Diesel filter overloaded?
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Diesel filter overloaded?
това ми изписа колата преди малко. Странното е, че в оригиналната книжка не се споменава подобно съобщение и няма инструкции какво е. 10 мин по-късно изписа "Service oil".
Някой има ли идея за какво иде реч? Утре ще звънна в МП и евентуално ще я закарам, но ако знаете, ще ми е по-спокойно
Някой има ли идея за какво иде реч? Утре ще звънна в МП и евентуално ще я закарам, но ако знаете, ще ми е по-спокойно

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Може и да пиша глупости... Да не би да си карал дълго време градско и на кратки разстояния и да се е позадръстил филтъра за твърди частици (DPF). Знам че на извънградско при по-продължително каране и по-високи обороти се прочиства автоматично.
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Айде сега на чуденката с мен 
Обадих се в МП и - това съобщение касае DPF филтъра, а Check Oil било защото "при неуспешен опит за регенерация, в картера влизала нафта и се увеличавало нивото на маслото и понеже системата засичала това, осъзнава че нещо не е наред и ми предлага да си сменя маслото"
Моля някой да ми обясни това твърдение, защото на мен ми звучи абсурдно... от къде на къде ще влиза нафта в маслото, как точно ще стане и възможно ли е някой инженер да го е предвидил така че при всеки неуспешен опит за регенерация да ходиш да си сменяш маслото?!?
Наистина моля хората които са наясно с системите в автомобила да се опитат да ми го разтълкуват
Предварително благодаря.

Обадих се в МП и - това съобщение касае DPF филтъра, а Check Oil било защото "при неуспешен опит за регенерация, в картера влизала нафта и се увеличавало нивото на маслото и понеже системата засичала това, осъзнава че нещо не е наред и ми предлага да си сменя маслото"
Моля някой да ми обясни това твърдение, защото на мен ми звучи абсурдно... от къде на къде ще влиза нафта в маслото, как точно ще стане и възможно ли е някой инженер да го е предвидил така че при всеки неуспешен опит за регенерация да ходиш да си сменяш маслото?!?
Наистина моля хората които са наясно с системите в автомобила да се опитат да ми го разтълкуват

Предварително благодаря.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
в МР всичко е възможно 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
От кой точно тип е този DPF филтър , че ме заинтригувахте и мене
.Активен , пасивен , със или без добавка:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=45320

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=45320
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
по това описание филтъра е активен... Доколкото знам (това пише в книжката) при скорост над 80км се включва регенерацията, която е впръскване на гориво във филтъра, запалване и изгаряне на саждите... По думите на диагностик от МП при неуспешен опит за регенерация нафтата отива при маслото
а как по дяволите се случва това е въпроса ми и утре ще попитам пак в МП Младост 


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Това звучи като мита, че ако нямаш катализатор, не може да се зарежда Безоловен бензин, защото щял да се повреди двигателя. В началото на 90те на една хасковска бензиностанция, категорично ми отказваха да ми заредят Жигулата, а на другите из България винаги ме предупреждаваха, че съм на грешната колонка.
Как ще се върне в картера, след като филтъра е във ауспуха? Даже да не се запали, налягането на газовете ще я изхвърли навън. Най-добре направо да идеш до началника на въпросния "диагностик", да му кажеш какви "кадърни" кадри има.
Как ще се върне в картера, след като филтъра е във ауспуха? Даже да не се запали, налягането на газовете ще я изхвърли навън. Най-добре направо да идеш до началника на въпросния "диагностик", да му кажеш какви "кадърни" кадри има.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Не прибързвайте с изказваниятаHACKO написа:...

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Защо, убеди ме че греша и ще си оттегля мнението?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
По принцип не ми се спори, но все пак...HACKO написа:...
Как ще се върне в картера, след като филтъра е във ауспуха? Даже да не се запали, налягането на газовете ще я изхвърли навън. Най-добре направо да идеш до началника на въпросния "диагностик", да му кажеш какви "кадърни" кадри има.
Според теб нафтата във филтъра ли се впръсква?
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Да, във филтъра се подава и се възпламенява, като развива температура над 700 градусаViper_one написа:Според теб нафтата във филтъра ли се впръсква?


Историята се разплете

При неуспешен опит за регенерация на филтъра, съществувала опасност газове и сажди да се връщат към картера и саждите да се смесят с маслото като по този начин да го сгъстят и променят като качества. За това, от гледна точка застраховка, Форд залагат в системата на автомобила след един или няколко (не съм сигурен) неуспешни опита за регенерация, системата да подканя към смяна на масло. Оказа се, че проблема е доста разпространен. Обичайната практика е да се регенерира филтъра и да се нулира съобщението за смяна на маслото. Това и направих - разходих колата до Вакарел, нулирах съобщението и се надяваме, че всичко е нормално.
За достигане до извода помогна още един разговор с хора от МП (този път Младост) и доста търсене, вече с по-конкретна идея какво търся, по чуждите форуми. В МП споделиха, че се е случвало да вадят от Транзит масло като грес, поради отказ за смяна на сериозно запушен ДПФ от страна на клиента и дълго време каране със запушен. Казаха, че до това се стига, след наистина доста каране така.
Относно предишното твърдение за нафта в маслото, единственото ми обяснение е, че човека с който говорих е направил неволна грешка. Щях да се усъмня в това, какво съм чул, но аз бях толкова втрещен, че няма как да сбъркам.
Ако все пак някой има допълнителна информация, ще се радвам да сподели

Поздрави,
la4o
- BobyAuto
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 04 мар 2011, 18:00
- Модел на автомобила: Ford Monde Titanium MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Здравейте и от мен,
При мен след 9500 км. много често се появяваше това съобщение
обясняваха ми,че било според датата на производсво (че маслото е на повече от година)
други, че било от филтъра за твърди частици тъй като карам много градско и какво ли оше не.
Даже ми казаха ,че е бъг в софтуера и ако продължи и след смяната на маслото трябвало да ми го сменят.
Като се появеше съобщението просто ко изчиствах и си карах.
За мой късмет надявам се след първата смяна на маслото на 20 000 повече не ми е изкарвало това съобщение.
При мен след 9500 км. много често се появяваше това съобщение
обясняваха ми,че било според датата на производсво (че маслото е на повече от година)
други, че било от филтъра за твърди частици тъй като карам много градско и какво ли оше не.
Даже ми казаха ,че е бъг в софтуера и ако продължи и след смяната на маслото трябвало да ми го сменят.
Като се появеше съобщението просто ко изчиствах и си карах.
За мой късмет надявам се след първата смяна на маслото на 20 000 повече не ми е изкарвало това съобщение.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Ако това наистина е така при твоята кола, значи аз съм си мислел за грешната система.la4o написа:Да, във филтъра се подава ...Viper_one написа:Според теб нафтата във филтъра ли се впръсква?
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Лъчо, кой от МП го каза това, че горивото се впръсква във филтъра? 
Предлагам да изрежем всичко що отива към филтъра и ако от някъде текне нафта - аз плащам открай докрай, ако не текне - МП плащат и отиват да учат още
Иначе колкото за инфото - инжекторите впръскват гориво в цилиндъра в 4ти такт при отворени изпускателни клапани.
Пък и даден DPF не е от вид активен или от вид пасивен, регенерирането е от даден вид. Пасивно регенериране означава, че при продължителни еднакви и сравнително високи обороти се вдига температурата на газовете и натрупаните дизелови сажди се изгарят до пепел. Активното регенериране представлява принудително впръскване на гориво с цел изкуствено повишаване на температурата на газовете, което води до същото...
Затова тия дилърските играчки не казват "айде, бутай нафта тука, давай да горим саждите", а примерно 15 минути държат колата на едно място на 2500-3000 оборота. Целта не е толкова икономията на гориво, колкото да се запазят качествата на маслото... И да - нафта отива в маслото. PSA са намерили решение, не хвърлят само нафта, а и Eolys

Предлагам да изрежем всичко що отива към филтъра и ако от някъде текне нафта - аз плащам открай докрай, ако не текне - МП плащат и отиват да учат още

Иначе колкото за инфото - инжекторите впръскват гориво в цилиндъра в 4ти такт при отворени изпускателни клапани.
Пък и даден DPF не е от вид активен или от вид пасивен, регенерирането е от даден вид. Пасивно регенериране означава, че при продължителни еднакви и сравнително високи обороти се вдига температурата на газовете и натрупаните дизелови сажди се изгарят до пепел. Активното регенериране представлява принудително впръскване на гориво с цел изкуствено повишаване на температурата на газовете, което води до същото...
Затова тия дилърските играчки не казват "айде, бутай нафта тука, давай да горим саждите", а примерно 15 минути държат колата на едно място на 2500-3000 оборота. Целта не е толкова икономията на гориво, колкото да се запазят качествата на маслото... И да - нафта отива в маслото. PSA са намерили решение, не хвърлят само нафта, а и Eolys

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
и аз знам че за регенериране впръскването на нафта става в цилиндъра ,на 4ти такт ( другата система с дюза във филтъра е доста стара и май вече не се ползва) .. но малко ми е трудно да си представя по какъв механизъм тая нафта отива в маслото ...
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
ми пичове, к'во да ви кажа
явно четенето продължава, но като цяло всеки е прав за себе си 
Some DPFs have an 'active' cycle where additional fuel is injected into the combustion chambers to create hotter than normal exhaust gases to burn off particulates in the DPF. However, this does not always work, particularly if the car has done a high proportion of short runs from cold starts and instead of burning off the particulate the extra fuel can instead find its way into the engine sump, contaminating the lube oil and sometimes leading to such a rise in sump oil level that the engine can start to run uncontrollably on its sump oil and will self-destruct.
The alternative 'active' cycle is an additional injector that injects either diesel fuel or an additive directly into a burner in the particulate filter.
Аз наистина не разбирам нищо, вярвам, че Анатолий е чел доста повече и има доста по сериозна представа за нещата, така че не бих искал да споря, но като цяло съм гледал колата ми отдолу (помните, че имаше проблем с възпламеняването при регенерация) и заедно с експерт от пожарната, експерти от Армеец и двама служители на МП си обяснявахме, кое, къде и какво е. Ясно помня тръбичката, която ми показваха и определяха като горивопровод и която влиза във филтъра
Понеже съм любознателен, ще се запозная тези дни по-подробно и ще пиша
Иначе обичам да се хващам на бас
...а баба ми казваше, че когато двама души се хващат на бас, единият е хитрец, а другият глупак 


Some DPFs have an 'active' cycle where additional fuel is injected into the combustion chambers to create hotter than normal exhaust gases to burn off particulates in the DPF. However, this does not always work, particularly if the car has done a high proportion of short runs from cold starts and instead of burning off the particulate the extra fuel can instead find its way into the engine sump, contaminating the lube oil and sometimes leading to such a rise in sump oil level that the engine can start to run uncontrollably on its sump oil and will self-destruct.
The alternative 'active' cycle is an additional injector that injects either diesel fuel or an additive directly into a burner in the particulate filter.
Аз наистина не разбирам нищо, вярвам, че Анатолий е чел доста повече и има доста по сериозна представа за нещата, така че не бих искал да споря, но като цяло съм гледал колата ми отдолу (помните, че имаше проблем с възпламеняването при регенерация) и заедно с експерт от пожарната, експерти от Армеец и двама служители на МП си обяснявахме, кое, къде и какво е. Ясно помня тръбичката, която ми показваха и определяха като горивопровод и която влиза във филтъра

Понеже съм любознателен, ще се запозная тези дни по-подробно и ще пиша



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
И на мене ще ми е нужно по-подробно обяснение на механизма на попадане на Нафта или сажди в маслото, дори и да впръсква в цилиндрите.Alexi написа:и аз знам че за регенериране впръскването на нафта става в цилиндъра ,на 4ти такт ( другата система с дюза във филтъра е доста стара и май вече не се ползва) .. но малко ми е трудно да си представя по какъв механизъм тая нафта отива в маслото ...
Дюзата впръсква Нафта под високо налягане и е почти изпарена, като добавим температурата на мотора се изпарява веднага, съответно налягането и постъпателното движение на буталото я избутва в изпускателния колектор. Знам кога се затваря изпускателния клапан, но всичко е изчислено така че изгорелите газове да не се върнат обратно, а и преди това се е отворил всмукателния и оттам постъпва въздух под налягане от турбото. Евентуално задръстване на филтъра, може да доведе до не добро продухване на цилиндъра и оттам част от изгорелите газове остават в цилиндъра, което води до занижена мощност на двигателя. Лъчо не се оплаква от това, а и трябва да си изключителен кретен да караш със занижена мощност (съответно завишен разход), заради катализатор и да не го изтърбушиш.
Може да е заложено във софтуера, информиращ за нередности да алармира за смяна на маслото при един неуспешен опит за рециркулация (интересно как отчита успешния), но това ако е еднократно не може да е повод за смяна на маслото.
Евентуално каране 10-15км на 4та с обороти близки до максималните ще прочисти филтъра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
С Форд винаги е сложно.Нещо не е както трябва...
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Diesel filter overloaded?
Да, и с PSA, VAG и т.н. Модерните автомобили са бъкани от електроника, която се програмира от скриптъри незапознати с механика и ДВГ. И от там идва проблема...Ей за тва не обичам съвременните дизели. И е много вероятно събщението за смяна на маслото да си е абсолютно вярно. Не му умувайте как може да попадне нафта в маслото, тя очевидно си попада (примера с Транзитите е показателен и маслото-грес).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост