ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 08 яну 2011, 16:32
- Модел на автомобила: орион 1,6 i:77kw
- Местоположение: гр. Русе
- Status: Извън линия
ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Колеги може ли да се подгрява през зимата антифриза в малък съд с подгревни свещи преди да влезе в изпарителя за да се намали разхода. Някой ако има идея моля да пише.
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Това можеш сам даси го направиш ,примерно с нагревател от кафе машина ,правиш си едно съдче с вход и изход за антифриза връзваваш го надолния маркуч на радиятора .Сутри половин час приди тръгване го включваш във ел .мрежата подгрява ти антифриза във двигатела хем ще имаш парно вeднага хем ще намалиш разхода на газта .Чувал съм че някои коли имат оригинално направено токова подгряване но къде е поставено не съм виждал буксата дето сe включва тока била като на електрическите чайници .Някой от колегите може да е виждал да даде по голяма яснота на въпроса ти .
Последна промяна от Nikola Iordanov на 04 мар 2011, 20:33, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 29 сеп 2009, 22:17
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
За момента може само да си мечтаеш за такива екстри .Другия вариант е да повикаш неволята и да се изръсиш с много пари.Монтират се такива екстри в много от колите на газ внесени от Италия правени за износ към източна Европа.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Виждал съм оригинално подряване.Не на Форд,но те са идентични.Същата работа като с подгряването на огледалата-кантал и съпротивления.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Фокуса има оригинален подгрев за антифриза, но е сложен преди парното - да загрява по-бързо докато загрее колата да има топло. Може да намериш от някоя морга и направо да го монтираш на Ориона, но трябва да видиш как ще го захраниш и най-вече как и кога ще изключва.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Аз писах тук, но не се е запазило.
Ако става дума за подгрев на антифриза преди изпарителя с цел каране на газ още докато е студена колата, сложи една-две подгревни свещи в някаква метална кутия с вход и изход за маркучите и трябва да стане. За кутията - бойлера - вземи 100 мм парче от правоъгълен профил, примерно 20 х 50 х 2 мм и му завари две ламарини от двата края за тапи и две тръбички с диаметър 18 мм отвън (толкова трябва да са маркучите към изпарителя). Едната тапа я направи от по-дебела ламарина, за да може да нарежеш резба за свещта или свещите. Друг начин е на тапата да завариш гайка с резба като за свещта за да не си играеш да я нарязваш. Захранване може би трябва да се вземе от плюсовата клема на акумулатора, като се включва или с голям ключ или с реле за съответния ток по 20 А на свещ. Ако това върши работа, може да се доусъвършенства с термоелемент от бойлер или от някоя кола за да изключва като загрее достатъчно.
Ако пък става дума за предварително загряване на двигателя преди палене - това е друго. Тогава се прави малко казанче, в което се слага нагревател на 220 В с мощност между 500 и 1000 Вт. Трябва да се избере правилно място за свързване за да има правилна циркулация през блока или главата. Допълнителна екстра е към захранването на този нагревател да се закачи и вентилатора на парното и така колата ти за половин час е топла, предното стъкло издухано до сухо независимо от снега и леда, а в купето не е студено. В момента съм направил едно такова казанче с нагревател и съм започнал второ - за моите коли и на приятел.
Ако става дума за подгрев на антифриза преди изпарителя с цел каране на газ още докато е студена колата, сложи една-две подгревни свещи в някаква метална кутия с вход и изход за маркучите и трябва да стане. За кутията - бойлера - вземи 100 мм парче от правоъгълен профил, примерно 20 х 50 х 2 мм и му завари две ламарини от двата края за тапи и две тръбички с диаметър 18 мм отвън (толкова трябва да са маркучите към изпарителя). Едната тапа я направи от по-дебела ламарина, за да може да нарежеш резба за свещта или свещите. Друг начин е на тапата да завариш гайка с резба като за свещта за да не си играеш да я нарязваш. Захранване може би трябва да се вземе от плюсовата клема на акумулатора, като се включва или с голям ключ или с реле за съответния ток по 20 А на свещ. Ако това върши работа, може да се доусъвършенства с термоелемент от бойлер или от някоя кола за да изключва като загрее достатъчно.
Ако пък става дума за предварително загряване на двигателя преди палене - това е друго. Тогава се прави малко казанче, в което се слага нагревател на 220 В с мощност между 500 и 1000 Вт. Трябва да се избере правилно място за свързване за да има правилна циркулация през блока или главата. Допълнителна екстра е към захранването на този нагревател да се закачи и вентилатора на парното и така колата ти за половин час е топла, предното стъкло издухано до сухо независимо от снега и леда, а в купето не е студено. В момента съм направил едно такова казанче с нагревател и съм започнал второ - за моите коли и на приятел.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Мисля, че най-добре да се сложи печка, другото решение не винаги е практично.
Мислил съм го от 15г, даже съм си намерил нагревател от машинка за шварц кафе, но винаги възниква проблема, че не навсякъде има 220V, а на 12V тока за 1000W е над 80А
Мислил съм го от 15г, даже съм си намерил нагревател от машинка за шварц кафе, но винаги възниква проблема, че не навсякъде има 220V, а на 12V тока за 1000W е над 80А
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
На 12 В подгревът е за изпарител след запалване на колата, в по-редки случаи се ползва предварителен подгрев за да пали на газ. И двете решения са съвсем приложими в практиката на бедния автомобилист. Свещи за подгрев на двигателя харчат приемливо малко - две последователно са 20 А примерно, идеално е.
Печките са хубави, но обикновените харчат и ток от акумулатора. Но пък после като запали лесно, може да няма проблем с прекалено разреждане.
Има друг вариант - печка без ток. Но е повече игра да се натика някъде в лека кола. Най-простата конструкция е казанче с няколко тръбички и парцал с нафта в него. Работи на принципа на газената лампа. Голям недостатък е, че като не си сложиш електрическа запалка, трябва да се пали ръчно. Огромният плюс е, че с няколкоминутна подготовка може да си подгрееш колата при почти всякакви условия и местонахождение. На мен често ми се случва колата ми да е в някаква планина охладена до -20 или -30 и това ще е отлично решение. То и -15 са проблем без печката.
Такива щуротии се ползват по шведските военни коли по-старо поколение.
Печките са хубави, но обикновените харчат и ток от акумулатора. Но пък после като запали лесно, може да няма проблем с прекалено разреждане.
Има друг вариант - печка без ток. Но е повече игра да се натика някъде в лека кола. Най-простата конструкция е казанче с няколко тръбички и парцал с нафта в него. Работи на принципа на газената лампа. Голям недостатък е, че като не си сложиш електрическа запалка, трябва да се пали ръчно. Огромният плюс е, че с няколкоминутна подготовка може да си подгрееш колата при почти всякакви условия и местонахождение. На мен често ми се случва колата ми да е в някаква планина охладена до -20 или -30 и това ще е отлично решение. То и -15 са проблем без печката.
Такива щуротии се ползват по шведските военни коли по-старо поколение.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
За какво ми е подгрев, след като запаля? Паля на Бензин и моментално превключвам на Газ и тръгвам, защо да подгрявам тя си загрява от д-ля. За мене въпроса е да се подгрее преди паленето, за да пали лесно и на Газ при отрицателни температури.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Хе , някой да помни че армейските автомобили имаха устройство за подгряване с бензинова лампа.
Виждал съм много устройства за подгряване , но с цел безпроблемно палене, и на моето бившо ПЕЖО-505 имаше нагревател 150 вата-на 220 волта, монтиран на главата зад 4-ти цилиндър, беше дошло от Швеция.
Но този патент-за подгряване на антифриза, може да се осъществи, да не забравяме обаче че всичко минава през електромера, ще се товари акумолатора, и икономията ще е еднозначна.
Виждал съм много устройства за подгряване , но с цел безпроблемно палене, и на моето бившо ПЕЖО-505 имаше нагревател 150 вата-на 220 волта, монтиран на главата зад 4-ти цилиндър, беше дошло от Швеция.
Но този патент-за подгряване на антифриза, може да се осъществи, да не забравяме обаче че всичко минава през електромера, ще се товари акумолатора, и икономията ще е еднозначна.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Подгрев на акумулаторен ток с две свещи ръгати в изпарителя е възможно нещо - токът не е толкова голям. Подгревът на дизелова кола гълта 8 пъти повече ток, значи тук спокойно може да се подгрее 5 минути и да се пали лесно.
Подгревът на целия двигател е друго нещо. Това с бензиновата лампа много ми харесва - аз съм си ги мислил с малка газова горелка за 10 - 20 лв и една медна тръбичка на подходящо място.
Подгревът на целия двигател е друго нещо. Това с бензиновата лампа много ми харесва - аз съм си ги мислил с малка газова горелка за 10 - 20 лв и една медна тръбичка на подходящо място.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Директното подгряване на испарителя е най-добрият вариант в случая. Аз съм обмислял вариант даже за изпарител който е единствено на ел. подгряване, без вода- със нагревателна плочка (или свещи) монтиранеи вътре в него там кадето циркулира водата и със термо датчик (такъв от радиатор на коола например) който да изключва когато температурата на корпуса на изпарителя достигне 90 градуса. По този начин изпарителя ще се загрява моментално преди да запалим на газ и ще държи постоянно една и съща температура (90*). Даже може да се монтират допълнителни "ребра" във камерката му за високото налягане, които когато се нагреят от самият корпус ще спомагат за по-доброто изпаряване (отработване) на газта. Ребрата могат да бъдат алуминиеви например, от стар аудио-усилвател (от стъпалата му). С тази технология по мои изчисления поне до кило/кило и половина най-малко трябва да се свали разхода. Но пък още не съм осъществил проекта за да дам резултати...
М, как мислите?
М, как мислите?

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Много ток ще ти харчи може би. Провери да видим.
А какво е лошото не сегашния изпарител? И от какво очакваш чак такава икономия - основният проблем е проектиранието на правилен смесител, не изпарителите.
А какво е лошото не сегашния изпарител? И от какво очакваш чак такава икономия - основният проблем е проектиранието на правилен смесител, не изпарителите.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Що се занимавате с фантазии. Ще му подгрявате антифриза, ами нали като запали циркулацията ще избута топлия към системата. Или с електрически подгревате??? И как ще поддържа точно 90 градуса? С терморегулатор? Термичния баланс зависи от потреблението на газ.Lenux написа:Директното подгряване на испарителя е най-добрият вариант в случая. Аз съм обмислял вариант даже за изпарител който е единствено на ел. подгряване, без вода- със нагревателна плочка (или свещи) монтиранеи вътре в него там кадето циркулира водата и със термо датчик (такъв от радиатор на коола например) който да изключва когато температурата на корпуса на изпарителя достигне 90 градуса. По този начин изпарителя ще се загрява моментално преди да запалим на газ и ще държи постоянно една и съща температура (90*). Даже може да се монтират допълнителни "ребра" във камерката му за високото налягане, които когато се нагреят от самият корпус ще спомагат за по-доброто изпаряване (отработване) на газта. Ребрата могат да бъдат алуминиеви например, от стар аудио-усилвател (от стъпалата му). С тази технология по мои изчисления поне до кило/кило и половина най-малко трябва да се свали разхода. Но пък още не съм осъществил проекта за да дам резултати...
М, как мислите?
Подгряване с две свещи сме правили, забравете. Това е половината ток за подгряване на дизел. Попадна ми преди години електроподгреваем испарител за Транспортер въздухарка, гълташе 20 А ток, имаше електронен блок за управление на температурата. Що да е просто, като може и сложно?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
A ako са две свещи последователно, ще е 1/8 от тока за подгрев на двигателя и е съвсем практично да си нагрееш изпарителя преди палене. След запалване същите две свещи може да се пуснат от едно реле успоредно и да топлят. За да не се отнася топлото решението е изпарителя да се върже на големия кръг.
Смислената идея е донагряването при недостатъно топъл двигател. За някой е сложно, за друг елементарно - въпрос на познания и условия за работа.
Смислената идея е донагряването при недостатъно топъл двигател. За някой е сложно, за друг елементарно - въпрос на познания и условия за работа.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Препоръчвам да пробвате тези "прости" решения на практика. Откриването на топлата вода е елементарно занимание. Иначе връзването на испарителя в големия кръг са си майтапи, несвързани с физичните закони за запазване на енергийния баланс. И е равносилно на изключването му от водната система. До 90 градуса там няма циркулация, а това значи, че испарителя трябва да разчита на електрическо подгряване.diesel1.6 написа:A ako са две свещи последователно, ще е 1/8 от тока за подгрев на двигателя и е съвсем практично да си нагрееш изпарителя преди палене. След запалване същите две свещи може да се пуснат от едно реле успоредно и да топлят. За да не се отнася топлото решението е изпарителя да се върже на големия кръг.
Смислената идея е донагряването при недостатъно топъл двигател. За някой е сложно, за друг елементарно - въпрос на познания и условия за работа.
Възможност за реализация на този вариант имам, но познанията не ми позволяват да го реализирам. В магазин за водни съединения, на който съм клиент, имат преходници от големите маркучи за радиатора към 16 мм като за испарител.
Успех
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Мисля, че ти запита за следния проблемfordmaniac написа: Иначе връзването на испарителя в големия кръг са си майтапи, несвързани с физичните закони за запазване на енергийния баланс. И е равносилно на изключването му от водната система. До 90 градуса там няма циркулация, а това значи, че испарителя трябва да разчита на електрическо подгряване.
И получи една идея, отговор на задачата.Що се занимавате с фантазии. Ще му подгрявате антифриза, ами нали като запали циркулацията ще избута топлия към системата.
Практическото изпълнение е сравнително лесно и дори и евтино. Има достатъно изхвърлено оборудване и части от какво ли не.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Не бе хора аз в моята "научно-фантастична идея" изобщо изключвам всякакво водно охлаждане/подгряване на изпарителя. Или антифризно, за който така му звучи по-правдоподобно. Дефакто, имаме изпарител, който не използва и капка вода от охладителната система, и има във вътрешността си нагревател, който пряко нагрява целият корпус на изпарителя. А вече с помощта на термореле някакси монтирано отново за него, се следи температурата на нагряване да се върти около 90*. За мен този начин, или технология реално погледнато е мното по-простовата отколкото водното подгряване. В крайна сметка, ако тръгнем от първичната идея на изпаряването на газта- нужна ни е температура от 90* за оптималното и изпаряване във изпарителя. А със ел.подгряването постигаме- (1.) Моментално подгряване при студено време и (2.) Постоянна и еднаква температура от 90*. И както някои се изразиха че е прекалено сложно, или пък че е безмислено... е, и летенето на хората във въздуха е било прието с насмешка преди 100 години, а пък днес стигаме до Япония за 5 часа нали.
Аз не искам да споря че моята идея е гениална, поради простата причина че дори и не съм я изпробвал, просто споделих понеже се заговорихме по този въпрос, пък и не бих спорил, по-скоро съм склонен да споделим повечко идеи за да осъвършенстваме "някаква" технология. В крайна сметка, на никой от нас не му се иска да кара със студен изпарител по половин час докато загрее двигателя и да издумка 3 кила газ за тоя що духа. 


Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
Свързването на двата маркуча засега и завинаги изглежда най-добро решение. Завинаги - изпарителите заповат да остават в миналото. А моята кола загрява за няколко минути. Не забравяй, че докато е студена обогатяването на сместа в умерене степен е полезно и води до икономия.
Все пак да питам за втори път - каква мощност трябва за изпарителя. Нали не очакваш аз да се хвана да ти правя твоята идея?! Вземи провери, интересно ми е и ти трябва.
Все пак да питам за втори път - каква мощност трябва за изпарителя. Нали не очакваш аз да се хвана да ти правя твоята идея?! Вземи провери, интересно ми е и ти трябва.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ел. подгрев на антифриза преди иэпарителя
И според мене проблема идва от нужната мощност за изпаряване на газта(стопляне на изпарителя до 90 градуса), както писах по-горе 1000W нагревател при 12V черпи 80А ток, а имам съмнение че трябва да е по-мощен. Няма начин производителите на газови уредби да не са го мислили. 80-160А товар изисква втори по-мощен генератор, който ще натовари мотора и ще доведе до завишен разход на гориво (всеки знае какво се случва като се включи климатика), а топлината от охладителната течност не само не натоварва мотора а е и излишна и правим всичко възможно да я премахнем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта