2.0 tdci - много пуши!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от Pyrhel » 17 май 2011, 14:29

на 1.8 tddi е вакуумен, но мизерията е, че клапана и всмукателните колектори са на общ корпус. Изолира се като му "затапиш" тръбата за вакуума, но ще имаш грешки. Не съм сигурен дали светеше лампата или вкарваше в авариен режим. Ако махнеш буксата - същото. Имаше един вариант да се запоят 2 кабела и колата "забравя" за тоя клапан во веки :) Другия начин е софтуерен - от map-а на ECU-то се изчиства частта, дето търси тоя клапан :)
ЯЛТА написа:Червената нафта, е за селскостопанска техника в Европейският съюз, и е перфектна, изпробвана е.
Тя може да е прекрасна, ама печката ми не я харесва. На 5та и 6та по нагорнищата няма мощност, едвам поддържа скоростта и то на 2000 оборота. Пуши винаги, пък на студен старт оборотите играят.

Иначе по повод пушлявенето на колегата с 2.0 тдци се сетих за още нещо. Махни някоя тръба след турбото и виж омасляването дали е в норма или е повечко ;)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от Любо » 19 май 2011, 08:01

Какво значи омасляване в норма? Дай някакъв критерий, ако можеш.
Последна промяна от Любо на 19 май 2011, 12:38, променено общо 1 път.

BadKid
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от BadKid » 19 май 2011, 09:01

Не знам дали е в норма, но точно под кората на двигателя около дюзите си има направо локви с масло.. което не знам от къде е изхвърлено, но е стигнало чак долу до картера... а маркучите преди турбото също са омаслени..

Сега следобед се каня да отскоча до МФ, пък да видим те какво ще кажат..

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от Pyrhel » 20 май 2011, 10:17

То принципно никакво не трябва да има, ама това не може да се постигне. Определено не трябва да са оляти и като ги свалиш от тях да капе... Нормалното явление е да са омаслени леко, но не в степен да се стича по тях.

Иначе диагнозите от МП често трябва да се подлагат под съмнение. Провери после и в друг сервиз :)

BadKid
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от BadKid » 20 май 2011, 10:45

Здравейте, колеги!

След посещението в сервиза на МФ резултатите са: почистен и затапен ЕГР, в следствие на което колата вече не пуши, пуши леко, но чак като се вкара в много високи обороти.. над 4000. Нямаше спукан маркуч на интеркулера.

Освен това: трябва да сменя - пистов ремък, обтегач на този ремък, централка ролка, 4 семеринга на дюзите, както и маслото с 5 х 30 + маслен филтър.

Всичко това + труд = 812лв.

Дугата седмица пристъпваме към смяната.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от PcMan » 20 май 2011, 23:11

В такъв случай успех колега!!

Не е особено нормално и малко масло да има. Преди имах само отпред на маркуча преди кулера, смених го, заспа - навсякъде бе сухо къде око да види. От край време се омаслява от същата тръба за кулера, но излизайки от ЕГР - хвърля по малко и се събира с времето в/у охладителя на ЕГР (сива блестяща тръба точно под самия ЕГР), половината станал черен в очевидно не старо масло, грознотия. Също и PCV филтъра (за вентилация на двигателните маслени пари) между двигателя и въздушния филтър се намира, бе още по олят с масло. Всичко се сваля едно по едно, проверява за скъсани маркучи, проверяват скобите, почиства стабилно и връща обратно.. Всичко трябва да е сухо, и да се наблюдава, иначе проблемите 1 по 1 почват.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от Doin » 28 май 2011, 12:05

Pyrhel написа:на 1.8 tddi е вакуумен, но мизерията е, че клапана и всмукателните колектори са на общ корпус. Изолира се като му "затапиш" тръбата за вакуума, но ще имаш грешки. Не съм сигурен дали светеше лампата или вкарваше в авариен режим. Ако махнеш буксата - същото. Имаше един вариант да се запоят 2 кабела и колата "забравя" за тоя клапан во веки :) Другия начин е софтуерен - от map-а на ECU-то се изчиства частта, дето търси тоя клапан :)
Огледах куплунга - влизат три кабела в следната последователност :
бял със зелена ивица ;
кафяв със зелена ивица и
жълт със зелена ивица .

Дайте идея между кои два кабела да направя мост за да излъжа ECU-то ?

petarrs
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
Местоположение: pleven/sofia
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от petarrs » 28 май 2011, 14:36

Чакам развитие от колегата с Фокуса. И аз не можах да развия болчетата
Изображение

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от Doin » 29 май 2011, 19:16

Днес реших на принципа проба-грешка да видя какво мога да направя. Като начало свалих куплунга от ЕГР - нито лампа светна, нито колата се спъна като в авариен режим, грешка на теста не даде, стига си до 4 хил оборота, звука си е същия... Лошото е че остана и пушенето. Свалих тръбата от ЕГР-то към кулера и започнах да чистя, отначало с отверката, след това направо взех една лъжица и с нея, излиза нещо като маслена тиня. С тампони напоени с обезмаслител чистих докато не стана що-годе чисто и с помощта на едно огледало и малко фенерче огледах навътре - да свивката е чисто, но точно там има една дупка от задната страна в която явно е този клапан - там по моя начин няма да мога да изчистя, а не знам в какво положение съм оставил клапана - отворен, затворен или полуотворен. И тъй като определено свалянето и почистването на всмукателните колектори ми се струва доста сложно реших да пробвам със спрей за почистване, както е на клипа. Сега остана и да го намеря....
Апропо - да ме прощава още веднъж автора, че му пиша в темата.

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 2.0 tdci - много пуши!

Мнение от Pyrhel » 29 май 2011, 22:11

Лесно можеш да разбереш в какво положение е останал - надуй го с уста. Тоя клапан трябва доста плътно да затваря :)
А че не е светнала лампата - по-добре за теб :P

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта