Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Колеги, помагайте. Така се случи, че наскоро забелязах нахарактерни износвания надлъжно по пистовия ремък и реших да го сменям (издържа 37 500 км. - 2,5 години). До смяната му нямаше никакви нехарактерни шумове от ролките. След свалянето му ремъкът буквално се разцепи на две по дължината си, все едно нещо остро го е стъргало по средата (Смятам, че по- скоро е умора на материала, явно от старост, отколкото нещо наистина да го е стъргало). Също така моя майстор установи шумяща паразитна ролка, която също беше сменена с SKF такава. Проверихме на ръка всички ролки на аграгатите, включително и обтяжната ролка, шайбата на коляновия вал и обтягащия механизам на ремъка, нямат шумене и луфтове. Обтяжната ролка бе свалена и за всеки случай гресирана с литиева грес, въртеше се тихо и плавно. След слагането на ремъка (BOSCH) и ролката се появи нехарактерно потракване в района на работа на ремъка. Най- осезаемо тракането започва при обороти над 1500 и притихва след 3000, но най- вероятно тракането се слива с шума на двигателя, затова не се чува. Майсторът ми огледа наново всичко и не откри проблем в съосието на ролките и обтягането на ремъка и мнението му е, че има някакъв шум може би защото ремъка е нов и още не е улегнал. Ремъкът не приплъзва при завъртян докрай волан и натоварване на хидравликата, което означава, че обтегача работи коректно.
Според вас от къде може да идва това равномерно потракване, сблъсквали ли сте се с този проблем? Възможно ли е да е от ремъка шума?
Според вас от къде може да идва това равномерно потракване, сблъсквали ли сте се с този проблем? Възможно ли е да е от ремъка шума?
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Проверете лагерите на генератора лагерите на водната помпа ,има някой от тези лагери за смяна и когато сте натегнали ремъка натоварването му се е увеличило и е започнал да трака . Охлабете малко ремъка за проба дали шума няма да изчезне .Но според мен е някой от тези лагери .
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Няма как да охлаби ремъка защото той е със само обтягаща ролка, по вероятно е лагер, между другото такова тракане е възможно и ако не е стегната шайбата на водната помпа, която е с 4 болта Ф6.Nikola Iordanov написа:Проверете лагерите на генератора лагерите на водната помпа ,има някой от тези лагери за смяна и когато сте натегнали ремъка натоварването му се е увеличило и е започнал да трака . Охлабете малко ремъка за проба дали шума няма да изчезне .Но според мен е някой от тези лагери .

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
И на мен не ми се вярва от нов ремък да се сринат лагери! Обтегачът следи винаги ремъка да е в оптимално положение. Отново е проверено всичко по системата, ролките и лагерите на агрегатите нямат луфтове и се въртят без задържане и шумове. Пружината на обтегача е в отлично състояние. Сутринта запалих и тракането беше по- отчетливо на студен двигател, след като изминах около 15 километра, тракането почти изчезна. Значи се влияе от студен или топъл двигател! Пробвах при включен климатик как е положението, но шумът остана, значи климатика го изключвам от заподозрените. Нещо да добавите....?!!
- Tati_go
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 юли 2010, 19:15
- Модел на автомобила: Ford Focus. 1.8, TDCi, 100 к.с., 2003 г., комби.
- Местоположение: Г. Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Явно пробите си ги правите при студен двигател - луфтът е малък и не може да се хване.
Като загрее двигателя (разширение на метала), луфта се обира и тракането намалява.
Може би със слушалка - стар метод но помага?
Като загрее двигателя (разширение на метала), луфта се обира и тракането намалява.
Може би със слушалка - стар метод но помага?
Не ме интересува какво ще кажат за мен, стига да не е истина!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Как стигнахте до извода,че ангренаж на Zetec не може да се пренатегне?
Не само може,не само е често срещано...ами може да се пренатегне до толкова,че всички пластмасови ролки да се спукат след няма и 5-6 хил км каране (ако лагерите им не заминат преди това).
Ако не сте виждали спукани ролки,може да снимам моите старите...трябва да са тук някъде...
Не само може,не само е често срещано...ами може да се пренатегне до толкова,че всички пластмасови ролки да се спукат след няма и 5-6 хил км каране (ако лагерите им не заминат преди това).
Ако не сте виждали спукани ролки,може да снимам моите старите...трябва да са тук някъде...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Какво намекваш колега, да се провери и състоянието на ангренажа ли? Към днешна дата ангренажният ремък е на 38 000 км.(около 3 години каране), ремъка и ролките са оригинални на Моторкрафт.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Точно това исках да кажа-сваляш и гледаш.Внимателно.В зоната на ангренажа при този мотор не е нормално нищо да тропа.38 хил км могат да се окажат ужасно много понякога.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Колеги, днес с едно тънко маркуче сложено в ухото ми обследвах от къде идва шума. И най- неочаквано за мен при поставяне на маркучето пред паразитната ролка, която само преди дни смених, тракането се чуваше ясно и отчетливо. Преди да я сложим се въртеше леко и без шумове. Лошото е, че не е оригинална (аз между другото купувам само оригинални части), просто това имаше под ръка в момента. Новата паразитна ролка е метална, а старата оригинална беше с пластмасов корпус, дали на това се дължи шума...?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
Не.Тази ролка по принцип си е пластмасова,а не метална.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тракане след смяна на пистов ремък и паразитна ролка!
От Моторкрафт тези пластмасови ролки вече са сменени изцяло с метални, поради проблеми с пластмасовия корпус. Имам предвид,че явно не е от това проблема с притракването. Все още не съм разбрал от какво идва звука, най- вероятно е от самия ремък, защото съм минал вече 3 000 км. без проблем. Все още го наблюдавам и ако изкочи нещо ще пиша!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта