timing advance processor???

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

timing advance processor???

Мнение от bilder » 05 сеп 2005, 09:49

Много колеги не знаят, че към системата, работеща на метан, трябва да се добави и вариатор за ъгъла на изпреварване. Когато автомобилът мине на газ, трябва да се промени ъгълът на изпреварване на запалването, обусловено от различното октаново число спрямо бензина. В противен случай разходът на метан се увеличава двойно. Подобен тип устройство (timing advance processor) е с цена от 100 до 200 лв. в зависимост от модела автомобил, което също допълнително оскъпява цената.


Това го взех от avtogaz.com въпроса ми е следният нужно ли е да се слага подобна джаджа при положение,че колата е обикновен карб.
и ако се настрой да работи оптимално на метан дали ще се влоши драстично работата на бензин без тази същата джаджа.
Питам ви понеже предполагам ,че положението с пропана е аналогично.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 05 сеп 2005, 10:52

Ами за да работи добре колата на пропан трябва да преместиш аванса с малко а за метана се налага още по-рано да се подаде искрата и се стига до там, че няма да успееш да запалиш на бензин заради прекалено изместения аванс или ако запалиш работата ще е прекалено лоша.

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 05 сеп 2005, 11:21

Съгласен съм че при работата на метан ъгъла на предварението трябва да се промени,но този timing advance processor не е ли само за инжекциони били те и моно?
Понеже ми е интересно с какво ще се свърще тази джаджа като нямам комп.Кое ще му "каже" промени ъгъла,а той от своя страна кое ще накара да го промени ако ме разбираш.Все пак ДВГ е произведен 86та!
Някой може ли да обясни принципа на работа на джаджата?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 сеп 2005, 18:21

хм наистина не се бях замислял.
май няма как да се измени ъгъла на запалване на дъртия мотор освен от самото делко.
а това не виждам как ще го направи някоя си джажа:)
хм...
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

rossen_s_a
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от rossen_s_a » 12 май 2006, 12:27

Няма значение как се управлява двигателя, аванс процесорът си работи самостоятелно, като добавя предварение в зависимост от оборотите.
Последна промяна от rossen_s_a на 15 юни 2010, 16:05, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 12 май 2006, 13:53

rossen_s_a написа:Няма значение как се управлява двигателя, аванс процесирът си работи самостоятелно, като добавя предварение в зависимост от оборотите.
:D
И според теб къде го добавя това предварение?
И как разбира на какви обороти е карба`86?

Предварението е чисто механично!

TAP понеже е процесор му трябва някакво у-во, което да може да му разчете и изпълни командите....

rossen_s_a
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от rossen_s_a » 12 май 2006, 14:16

При мене ТАР е вързан непосредствено преди бобините.
Сега ще обясня как работи тоз процесор без да се управлява от компа на колата:
На входа му идва сигналът предвиден за бобината. Той представлява правоъгълни импулси с честота равна на оборотите( :idea: оттук идват оборотите)! Моментът на искрата е при прехода 12V-0V. На пътя на бобините е свърза транзистор, който обикновено е отпушен(като си на бензин постоянно е отпушен и не оказва вличние). Процесорът лесно може да изчисли на база входния сигнал и зададената му крива на предварение момента, в който да запуши транзистора и съответно да предизвика искра на свещите.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 12 май 2006, 14:54

10х!

Ама да питам: ако в момента на подаване на искрата чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър...което ми се струва резонно, поради това, че ТАР подава искра по-рано.....

rossen_s_a
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от rossen_s_a » 12 май 2006, 15:13

Предварението, което ТАР дава за газ е в рамките на 10-15 градуса разлика спрямо бензиновото, а толеранса на палеца в делкото е доста по-голям(поне при старата ми Сиера е над 30 градуса). Освен това, тъй като палеца са върти двойно по бавно от коляновия вал, 30градуса на него са равни на 60 на колянивия вал. Т.е. не би трябвало да има проблеми с дистрибутора.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно. :)

Alex_77
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 17 яну 2006, 16:32
Модел на автомобила: Каквото падне
Status: Извън линия

Мнение от Alex_77 » 12 май 2006, 15:28

kEFi написа:10х!

Ама да питам: ако в момента на подаване на искрата чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър...което ми се струва резонно, поради това, че ТАР подава искра по-рано.....
Математически ТАП мисля се представяше като филтър от 3-ти род с предсказване - може и да греша, но това съм го учил преди 7 години :)
При монтиране на ТАП чукчето на делкото подава информация на процесора кога би трябвало да се подаде искра за да се запали горивната смес, а процесорът "решава" кога действително да я подаде.

rossen_s_a
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 06 мар 2006, 15:33
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '95, Orion 1.6EFI '90 , CVH и Sierra 1.6 '85 карб.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от rossen_s_a » 12 май 2006, 15:35

Alex, мисля, че под "чукче" kEFi има в предвид въртящият се палец на дистрибутора - ("чукчето на дистрибутора не е стигнало контакта на следващия цилиндър"), а не чукчето което управлява бобината.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 12 май 2006, 16:34

rossen_s_a написа:Предварението, което ТАР дава за газ е в рамките на 10-15 градуса разлика спрямо бензиновото, а толеранса на палеца в делкото е доста по-голям(поне при старата ми Сиера е над 30 градуса). Освен това, тъй като палеца са върти двойно по бавно от коляновия вал, 30градуса на него са равни на 60 на колянивия вал. Т.е. не би трябвало да има проблеми с дистрибутора.
По принцип като се слага ТАР, делкото се връща на заводското предварение за бензин - т.е. не се наслагват ръчното с процесорното предварение. Но при добро желание и способен "майстор" всичко е възможно. :)
Това вече напълно ми изясни картинката!
Благодаря!
Незнаех, че толеранса е толкова широк.

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 12 май 2006, 18:33

Тъкмо нещата станаха ясни и аз идвам да ги объркам :)
Моята,че е стара стара е само че няма чукче,а сигнала го накъсва комутатора,който е отстрани на делкото.
Другото което е ,че в момента карам с А95Н и делкото е завъртяно доста напред да не кажа че си е почти в крайно положение на предварението.Нагласял съм го сам с пробна лампа и съм го коригирал за да получа най добра динамика.Сега като ми лепнат метановата тези дни ще кажа този номер с предварението как е без ТАП.

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Паленето ...

Мнение от 2v6 » 08 юни 2006, 20:36

Аз съм пробвал и с ТАП, и с ръчно завъртане на дистибутора.
За метан най-добре работи с ъгъл увеличен с около 12-13 градуса. При оригиналния ъгъл 9 градуса неще да отлепи.
Въпроса ми е за паленето на студено. Под студено разбирам двигателя да е под 0 градуса. Има ли значение колко ще е ъгъла при палене на газ?
При мене пали много трудно, но това като че ли не зависи от ъгъла на изпреварване.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 08 юни 2006, 21:09

Е пак ще трябвада догонваме Руснаците.
Още преди 10-12 години те имаха такава джаджа която беше стотинки(20 рубли).
От мястото на шофъора се сменяше при смяна от бензин на газ и обратно.
*00133*

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от TED » 09 юни 2006, 00:39

20 рубли при заплата 100 рубли са като 100лв. при заплата 500лв.

Поне за мен 100лв. не са стотинки.......


И все пак къде си чувал за подобно устройсто, че не ми идва на акъла от първия път как да го направя без едночипов микроконтролер????
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 09 юни 2006, 08:55

Ето ви и едно въпросче за дообъркване на темата:
При износване на двигателя не се ли налагаше увеличаване на предварението?

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 09 юни 2006, 11:30

с микроконтролер наи-лесно задаваш 20-25 стоиности на обороти ,вакум и то си смята и мести центровката (когато си на гас/метан).на бензин си работи стандартното запалване

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 06 май 2007, 17:12

даите нещо за това с руснаците квое каде може да се намери

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 май 2007, 18:48


Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 197 госта