Проблем с оборотите при празен ход Фокус 1,6 16v 2000 SW
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 07 май 2010, 11:00
- Модел на автомобила: Focus Turnier, 1.6 Zetec, 16v, 01.2000
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите при празен ход Фокус 1,6 16v 2000 SW
Здравейте, колеги!
Тази седмица реших да си обслужа фокусника след повече от 10000км. Та купих си аз масло, горивен, маслен и въздушен филтър, спирачна течност както си му е ред, купих си и двата семеринга на коляновия вал че бяха тръгнали да си заминават и право при майстора в сервиза. Вече попретръпнал от хубавата цена от 100лв за семерингите съм се въоръжил с търпение и само чакам майстора да звънне, че колата е ок! Да, ама не!
Човекът звъни и казва: съединителят ти си е заминал, че и лагер помпата, така и така сме ти свалили скоростната кутия давай да ги правим, че после да не плащаш два пъти пак за сваляне и т.н. Лек сърцетуп за десетина минути
и после си викам като ще е гарга да е рошава и решавам да действам! Купувам си нов съединител комплект, нова лагер помпа и снощи си взех колата, но....
1. Съединителят верно въобще не мога да го усетя, нищо общо с борбата коато съм водил преди!
2. След 4-5 км при първото изключване от скорост , оборотите паднаха почти на 300 и колата загасна. Паля, на скорост всичко е ок, но оставя ли я на празен ход оборотите са между 300-700 за около 20-30 секунди и след това се нормализират! Мамку и прасе, си викам, защо все на мен! Но после се поразчетох из форума по сериозно и виждам, че въобще не е само при мен. Когато я купувах имах проблем с една от бобините, смених я с втора употреба и всичко си беше ок, но сег авече не знам.. Та моля за съвет и акъл от знещите хора тук, как да действам оттук нататък:
- клапан за празен ход? (не съм го и виждал дори, и никога не съм го проверявал)
- маркуч за вакуум?( никога не съм ги проверявал, но ми се струва че е възможно майстора да е забравил да напъха някой от тях)
- свещи , кабели, бобини, акумулатор? (свещите са почти нови, с бобината имах проблем, защото колата работеше като на три цилиндира когато я купувах, но я замениха с втора ръка и от тогава без проблеми, кабелите не съм ги проверявал, акумулаторът има още хляб) Сега се сещам че няколко пъти ми е правила следния номер: при запалване без значение при студен или топъл двигател всички стрелки на таблото полудяват, отиват до мах и след това се връщат на нормална позоция без това изобщо да се отрази на работата на двигателя?!!!
Ами в общи линии е това, благодаря Ви предварително за помощта!
П.С: И ако може да се размина по-тънко, че вече съвсем отънях цена няма да имате
Тази седмица реших да си обслужа фокусника след повече от 10000км. Та купих си аз масло, горивен, маслен и въздушен филтър, спирачна течност както си му е ред, купих си и двата семеринга на коляновия вал че бяха тръгнали да си заминават и право при майстора в сервиза. Вече попретръпнал от хубавата цена от 100лв за семерингите съм се въоръжил с търпение и само чакам майстора да звънне, че колата е ок! Да, ама не!
Човекът звъни и казва: съединителят ти си е заминал, че и лагер помпата, така и така сме ти свалили скоростната кутия давай да ги правим, че после да не плащаш два пъти пак за сваляне и т.н. Лек сърцетуп за десетина минути

1. Съединителят верно въобще не мога да го усетя, нищо общо с борбата коато съм водил преди!

2. След 4-5 км при първото изключване от скорост , оборотите паднаха почти на 300 и колата загасна. Паля, на скорост всичко е ок, но оставя ли я на празен ход оборотите са между 300-700 за около 20-30 секунди и след това се нормализират! Мамку и прасе, си викам, защо все на мен! Но после се поразчетох из форума по сериозно и виждам, че въобще не е само при мен. Когато я купувах имах проблем с една от бобините, смених я с втора употреба и всичко си беше ок, но сег авече не знам.. Та моля за съвет и акъл от знещите хора тук, как да действам оттук нататък:
- клапан за празен ход? (не съм го и виждал дори, и никога не съм го проверявал)
- маркуч за вакуум?( никога не съм ги проверявал, но ми се струва че е възможно майстора да е забравил да напъха някой от тях)
- свещи , кабели, бобини, акумулатор? (свещите са почти нови, с бобината имах проблем, защото колата работеше като на три цилиндира когато я купувах, но я замениха с втора ръка и от тогава без проблеми, кабелите не съм ги проверявал, акумулаторът има още хляб) Сега се сещам че няколко пъти ми е правила следния номер: при запалване без значение при студен или топъл двигател всички стрелки на таблото полудяват, отиват до мах и след това се връщат на нормална позоция без това изобщо да се отрази на работата на двигателя?!!!
Ами в общи линии е това, благодаря Ви предварително за помощта!
П.С: И ако може да се размина по-тънко, че вече съвсем отънях цена няма да имате

- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите при празен ход Фокус 1,6 16v 2000 SW
При подмяна на съединителя се измъква клемата към VSS датчика, a някъде пишеше, че е доста мъчна тази
манипулация и е възможна повреда на самия датчик.Прегледайте с майстора и всички други кабели и клеми
изключвани по време на работа.Ако е маркуч за вакуум ще се чува яко съскане и може и да не запалиш въобще.
Виж и стъпковото моторче/клапана за празен ход/.
Не съм ясновидец
, така че изчакай и други мнения, но ако нямаш сигурен и траен успех, май ще трябва да
направиш диагностика. Може и с някой колега от форума, но се разберете от кой град сте.
Дерзай!
манипулация и е възможна повреда на самия датчик.Прегледайте с майстора и всички други кабели и клеми
изключвани по време на работа.Ако е маркуч за вакуум ще се чува яко съскане и може и да не запалиш въобще.
Виж и стъпковото моторче/клапана за празен ход/.
Не съм ясновидец

направиш диагностика. Може и с някой колега от форума, но се разберете от кой град сте.
Дерзай!
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите при празен ход Фокус 1,6 16v 2000 SW
Според мен възможните причини са:
-спукан вакумен маркуч
-необучен компютър,тъй като вероятно са откачвали акумулатора
Щом преди ремонта оборотите са били добре вероятността клапан,бобина или друго да едефектирало веднага след ремонта.VSS датчика ако не е закачен правилно няма да показва скоростта
Връщай се в рервиза веднага да си оправят колата.Аман от такива пишман майстори.Даваш им една пачка пари и ти връщат полуработеща кола.
-спукан вакумен маркуч
-необучен компютър,тъй като вероятно са откачвали акумулатора
Щом преди ремонта оборотите са били добре вероятността клапан,бобина или друго да едефектирало веднага след ремонта.VSS датчика ако не е закачен правилно няма да показва скоростта

Връщай се в рервиза веднага да си оправят колата.Аман от такива пишман майстори.Даваш им една пачка пари и ти връщат полуработеща кола.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 07 май 2010, 11:00
- Модел на автомобила: Focus Turnier, 1.6 Zetec, 16v, 01.2000
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите при празен ход Фокус 1,6 16v 2000 SW
Колеги, май ще се окаже необучен компютър цялата работа. Все още усещан претрисане на мотора понякога на празен ход, оборотите падат до 400-500, но като цяло дори с включен климатик не ми е гаснала, така че съм доста по-спокоен вече. Между другото майстора спомена за някакъв инструмент за много финна настройка на ангренажния ремък, дори беше 99% сигурен че е от това!?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта