как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
- поната
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 17 сеп 2005, 17:48
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi94. Форд торнео-транзит 07 Tdci 130hp. Яде спортни хонди за закуска, вечер кот има.
- Местоположение: Burgas
- Status: Извън линия
как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
някой може ли да ми каже как да разбера кой кабел е плюса и кой е миноса на кабелите на задните тонколони без да вадя кобелите от там къдо са скрити. А, имат някъде снадка.
мерси
мерси

колата ми служи, не аз на нея


- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?
поната написа:някой може ли да ми каже как да разбера кой кабел е плюса и кой е миноса на кабелите на задните тонколони без да вадя кобелите от там къдо са скрити. А, имат някъде снадка.
мерси
И за това да не ти пука...връзвай ги "как дойде" , па ако не ти харесва баса , размени местата на кабелите на едната колона и готово.
...дрън-дрън...мноо важно...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ма голееми глуупостиDundee написа:Аз правя така: Връзвам говорителите, пускам нещо, което има по-як бас и гледам говорителя - ако дърпа навътре, значи тая жица, която я мисля за + е - , а ако блъска навън, значи всичко е ок.
Уточнявам че почти нищо не разбирам от тия работи, ама си мисля че би трябвало да е така.

Променлив ток тече и може да видиш че блъска на къде си иска

Не точно променлив ...
С една батериика 1,5 волта, държиш едния край на минус с другия цъкаш на + и ако дърпа надоло обръщаш

Начи требе да "блъска" нагоре и гледаш кой край е на + начи той е + на говорителя.
П.С. Веднъж навързах 4-те говрителя на един Панасоник и резултата беше плачевен. Трябваше на слух да ги оправя та се оправи. Говорителите свиреха в противофаза което ме наведе на мисълта, че някога е ремонтирван и кабелите са омешани +/- изходите на стъпалото.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Минуса на изхода на всяко радио е общ със минуса на захранването, независимо от това колко кабела излизат от него, така че ако на говорителите е е написано +/- определянето на плюсовия кабел става много лесно. Закча се минусовия край на говорителя към маса и се проверява с кой от двата кабела говорителят свири -този е плюса а другият е минуса.
Правилната посока на движение на мембраната е навътре.
Правилната посока на движение на мембраната е навътре.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
С единя край на маса с другия да лучкам ...HACKO написа:Минуса на изхода на всяко радио е общ със минуса на захранването, независимо от това колко кабела излизат от него, така че ако на говорителите е е написано +/- определянето на плюсовия кабел става много лесно. Закча се минусовия край на говорителя към маса и се проверява с кой от двата кабела говорителят свири -този е плюса а другият е минуса.
Правилната посока на движение на мембраната е навътре.
Както казах на снапериста в ICQ-то позабравил съм ги вече тези неща.
Обаче с едния край на маса с другия по стъпалото не мисля, че е много добър съвет.
За посоката на мембраната ще се въздържа.
От такива изказвания се убеждавам, че е по-добре такъв като мен с елементарни познания в гаранционен сервиз да върже музиката.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
HACKO написа:Минуса на изхода на всяко радио е общ със минуса на захранването, независимо от това колко кабела излизат от него, така че ако на говорителите е е написано +/- определянето на плюсовия кабел става много лесно. Закча се минусовия край на говорителя към маса и се проверява с кой от двата кабела говорителят свири -този е плюса а другият е минуса.
Правилната посока на движение на мембраната е навътре.




Минуса на изходите за говорители на почти всички радиа, плейъри и касетофони НЕ Е МАСА, поради простата причина че няма вече такива с 4x5W мощност, а и да имаше, няма кой да ги купува.
Крайните стъпала работят в мостов режим. Т.е. на всички на които пише 4x40W, 4x45W, 4x50W има 8 крайни стъпала, които работят две по две в мостов режим противофазно. Следователно на всеки изход за говорител излиза изход на крайно стъпало, тук означенията + и - минус са условни за целите на правилното свързване (сфазиране).
Така че с този метод на "минус" за говорител към маса, се получава ГЪРМИ народе възродени, към нови планини от изгорели плейъри безчет.

А идеята за променливия ток и правилността на дърпането вместо бутането е направо фундаментално теоретично супериорска.

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 18 май 2008, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia, 2.0i 16V
- Status: Извън линия
Re:
acj написа:HACKO написа:Минуса на изхода на всяко радио е общ със минуса на захранването, независимо от това колко кабела излизат от него, така че ако на говорителите е е написано +/- определянето на плюсовия кабел става много лесно. Закча се минусовия край на говорителя към маса и се проверява с кой от двата кабела говорителят свири -този е плюса а другият е минуса.
Правилната посока на движение на мембраната е навътре.![]()
![]()
![]()
БРАВО!!! И после ВИЖ сега какво направи????
Минуса на изходите за говорители на почти всички радиа, плейъри и касетофони НЕ Е МАСА, поради простата причина че няма вече такива с 4x5W мощност, а и да имаше, няма кой да ги купува.
Крайните стъпала работят в мостов режим. Т.е. на всички на които пише 4x40W, 4x45W, 4x50W има 8 крайни стъпала, които работят две по две в мостов режим противофазно. Следователно на всеки изход за говорител излиза изход на крайно стъпало, тук означенията + и - минус са условни за целите на правилното свързване (сфазиране).
Така че с този метод на "минус" за говорител към маса, се получава ГЪРМИ народе възродени, към нови планини от изгорели плейъри безчет.
А идеята за променливия ток и правилността на дърпането вместо бутането е направо фундаментално теоретично супериорска.
Добре, доволен съм, че попаднах в този форум. Има хора, които НАИСТИНА разбират. Послушайте човека и забравете, че на съвременните плейъри има такива неща като "+" или "-" на говорителите. Просто гледайте да са сфазирани, това е

- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Колега!!!
без претенции да съм капацитет в аудио областа искам да кажа че аудио системата в автомобила е нещо доста прецизно и не е работа за монтъори!
обикновено кабелите за аудио (тонколони) са с два различни цвята или единия е с бяла нишка! на касетофона на L+ и R+ връзваш примерно кабела с бялата нишка и знаеш че е положителен! на другия край връзваш на колоните на + кабела с бялата нишка. ако размениш кабелите на двете колони се получава така нареченото дефазиране! т.е. едната колона думка напред, а другата назад. акустичното налягане в обема....т.е. в колата е равно на нула в момента! т.е. няма бас!
затова внимавай да са във фаза....басовете. това не оказва значително влияние при средни и високи честоти защото там акустичното налягане е малко и приложено и за малък обем (автомобил) гъвкавоста на въздуха го компенсира! т.е. не се чувства!
май сложно излезе!
с една дума внимавай с полюсите....важни са за баса!
без претенции да съм капацитет в аудио областа искам да кажа че аудио системата в автомобила е нещо доста прецизно и не е работа за монтъори!
обикновено кабелите за аудио (тонколони) са с два различни цвята или единия е с бяла нишка! на касетофона на L+ и R+ връзваш примерно кабела с бялата нишка и знаеш че е положителен! на другия край връзваш на колоните на + кабела с бялата нишка. ако размениш кабелите на двете колони се получава така нареченото дефазиране! т.е. едната колона думка напред, а другата назад. акустичното налягане в обема....т.е. в колата е равно на нула в момента! т.е. няма бас!
затова внимавай да са във фаза....басовете. това не оказва значително влияние при средни и високи честоти защото там акустичното налягане е малко и приложено и за малък обем (автомобил) гъвкавоста на въздуха го компенсира! т.е. не се чувства!
май сложно излезе!

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re:
Това е правилната постановка.Dundee написа:Аз правя така: Връзвам говорителите, пускам нещо, което има по-як бас и гледам говорителя - ако дърпа навътре, значи тая жица, която я мисля за + е - , а ако блъска навън, значи всичко е ок.
Уточнявам че почти нищо не разбирам от тия работи, ама си мисля че би трябвало да е така.
Наистиина при новите усилватели изходите нямат галванична връзка с масата.
Нещо повече. При малки мощности до 10W стъпавото работи в клас В, а при големите в по-висок D или H. Тогава се вкчючва една допълнителна част от стъпалото, която прави по-високо напрежение и така достига тези 40, 45 или 50 W.
Цифровият усилвател клас "D" приема аналогов сигнал, преобразува го в цифров и след това усилва сигнала по цифров път. После сигналът постъпва в демодулационен филтър, за да се получи крайният изходен сигнал. Усиленият цифров сигнал има всички преимущества на цифровото аудио, включително и по-добро качество на звука. В допълнение, усилвателят клас "D" има ефективност над 90% в сравнение с традиционните AV усилватели. Тази висока ефективност означава мощен усилвател с малки размери.
НО при максимална мощност пада качеството. Нелинейните изкривявания може да достигнат до 30%
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Re:
Жив късмет ако ги нацелиш така както си го цитирал.nikolovvd написа: ...
Виж на слух се чува противофазата при ниските и така вече можеш да се ориентираш.
Едно време кога се занимавах много любителски с това ми правиха тест само на слух да определя с батерийка на къде отива мембраната и успявах

Ма се побъркваш

Радвам се че оригиналната ми музика си звучи доста прилично за да не се налага да се занимавам с глупости

- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Тъкмо излизам от един гараж. Досега си монтирах Алпина.
Кар Аудиото е деликатна работа. Няма смисъл да давате пари за плеъри, ако накрая ще се омешат говорителите едно към гьотере, по-добре с фабричното както е, отколкото някакво мазало...
На Паци варианта е добър... със слаба батерийка да се види накъде изскача мембраната. За тест е добра идея. Втори вариант е с уредче (мултиметър, цет или както и да се нарича се мери съпротивление *там където пищи*, на 1Ом май беше), аз лично ползвам този вариант.
НАСКО, казва се excursion oтклонението на мембраната (не incursion), което само по себе си предполага че мембраната излиза навън, не навътре.
Ако е фабрично аудио-то, обикновено буксите на колоната са с различен размер, за да не може да се сбъркат. И да не е фабрично, пак са така при повечето говорители, които съм виждал. Само няколко са ми попадали, които са с еднакви клеми отзад.
Ако кабелите зад плеъра изглеждат фабрично, разпечатвате си схемата и с моливче зад ухото бавно и методично се навързва всичко.
Както Паци казва, при кадърността на повечето "майстори", бих предпочел сам да си монтирам аудиото... Такива кретении съм виждал, че се чудя как тези хора не се срамуват да гледат клиентите си в очите. На мен ми предлагаха доста нагло да ми монтират 2та предни Херца на фабричните места и да монтират и пищялките и филтрите. Цялата работа отнемала 15 мин... Щели да ми бучнат новите пищялки на таблото с по една видийка и готово... Успоредно ги връзвали...
Аз за 15 минути не мога да си разглобя само пластмасите, за да стигна до говорителите, да не говорим за монтаж, демонтаж и окабеляване...
Така че двете ми ръце, отверка, поялник и малко силиконец и всичко става по-добре
Кар Аудиото е деликатна работа. Няма смисъл да давате пари за плеъри, ако накрая ще се омешат говорителите едно към гьотере, по-добре с фабричното както е, отколкото някакво мазало...
На Паци варианта е добър... със слаба батерийка да се види накъде изскача мембраната. За тест е добра идея. Втори вариант е с уредче (мултиметър, цет или както и да се нарича се мери съпротивление *там където пищи*, на 1Ом май беше), аз лично ползвам този вариант.
НАСКО, казва се excursion oтклонението на мембраната (не incursion), което само по себе си предполага че мембраната излиза навън, не навътре.
Ако е фабрично аудио-то, обикновено буксите на колоната са с различен размер, за да не може да се сбъркат. И да не е фабрично, пак са така при повечето говорители, които съм виждал. Само няколко са ми попадали, които са с еднакви клеми отзад.
Ако кабелите зад плеъра изглеждат фабрично, разпечатвате си схемата и с моливче зад ухото бавно и методично се навързва всичко.
Както Паци казва, при кадърността на повечето "майстори", бих предпочел сам да си монтирам аудиото... Такива кретении съм виждал, че се чудя как тези хора не се срамуват да гледат клиентите си в очите. На мен ми предлагаха доста нагло да ми монтират 2та предни Херца на фабричните места и да монтират и пищялките и филтрите. Цялата работа отнемала 15 мин... Щели да ми бучнат новите пищялки на таблото с по една видийка и готово... Успоредно ги връзвали...
Аз за 15 минути не мога да си разглобя само пластмасите, за да стигна до говорителите, да не говорим за монтаж, демонтаж и окабеляване...
Така че двете ми ръце, отверка, поялник и малко силиконец и всичко става по-добре



- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Ми пичове и аз слагах музики лятото и бях изпаднал пред същата дилема, тъй като кабелите ми отзад бяха с резнати букси. Първо ги вързах надух баса и половин час се кьорих да гледам тая пущина на къде думка, ама тя така фърчи насам натам се освен главоболие нищо друго няма да се постигне така. Та най накрая ме посъветваха вариант, който видях че по горе е споменат и май е най удачен. Грабваш мултицетката, слагаш на Омчета и цъкаш плюсовият кабел на цетката на тоя кабел на аудиото който мислиш че е "+" и др съответно от др страна, това се прави на вече вързан и работещ говорител. Ако е вързан правилно удера ще отчита и правилно съпротивлението по канала, като плюсово, ако е вързан наобратно ще има "-" прес показанията.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Danchev написа:Ако е вързан правилно удера ще отчита и правилно съпротивлението по канала, като плюсово, ако е вързан наобратно ще има "-" пред показанията.


Тук май става въпрос за свръхпроводимост!? Отрицателно съпротивление.

- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Tова трябва да отиде в златния фонд 
Честита кола бре
Що не си се похвалил!

Честита кола бре



- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Добре де аз съм лаик и не съм се изразил правилно, знам че няма отрицателно съпротивление при кабелите. Идеята на този който ми го обясни това беше, че така или иначе съпротивлението по канала си е положително. Идеята му беше че когато вече сме вързали говорителя за кабелъка слагаш червеният кабел на плюса на колоната, черният на минуса и ако стойноста е без минус отпреде значи е вързан правилно, ако има минус не че има "отрицателно съпротивление" а са обърнати полюсите. Извинявам сеnikolovvd написа:Danchev написа:Ако е вързан правилно удера ще отчита и правилно съпротивлението по канала, като плюсово, ако е вързан наобратно ще има "-" пред показанията.![]()
![]()
Тук май става въпрос за свръхпроводимост!? Отрицателно съпротивление.Това плаче за Нобелова награда.



Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: как да разбера...?кой кабел е плюса и кой е минуса
Не се засягай колега. Просто реших да раздвижа малко темата - весело да става.
Та на въпроса. Като бръкнеш с мултицета в контакта няма как де ти покаже -220V, защото неможеш да го видиш. Сменя се 50 пъти в секунда и в общия случай показва 0.00, но ако включиш уредчето да мери променливо напрежение ще ти покаже само 220V.
Когато измериш "-" някакво съпротивление, просто имай търпение за изчакаш и ще видиш, че ще стане "+", защото има зареден кондензатор някъде във веригата. Това е поради принципа на измерване. В измерваната вирига се пуска константен ток и в зависимост от съпротивлението се получава напрежението върху измервания товар или с други думи пада. Не си мисли, че като превключиш измервателния уред да мери съпротивление или ток, измерваш съпротивление или ток. Всичко се свежда до измерване на напрежение.
Ако някой от студентите има търпение и желание, да ти опише по академично проблема.
Та на въпроса. Като бръкнеш с мултицета в контакта няма как де ти покаже -220V, защото неможеш да го видиш. Сменя се 50 пъти в секунда и в общия случай показва 0.00, но ако включиш уредчето да мери променливо напрежение ще ти покаже само 220V.
Когато измериш "-" някакво съпротивление, просто имай търпение за изчакаш и ще видиш, че ще стане "+", защото има зареден кондензатор някъде във веригата. Това е поради принципа на измерване. В измерваната вирига се пуска константен ток и в зависимост от съпротивлението се получава напрежението върху измервания товар или с други думи пада. Не си мисли, че като превключиш измервателния уред да мери съпротивление или ток, измерваш съпротивление или ток. Всичко се свежда до измерване на напрежение.
Ако някой от студентите има търпение и желание, да ти опише по академично проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта