Ше ремонтирам Фордо...
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Ше ремонтирам Фордо...
Няма нужда , да ми обяснявате , колко ви е било мъчно без мен...известно време
...любезностите можем да ги пропуснем. >:):
Та , след като подлудих форума на Алфа , смених "опасната" ми GTV за Рено Лагуна , проблема е , че Лагуната се оказа мноо приличен автомобил (не че не ги побърквам сега във форума на Рено) и жена ми ми го открадна...щото стария верен Форд...е бая строшен.
Обаче аз имам пъклен план , ремонтирам форд-а и правим бартер с жената.
Ама , след като му купих масло (щото е заслужил) , въздушен филтър и такъв за купето ... та даже и акумулатор (щото неговия , отиде на Реното) , сега спешно трябва да му се сменят четирите тампона на носачите , двата външни накрайника , спирачните дискове...и някой други работи , които "не са спешни".
Дилемата е , ще мога ли , сам да си сваля носачите и да ги занеса да им сменят тампоните на преса или направо да "занеса" колата , заедно с носачите? Щото ми се иска да спестя някакви пари...та да му направя и "гражданска отговорност"?

Та , след като подлудих форума на Алфа , смених "опасната" ми GTV за Рено Лагуна , проблема е , че Лагуната се оказа мноо приличен автомобил (не че не ги побърквам сега във форума на Рено) и жена ми ми го открадна...щото стария верен Форд...е бая строшен.
Обаче аз имам пъклен план , ремонтирам форд-а и правим бартер с жената.
Ама , след като му купих масло (щото е заслужил) , въздушен филтър и такъв за купето ... та даже и акумулатор (щото неговия , отиде на Реното) , сега спешно трябва да му се сменят четирите тампона на носачите , двата външни накрайника , спирачните дискове...и някой други работи , които "не са спешни".
Дилемата е , ще мога ли , сам да си сваля носачите и да ги занеса да им сменят тампоните на преса или направо да "занеса" колата , заедно с носачите? Щото ми се иска да спестя някакви пари...та да му направя и "гражданска отговорност"?
...дрън-дрън...мноо важно...
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 23 яну 2011, 17:55
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 GL
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Аз си свалям носачите и тампоните ги сменям с чукане. То какво ли става без чукане....
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
sierr4otoo написа:Аз си свалям носачите и тампоните ги сменям с чукане. То какво ли става без чукане....
Е и аз ще си ги сваля сам , така реших...след като един алчен "майстор" ми обяви 50лв за смяна на тампоните , по 15лв на брой за външните накрайници...и още 15лв. , за да ми смени единия спирачен диск.
...дрън-дрън...мноо важно...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Имайки пред вид какъв зор е тази операция, на твое място бих сменил целият носач. Така решаваш проблемите с един "удар" за няколко години напред.
При това тампоните са набити заводски и шарнира също ще смениш. Ако вече си купил тампоните и ти се играе, можеш да си ги монтираш сам и да имаш резервни носачи. Но да свалиш носача, за да смениш тампоните и след някой друг месец да правиш същото, за да смениш и шарнира си е Сизифов труд.
Все пак парите и времето са си твои. Ти решаваш какъв резултат искаш да получиш. От опит ти казвам, че след смяната на тампоните ще ти се разтракат шарнирите.
При това тампоните са набити заводски и шарнира също ще смениш. Ако вече си купил тампоните и ти се играе, можеш да си ги монтираш сам и да имаш резервни носачи. Но да свалиш носача, за да смениш тампоните и след някой друг месец да правиш същото, за да смениш и шарнира си е Сизифов труд.
Все пак парите и времето са си твои. Ти решаваш какъв резултат искаш да получиш. От опит ти казвам, че след смяната на тампоните ще ти се разтракат шарнирите.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Смяната от шофьорската страна на тампоните е леко кошмарна. Болтовете прикрепващи носача към магарето са с скрити глави от корпуса на скоростната кутия. Т.е. Развиваш отдолу гайката, ама отгоре болта няма как да излезе. Та схемата е голяма да накараш този носач да се свали от автомобила. Предлагат се начинии-да се среже болта и да се сложи наобратно с главата надолу, но не се знае колко безопасно е в продължителен аспект' да се повдига двигателя 5-6 см (кофти история за предблоков ремонт). Най-кофтито е, че на пазара за резервни части никога не може да откриеш части с качеството на оригинално поставените. Както каза колегата nikolovvd,сменяш и след 3-6 месеца пак... Ужас, ужас са и пътищата ни. Поздрави!
- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
cockyhotty написа:Смяната от шофьорската страна на тампоните е леко кошмарна. Болтовете прикрепващи носача към магарето са с скрити глави от корпуса на скоростната кутия. Т.е. Развиваш отдолу гайката, ама отгоре болта няма как да излезе. Та схемата е голяма да накараш този носач да се свали от автомобила. Предлагат се начинии-да се среже болта и да се сложи наобратно с главата надолу, но не се знае колко безопасно е в продължителен аспект' да се повдига двигателя 5-6 см (кофти история за предблоков ремонт). Най-кофтито е, че на пазара за резервни части никога не може да откриеш части с качеството на оригинално поставените. Както каза колегата nikolovvd,сменяш и след 3-6 месеца пак... Ужас, ужас са и пътищата ни. Поздрави!
Е ... преди малко разбрах за какво става въпрос.
Навих "пълен ляв" и легнах да погледна левия носач...е то , главата на болта е на 1-2см под ск кутия...как ше стане тая работа...с откачване на тампон на двигателя и повдигане на същия ? Няма ли някой тарикатлък?
...дрън-дрън...мноо важно...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Няма братче!
Гадното упражнение - завиване на гайка на терсене място!
Аз защо ти писах, тия глупости гори? Те заради това упражнение в сервиза вземат едни и същи пари за смяна на тампони и смянана носач!
Ако освободиш от тампона и повдигнеш скоростната кутия/двигатела с някой крик, може и да си отвориш 4-5 сантима.
Гадното упражнение - завиване на гайка на терсене място!
Аз защо ти писах, тия глупости гори? Те заради това упражнение в сервиза вземат едни и същи пари за смяна на тампони и смянана носач!
Ако освободиш от тампона и повдигнеш скоростната кутия/двигатела с някой крик, може и да си отвориш 4-5 сантима.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Няма да са достатъчни, за изваждането на 7-8 сантиметров болт. Аз откачах цялото магаре от лявата страна, а болтът вече е с главата надолу.nikolovvd написа:Няма братче!
Гадното упражнение - завиване на гайка на терсене място!
Аз защо ти писах, тия глупости гори? Те заради това упражнение в сервиза вземат едни и същи пари за смяна на тампони и смянана носач!
Ако освободиш от тампона и повдигнеш скоростната кутия/двигатела с някой крик, може и да си отвориш 4-5 сантима.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Дано си сложил гайка против саморазвиване!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Няма страшно, момента на стягане е достатъчно голям за да се саморазвие. На Ескортите, болтовете са отдолу нагоре, поне моите са така (не знам може и някой Германец да ги е обърнал, но така влезе в Б-я).nikolovvd написа:Дано си сложил гайка против саморазвиване!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Ами, тя си е такава по принцип, освен това съм я стягал с пневматичен винто-то-то-то-то-вертnikolovvd написа:Дано си сложил гайка против саморазвиване!

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Е аз съм малко темерут и все пак реших пред блока да се боря с носачите.
Първо "тренирах" с десния .. всичко мина безгрижно...свалих си носача , занесох го на преса да му сменят тампоните , смених си накрайника...и така.
Ама реших че не ми е било мноо гадно до този момент и подкарах и левия...е там се "наиграх".
Болтовете едвам ги отвих , опитах се да вдигна мотора малко , откачих предния тампон на двигателя ... не става , тръгнах да откачвам и левия тампон , ама той пък е под филтърната кутия...а тя пък , не се сваля...някак си е захваната с болтове отдолу-нагоре...няма как да бръкна...абе , готино ми беше.
Са колата стърчи на крика разглобена , утре ще взема лист ножовка и ще кълцам болта.
Първо "тренирах" с десния .. всичко мина безгрижно...свалих си носача , занесох го на преса да му сменят тампоните , смених си накрайника...и така.
Ама реших че не ми е било мноо гадно до този момент и подкарах и левия...е там се "наиграх".
Болтовете едвам ги отвих , опитах се да вдигна мотора малко , откачих предния тампон на двигателя ... не става , тръгнах да откачвам и левия тампон , ама той пък е под филтърната кутия...а тя пък , не се сваля...някак си е захваната с болтове отдолу-нагоре...няма как да бръкна...абе , готино ми беше.
Са колата стърчи на крика разглобена , утре ще взема лист ножовка и ще кълцам болта.
...дрън-дрън...мноо важно...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...



Като не те предупредихме!

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Аз на моето мондео въпросния болт му видях сметката още при първата смяна, вдигнах малко нагоре скоростите да се покаже болта и го отрязах с ножовката, после си взех нов болт и го сложих отдолу.
Вече 2 години си седи така, като се има в предвид, че имам няколко смени на тампони, няма да се охлаби не го мислете, можете да погледнете, че и болтовете на магарето са така, пък си седи. Няколко форда съм виждал така и всичките бяха обърнати болтовете.
Вече 2 години си седи така, като се има в предвид, че имам няколко смени на тампони, няма да се охлаби не го мислете, можете да погледнете, че и болтовете на магарето са така, пък си седи. Няколко форда съм виждал така и всичките бяха обърнати болтовете.

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Баси мъката...срязах болта , извадих носача , оказа се че старите тампони са "точковани" с телоподаващо към носача.
Нов носач...42лв с отстъпката ми от 20% в "Евро07" , барабар с шарнир и тампони...а аз дадох по 15лв на носач за тампони , 10лв на "майстор" с преса , за да ги смени , разкарвах се до магазина за да сменявам тампоните , щото естествено ги бяха объркали първия път , харчих газ..."иди ми - дойди ми"...та сложих новия носач , болта нагоре...нови дискове и накрайници...и са пак трябва да давам пари , ра реглаж на преден мост , че не съм ги уцелил нещо баш добре накрайниците.
пп Забравих да се оплача , че гореспоменатите операции са извършени днес , на отвратителното време , валя ме...дъжд , сняг , суграшица , камъни и какво ли не...па и газовия клапан се прееба , та и него сменявах.
Нов носач...42лв с отстъпката ми от 20% в "Евро07" , барабар с шарнир и тампони...а аз дадох по 15лв на носач за тампони , 10лв на "майстор" с преса , за да ги смени , разкарвах се до магазина за да сменявам тампоните , щото естествено ги бяха объркали първия път , харчих газ..."иди ми - дойди ми"...та сложих новия носач , болта нагоре...нови дискове и накрайници...и са пак трябва да давам пари , ра реглаж на преден мост , че не съм ги уцелил нещо баш добре накрайниците.
пп Забравих да се оплача , че гореспоменатите операции са извършени днес , на отвратителното време , валя ме...дъжд , сняг , суграшица , камъни и какво ли не...па и газовия клапан се прееба , та и него сменявах.
...дрън-дрън...мноо важно...
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Брей много тънко тоя носач, миналата година купувах на делфи носач с шарнир 80лв, всъщност тези носачи с шарнири ли са на тази цена?

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
nikolovvd написа: на твое място бих сменил целият носач.
Като не приемаш съветите няма да се оплакваш!snaiperisto написа: валя ме...дъжд , сняг , суграшица , камъни и какво ли не...

- snaiperisto
- потребител
- Мнения: 963
- Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
- Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
- Местоположение: София-Кв. Бенковски
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Мдаа , ма аз не знаех че има евтини носачи.
И да , 55лв му е цената на носача с тампоните и шарнир (има и по-скъпи) , за мен е 20% "надолу" и платих 42.50лв.
И да , 55лв му е цената на носача с тампоните и шарнир (има и по-скъпи) , за мен е 20% "надолу" и платих 42.50лв.
...дрън-дрън...мноо важно...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Като сменях тампони на носача на Скорпиото се оказа, че когато окачването се стегне се разхлопа шарнира и понеже носача е монолитен (лят) нямаше как да се прави само шарнир и се наложи смяна на целият носач. Предложиха ми носач за 42 лв. - немски и 67 лв. - английски.
И понеже това не е консуматив, който се сменя всяка година, поръчах по-скъпия. И също като при теб стана двойна работа. Веднъж си купих тампоните и си платих за смяната и още веднъж за смяна на носач, което си е тампони, шарнир и носач. Та уж да мина по-тънко и се набутах двойно.
За сметка на това колата е в много добра кондиция вече 5 години и повече.
И понеже това не е консуматив, който се сменя всяка година, поръчах по-скъпия. И също като при теб стана двойна работа. Веднъж си купих тампоните и си платих за смяната и още веднъж за смяна на носач, което си е тампони, шарнир и носач. Та уж да мина по-тънко и се набутах двойно.
За сметка на това колата е в много добра кондиция вече 5 години и повече.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ше ремонтирам Фордо...
Колега пропускаш момента, че на мондеото можеш да си сменяваш шарнирите когато ти е кеф, стига да избиеш веднъж нитовете после е блага работа, но все пак след повече смени на тампони леглата на тампоните се отвръщат и се налага да се сложи по някоя капка от долната страна на тампона, на единия носач вече го точковах защото тампона прилъзна при мен, капките се слагат от долу за да може при нужда да се запилят по лесно.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта