Задно окачване на Фокус
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 02 авг 2009, 15:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI
- Status: Извън линия
Задно окачване на Фокус
Здравейте на всички, от около 2 години съм собственик на Фокус 1.8 ТДДИ 90 к.с. 1999г. Много съм доволен
. Миналата седмица сменях задни накладки /барабанни/ и на "майстора" му направи впечатление, че има разлика в окачването отляво и отдясно. Незнам дали ще успея да го обясня както трябва защото не знам как се казва въпросното нещо. Задното окачване откъм страната на пътника, елементът на който е захваната главината на колелото е с криво рамо /ще се опитам да закача снимка/, а откъм страната на водача рамото е право. Въпросът ми е дали това е нормално, защото ходих при 2 "майстори" единия казва че можеби е нормално да е така /има особенно мнение за Форд/, другия е на мнение, че не трябва да е така. Иначе не се забелязват някакви други поражения и незнам ако това не е нормално как се е получило и дали е необходимо да го подменя.



- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Майстора ти с особеното мнение е голям майтапчия...
Подобно изкривяване е ненормално и се дължи на някакъв, зверски според мен, удар. А след като така е променена геометрията на задния мост не ти ли яде задни гуми? Хубаво би било да погледнеш освен в носача има ли изкривявания и по купето около захвата на носача или само носача е крив, и ако купето е наред - друг носач и реглаж на заден мост.
Подобно изкривяване е ненормално и се дължи на някакъв, зверски според мен, удар. А след като така е променена геометрията на задния мост не ти ли яде задни гуми? Хубаво би било да погледнеш освен в носача има ли изкривявания и по купето около захвата на носача или само носача е крив, и ако купето е наред - друг носач и реглаж на заден мост.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 02 авг 2009, 15:30
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Благодаря на Doin за мнението. Искам само да допълня, че съм ходил на реглаж 2 пъти /преден - заден мост/и не са ми казвали нищо... само ми взимаха паричките и чао...
Не съм забелязал да ми трие повече гумите, но ми тегли много леко наляво едва се забелязва, аз даже си мислех че си внушавам, защото както казах не ми казваха нищо след реглаж.
Не съм забелязал да ми трие повече гумите, но ми тегли много леко наляво едва се забелязва, аз даже си мислех че си внушавам, защото както казах не ми казваха нищо след реглаж.

- sotirbg
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 10 май 2009, 14:20
- Модел на автомобила: 2005 Ford Focus 1.6 tdci DPF 109PS
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
не би трябвало да е нормално да е различно от двете страни. баща ми имаше подобна ситуация на неговото мондео мк1 като го купи преди години, но ме си спомням какво точно беше изкривено по задното окачване от едната страна (беше преди 8-9 години), но в един сервиз свалиха частта и я изправиха и стана като нова. после не е имал проблеми.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
На фокусите, а още повече пък отзад, окачването е зверски здраво, това е било цял трап с огромна скорост за да се изкриви така
Сиерата ми е със задно и чупещи се рамена като фокуса, но като ги наложа и сравня с махнати задна гума фокуса е като бетон, нищо общо - от всякъде пуснати железа чудеса, повече - по-здрави на вид и какво ли не, а задницата му е дори по-лека и не е със задно на всичко от горе.
За смяна е това, но ако си си карал така и няма проблем, не знам.. други мнения? Иначе просто трябва да е право като от към шофьора, това е.


За смяна е това, но ако си си карал така и няма проблем, не знам.. други мнения? Иначе просто трябва да е право като от към шофьора, това е.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Колеги, при смяна на лагерите на задните главини забелязах изменения в геометрията на предно горно рамо на
задното окачване. Както и на предното долно рамо. На снимките се вижда и без добавените линий липсата на
съосие:
http://www.prikachi.com/images/935/3250935O.jpg
http://www.prikachi.com/images/936/3250936u.jpg
И долното:
http://www.prikachi.com/images/937/3250937o.jpg
Въпросите са ми: втулките за подмяна ли са? Възможно ли е това изкривяване да е от това, че окачването е отпуснато
от действието на пружината и е под влияние само на собствената си тежест, тъй като колата отзад е изцяло на
подпори? И мога ли да поръчам и съответно закупя само втулките на рамената.
Приемам всякакви коментари и предложения.
Благодаря предварително
задното окачване. Както и на предното долно рамо. На снимките се вижда и без добавените линий липсата на
съосие:
http://www.prikachi.com/images/935/3250935O.jpg
http://www.prikachi.com/images/936/3250936u.jpg
И долното:
http://www.prikachi.com/images/937/3250937o.jpg
Въпросите са ми: втулките за подмяна ли са? Възможно ли е това изкривяване да е от това, че окачването е отпуснато
от действието на пружината и е под влияние само на собствената си тежест, тъй като колата отзад е изцяло на
подпори? И мога ли да поръчам и съответно закупя само втулките на рамената.
Приемам всякакви коментари и предложения.
Благодаря предварително

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
И двата отговора са вероятни, виж го на канал, когато колата е на колелата си и окачването е в нормално положение. За да разбереш как са тампоните, на канала хвани щангата и я разклати, не трябва да има луфтове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Направих го този "ръчен" тест. При рязко усилие приложено на рамената се разклаща цялата кола и не забелязвам
видими луфтове. При опит да усуча самото рамо се забелязват помръдвания но смятам, че са нормални. Все пак
връзката с купето е през гумената сърцевина на втулките. Положението на осите е малко по- добре отколкото на
снимките по- горе, но ме притесни близкото разстояние м/у ухото на рамото и мястото му за захващане към купето.
По моя преценка има още живот във втулките, но трябва периодично да ги проверявам, че ако опре метал в метал
нещата рязко ще се влошат.
видими луфтове. При опит да усуча самото рамо се забелязват помръдвания но смятам, че са нормални. Все пак
връзката с купето е през гумената сърцевина на втулките. Положението на осите е малко по- добре отколкото на
снимките по- горе, но ме притесни близкото разстояние м/у ухото на рамото и мястото му за захващане към купето.
По моя преценка има още живот във втулките, но трябва периодично да ги проверявам, че ако опре метал в метал
нещата рязко ще се влошат.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 05 май 2011, 17:53
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Тази седмица правих ремонт на задния мост на моя фокус комби 1999 1.9 тди. Купих двата горни тампона които държат главината и носача за купето. Майсторите като разглобиха главината се оказаха още куп неща - втулки, биалетки, болтове. И като почнах да ги търся се оказа че тампони и втулки не се продават отделно, а комплект с долния носач. Проблеми имаше и с регулиращите болтове които едвам са излезли от втулките. Така че като правите ремонт сменяйте всичко когато се разглобява главината защото за работа само на едната главина майсторите взимат по 100 кинта.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Прав е колегата bourvile. Общо взето всичко е поизносено и е за подмяна, но някъде бе писано, че могат да се
закупят само втулки на рамената по окачването. От тук изниква въпроса дали майсторите, за да си спестят
труд за избиване и набиване на втулки са препоръчали на колегата закупуване на готови възли? Но нали и този
труд се заплаща? Bourvile, моля, сподели нещо за цени, марки, мнения на продавачи и магазини. Може и на ЛС, за
да не се получи като чат
закупят само втулки на рамената по окачването. От тук изниква въпроса дали майсторите, за да си спестят
труд за избиване и набиване на втулки са препоръчали на колегата закупуване на готови възли? Но нали и този
труд се заплаща? Bourvile, моля, сподели нещо за цени, марки, мнения на продавачи и магазини. Може и на ЛС, за
да не се получи като чат

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 05 авг 2010, 14:16
- Модел на автомобила: Форд фокус 1,6, 101k, 2003г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
И дупето на моя фокус е так. Ако има развитие по темата за тампоните и др. неща- моля колегите да споделят1
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
След доста време все пак има развитие. Дойде им времето на поизносените втулки и изпусналия, от ляво,
амортисьор:
http://www.prikachi.com/images/634/3839634J.jpg
За по- добри резултати се снабдих с два нови амортисьора. Долните, предни рамена закупих готови, с набити втулки,
а за горните намерих само втулки. Демонтажа е лесен, но и отговорен. При повдигната и осигурена кола,
окачването трябва да се върне /събере/ до 15- 16 см м/у долни я и горния носач на пружината. Хем за
по- лесен монтаж, хем и за положение на носещите рамена близко до работното. Най- трудно се оказа отвиването
на горните болтове на амортисьорите. В снимката на левия:
http://www.prikachi.com/images/635/3839635f.jpg
Това са новия и стар аморт., новопредно, долно рамо и втулки за горното рамо:
http://www.prikachi.com/images/636/3839636j.jpg
След разходка до стругар за избиване и набиване на втулки, едно от горните рамена със старите втулки:
http://www.prikachi.com/images/638/3839638q.jpg.
Тъкмо си мислех, че навсякъде ще използвам само камъче 15 и се оказа, че гайките на топлинния екран
не тръгват на ръка и се наложи отхлабването им с 24:
http://www.prikachi.com/images/637/3839637B.jpg.
Препоръчват окончателното затягане на амoртисьорите да става с 115 N/m, когато автомобила е " стъпил"
със собственото си тегло на гумите, но импровизирах като премахнах основната статична опора,/ от онези
червените, трикраките/, и пускайки с крика я подложих под главината.
Така изглеждат нещата завършени:
http://www.prikachi.com/images/639/3839639I.jpg.
Предварително на равна повърхност и без товар бях замерил разстоянието до ръбовете на калниците, от
асфалта. Бе 665 и 675 в полза на страната със здравия амортисьор, но с по- деформирани втулки. След
подмяната, и от ляво и от дясно показва 705 мм.Така не се налага да си играя с регулиращите болтове и
шайби.
Това е . Не претендирам за прецизно извършено сервизиране, все пак смених само най- лошо износените
части. Може би спестих известна сума пари за сметка на свободно време, но удоволствието от саморъчно
свършената работа е безценно.
Пък и видях, че е ред на външните тампони на стабилизиращата щанга,
но те другия месец. За сега дано поста е полезен на някой колега.
амортисьор:
http://www.prikachi.com/images/634/3839634J.jpg
За по- добри резултати се снабдих с два нови амортисьора. Долните, предни рамена закупих готови, с набити втулки,
а за горните намерих само втулки. Демонтажа е лесен, но и отговорен. При повдигната и осигурена кола,
окачването трябва да се върне /събере/ до 15- 16 см м/у долни я и горния носач на пружината. Хем за
по- лесен монтаж, хем и за положение на носещите рамена близко до работното. Най- трудно се оказа отвиването
на горните болтове на амортисьорите. В снимката на левия:
http://www.prikachi.com/images/635/3839635f.jpg
Това са новия и стар аморт., новопредно, долно рамо и втулки за горното рамо:
http://www.prikachi.com/images/636/3839636j.jpg
След разходка до стругар за избиване и набиване на втулки, едно от горните рамена със старите втулки:
http://www.prikachi.com/images/638/3839638q.jpg.
Тъкмо си мислех, че навсякъде ще използвам само камъче 15 и се оказа, че гайките на топлинния екран
не тръгват на ръка и се наложи отхлабването им с 24:
http://www.prikachi.com/images/637/3839637B.jpg.
Препоръчват окончателното затягане на амoртисьорите да става с 115 N/m, когато автомобила е " стъпил"
със собственото си тегло на гумите, но импровизирах като премахнах основната статична опора,/ от онези
червените, трикраките/, и пускайки с крика я подложих под главината.

Така изглеждат нещата завършени:
http://www.prikachi.com/images/639/3839639I.jpg.
Предварително на равна повърхност и без товар бях замерил разстоянието до ръбовете на калниците, от
асфалта. Бе 665 и 675 в полза на страната със здравия амортисьор, но с по- деформирани втулки. След
подмяната, и от ляво и от дясно показва 705 мм.Така не се налага да си играя с регулиращите болтове и
шайби.
Това е . Не претендирам за прецизно извършено сервизиране, все пак смених само най- лошо износените
части. Може би спестих известна сума пари за сметка на свободно време, но удоволствието от саморъчно
свършената работа е безценно.

но те другия месец. За сега дано поста е полезен на някой колега.

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- todorsky
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 17 май 2008, 21:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Endura-DI Turbo Trend 66kW
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Здравейте колега Иванов,
Поста Ви е абсолютно безценен за мен. Моята колица е в същото състояние и в момента задното окачване свирука, което иде да покаже, че някъде вече се опира метал в метал. Обиколих много места, но никъде не се продават отделно втулките за тези два носача. Нещо повече при мен ги няма и тампоните при ексцентричните болтове. Ако сте намерили начин или знаете къде има и за там тампони ще е супер. Моето търсене показа, че има само целия голям носач, а отделно няма. На всичкото отгоре тези ексцентрични болтове веднъж като се отвият трябва да се сменят. А ги продават само в МФ.
Иначе, смених задни амортесьори преди 2 години, а предните преди 1 година - Каяба и всичко е ОК.
Но ме дразни това трополене, като че съм на лагерна количка. Освен това ми е разбита и кормилната рейка. Ако имате опит или съвет какво да направя с нея също ще е ценно. Колега ме посъветва да закарам колата при човека от Ст.З. дето изработва полиуретанови тампони. Да я оставя за 3-4 дни и да си я взема. Всички разправят, че са в пъти по-издръжливи и возията е много стегната. А стегната возия = на стабилност на пътя.
С поздрав,
Тодор
Поста Ви е абсолютно безценен за мен. Моята колица е в същото състояние и в момента задното окачване свирука, което иде да покаже, че някъде вече се опира метал в метал. Обиколих много места, но никъде не се продават отделно втулките за тези два носача. Нещо повече при мен ги няма и тампоните при ексцентричните болтове. Ако сте намерили начин или знаете къде има и за там тампони ще е супер. Моето търсене показа, че има само целия голям носач, а отделно няма. На всичкото отгоре тези ексцентрични болтове веднъж като се отвият трябва да се сменят. А ги продават само в МФ.
Иначе, смених задни амортесьори преди 2 години, а предните преди 1 година - Каяба и всичко е ОК.
Но ме дразни това трополене, като че съм на лагерна количка. Освен това ми е разбита и кормилната рейка. Ако имате опит или съвет какво да направя с нея също ще е ценно. Колега ме посъветва да закарам колата при човека от Ст.З. дето изработва полиуретанови тампони. Да я оставя за 3-4 дни и да си я взема. Всички разправят, че са в пъти по-издръжливи и возията е много стегната. А стегната возия = на стабилност на пътя.
С поздрав,
Тодор
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Задно окачване на Фокус
Наистина и за двете рамена не намерих само втулки:
за сменяване. А защо да се подменят
болтовете при отхлабване? Та нали това са реглажни болтове с ексцентрични шайби?
http://www.prikachi.com/images/463/3878463i.jpg
Попитай и тук:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 41#p324985
Хората правят доставка и по "ЕКОНТ".
Относно кормилната рейка, нямам какво да споделя, тъй като там сервизни проблеми не съм имал/ да чукна
на дърво/, но има страшно много писано за нея из форума. Ползвай търсачката.
Успех.
Колкото до ексцентриците, признавам, че незнаех и в тях да има втулкииво г. иванов написа: Долните, предни рамена закупих готови, с набити втулки,
а за горните намерих само втулки.

болтовете при отхлабване? Та нали това са реглажни болтове с ексцентрични шайби?
http://www.prikachi.com/images/463/3878463i.jpg
Попитай и тук:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 41#p324985
Хората правят доставка и по "ЕКОНТ".
Относно кормилната рейка, нямам какво да споделя, тъй като там сервизни проблеми не съм имал/ да чукна
на дърво/, но има страшно много писано за нея из форума. Ползвай търсачката.
Успех.

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта