проблем с палене на газ
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
проблем с палене на газ
колата е 1.4 моно 1992 год ескорт с обикновенна газова на бензин пали перфектно ,но на газ върти по 3 4 секунди .свещи и кабели са сменени ....къде да търся проблема .Кранчетата съм ги въртял от бедна до богата смес и палене няма пак като хората
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
- Модел на автомобила: Fiesta
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Кoлега,кажи какъв ти е изпаритела,и може да измислиме нещо.
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
cargas
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Колеги от къде да го врътна това предверение на запалването с малко
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 09 юли 2009, 20:47
- Модел на автомобила: Fiesta
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Аko си с делко,за предварение се върти обратно на часовниковата стрелка,но не знам дали имаш.
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
нямам точно за това питам
въобще може ли

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
На газ се увеличава предварението, но на твоята няма как. Само софтуерно, но няма къде в Б-я, дори и МП не поддържат софтуер за нашите бараки.
Ако те успокоява и при мене е така, на газ паленето е мъка. Ако много те дразни, решение да си сложиш автоматично копче и винаги да палиш на Бензин.
А на жената Фиестата пали на четвърт, даже и през Зимата.
Ако те успокоява и при мене е така, на газ паленето е мъка. Ако много те дразни, решение да си сложиш автоматично копче и винаги да палиш на Бензин.
А на жената Фиестата пали на четвърт, даже и през Зимата.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
точно аз имах една фиеста и сега е в един приятел ,пали при пипане на ключа ,а мойта в най добрия случай втората секунда 

- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
вярно ли е ,че ако се измести ангренажа един зъб ,предверението се измества с 5 6 градуса?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
При твоя двигател не, това се случва при д-ли с делко, което е зацепено на разпределителния вал. При твоя д-л няма делко, има датчик на Хол, който подава импулси на комутатора, но е на маховика и промяната на зацепването на разпределителния вал няма да повлияе на центровката на запалването.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Не че имам газова, но сериозно се замисляма за такава. Дотук от проучването което си направих мисля, че решението за паленето на газ, а и не само, е това http://www.dek.bg/main.php?action=tunin ... on&pid=atc" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; . Също така подобрява динамиката и разхода, изменяйки ъгъла на запалване до желна стойнот, като при някой модели промяната е динамична спрямо кривата на оборотите, а при други е фиксирана. Проблема при нашите двигатели (за моното не съм сигурен но предполагам пак е с EDIS) е, че комутатора е в едис-а и бобините са две, което оскъпява доста самия процесор - трябва да е двуканален с вградени комутатори. Пак казвам нямам опит с такова устройство, споделям това което съм прочел до сега.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Малко ОФФ:
Той основния проблем с паленето на газ не е точно предварението на запалването, ами изпарителя. Както говори самото му заглавие той изпарява газта - т.е. от течна фаза с високо налягане я прави на газообразна фаза с ниско налягане. По законите на физиката докато налягането пада, пада много и температурата. За илюстрация - на запалка с дюза за пълнене може да пуснете малко газ оттам и да видите "замръзването" (само внимавайте с очите!). За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани. Щото замръзналата гума се чупи.
Ако си направиш предварителен подгрев на антифриза до към 40 градуса вече мисли за предварение, така че да захапва по-лесно при палене и да не гасне.
Иначе, има един колега тук във форума, който е газаджия и твърди че с ТАП се постига както по-добър разход, така и по-добра динамика. Склонен съм да му вярвам. Но да се говори за работа на газ при под 40-50 градуса на антифриза е безсмислено.
П.С. Има газови, които впръскват течна фаза и там въпроса с изпарителя не стои, щото въобще няма изпарител в системата
... ама те май още са си скъпички....
Той основния проблем с паленето на газ не е точно предварението на запалването, ами изпарителя. Както говори самото му заглавие той изпарява газта - т.е. от течна фаза с високо налягане я прави на газообразна фаза с ниско налягане. По законите на физиката докато налягането пада, пада много и температурата. За илюстрация - на запалка с дюза за пълнене може да пуснете малко газ оттам и да видите "замръзването" (само внимавайте с очите!). За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани. Щото замръзналата гума се чупи.
Ако си направиш предварителен подгрев на антифриза до към 40 градуса вече мисли за предварение, така че да захапва по-лесно при палене и да не гасне.
Иначе, има един колега тук във форума, който е газаджия и твърди че с ТАП се постига както по-добър разход, така и по-добра динамика. Склонен съм да му вярвам. Но да се говори за работа на газ при под 40-50 градуса на антифриза е безсмислено.

П.С. Има газови, които впръскват течна фаза и там въпроса с изпарителя не стои, щото въобще няма изпарител в системата

- bmitev
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Колега, аз имах подобна газова (1-во поколение) и на газ също палеше трудно, ако опитваш направо с ключа. Като цяло там, където е превключвателя от бензин на газ има още едни бутон (ръчна газ), който пуска газ в системата, за да има какво да запали изкрата като подадеш контакт. Пробвай с ръчната газ (при мен 1-2 цъквания на бутона вършеха чудесна работа).
Колкото за замръзването на мембраните в изпарителя, колегата tropper е прав, но пак от опит говоря - колата запалва и след няколко секунди (обикновено около 15-30) изгасва. Точно колкото да изгори първата доза газ, преминала през изпарителя, предизвикала замръзването. Да не говорим, че замръзването става обикновено зимата, когато навън е около нулата. При изпарението температурата в изпарителя пада с около 30-40 градуса и зимата замръзват мембраните. В летните жеги над 30 градуса (колата на слънце се нагрява до 40-50 градуса) е много трудно да я докараш до там да замръзне (да не кажа невъзможно - поне на мен лятото не ми се е случвало).
Колкото за замръзването на мембраните в изпарителя, колегата tropper е прав, но пак от опит говоря - колата запалва и след няколко секунди (обикновено около 15-30) изгасва. Точно колкото да изгори първата доза газ, преминала през изпарителя, предизвикала замръзването. Да не говорим, че замръзването става обикновено зимата, когато навън е около нулата. При изпарението температурата в изпарителя пада с около 30-40 градуса и зимата замръзват мембраните. В летните жеги над 30 градуса (колата на слънце се нагрява до 40-50 градуса) е много трудно да я докараш до там да замръзне (да не кажа невъзможно - поне на мен лятото не ми се е случвало).
Новини за коли под наем
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
колега аз съм с ел.изпарител нямам такова копче и другото което е изпарителя ми на него може да си пържиш яйца нз за какво замръзване говоритеbmitev написа:Колега, аз имах подобна газова (1-во поколение) и на газ също палеше трудно, ако опитваш направо с ключа. Като цяло там, където е превключвателя от бензин на газ има още едни бутон (ръчна газ), който пуска газ в системата, за да има какво да запали изкрата като подадеш контакт. Пробвай с ръчната газ (при мен 1-2 цъквания на бутона вършеха чудесна работа).
Колкото за замръзването на мембраните в изпарителя, колегата tropper е прав, но пак от опит говоря - колата запалва и след няколко секунди (обикновено около 15-30) изгасва. Точно колкото да изгори първата доза газ, преминала през изпарителя, предизвикала замръзването. Да не говорим, че замръзването става обикновено зимата, когато навън е около нулата. При изпарението температурата в изпарителя пада с около 30-40 градуса и зимата замръзват мембраните. В летните жеги над 30 градуса (колата на слънце се нагрява до 40-50 градуса) е много трудно да я докараш до там да замръзне (да не кажа невъзможно - поне на мен лятото не ми се е случвало).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Добре ама на жената Фиестата, откакто сложих уредбата не е карана изобщо на Бензин, операцията с пълнене и празнене на карбуратора и се вижда сложна и я кара само на Газ. Зимата на отрицателни температури си пали без никакъв проблем.tropper написа:Малко ОФФ:....
Аз на моното дори и лятото първо палене задължително ми е на Бензин и веднага превключвам на Газ, не чакам да загрее.
Газовите инджекциони, течна фаза, не превключват на Газ преди температурата да е стигнала 40градуса (поне при Виале е така).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bmitev
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 25 юли 2011, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 (2009)
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Както писа колегата:kabalo86 написа:колега аз съм с ел.изпарител нямам такова копче и другото което е изпарителя ми на него може да си пържиш яйца нз за какво замръзване говорите
Антифризът е с температура близка до тази на двигателя, което в работен режим означава, че наистина можеш да чукнеш две яйца отгоре и да си ги хапнеш. Проблемът идва, когато палиш колата сутрин при температура около нулата, след като колата е стояла на минусови температури цяла нощ и е добре охладена (заедно с антифриза, изпарителя и двигателя). Тогава антифризът който тръгва да циркулира при запалване не топли грам изпарителя и при ендотермичната реакция на изпаряване на газта температурата му спада с споменатите 30-40 градуса. Тогава идва замръзването на мембраните.tropper написа:За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани.
Новини за коли под наем
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
а някъде да прочете ,че имам проблем само с първото палене? при мен проблема си е и на топъл двигател дори на студен по лесно палиbmitev написа:Както писа колегата:kabalo86 написа:колега аз съм с ел.изпарител нямам такова копче и другото което е изпарителя ми на него може да си пържиш яйца нз за какво замръзване говоритеАнтифризът е с температура близка до тази на двигателя, което в работен режим означава, че наистина можеш да чукнеш две яйца отгоре и да си ги хапнеш. Проблемът идва, когато палиш колата сутрин при температура около нулата, след като колата е стояла на минусови температури цяла нощ и е добре охладена (заедно с антифриза, изпарителя и двигателя). Тогава антифризът който тръгва да циркулира при запалване не топли грам изпарителя и при ендотермичната реакция на изпаряване на газта температурата му спада с споменатите 30-40 градуса. Тогава идва замръзването на мембраните.tropper написа:За целта през изпарителя минава антифриза, който да поддържа висока температура, така че да не замръзват гумените мембрани.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
Направиш ли я да пали лесно, не работи както трябва, направиш ли я да работи не пали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: проблем с палене на газ
На мен ми стана ясно НАСКО ама колегите продължават да бълват неща без четат
някой който има силата да заключи темата моля
някой който има силата да заключи темата моля
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта