случай, не е много важен.
Да си измислим един-два параметъра и да разучим тях, не всичко наведнъж.
HTHS трябва да значи high temperature high shear висока температура висока устойчивост на срязване и колегата Yacco го спомена във връзка с питането ми за здравината на масления клин. Измерва се в единици за вискозитет (гъстота) - Poise май се пише, или cP (това е както m метър и cm сантиметър). Та според мен HTHS не е здравината на масления клин ами е вискозитета при висока температура, или по-конкретно новата точка за мерене на вискозитет - 150 градуса. Другата е 100.
Конкретни стойности на визкозитета при 150 градуса е 2,5 до 3,5 cP, казва Yacco по-горе.
Аз пък отдавам по-голямо значение на характеристиката здравина на масления клин но понеже още не съм чел достатъчно, не съм намерил мястото на това в стандартите и характеристиките на маслата.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ето обяснение на термините, само че е на английски. Ако някой иска, утре мога да го преведа, сега гледам мача

How to identify a good "shear stable" oil.
API and ACEA both conduct tests called HTHS (High Temperature/ High Shear) and all oils carrying these specifications are tested and scored.
For all oils, these test results are available however, they are often ommitted from the oils technical data sheet! Oil Companies have a tendency to publish the figures that they want you to see and therefore you often need to dig further or ask for certain information when comparing the performance of various oils.
High-Temperature/High-Shear
This test is a simulation of the shearing effects that would occur within an engine. In fact, it's actually designed to simulate motor oil viscosity in operating crankshaft bearings.
Under high stress conditions where shearing can occur, the VI Improvers (polymers) break down. As they do, the viscosity of the oil decreases. This is what the High Temperature/High Shear test checks for.
The HT/HS test is measured in Centipoise (cP) as the Cold Crank Simulator test is. However, in this case, because you're hoping for the least loss of viscosity with an increase in heat and stress, you want the cP value to remain high.
Each SAE multi-viscosity grade has a specific lower limit for the HT/HS cP value. If a multi-viscosity oil cannot achieve a cP value above that limit, it cannot be classified under that viscosity grade. For instance, according to the SAE specifications, an oil must achieve an HT/HS cP value of 3.7 or higher in order to be classified at the 15w40 viscosity grade.
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Добре , ако някой си има представа да каже тази стиност на HTHS ниска или е висока е.
HTHS вискозитет, mPa.s - 3.02
HTHS вискозитет, mPa.s - 3.02
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Превод, без да давам мнение. Подчертал съм нещо.
API и АCEA провеждат тест за устойчивостта на масления клин при високи натоварвания и температура. Всяко масло с техни спецификации се тества и измерва.
Всички масла се проверяват по този начин, въпреки че често резултатите се пропускат в таблиците с технически данни. Производителите имат навика да публикуват това, което искат да видите, съответно тогава се налага да ровите допълнително за да може да сравните колко са добри две различни масла.
Този тест е симулация на ефекта на разкъсване на масления клин, което би могло да се случи в двигателя. Фактически, той е разработен да постигне вискозитет на маслото като в истински работещ лагер на колянов вал.
При условия на високи натоварвания и тежки условия, където разкъсване (на масления слой - т.н. маслен клин), вискозитетните подобрители VI/ВП (полимери) се разпадат. Когато това стане, вискозитетът на олиото намалява. Това е онова, което този тест проверява.
Този показател се мери в Centipoise (cP) както и измерването на вискозитет при други тестове (за изпомпване при ниски температури, примерно). Както и да, в този случай, понеже се търси минимално намаляване на вискозитета при нарастване на натоварването и температурата, търсим максимален вискозитет.
Всяко SAE всесезонно масло има специфичен минимален вискозитет при коментирания тест. Ако едно масло не може да покрие минималното изискване, то не може и да бъде класифицирано с въответния вискозитетен клас. Конкретно, според SAE specifications, едно масло трябва да има минимум HT/HS вискозитет 3.7 cP или повече за да е 15w40.
Подчертаното е онова, което исках да кажа при сравняването на Yacco и Приста - че със верни данни може да се лъже, като избирателно се пропускат част от нещата. Затова се налага да се порови и това правим
Този показател ще излезе достатъчно показателен за целите на тази тема! Разбира се, остават си и други важни.
API и АCEA провеждат тест за устойчивостта на масления клин при високи натоварвания и температура. Всяко масло с техни спецификации се тества и измерва.
Всички масла се проверяват по този начин, въпреки че често резултатите се пропускат в таблиците с технически данни. Производителите имат навика да публикуват това, което искат да видите, съответно тогава се налага да ровите допълнително за да може да сравните колко са добри две различни масла.
Този тест е симулация на ефекта на разкъсване на масления клин, което би могло да се случи в двигателя. Фактически, той е разработен да постигне вискозитет на маслото като в истински работещ лагер на колянов вал.
При условия на високи натоварвания и тежки условия, където разкъсване (на масления слой - т.н. маслен клин), вискозитетните подобрители VI/ВП (полимери) се разпадат. Когато това стане, вискозитетът на олиото намалява. Това е онова, което този тест проверява.
Този показател се мери в Centipoise (cP) както и измерването на вискозитет при други тестове (за изпомпване при ниски температури, примерно). Както и да, в този случай, понеже се търси минимално намаляване на вискозитета при нарастване на натоварването и температурата, търсим максимален вискозитет.
Всяко SAE всесезонно масло има специфичен минимален вискозитет при коментирания тест. Ако едно масло не може да покрие минималното изискване, то не може и да бъде класифицирано с въответния вискозитетен клас. Конкретно, според SAE specifications, едно масло трябва да има минимум HT/HS вискозитет 3.7 cP или повече за да е 15w40.
Подчертаното е онова, което исках да кажа при сравняването на Yacco и Приста - че със верни данни може да се лъже, като избирателно се пропускат част от нещата. Затова се налага да се порови и това правим

Още не сме осмислили новото нещо, но нека пробваме - средна е, ако питаш двигателя, висока за SAE30 и ниска за SAE40.nasko-g написа:Добре , ако някой си има представа да каже тази стиност на HTHS ниска или е висока е.
HTHS вискозитет, mPa.s - 3.02
Този показател ще излезе достатъчно показателен за целите на тази тема! Разбира се, остават си и други важни.
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
HTHS 3.02 е стойност на PRISTA ULTRA ENERGY 5W30 FORD .Прави ми впечетление че маслата на приста 5В30 за други марки автомобили са с по-висок HTHS <3.5
Утре ще проверя на тубата на маслото с което съм в момента мотул 5В30 дали пише какъв е HTHS-a
Утре ще проверя на тубата на маслото с което съм в момента мотул 5В30 дали пише какъв е HTHS-a
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ето ви данните за "Ravenol FO 5W30" Hydrocrack oil (ford specific):
Product description:
RAVENOL FO 5W-30 is a synthetic engine oil based on high-viscosity hydrockacking base oil.
RAVENOL FO 5W-30 is a specifically formulated motor oil for engines of FORD (MAZDA, JAGUAR, VOLVO), requiring High-temperature high-viscosity oils at 150°C (HTHS) <3,5 mPa*s. The exclusive “extended drain” formulation delivers superior engine protection. It can be used at constant high speed and “start-stop” duty on or off the road under the most arduous conditions. With the 5W-30 you get the best in all-year protection.
Specifications and approvals:
RAVENOL FO 5W-30 meets or exceeds the following industry specifications:
ACEA 2002 A1-02 B5-02 B1-02 A5-02
ACEA 2004 A5/B5-04 A1/B1-04
API (*gelistet) SM*/SL*
FORD WSS-M2C913-A WSS-M2C929-A WSS-M2C913-B
ILSAC GF-4
SAE 5W-30
Parameter Unit of measure Data Test method
Color 3
Density (at 15°C) g/ml 850 DIN 51757
Viscosity (at -30°C) mPa.s 4900 DIN 51377
Viscosity (at 40°C) mm2/s 57.1 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 9 DIN 51562
VI 3 DIN ISO 2909
Flash point (COC) °C 172 DIN ISO 2592
Pour °C 230 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g -39 DIN ISO 3771
Sulphated ash % 10 DIN 51 575
Product description:
RAVENOL FO 5W-30 is a synthetic engine oil based on high-viscosity hydrockacking base oil.
RAVENOL FO 5W-30 is a specifically formulated motor oil for engines of FORD (MAZDA, JAGUAR, VOLVO), requiring High-temperature high-viscosity oils at 150°C (HTHS) <3,5 mPa*s. The exclusive “extended drain” formulation delivers superior engine protection. It can be used at constant high speed and “start-stop” duty on or off the road under the most arduous conditions. With the 5W-30 you get the best in all-year protection.
Specifications and approvals:
RAVENOL FO 5W-30 meets or exceeds the following industry specifications:
ACEA 2002 A1-02 B5-02 B1-02 A5-02
ACEA 2004 A5/B5-04 A1/B1-04
API (*gelistet) SM*/SL*
FORD WSS-M2C913-A WSS-M2C929-A WSS-M2C913-B
ILSAC GF-4
SAE 5W-30
Parameter Unit of measure Data Test method
Color 3
Density (at 15°C) g/ml 850 DIN 51757
Viscosity (at -30°C) mPa.s 4900 DIN 51377
Viscosity (at 40°C) mm2/s 57.1 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 9 DIN 51562
VI 3 DIN ISO 2909
Flash point (COC) °C 172 DIN ISO 2592
Pour °C 230 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g -39 DIN ISO 3771
Sulphated ash % 10 DIN 51 575
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Сега остава някой запознат да напише какви са съответните стойности на HTHS на маслата Приста Ултра 5В40 и Yacco VX600 5W40 и да се реши кое е по-доброто.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта