Как да си свържа централното към алармата
- vanadii
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 23 апр 2009, 20:00
- Модел на автомобила: Преди-форд ескорт 1.4mi,сега форд ескорт 1.3mi
- Status: Извън линия
Как да си свържа централното към алармата
Имам оригинално централно заключване,как да го свържа към алармата?Алармата ми е от стария ФОРД,но той беше с допълнително поставени машинки.Ако имате някакви идеи,моля пишете! 


- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Колега, как да ти кажем като алармите са мноооого марки и всяка от тях си има специфичен изход за управление на централно заключване. Най добре отиди при алармаджии да ти направят нещата, няма да ти струва много пари, нито главоболия, ако нещо сам предприемеш.
- sharo_baro
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 02 авг 2006, 17:38
- Модел на автомобила: ford focus 2.0 16V на части ;( FORD PUMA 1.4 16V
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
първо си провери с какъв сигнал ти работи оригиналното централно + или -
после кажи марката на алармата или ако имаш качи схема
за да мога да ти кажа кое каде да свържеш
ако не си наясно с нештата по добре слушай колегата tankovbg
после кажи марката на алармата или ако имаш качи схема
за да мога да ти кажа кое каде да свържеш
ако не си наясно с нештата по добре слушай колегата tankovbg



-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
А как се проверява с какъв сигнал работи централното? Интересува ме за форд фокус 98г., ако имате информация
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Отговарям ви и на двамата
,но все пак трябва да сте наясно какво правите и да разбирате поне малко от електроника,ако не по добре послушайте колегите горе. 1.ЕСКОРТ------Централното се управлява с (+) положителен сигнал,отключване на кабел с цвят БЯЛ С ВИОЛЕТОВА ИВИЦА,заключване на кабел ЖЪЛТ С ЧЕРНА ИВИЦА. 2.ФОКУС------Управлява се с (-) отрицателен сигнал,отключване на кабел с цвят ЧЕРЕН С ЗЕЛЕНА ИВИЦА,заключване на кабел с цвят ЧЕРЕН С ОРАНЖЕВА ИВИЦА. За двете коли тези кабели се хващат от снопа който идва от шофьорската врата,а що се отнася до алармите всичките са на един принцип,говоря за тези с вградени релета за централно защото едно време имаше едни боклуци които нямаха а в последните години не съм виждал такива.Значи принципа е такъв алармата трябва да има схема кой кабел какъв е.Двата кабела съответно закл. и откл. който се свързват към кабелите на колата за който вече ви писах ги пишат (com) а другите са нормално затворен контакт (NC) 2броя и още два нормално отворен контакт (NO) 2броя,всичките са общо 6 на брой,значи двата COM-а се свързват към центр. на колата и ви трябват и другите два тези които са (NO) нормално отворени контакти,тези два кабела при Ескорта се свързват на +12V, а при Фокуса на - маса,това е
така при заключване на съответния (COM) се подава нужният ви сигнал,само определяте кой (COM) заключва и кой отключва и си ги връзвате на съответните кабели на автомобила 



-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Благодаря за информацията, сега всичко си е ОК !!!
- alexey_1980
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 15 сеп 2010, 19:38
- Модел на автомобила: ford fiesta
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
А, за Фиестата-91г. можеш ли да помогнеш как да свържа заводски машинки на централно-към аларма МАРК 1500LUX. имам схема, но не знам кай кабел къде. Разбрах, че на централното се свързват:кафяв на /-/, червен на /+/, бял и жълт са за откл. и закл. но, не знам към алармата как се свързват?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Като имаш схема снимай я и я покажи, ще ти кажем. Обаче гледай да е със по-висока резолюция.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- alexey_1980
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 15 сеп 2010, 19:38
- Модел на автомобила: ford fiesta
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
http://kachi-snimka.info/images/opt1286623590i.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
При мене вместо 6 кабела са 4-другите ги няма. Моите са:зелен, розов, виолетов, бял.
При мене вместо 6 кабела са 4-другите ги няма. Моите са:зелен, розов, виолетов, бял.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Това че го няма оранжевия не ми харесва, но ще опитаме със наличните.
На машинките- има Бял(Б); Червен с жълта лента(ЧЖ);Жълт(Ж) и Кафяв(К) (това са на Ескорта, предполагам че и на Фиестата са същите цветове). Съответно ЧЖ- +12V; К-маса; Б-отключване; Ж-заключване, отключването и заключването се осъществява с подаване на кратък импулс +12V на съответния кабел, останалото вършат контактите във машинките.
Свързването на алармата е следното свързват се Зеления и Виолетовия към ЧЖ; Розовия към Жълтия. Тука идва объркването, Белия на машинката трябва да се върже към Оранжевия а при тебе го няма, може би ще трябва да пробваш да го свържеш със белия, но преди това провери с оммер между белия и виолетовия дали има верига (трябва да няма), ако има може да се наложи да преместиш белия на мястото на Оранжевия.
Предполагам, че за свързването на самата аларма нямаш проблеми, ако нещо не ти е ясно питай. Само да уточня, защото е много важно и дори много пъти и алармаджиите грешат. На алармата имаш един Жълт кабел, кабел който отива към контактния ключ, това е за наличие на ключ, блокира заключването когато има ключ за да не си заключиш ключовете вътре. Ще отвориш кората около кормилото и ще премериш с Волтметър и ли пробна лампа и виж при различните положения на ключа на кои изводи има напрежение.Търсиш извод при който напрежението се променя (не си спомням дали се появяваше или изчезваше), когато измъкнеш ключа от гнездото. Там ще свържеш Жълтия.
На машинките- има Бял(Б); Червен с жълта лента(ЧЖ);Жълт(Ж) и Кафяв(К) (това са на Ескорта, предполагам че и на Фиестата са същите цветове). Съответно ЧЖ- +12V; К-маса; Б-отключване; Ж-заключване, отключването и заключването се осъществява с подаване на кратък импулс +12V на съответния кабел, останалото вършат контактите във машинките.
Свързването на алармата е следното свързват се Зеления и Виолетовия към ЧЖ; Розовия към Жълтия. Тука идва объркването, Белия на машинката трябва да се върже към Оранжевия а при тебе го няма, може би ще трябва да пробваш да го свържеш със белия, но преди това провери с оммер между белия и виолетовия дали има верига (трябва да няма), ако има може да се наложи да преместиш белия на мястото на Оранжевия.
Предполагам, че за свързването на самата аларма нямаш проблеми, ако нещо не ти е ясно питай. Само да уточня, защото е много важно и дори много пъти и алармаджиите грешат. На алармата имаш един Жълт кабел, кабел който отива към контактния ключ, това е за наличие на ключ, блокира заключването когато има ключ за да не си заключиш ключовете вътре. Ще отвориш кората около кормилото и ще премериш с Волтметър и ли пробна лампа и виж при различните положения на ключа на кои изводи има напрежение.Търсиш извод при който напрежението се променя (не си спомням дали се появяваше или изчезваше), когато измъкнеш ключа от гнездото. Там ще свържеш Жълтия.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- alexey_1980
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 15 сеп 2010, 19:38
- Модел на автомобила: ford fiesta
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Благодаря ти много Наско
Утре ще пробвам, понеже сега е малко късно. Забравих да ти кажа, когато разглеждах алармата-белия и розовия кабел бяха свързани заедно. Не знам защо. Що се отнася до машинката за врата-да, и при мен са същи цветовете на кабелите. Пращам ти снимка на алармата, да видиш нагледно кабелите как са. http://kachi-snimka.info/images/bfi1286636917j.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ивав само още един въпрос-към алармата има вързано едно реле, шоков сензор, светодиод, бутон. Ако ме ни трябват, не може ли да ги откача да не ми пречат?

Ивав само още един въпрос-към алармата има вързано едно реле, шоков сензор, светодиод, бутон. Ако ме ни трябват, не може ли да ги откача да не ми пречат?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Става и така, белия и розовия свързваш към ЧЖ, а виолетовия и зеления съответно към Белия и Жълтия. Объркването се изяснява, няма проводници към нормално затворените контакти на релетата(много рядко се използват), а на мястото на Оранжевия е сложен Бял, всичко си идва на мястото.
Релето е за блокиране на запалването. Шока регистрира вибрации. Бутона е за възстановяване при грешка (reset), почти не се налага да се използва. Може да се откажеш от тях и това няма да повлияе особенно на работата, ако ще ползваш алармата само за отключване и заключване не ти трябват. Бутоните на вратите и наличието на ключ, трябва да се включат задължително, иначе ще се заключва когато си поиска без да те пита и може да те изненада неприятно с ключове във колата а ти отвън. Светодиода индикира състоянието на алармата и мига, когато е активирана, не влияе на работата, но е желателно да го монтираш с превантивна цел (може да откаже някой аматьор, специалистите нищо не ги спира).
Релето е за блокиране на запалването. Шока регистрира вибрации. Бутона е за възстановяване при грешка (reset), почти не се налага да се използва. Може да се откажеш от тях и това няма да повлияе особенно на работата, ако ще ползваш алармата само за отключване и заключване не ти трябват. Бутоните на вратите и наличието на ключ, трябва да се включат задължително, иначе ще се заключва когато си поиска без да те пита и може да те изненада неприятно с ключове във колата а ти отвън. Светодиода индикира състоянието на алармата и мига, когато е активирана, не влияе на работата, но е желателно да го монтираш с превантивна цел (може да откаже някой аматьор, специалистите нищо не ги спира).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- alexey_1980
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 15 сеп 2010, 19:38
- Модел на автомобила: ford fiesta
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Наско, свързах го както каза - ето ти рисунка http://kachi-snimka.info/images/arx1286988663u.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Първо свързах машинките, като вкарам ключа и завъртя работят. После свързах и алармата, но не иска. Релето вътре, в алармата се чува да цъка, диода свети-но не става. Машинките си работят но само с ключа. Май сме объркали изводите на алармата?
Първо свързах машинките, като вкарам ключа и завъртя работят. После свързах и алармата, но не иска. Релето вътре, в алармата се чува да цъка, диода свети-но не става. Машинките си работят но само с ключа. Май сме объркали изводите на алармата?

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Изглежда правилно, направи някои тестове да видим къде да търсим. 1 подай за малко +12V (просто докосни) Белия кабел, трябва да заключи, после подай на Жълтия трябва да отключи. Ако това действа, следва да пробваме алармата, може да е повредена (при неправилно свързване бях изгорил на моята пътечките към релетата, инак самите релета си работеха), най-добре да се свърже оммер към изводите и да се гледа при задействане дали комутират релетата, обаче със дигитален оммер може да не хванеш импулса (просто е бавен) добре е да се направи със стрелкови или да се изгради верига със лампа. Стрелката трябва да се отклонява за момент (0.4s) или лампата да присветне. Ако и двата теста минат, грешим при свързването, обаче на моята кола е свързано така и работи.
Ако като пробваш машинките не реагират на +12V, пробвай същото със масата (не ми се вярва да се управлява с (-), но трябва да се пробва). Ако се окаже така, премести общите кабели (Белия и Розовия) на масата (кафявия).to6kooo написа:........ 1.ЕСКОРТ------Централното се управлява с (+) положителен сигнал,отключване на кабел с цвят БЯЛ С ВИОЛЕТОВА ИВИЦА,заключване на кабел ЖЪЛТ С ЧЕРНА ИВИЦА. 2.ФОКУС------Управлява се с (-) отрицателен сигнал,......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 08 авг 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '98 1,25 16v ,Ford Focus Mk1 1,6 16v
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Здравейте колеги.Изкам да попитам, някои знае ли със сигурност с какъв сигнал се управлява централното на форд фиеста 98г.Днес пробвах да си закача алармата към централното.Алармата изкарва отр.импулси на изхода си за централното.Но ,нещо не се сработи.Явно с - не става.Всичко навява на мисълта че централното на фиестата се управлява с +,но не се сетих да го пробвам с някое кабелче да дам + към машинките.Някои има ли идея как да направя отрицателните импулси положителни на изхода за алармата .Две жички за управление излизат от алармата и са с отрицателен потенциал.
Централното има 4 жици:Черна-,Оранжева+ и Две който според мен са за управление:жълто черна и бяло виолетова при откл. и закл. сменят поляритета си.
Централното има 4 жици:Черна-,Оранжева+ и Две който според мен са за управление:жълто черна и бяло виолетова при откл. и закл. сменят поляритета си.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Управлението е същото като описаното за Ескорта. Алармата трябва да управлява релета, които се свързват по съответен начин (също орисан по-горе) за управление на заключването, а не да подава напрежение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 15 мар 2011, 16:24
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Здравейте,
Да се включа и аз по темата става въпрос за Фокус 1.6 99г. На слемата на алармата има следните клабели:
червено черен - отключване нормално затворен
синьо черен - отключване общ
сиво черен - отключване нормално отворен
зелен - заключване нормално затворен
зелено черен - заключен общ
кафяво черен - заключване нормално отворен
Как да ги свържа към централното заключване?
А другото нещо ми направи впечатление, като отворя някоя от вратите не се включва осветлените в купето а в същото време ако го включа от някои от копченцата му светва, нормално ли е това?
Благодаря ви предварително!
Да се включа и аз по темата става въпрос за Фокус 1.6 99г. На слемата на алармата има следните клабели:
червено черен - отключване нормално затворен
синьо черен - отключване общ
сиво черен - отключване нормално отворен
зелен - заключване нормално затворен
зелено черен - заключен общ
кафяво черен - заключване нормално отворен
Как да ги свържа към централното заключване?
А другото нещо ми направи впечатление, като отворя някоя от вратите не се включва осветлените в купето а в същото време ако го включа от някои от копченцата му светва, нормално ли е това?
Благодаря ви предварително!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
За алармата, чети по-нагоре описано е!
За лампите, всички коли имат три положения на превключвателя на лампите в купето: ВКЛЮЧЕНО (лампата свети независимо от вратите); ИЗКЛЮЧЕНО (лампите не светят); ВРАТИ (лампите светват като се отвори някоя от вратите). Твоята в какво положение е?
За лампите, всички коли имат три положения на превключвателя на лампите в купето: ВКЛЮЧЕНО (лампата свети независимо от вратите); ИЗКЛЮЧЕНО (лампите не светят); ВРАТИ (лампите светват като се отвори някоя от вратите). Твоята в какво положение е?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 15 мар 2011, 16:24
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Как да си свържа централното към алармата
Прочетох по-горе описаното но до колкото разбрах при мен остават 2 нормално затворени които не разбрах къде да свържа. Двата отключване и заключване общи към централното, 2та нормално отворени на маса в моя случай, но останалите 2?
За осветелнието трябва допълнително пак да погледна.
За осветелнието трябва допълнително пак да погледна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта