Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Здравейте,
става въпрос за Mondeo MK3 бензин 2.0 145к. Има и газов инжекцион - български Симгаз(лиценз на StarGas).
Проблема: преди няколко месеца светна "chek engine" лампичката (при каране на газ), която при преминаване на бензин,
след известно време изгасваше. После започна да не гасне и на бензин. Казаха ми: това е заради газовата карай спокойно-
карам аз, но при запалване на студено започна да работи неравномерно(докато загрее). Постепенно започна да се влошава
докато се стигна до положение: успял съм да запаля, загряла е, отишъл съм някъде, където съм я оставил за 1-2часа -изтинала е,
после при потегляне положението ставаше "страшно" - придърпваше, гаснеше, едвам успявах да се придвижа. Отидох на диагностика
там след преглед на свещи и кабели и четене на грешки - казват: всичко е наред, но колата е топла. Помолих да я оставят да изстине
и пак да проверят - направиха го и установиха, че работи на 3 цилиндъра - заключение: сменяй бобината - смених я (с FOMOCO уж ориг.
но не от МП). Положението се подобри за около 2-3 дни, после почти същото. Отивам на газаджия - казва, че докато не се оправи
на бензин няма да се оправи и на газ(там била много по чувствителна). Отивам на втора диагностика - сменям свещи - резултат същия
(стари свещи BERU нови CHAMPION все платинени) пак тресе леко, установяват уж пробил кабел - сменям кабели - резултат добре е,
върви добре не тресе (но не смея да се зарадвам защото е загряла). На другия ден, на студено, пали, оборотите падат до 400 после
отиват на 800 и така 10сек, после се започва едно тресене... все едно работи на 2 цилиндъра - почти изгасва, ако подам газ - направо
изгасва. След няколко опита и много тресене успява да загрее малко и тогава може да се подава газ. При високи обороти (...2000) работи
почти равномерно, но на празен ход тресе. Като загрее добре работи равномерно, но при преминаване на газ отначало почти гасне
после е добре.
Вече не знам какво да правя, това което забелязах е че цифрите за номерата на цилиндрите изписани върху бобината, не отговарят
на номерата им ако ги броя отляво на дясно 1,2,3,4, не отговарят и ако ги броя 1,3,4,2 какъвто е редът им на работа, отговарят само
на външен вид - така трябва да са ако се съди по картинката от едно ръководство. Дали са изписани грешно върху бобината - не знам.
P.S. Съжалявам за "романа" който написах, но това е историята на "заболяването". Всичко описано е за бензин (на студено), но и на
газ не е особено равномерна...
става въпрос за Mondeo MK3 бензин 2.0 145к. Има и газов инжекцион - български Симгаз(лиценз на StarGas).
Проблема: преди няколко месеца светна "chek engine" лампичката (при каране на газ), която при преминаване на бензин,
след известно време изгасваше. После започна да не гасне и на бензин. Казаха ми: това е заради газовата карай спокойно-
карам аз, но при запалване на студено започна да работи неравномерно(докато загрее). Постепенно започна да се влошава
докато се стигна до положение: успял съм да запаля, загряла е, отишъл съм някъде, където съм я оставил за 1-2часа -изтинала е,
после при потегляне положението ставаше "страшно" - придърпваше, гаснеше, едвам успявах да се придвижа. Отидох на диагностика
там след преглед на свещи и кабели и четене на грешки - казват: всичко е наред, но колата е топла. Помолих да я оставят да изстине
и пак да проверят - направиха го и установиха, че работи на 3 цилиндъра - заключение: сменяй бобината - смених я (с FOMOCO уж ориг.
но не от МП). Положението се подобри за около 2-3 дни, после почти същото. Отивам на газаджия - казва, че докато не се оправи
на бензин няма да се оправи и на газ(там била много по чувствителна). Отивам на втора диагностика - сменям свещи - резултат същия
(стари свещи BERU нови CHAMPION все платинени) пак тресе леко, установяват уж пробил кабел - сменям кабели - резултат добре е,
върви добре не тресе (но не смея да се зарадвам защото е загряла). На другия ден, на студено, пали, оборотите падат до 400 после
отиват на 800 и така 10сек, после се започва едно тресене... все едно работи на 2 цилиндъра - почти изгасва, ако подам газ - направо
изгасва. След няколко опита и много тресене успява да загрее малко и тогава може да се подава газ. При високи обороти (...2000) работи
почти равномерно, но на празен ход тресе. Като загрее добре работи равномерно, но при преминаване на газ отначало почти гасне
после е добре.
Вече не знам какво да правя, това което забелязах е че цифрите за номерата на цилиндрите изписани върху бобината, не отговарят
на номерата им ако ги броя отляво на дясно 1,2,3,4, не отговарят и ако ги броя 1,3,4,2 какъвто е редът им на работа, отговарят само
на външен вид - така трябва да са ако се съди по картинката от едно ръководство. Дали са изписани грешно върху бобината - не знам.
P.S. Съжалявам за "романа" който написах, но това е историята на "заболяването". Всичко описано е за бензин (на студено), но и на
газ не е особено равномерна...
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
А някой сети ли се да провери хлабините на клапаните?Това не е много сложно,но е свързано с разглобяване и се прави на студен двигател.Индикация за проблем с клапаните може да даде и едно измерване на компресията.Какъв пробег имаш на газ и на колко предполагаеми километра е колата?Предполагам,че двигателят ти е Duratec HE?
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
добре е също така и да зачистиш дюзите на ултразук .. може и дебитомера да е дал фира ,наложи друг за проба
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
synthez 3D , за хлабини на клапани никой не ми е предлагал да проверява, на газ е минала около 20-30к км. Иначе километража показва 118к и съм почти склонен да му вярвам
. А дебитомера лесно ли мога да го проверя?
P.S. мериха компресията на два цилндъра и казаха че е еднаква
, и двигателя е Duratec HE.

P.S. мериха компресията на два цилндъра и казаха че е еднаква

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Защо пък само на два са я измерили?Като са започнали е трябвало да я измерят на всичките.При този двигател,както при повечето съвременни,повдигачите на клапаните не са хидравлични и затова се извършва проверка и регулиране през определен период.Хлабините се проверяват по указание на Форд на 160000км.Имайки в предвид,че известна част от пробега е била на газ със светещ от време на време checkengine,възможно е неправилно регулираната смес да доведе до бързото износване на някое или няколко от леглата на клапаните.Горещо те съветвам да си ги провериш,преди някой да е изгорял и да се стигне до по-голям ремонт.За целта само се маха капака на главата и се измерват хлабините на всеки клапан с луфтомер(при студен двигател).За смукателните мисля,че трябва да са от 0,18 до 0,25, а за изпускателните от 0,22 до 0,35 ,но ако решиш да ги проверяваш ще ти дам по-точна информация.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Хлабините на този мотор са 0.25 всмукателен и 0.30 испускателен. От наблюденията над много коли пробег между проверка и регулиране на клапани е 20 х кМ. Това за двигатели с пулове. Повечето фирми дават такъв пробег. На газ трябва да се спазва тази препоръка. Иначе се ремонтира глава с изгорели клапани. Препоръка за 160 х не съм срещал, но изгорели клапани - доста!
Компресия се мери на всички цилиндри.
Също е важно на при работа на газ, да се види корекциите на бензиновия инжекцион да не превишават 7%. Иначе записва адаптации и почват оплаквания от кофти палене, а при над +- 25% и минаване в авариен режим със светване на лампата! Това се вижда през кодочетеца през бензиновия инжекцион.
Компресия се мери на всички цилиндри.
Също е важно на при работа на газ, да се види корекциите на бензиновия инжекцион да не превишават 7%. Иначе записва адаптации и почват оплаквания от кофти палене, а при над +- 25% и минаване в авариен режим със светване на лампата! Това се вижда през кодочетеца през бензиновия инжекцион.
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
А, някой знае ли как се броят(номерират) цилиндрите? На старите кабели имаше
номера, които отговаряха на 1-2-3-4 (от ляво на дясно), но дали това са номерата на цилиндрите
или реда на подреждане на самите кабели не знам. И възможно ли е въобще да работи
двигателя(що-годе равномерно) ако са объркани кабелите или номерата на бобината?
номера, които отговаряха на 1-2-3-4 (от ляво на дясно), но дали това са номерата на цилиндрите
или реда на подреждане на самите кабели не знам. И възможно ли е въобще да работи
двигателя(що-годе равномерно) ако са объркани кабелите или номерата на бобината?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
До ремъчната шайба е първи цилиндър на всички мотори.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
mondi3 написа:А, някой знае ли как се броят(номерират) цилиндрите? На старите кабели имаше
номера, които отговаряха на 1-2-3-4 (от ляво на дясно), но дали това са номерата на цилиндрите
или реда на подреждане на самите кабели не знам. И възможно ли е въобще да работи
двигателя(що-годе равномерно) ако са объркани кабелите или номерата на бобината?

Това си е така, не се притеснявай.mondi3 написа:това което забелязах е че цифрите за номерата на цилиндрите изписани върху бобината, не отговарят
на номерата им ако ги броя отляво на дясно 1,2,3,4, не отговарят и ако ги броя 1,3,4,2 какъвто е редът им на работа
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Благодаря, за информацията, ще видя къде ще му излезе края
.

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 12 ное 2009, 17:16
- Модел на автомобила: mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Хммм, последните майстори казаха, че този двигател нямал дебитомер и клапаните били саморегулиращи се ?!
Бяха почистили дроселовата клапа и не знам още какво, но засега работи горе-долу добре.
Бяха почистили дроселовата клапа и не знам още какво, но засега работи горе-долу добре.

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Кажи им много здраве на тези майстори.Явно ще трябва да си търсиш други.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
За дебитомера са прави, но за клапаните не. За 2 минути мога да покажа по какъв начин се регулират клапаните след сваляне на капака на клапаните.
Имаал съм и по-шантав случай, клиент с Фиеста 1.3 с долен вал и тракащи клапани му казвам, че трябва да ги регулирам, но него го бяха "убедили", че колата е с хидравлики. След сваляне на капака му показах как се регулират клапанитеи той
. Сега идва на 10х.кМ за масло и реглаж клапани и има тиха кола, а не Сингер.
Имаал съм и по-шантав случай, клиент с Фиеста 1.3 с долен вал и тракащи клапани му казвам, че трябва да ги регулирам, но него го бяха "убедили", че колата е с хидравлики. След сваляне на капака му показах как се регулират клапанитеи той

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
е какъв е тоя пълен инжекцион без дебитомер ,как разбира екуто колко въздух влиза .. Форд са направили революция при двигателите без останалите да разберат ...
това с клапаните също е ценно .. друго си е да си припомниш как се регулират и да извадиш пластините дето ги пази дядо от москвича още ... за какво да слагат хидравлични ,те и без това не изкарват много - 300-400к най много ....

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Мисля че EFI дозира по начин подобен на моноинджекционите, без дебитомер (не знам обаче конкретния мотор с каква система за впръскване е).
Аз също не мога да си обясня завръщането на механичното регулиране на клапаните, за веригата да, но мисля че механичните клапани са стъпка назад. Вярно че реглажа с пулове е по-издръжлив от този с винтове, но все пак иска периодична проверка.
Аз също не мога да си обясня завръщането на механичното регулиране на клапаните, за веригата да, но мисля че механичните клапани са стъпка назад. Вярно че реглажа с пулове е по-издръжлив от този с винтове, но все пак иска периодична проверка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Има датчик за налягане в смукателния тръбопровод.Alexi написа:е какъв е тоя пълен инжекцион без дебитомер ,как разбира екуто колко въздух влиза ...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Явно малко познаваш инжекционите?! Много фирми правят варианта без дебитомер. Изчисленията са базирани на ТПС и МАП.Alexi написа:е какъв е тоя пълен инжекцион без дебитомер ,как разбира екуто колко въздух влиза .. Форд са направили революция при двигателите без останалите да разберат ...това с клапаните също е ценно .. друго си е да си припомниш как се регулират и да извадиш пластините дето ги пази дядо от москвича още ... за какво да слагат хидравлични ,те и без това не изкарват много - 300-400к най много ....
За клапаните и мен ме е яд за хидравликите, ама е факт. Макар че Опел, Фолсваген ... си държат хидравлични повдигачи. Тойота, Форд, Нисан ... са с пулове. Четох неясно обяснение от една от фирмите, че видите ли механичните позволявали по добро представяне при тестовете за емисии ЕВРО 4, 5 ... ???
Последна промяна от fordmaniac на 12 мар 2011, 20:05, променено общо 1 път.
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
не е при всички на моя Фокус 1.6 зетек са на обратно
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
За кое е на обратно?beatboxx написа:не е при всички на моя Фокус 1.6 зетек са на обратно
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 05 юни 2008, 09:41
- Модел на автомобила: ford-ranger
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK3 проблем с работата на двигателя
Здравейте, колеги аз също карам Duratec 2.0 145к.с. с ГИ БСМ. Проблема ми е че при студен мотор като запаля угасва ако я форсирам не гасне. След като загрее няма проблем работи нормално. Ходих на диагностика всичко нормално останаха само клапаните да погледнем. Исках да ги регулират казаха ми, че вече са се вкопали и не могат да се регулират. Всмукателните са добре на 0.25, а изпускателните всички са различни : 0.18, 0.15, 0.20 и т.н. Не знам какво да правя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта