"Плазмено" запалване

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

"Плазмено" запалване

Мнение от 2v6 » 07 юни 2006, 15:39

Някой слагал ли е това:
http://picts.atspace.com/index.htm

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 07 юни 2006, 18:04

Някаде по другите форуми четох че било добре но не намерих инфо тогава.Сега се зачетох и :( ама 4 бубини (2по2) мноо скъпо идава
а сигорно е някво електронно с многоискров режим(мое мнение)

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 07 юни 2006, 18:44

Не е "многоискров" режим, не се получава искра, а високоволтова дъга и там е цялата работа. Запалването започва по-рано и завършва по-късно в сравнение с това при искрата. Получава се по-добро изгаряне на горивото и т.н. До колкото си спомням се слага по едно устройство на бобина.

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 07 юни 2006, 20:28

Че,каква е разликата м/у високоволтова дъга и искрата в автомобилния двигател(пък и която и да било друга)? А и плазмата е просто йонизирания от разряда газ. Имаше,на времето, едни книжки с електронни схеми,които поддържат непрекъсната искра,докато контактите на делкото са отворени. Така и не ги реализирах. Виж многоискрово запалване правих,ама освен дето унищожи два комплекта свещи на subaru-то(много яка бобина ,ей),друга файда не усетих. Е ,това сигурно е оптимизирано и е доста по напред с материала,ама да не съкращава живота на свещите,не ми се вярва.
Все пак ,да пише някой дето го е ползвал туй чудо на техниката, де!

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Пробвам го

Мнение от 2v6 » 08 юни 2006, 19:44

Аз вече го имам. Многоискрово запалване е. Добавя допълнителни искри след основната. Самото устройство ги генерира. На метан не виждам промяна в работата на двигателя. Ще трябва да пробвам и с другите горива. Мисля да сложа и ръчно изключване за да го пробвам по време на движение.
Въпроса ми беше именно за свещите дали ще се амортизират по-бързо?

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 08 юни 2006, 20:59

Да ти имам проблема ,Свещи.
Колата по добрели върви ,по добре ли ускорява ,разхода на гориво по малък ли е.
Това се интересуват хората.
Как да намалят разхода на гориво.
Да увеличат мощноста и ускорнието.
Стабилноста на двигателя.
*00133*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 09 юни 2006, 09:03

kotyo, разликата е както при искрата на ключа при изключване на лемпата у вас и електрожена. Ако не си смениш свещити с подходящи (с накрайници от платина с температура на топене 2 500+ градуса), ще се наложи към всеки резервоар гориво да добавяш и комплект свещи.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 09 юни 2006, 11:36

2v6 сподели повече ,снимки на монтажа и тн всички сме гладни за информациа :)

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 10 юни 2006, 00:29

Така де и аз това казвам, няма начин да не трепе свещите по-бързо! В гореописания от мен случай субаруто ги унищожаваше за м/у 100 и 1000км, според това какво менте са. Друг е въпроса,че само при тест им личеше,че са се скапали,а изглеждаха перфектно. Та май проблема беше в изолатора(поляризирал се бил,разправят учените глави).А, иначе, искрата си е искра. Просто хубавата, мощна и дълга искра иска подобаващо за целта напрежение, приложено върху електродите. :wink:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 10 юни 2006, 03:42

За това ми е думата. Аз минавам около 1000 км с един резервоар (70литра). Това са си 140-150 лева и още 20 лв. за свещи, че къде ще му излезе края. По-добре да ги сипя в резервоара това са още 150 км. Нашите стари коли не са за тези нови технологии.

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Снимки на свещ

Мнение от 2v6 » 11 юни 2006, 20:22

Това е снимка на 4-та свещ, на 53400 км:
Изображение
На 56700 км сложих допълнителното запалване.
Това са снимки на 4-та свещ, 57100 км:
Изображение
Изображение
Изображение

Свеща си изглеждаше горе-долу същата и при поставянето, преди 400км.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 11 юни 2006, 21:24

хмм разстоянието между електрода ми се вижда по-голямо :roll:

Потребителски аватар
поната
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Мнение от поната » 11 юни 2006, 23:54

в линка към сайта има инфо на български и телефон за връзка питаите :wink:
колата ми служи, не аз на нея
Изображение

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Монтажа ...

Мнение от 2v6 » 12 юни 2006, 13:26

_SLiThER_ написа:хмм разстоянието между електрода ми се вижда по-голямо :roll:
Това беше включено в "екстрите" от монтажа на Бъчваров. Преди си поддържах 0.5 мм разстояние между електродите. При по-голямо на метан работеше по-лошо. Като ми монтираха "плазмата" направиха разстоянието 1 мм. Освен това закъсиха палеца, смениха съпротивителния високоволтов кабел от бобината към дистрибутора с меден и ме накараха да махна съпротивлението на захранването на бобината.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта