Смяна на термостат на Фокус
- ValkataFF
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 16 яну 2010, 21:12
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 tdci 115hp
- Местоположение: Pleven-Bankq-Sofiq
- Status: Извън линия
Смяна на термостат на Фокус
Колеги налагамиса да сменя термостата на Фокуса ,и тъй като ми е за пръв път моля да ми обясните по подробно.Целия процес по работата как става ,къде се намира термостата и т.н.,какви инструменти ще ми трябват.Колата е Форд Фокус 1.8 тдци 2001 г.Благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Говоря малко на изуст.Погледни си маркучите,които водят от ДВГ до радиатора и по-специялно този,който идва от ДВГ към радиатора.Обикновено той се намира някъде от този край на маркуча,който е към двг. Относно подмяната няма нищо сложно - махаш стария и слагаш новия. Успех!!!!
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Наскоро сменявах на Tddi-то, мисля че и при теб не е различно. Махаш интеркулера за видимост или само го откачваш и отместваш. Погледнато вдясно, близо до акумулатора от двигателя излиза едно голямо водно съединение, корпуса е леко заоблен и се държи на три болта 10-ки - сваляш корпуса и сменяваш термостата. Като за първи път отнема не повече от половин час. Успех!
P.S. Изпратих ти на мейла часта за смяна на термостата от ръководството в pdf формат, дано ти свърши работа.

P.S. Изпратих ти на мейла часта за смяна на термостата от ръководството в pdf формат, дано ти свърши работа.

- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Банда, извинения, че вдигам тема от преди 3 години, но с идването на студовете, пак ще стане актуална.
Кажете, моля, нужно ли е да източвам цялата охладителна течност, или мога да мина и с по-внимателно разливане
Щото докато я вдигна на крик, докато махна кората отдолу иии стана ракиено време.
Фикуса е 2002, ТДЦИ, инструкциите ясно си казват да се източи, ама...
Кажете, моля, нужно ли е да източвам цялата охладителна течност, или мога да мина и с по-внимателно разливане

Фикуса е 2002, ТДЦИ, инструкциите ясно си казват да се източи, ама...
- kilikanzer
- Потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
- Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312 - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Мързела не убива-той мъчи.
Не е нужно да източваш всичкия антифриз,но трява да се източи поне докато слезе под нивото на термостата.
Не е нужно да източваш всичкия антифриз,но трява да се източи поне докато слезе под нивото на термостата.
- autobg
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
- Местоположение: Софето
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Не само, че е вярно, но е и истинаkilikanzer написа:Мързела не убива-той мъчи.

А ето каква допълнителна простотия направих днес --- вместо термостат на 88 градуса, боцнах такъв, който отваря на 92 (май се използват предимно в бензинките). На връщане не вдигна повече от 92 градуса колата (по показания на тест режима на таблото) и не падна под 80 при продължително спускане без натоварване.
Парно имам да уморя слон от жега в колата, но все пак си остава терзанието дали този термостат беше удачно решение. Най-вероятно ще го покарам малко, докато ми се отдаде удобен случай да го сменя с оригинален.
Ако има някой спец по охлаждането, да каже дали много ще навреди такава разлика в температурите при този, иначе бавнозгряващ двигател.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Ами тя колата ти на замръзване, ти се притесняваш от прегряване!?! Нормалната работна температура е 95-105 градуса, твоята е със 15градуса по-ниска.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 27 дек 2010, 12:02
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 16v
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Колеги,отскоро имам Фокус ТДДи и не намирам инфо дали има нещо особено при обезвъздушаването,или просто си го прави сама?
Поздрави
Поздрави
- ieiei
- потребител
- Мнения: 389
- Регистриран: 11 май 2007, 12:50
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Сама,задръж я максимално дълго с отворена капачка.След отваряне на термостата гасиш изстива и доливаш(ако има нужда)
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 27 дек 2010, 12:02
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 16v
- Status: Извън линия
Re: Смяна на термостат на Фокус
Благодаря,колега.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта