Лоша работа на бензин 1.4/1.6 моноинжекция
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Лоша работа на бензин 1.4/1.6 моноинжекция
Първо искам да ви кажа, че колата е на доста км (150000 +) и е претърпяла доста ремонти. Преди да стане моя собственост беше на братовчед ми и общо взето знам всичко какво е барникано по нея.
Колата е Форд Ескорт 1.4 моно инжекция производство 09.12.1992 г (данни от VIN и Microcat). От доста време насам работата на бензин е нестабилна и общо взето ужасна. (Има газова уредба с BRC електрически изпарител)
Проблеми:
1. Нестабилни обороти на празен ход (200-1000 приблизително) и понякога гасне.
2. Трудно или невъзможно форсиране на двигателя - при подаване на газ заглъхва и гасне или в най-добрия случай се форсирва мноого бавно и неравномерно.
3. Движение с автомобила на бензин е чиста мъка след първите 300-400 метра направо спира. При връщане на контактния ключ за момент и подаване на контакт наново всичко се оправя за още 300-400 метра.
Толкова до описването на проблемите до колкото могат да бъдат описани с думи. Искам само да вметна, че работата на двигателя на газ е перфектна.
След като изчетох всичката налична документация (PDF-и, софтуер, книги и форуми) реших да се правя на майстор.
Започнах от преглеждане на ел. инсталацията и всички датчици.
1. Първо се преборих с моторчето за празния ход (позиция 5 на cfi.jpg).
Това представлява моторче с червяк, като в двата края (излязло и прибрано) има изключващи пластини, които при мен бяха счупени. Ремонтирах го, като използвах пластини от реле. При натискане на червяка от палеца на дроселовата клапа компютъра отчита, че педала на газта е отпуснат и съответно моторчето трябва да компенсира подаването на газ (да задържи газта ако е нужно), това е реализирано с бутонче в основата на червяка. Него го напръсках с почистващ спрей и всичко се оправи. Моторчето вече е изправно.
2. След като четох много в този форум за TPS датчика (потенциометъра на дроселовата клапа) се заех с него.
Като погледнах останах очарован, кабела беше прерязан и изолиран. Куплунзите един бог знаеше къде са. Изолацията на кабелите на датчика беше станала като пластелин и се ронеше. Подмених кабелите и след доста умуване по схемата разпознах кой извод кой е и ги свързах. Пропуснах да кажа, че потенциометъра на мерене с омметър показваше допустими стойности (400 - 4000 ома) без прекъсване или поне до колкото може да се измери с уред с клас на точност "Made in China"
Направих няколко дневна почивка, защото почти ми свърши бензина а немаше стинки за още. На следващатия уикенд почерпих Фори с 5 литра А95Н и се хвърлих в боя отново. Останах изключително доволен от работата на моторчето за празния ход и продължих нататък. За TPS датчика не бях сигурен дали има някакъв ефект.
Като цяло колцата заработи малко по-добре, като се има в предвид че разликата едва ли би я забелязал друг човек. Междувременно се сдобих с нов горивен и въздушен филтър, кабели и свещи оригиналДЪ Motorcraft. Последва бързо гмуркане в бокса (гаража) и подмяна на гореспоменатите елементи.
Ефекта от това беше изключително много клонящ към нула, като изключим това че колата заработи малко по-тихо и равномерно на газ. Проблемите на бензин си останаха....
Преди няколко дена, прочетох тука някъде във форума как се четат грешки през DLC със светодиод. Нямах търпение да изпробвам този метод и още преди да ми е свършило работното време отпердаших към бокса и ...
3. Почистване с ултразвук на инжектора
4. Тест при подаден контакт (неработещ двигател)
След като оттренирах броенето на миганията на свтодиода, резултата беше грешки 55 и 48.
55 - Късо съединение на извода (схемата) за оборотите на празен ход (краче 3 на куплунга на ЕБУ или 1 на куплунга в двигателния отсек, виж 14schematic.jpg)
48 - TPS датчик (Затворен превключвател на дроселовата клапа според AutoData - бутончето на моторчето за ПХ - виж по-горе)
Разрових се аз и открих че майсторите - газаджии са дали към корпус извода на куплунга за регулиране на октановата смес и ниските обороти. Премахнах тази тяхна намеса и грешка 55 изчезна. Реших да проверя и куплунга на ЕБУ-то (компютъра) и там пък открих, че са премостили (късо съединение) крачета 40 и 49. Проследявайки схемата, виждам че и двете са във връзка със ламбда сондата. По мое некомпетентно мнение, мисля че са се опитали да излъжат компютъра за показанията на ламбдата, но не мисля че са го направили правилно. Ако бъркам, моля някой да ме поправи. Веднага отстраних мостчето.
Реузлтатът сякаш беше положителен. Струва ми се, че колата почна да ускорява по-добре на газ и разхода май падна малко, но на бензин нямаше ефект.
5. Повторно направих тестна със светодиода на неработещ двигател. Резултата беше код 11 - Няма грешки ... УРАААААААААА
6. Тест със светодиод при работещ двигател. НЕУСПЕШЕН!
Пробвах 98327874 пъти, след появата на код 50 (опознавателен код на EEC IV) трябва да се натисне газта до упор до достигане на 4000 об/мин но не повече от 10 сек. След това или не получавах никакъв код или код 57 (газта е подадена много рано, повторете теста). Отказах се....
Мотая се аз снощи около Фордака и пушех нервно.... 1.. 2... 3.. цигарки.. чудех се вече дали да не източа бензина и да полея стабилно всичко и да си направя барбекю... и изведнъж се навеждам и гледам под въздушния филтър един шестогран отстрани на инжекцията...
7. Регулатор на налягането на горивото към дюзата (позиция 2 на cfi.jpg)
По принцип в дебелите книги пише, че тази джаджа осигърява 1 бара налягане и не се настройва а направо се подменя. На моята защитното капаче липсваше, значи някой го е барникал. Защо тогава да не пипна и аз? От четвърт оборот в произволна посока ефекта беше нулев. Престраших се и направих 1 оборот по посока на часовниковата стрелка и .... О НЕБЕСА двигателят заспа на 900 об/мин и замърка като малко котенце сгушило се в майка си.
Веднага скочих в колата и се спуснах като мълния по разбитите плевенски улици. Фори подскачаше като малко жребче под мое командване, НО над 2500-3000 об/мин сякаш нямаше достатъчно мощност.
И ето днес пиша този разказ за моите патила (ех да можеше да ме види даскалката по литература дето ми шляпаше двойките) с цел ако мога да помогна на някой които се срещне с тези проблеми.
Дано съм бил полезен на някой и някои бъде полезен на мен като отговори на следните въпроси:
1. Дали като барникам регулатура на налягането на инжекцията не компенсирам проблем с налягането на горивото в системата произлизащ от друго място и евентуално кое е то?
2. Дали бензиновата помпа при подаване на контакт създава налягане по-високо от 3 бара (по спецификация) и просто да ми е бил разбазикан регулатора на инжекцията?
3. Релето на бензиновата ми помпа (поз. 72) е изправно, но е пряко свързано с релето на инжекцията (поз. 29 на 14schematic.jpg) и ако второто е проблемно дали проблемите ще са като моите?
4. Още ли не сте се отказали да четете това?
Благодаря на всички предварително.... и на мама, че ми пра дрехите от маслото, на тати, че въпреки неговото "това няма да стане така" ми помагаше... и на съседката дето се разхождаше полу-гола пред гаража
P.S. Може да съм пропуснал нещо.. ако е неясно, питайте
Колата е Форд Ескорт 1.4 моно инжекция производство 09.12.1992 г (данни от VIN и Microcat). От доста време насам работата на бензин е нестабилна и общо взето ужасна. (Има газова уредба с BRC електрически изпарител)
Проблеми:
1. Нестабилни обороти на празен ход (200-1000 приблизително) и понякога гасне.
2. Трудно или невъзможно форсиране на двигателя - при подаване на газ заглъхва и гасне или в най-добрия случай се форсирва мноого бавно и неравномерно.
3. Движение с автомобила на бензин е чиста мъка след първите 300-400 метра направо спира. При връщане на контактния ключ за момент и подаване на контакт наново всичко се оправя за още 300-400 метра.
Толкова до описването на проблемите до колкото могат да бъдат описани с думи. Искам само да вметна, че работата на двигателя на газ е перфектна.
След като изчетох всичката налична документация (PDF-и, софтуер, книги и форуми) реших да се правя на майстор.
Започнах от преглеждане на ел. инсталацията и всички датчици.
1. Първо се преборих с моторчето за празния ход (позиция 5 на cfi.jpg).
Това представлява моторче с червяк, като в двата края (излязло и прибрано) има изключващи пластини, които при мен бяха счупени. Ремонтирах го, като използвах пластини от реле. При натискане на червяка от палеца на дроселовата клапа компютъра отчита, че педала на газта е отпуснат и съответно моторчето трябва да компенсира подаването на газ (да задържи газта ако е нужно), това е реализирано с бутонче в основата на червяка. Него го напръсках с почистващ спрей и всичко се оправи. Моторчето вече е изправно.
2. След като четох много в този форум за TPS датчика (потенциометъра на дроселовата клапа) се заех с него.
Като погледнах останах очарован, кабела беше прерязан и изолиран. Куплунзите един бог знаеше къде са. Изолацията на кабелите на датчика беше станала като пластелин и се ронеше. Подмених кабелите и след доста умуване по схемата разпознах кой извод кой е и ги свързах. Пропуснах да кажа, че потенциометъра на мерене с омметър показваше допустими стойности (400 - 4000 ома) без прекъсване или поне до колкото може да се измери с уред с клас на точност "Made in China"

Направих няколко дневна почивка, защото почти ми свърши бензина а немаше стинки за още. На следващатия уикенд почерпих Фори с 5 литра А95Н и се хвърлих в боя отново. Останах изключително доволен от работата на моторчето за празния ход и продължих нататък. За TPS датчика не бях сигурен дали има някакъв ефект.
Като цяло колцата заработи малко по-добре, като се има в предвид че разликата едва ли би я забелязал друг човек. Междувременно се сдобих с нов горивен и въздушен филтър, кабели и свещи оригиналДЪ Motorcraft. Последва бързо гмуркане в бокса (гаража) и подмяна на гореспоменатите елементи.
Ефекта от това беше изключително много клонящ към нула, като изключим това че колата заработи малко по-тихо и равномерно на газ. Проблемите на бензин си останаха....
Преди няколко дена, прочетох тука някъде във форума как се четат грешки през DLC със светодиод. Нямах търпение да изпробвам този метод и още преди да ми е свършило работното време отпердаших към бокса и ...
3. Почистване с ултразвук на инжектора
4. Тест при подаден контакт (неработещ двигател)
След като оттренирах броенето на миганията на свтодиода, резултата беше грешки 55 и 48.
55 - Късо съединение на извода (схемата) за оборотите на празен ход (краче 3 на куплунга на ЕБУ или 1 на куплунга в двигателния отсек, виж 14schematic.jpg)
48 - TPS датчик (Затворен превключвател на дроселовата клапа според AutoData - бутончето на моторчето за ПХ - виж по-горе)
Разрових се аз и открих че майсторите - газаджии са дали към корпус извода на куплунга за регулиране на октановата смес и ниските обороти. Премахнах тази тяхна намеса и грешка 55 изчезна. Реших да проверя и куплунга на ЕБУ-то (компютъра) и там пък открих, че са премостили (късо съединение) крачета 40 и 49. Проследявайки схемата, виждам че и двете са във връзка със ламбда сондата. По мое некомпетентно мнение, мисля че са се опитали да излъжат компютъра за показанията на ламбдата, но не мисля че са го направили правилно. Ако бъркам, моля някой да ме поправи. Веднага отстраних мостчето.
Реузлтатът сякаш беше положителен. Струва ми се, че колата почна да ускорява по-добре на газ и разхода май падна малко, но на бензин нямаше ефект.
5. Повторно направих тестна със светодиода на неработещ двигател. Резултата беше код 11 - Няма грешки ... УРАААААААААА
6. Тест със светодиод при работещ двигател. НЕУСПЕШЕН!
Пробвах 98327874 пъти, след появата на код 50 (опознавателен код на EEC IV) трябва да се натисне газта до упор до достигане на 4000 об/мин но не повече от 10 сек. След това или не получавах никакъв код или код 57 (газта е подадена много рано, повторете теста). Отказах се....
Мотая се аз снощи около Фордака и пушех нервно.... 1.. 2... 3.. цигарки.. чудех се вече дали да не източа бензина и да полея стабилно всичко и да си направя барбекю... и изведнъж се навеждам и гледам под въздушния филтър един шестогран отстрани на инжекцията...
7. Регулатор на налягането на горивото към дюзата (позиция 2 на cfi.jpg)
По принцип в дебелите книги пише, че тази джаджа осигърява 1 бара налягане и не се настройва а направо се подменя. На моята защитното капаче липсваше, значи някой го е барникал. Защо тогава да не пипна и аз? От четвърт оборот в произволна посока ефекта беше нулев. Престраших се и направих 1 оборот по посока на часовниковата стрелка и .... О НЕБЕСА двигателят заспа на 900 об/мин и замърка като малко котенце сгушило се в майка си.
Веднага скочих в колата и се спуснах като мълния по разбитите плевенски улици. Фори подскачаше като малко жребче под мое командване, НО над 2500-3000 об/мин сякаш нямаше достатъчно мощност.
И ето днес пиша този разказ за моите патила (ех да можеше да ме види даскалката по литература дето ми шляпаше двойките) с цел ако мога да помогна на някой които се срещне с тези проблеми.
Дано съм бил полезен на някой и някои бъде полезен на мен като отговори на следните въпроси:
1. Дали като барникам регулатура на налягането на инжекцията не компенсирам проблем с налягането на горивото в системата произлизащ от друго място и евентуално кое е то?
2. Дали бензиновата помпа при подаване на контакт създава налягане по-високо от 3 бара (по спецификация) и просто да ми е бил разбазикан регулатора на инжекцията?
3. Релето на бензиновата ми помпа (поз. 72) е изправно, но е пряко свързано с релето на инжекцията (поз. 29 на 14schematic.jpg) и ако второто е проблемно дали проблемите ще са като моите?
4. Още ли не сте се отказали да четете това?

Благодаря на всички предварително.... и на мама, че ми пра дрехите от маслото, на тати, че въпреки неговото "това няма да стане така" ми помагаше... и на съседката дето се разхождаше полу-гола пред гаража

P.S. Може да съм пропуснал нещо.. ако е неясно, питайте
- Прикачени файлове
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лоша работа на двигателя, обороти, мощност CVH / F6F / C
MasterBo написа: Дано съм бил полезен на някой и някои бъде полезен на мен като отговори на следните въпроси:
1. Дали като барникам регулатура на налягането на инжекцията не компенсирам проблем с налягането на горивото в системата произлизащ от друго място и евентуално кое е то?
2. Дали бензиновата помпа при подаване на контакт създава налягане по-високо от 3 бара (по спецификация) и просто да ми е бил разбазикан регулатора на инжекцията?
3. Релето на бензиновата ми помпа (поз. 72) е изправно, но е пряко свързано с релето на инжекцията (поз. 29 на 14schematic.jpg) и ако второто е проблемно дали проблемите ще са като моите?
4. Още ли не сте се отказали да четете това?
1. Възможно е. Най-подозрителна е естествено бензиновата помпа, след това горивопроводите (ако са сплескани, няма достатъчно дебит)
2. Колкото и да е голямо налягането на самата помпа няма никакво значение (разбира се ако не прави 20 Бар-а!), защото регулатора накрая фиксира работното налягане. Ако регулатора е настроен на по-малко от номиналното резултата е недостатъчно гориво за нормална работа. Ако регулатора е настроен на по-високо налягане резултата е същият, но поради друг факт - помпата няма нужният дебит на по-високо налягане (защото помпите монтирани серийно са с малък дебит).
3. При подаване на контакт бензиновата помпа прави prime pulsе ( почерпващ импулс, за да се създаде нужното налягане в горивната система за предстоящият старт, а ако двигателя не е пален от доста време налягане е паднало 100%) с продължителност около 2 сек. След това включването на помпата отново става само след като ECU-то "усети" обороти от двигателя. При положение, че колата пали и работи всичко по релетата е кабелите свързани с бензиновата помпа е наред. Но например не е изключено да има прокъсани кабели, лоши връзки и т.н. които рефлектират върху тока който може да се достави до бензиновата помпа.
4. Пиши, пиши... Всеки може да чете, по-важното е да има някой да го напише! Преди 4 години когато питах във форума за подобни проблеми ме питаха какво е CFi, "Това нещо като GLX ли е?". Сега вече има доста инфо и е по-лесно

Опитай да се снабдиш със манометър и замери налягането на горивото и ако е нужно го коригирай. На мен ми писна да се занимавам с този ДВГ и го зарязах тотално, но сега имам свежи идеи и един ден може да се върна назад и да ги осъществя

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте
Значи на нашия форд (пак 1.4 CFi 91г.) имаше подобен проблем. Като му сложихме газ и почна да греши много яко и на бензин и на газ, направо компа побъркваше двигателя
, взехме та сложихме симулатор (емулатор) на Ламбда сондата. И тогава проблема се оправи
. Но (винаги има едно но
) след известни километри и започна пак да се "побърква", но този път само на бензин, и то с горе доло описаните симптони от колегата MasterBo. И като махна акумолатора за да се рестне компютъра и после си работи нормално на бензин и проблемите започват когато се пусне на газ, тогава пак почва да си прекъсва, то значи не точно прекъсване ами в ниски обороти колата неще да набира въобще и "присецва" много яко а след това (над 3000оборота) си движи както трябва. Имам чувството, че симулатора е издумкал и за това прави тези нещица
.
Та имам в предвид, да не би проблема на колегата е че има нужда от симулатор. Просто мое мнение


Значи на нашия форд (пак 1.4 CFi 91г.) имаше подобен проблем. Като му сложихме газ и почна да греши много яко и на бензин и на газ, направо компа побъркваше двигателя





Та имам в предвид, да не би проблема на колегата е че има нужда от симулатор. Просто мое мнение


- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Искам да ви благодаря за отговорите и продължавам нататък.
-> Проверка на MAP датчика
MAP (Manifold Absolute Pressure) - Абсолютно налягане във всмукателния колектор или по-точно измерва вакуума във всмукателния колектор. Ако не се лъжа това устройсто върши работата на вакуум ускорител (мисля че така се казваше) при руските машини (ЛАДА, АЗЛК и други тупалки
) Датчика генерира импулси с определена честота в зависимост от вакуума и ги праща на ЕБУ. Компютърът от своя страна на базата на данните от MAP и TPS (положението на дроселовата клапа) разбира какво е натоварването на двигателя и като цяло на автомобила и коригира подаването на искрата (ъгъла на запалване). Ако бъркам, моля да ме поправите.
Изправността на MAP датчика може да се провери, като се измери честотата на импулсти на краче 45 на куплунга на компютъра.
По данни от AutoData:
-> Проверка на EDIS модула (управлението на искрата)
ЕБУ генерира импулси с определена честота и ги изпраща на EDIS модула, който съответно отговаря със абсолютно същото на ЕБУ.
На краче 36 на куплунга на ЕБУ може да се измери честотата на сигнала изпращан към EDIS, а на краче 56 - получаван от EDIS.
По данни от AutoData, при достигната работна темп. на двигателя:
В моя случай получих 100 Hz при около 2200 об/мин.
Искам да поясня, че моят Ескорт фабрично е без оборотомер. Аз смених таблото с такова от XR3, което има оборотомер. Оборотомера не показваше правилно и затова трябваше да го настроя, като в оборотомера има потенциометър за корекция. Не съм сигурен колко е точен и дали показание 3000 не съответства на ~2200 ?
Но тук ще дойде другия въпрос ако оборотомера ми е верен, значи имам проблем с EDIS или пък нещо свързано с искрата. Ако оборотомера не е верен, и 3000 показани са = на 2200 реални и EDIS е изправен, то значи измерените 105 Hz na MAP при 3000 об/мин не са верни, защото фактически са били 2200 об/мин ?
Обърках ви нали?
-> Проверка на HO2S (Heated Oxygen Sensor) или ламбда сензор
В AutoData пише, че при измерване на краче 29 на куплунга на ЕБУ сигнала подаван от ламбда сондата трябва да е от 0.1 до 0.9 V. При моето измерване беше около 0.5 V. При подаване на газ стойностите се повишаваха като при 3000 об/мин беше около 0.75 V и датчика реагира доста бързо на промените. Не знам дали всичко е наред, пиша го просто да се знае къде какво съм измерил.
Молбата ми е, ако някой има Ескорт моно инжекция с оборотомер (по възможност да е 1.4) да премери напрежението подавано на оборотомера при празен ход, 2000 , 3000, 4000, 5000 об/мин за да мога аз да калибрирам моя и да повторя измерванията отново.
10х предварително
-> Проверка на MAP датчика
MAP (Manifold Absolute Pressure) - Абсолютно налягане във всмукателния колектор или по-точно измерва вакуума във всмукателния колектор. Ако не се лъжа това устройсто върши работата на вакуум ускорител (мисля че така се казваше) при руските машини (ЛАДА, АЗЛК и други тупалки

Изправността на MAP датчика може да се провери, като се измери честотата на импулсти на краче 45 на куплунга на компютъра.
По данни от AutoData:
- Подаден контакт: 160 Hz
Работа на празен ход: 105 Hz
Работа при 3000 об/мин: 105 Hz
-> Проверка на EDIS модула (управлението на искрата)
ЕБУ генерира импулси с определена честота и ги изпраща на EDIS модула, който съответно отговаря със абсолютно същото на ЕБУ.
На краче 36 на куплунга на ЕБУ може да се измери честотата на сигнала изпращан към EDIS, а на краче 56 - получаван от EDIS.
По данни от AutoData, при достигната работна темп. на двигателя:
- Работа на празен ход: 30 Hz
Работа при 3000 об/мин: 100 Hz
В моя случай получих 100 Hz при около 2200 об/мин.
Искам да поясня, че моят Ескорт фабрично е без оборотомер. Аз смених таблото с такова от XR3, което има оборотомер. Оборотомера не показваше правилно и затова трябваше да го настроя, като в оборотомера има потенциометър за корекция. Не съм сигурен колко е точен и дали показание 3000 не съответства на ~2200 ?
Но тук ще дойде другия въпрос ако оборотомера ми е верен, значи имам проблем с EDIS или пък нещо свързано с искрата. Ако оборотомера не е верен, и 3000 показани са = на 2200 реални и EDIS е изправен, то значи измерените 105 Hz na MAP при 3000 об/мин не са верни, защото фактически са били 2200 об/мин ?
Обърках ви нали?

-> Проверка на HO2S (Heated Oxygen Sensor) или ламбда сензор
В AutoData пише, че при измерване на краче 29 на куплунга на ЕБУ сигнала подаван от ламбда сондата трябва да е от 0.1 до 0.9 V. При моето измерване беше около 0.5 V. При подаване на газ стойностите се повишаваха като при 3000 об/мин беше около 0.75 V и датчика реагира доста бързо на промените. Не знам дали всичко е наред, пиша го просто да се знае къде какво съм измерил.
Молбата ми е, ако някой има Ескорт моно инжекция с оборотомер (по възможност да е 1.4) да премери напрежението подавано на оборотомера при празен ход, 2000 , 3000, 4000, 5000 об/мин за да мога аз да калибрирам моя и да повторя измерванията отново.
10х предварително
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
http://www.autodiagnos.com.ua/Diagnos/F ... t_diag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
тука гледа ли ко казва руснака .От каде си зел сигнал за оборотомера.
Сигнала които идва от ландата е на импулси (поне така показва индикатора ми) .Като свалиш в.филтър и погледне дюзата олива ли над дроселната клапа или е капкообразно горивото
тука гледа ли ко казва руснака .От каде си зел сигнал за оборотомера.
Сигнала които идва от ландата е на импулси (поне така показва индикатора ми) .Като свалиш в.филтър и погледне дюзата олива ли над дроселната клапа или е капкообразно горивото
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Гледах, точно там четох за теста на ЕБУ със светодиодчето. Сега пак отивам да чета, но въпреки че всичко ми изглежда много познато... общо взето не разбирам Рускиbuhap :
http://www.autodiagnos.com.ua/Diagnos/F ... t_diag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
тука гледа ли ко казва руснака.

Ами просто смених таблото и оборотомера започна да отчита. Предполагам че Ескорт имат фабрично предвидено в инсталацията за оборотомер. Просто показанието не беше верно.buhap :
От каде си зел сигнал за оборотомера.
Ще премеря честотата, но нямам осцилоскоп. Мултицета ми поддържа измерване на честота и с него ще видя каква е тя.buhap :
Сигнала които идва от ландата е на импулси (поне така показва индикатора ми) .
Не разбрах точно. Искаш да кажеш дали горивото влиза на струйка или е като мъгла (ситни капчици, че не знам как да се изразя) ? А за оливането не знам как трябва да изглежда това оливане, но по перваза на CFi-то има нещо като натрупан конденз на масло или нещо такова кафеникаво но редичко... не знам какво е. Трябва да видя дали го има още, защото го изчистих и май-след това го няма вече.buhap :
Като свалиш в.филтър и погледне дюзата олива ли над дроселната клапа или е капкообразно горивото
Ако можеш да кажеш какво да правя в случай че олива както каза?
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Сигнала от ландата е 3-4-5 Hz и неможе се хване с Осцилоскоп или поне моя не го хваща.Ако има проблем с регулатора на налягането на горивото
щте ти олива (пикае).Това се получава и при бавна ланда
! Нямам много опит ,судя по това което съм видял докато съм се ровил поневе и моята каляска на съ6тото дередже.
щте ти олива (пикае).Това се получава и при бавна ланда
! Нямам много опит ,судя по това което съм видял докато съм се ровил поневе и моята каляска на съ6тото дередже.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Незнам, дали ще ти е от полза, но доколкото знам:
- ламбдата се мери само при темпериран двигател
- при работа на газ подава богата смес към компа, който пък компенсира с притока на гориво и/или въздух. Ако дълго не се справи - минава на фабрични настройки т.е. предварение ако не се лъжа 8 или 10 градуса. За газ си е добре, но не и за бензин. Това при положение, че няма на веригата от ламбдата до ЕКУ монтиран симулатор или управляващ модул.
В тази връзка, за стесняване на възможностите - ресетвай компа, след това му направи обучението и го пробвай, но само на бензин. Ако се оправи - вземаш едно симулаторче, ако не - проблема не е по тази верига (запалване)...
- ламбдата се мери само при темпериран двигател
- при работа на газ подава богата смес към компа, който пък компенсира с притока на гориво и/или въздух. Ако дълго не се справи - минава на фабрични настройки т.е. предварение ако не се лъжа 8 или 10 градуса. За газ си е добре, но не и за бензин. Това при положение, че няма на веригата от ламбдата до ЕКУ монтиран симулатор или управляващ модул.
В тази връзка, за стесняване на възможностите - ресетвай компа, след това му направи обучението и го пробвай, но само на бензин. Ако се оправи - вземаш едно симулаторче, ако не - проблема не е по тази верига (запалване)...
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Единствената схема на симулатор на ламбда сонда, която намерих е тази.
До колкото разбрах от http://faq.ford77.ru/engine/jet/ljam03.htm" onclick="window.open(this.href);return false; нивото на сигнала за идялната ламбда е около 0,2-0,3 волта.
Ще реализирам тази схема и ще видя какво ще се получи. Междувременно ще видя за грешки в компютъра за бедна или богата смес.
До колкото разбрах от http://faq.ford77.ru/engine/jet/ljam03.htm" onclick="window.open(this.href);return false; нивото на сигнала за идялната ламбда е около 0,2-0,3 волта.
Ще реализирам тази схема и ще видя какво ще се получи. Междувременно ще видя за грешки в компютъра за бедна или богата смес.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
-
- потребител
- Мнения: 488
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Имах подобни проблеми с любимата Фиеста. На бензин когато я паля сутрин или след дълъг престои мразеше да държи обороти (играеха от 400 до 1200) а когато тръгна при подаване на газ , колата се чудеше какво да прави. Отидох при един приятел елконаджия и какво установихме......
1. TPS-а не беше на нужната позиция
2. Налягането на гориво беше 0.9 при стандарт 1.3 бара.
След като оправихме горните проблеми , Фиестата мърка като коте когато я паля сутрин.
1. TPS-а не беше на нужната позиция
2. Налягането на гориво беше 0.9 при стандарт 1.3 бара.
След като оправихме горните проблеми , Фиестата мърка като коте когато я паля сутрин.

- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Такаа, малко застой имаше, но все пак си нямам автосервиз в гаража 
Измерих си налягането на горивото подавано от бензиновата помпа.
Резултатът беше 160 kPa = 1,6 бара или по-просто 1,5 атмосфери.
По данни от АутоДата помпата трябва да създава налягане повече от 3 бара.
Все още чакам да ми направят преходник за клапанчето на инжекцията за да премеря нялягането след регулатора. Но общо взето за сега това не ме вълнува защото помпата ми не прави достатъчно налягане, за да работи регулатора правилно.
При силно разлюляване на задната част (резервоара), налягането скачаше до 2,2 бара, което ме навежда на мисълта че имам страшно много боклуци в резервоара, а е възможно и помпата да има луфт вече и да е взела да сдава багажа. Ако питате дали съм имал достатъчно бензин, да имах ~ 15 литра.
Интересува ме за регулатора на налягането кое е правилно:
АутоДата - 1 бар
Книгата на E.R. Etzold - 2,5+/- 0,2 бара
Вижте прикачените картинки.
П.П. Очаквайте в следващият епизод "Почистване на резрвоар в няколко лесни (но мъчителни) стъпки"

Измерих си налягането на горивото подавано от бензиновата помпа.
Резултатът беше 160 kPa = 1,6 бара или по-просто 1,5 атмосфери.
По данни от АутоДата помпата трябва да създава налягане повече от 3 бара.
Все още чакам да ми направят преходник за клапанчето на инжекцията за да премеря нялягането след регулатора. Но общо взето за сега това не ме вълнува защото помпата ми не прави достатъчно налягане, за да работи регулатора правилно.
При силно разлюляване на задната част (резервоара), налягането скачаше до 2,2 бара, което ме навежда на мисълта че имам страшно много боклуци в резервоара, а е възможно и помпата да има луфт вече и да е взела да сдава багажа. Ако питате дали съм имал достатъчно бензин, да имах ~ 15 литра.
Интересува ме за регулатора на налягането кое е правилно:
АутоДата - 1 бар
Книгата на E.R. Etzold - 2,5+/- 0,2 бара
Вижте прикачените картинки.
П.П. Очаквайте в следващият епизод "Почистване на резрвоар в няколко лесни (но мъчителни) стъпки"

-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
Браво на MasterBo ,много ме кефи майстора.Има и хъс за ремонт и патос в писането.Още веднъж браво.
Още повече че тази тема много ми допадна,защото и моят Форд нещо напоследък се поспъна малко и се чудя от какво ли е.На пръв поглед всичко е ОК,но няма този раз и мощност.При разко подаване на газ сякаш понамирисва на бензин.Ако някой знае на какво може да се дължи това нека каже?
Предварително благодаря
Още повече че тази тема много ми допадна,защото и моят Форд нещо напоследък се поспъна малко и се чудя от какво ли е.На пръв поглед всичко е ОК,но няма този раз и мощност.При разко подаване на газ сякаш понамирисва на бензин.Ако някой знае на какво може да се дължи това нека каже?
Предварително благодаря
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 26 сеп 2006, 03:03
- Модел на автомобила: escort'92 CFI
- Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Escort 89 година моноинжекцион.
До преди месец работеше перфектно и изведнъж започна да променя оборотите на празен ход, започна да пали трудно, да гасне, за заглъхва и т.н. . Откачих TPS-a и пооправи, т.е. пали променя слабо оборотите , почти не глъхне. Тъкато в Дупница не можах да намеря този данчик, оставих положението така - без датчик. До вчера вървеше. Вчера изгуби мощност и престана да се форсира. Като натисна газта - дави, или не стига бензин, не съм сигурен, но гасне. Това се случи точни след зареждане на бензин, а оттам и съмнението че причината е в бензина. Заредих на друга бензиностаниция и след 3 часови мъки проработи пак.
Обаче аз се заинатих и опитах да прочета какви кодове дава на дата линк-а. Тука възникна проблема - при вкл. запалване диода свети постоянно. никакви мигания - никакви имулси. пробвах с уред - същото.
при запалване на двигателя диода започва да примигва постоянно:
xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-
и толкова.
Някой има ли идея защо не излизат импулси на дата линка.
не съм объркал схемата, не съм го включил в октан коректора .
Побърах се , въпреки че колата върви се заинатих да разбера какво и е. А тука сервизите са едниии, затова сам се захванах.
До преди месец работеше перфектно и изведнъж започна да променя оборотите на празен ход, започна да пали трудно, да гасне, за заглъхва и т.н. . Откачих TPS-a и пооправи, т.е. пали променя слабо оборотите , почти не глъхне. Тъкато в Дупница не можах да намеря този данчик, оставих положението така - без датчик. До вчера вървеше. Вчера изгуби мощност и престана да се форсира. Като натисна газта - дави, или не стига бензин, не съм сигурен, но гасне. Това се случи точни след зареждане на бензин, а оттам и съмнението че причината е в бензина. Заредих на друга бензиностаниция и след 3 часови мъки проработи пак.
Обаче аз се заинатих и опитах да прочета какви кодове дава на дата линк-а. Тука възникна проблема - при вкл. запалване диода свети постоянно. никакви мигания - никакви имулси. пробвах с уред - същото.
при запалване на двигателя диода започва да примигва постоянно:
xxxxxx-xxxxxx-xxxxxx-
и толкова.
Някой има ли идея защо не излизат импулси на дата линка.
не съм объркал схемата, не съм го включил в октан коректора .
Побърах се , въпреки че колата върви се заинатих да разбера какво и е. А тука сервизите са едниии, затова сам се захванах.
123
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта