Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Здравейте колеги, извинявам се предварително ако е имало подобна тема, но информацията е толкова обширна и необятна, че не успях да открия точно това, в което се изразява моята болка. Та проблемът при моето Мондео се състои в това, че когато колата работи на празни обороти (обикновено на светофар), без никаква намеса от моя страна оборотите се качват до 2000 и нагоре, държи така няколко секунди, след което падат на 1500, отново държи за няколко секунди, след което се нормализират на 750 - 800. Имал съм и случаи, в които не успяват да се нормализират, докато не потегля. Забелязал съм, че когато възникне този проблем с оборотите и натоваря двигателя на по ниска предавка и изключа от скорост, оборотите се нормализират отново. Първото, което помислих е, че може жилото на газта да засяда някъде, защото горивната помпа е механична и е с жило, проверих уви не е това. Някъде по темите бях чел, че когато се махнат клемите на акумулатора, колата има нещо, като "обучителен" период след това, но не съм свалял акумулатора от 2 месеца може би, би трябвало, ако има нещо подобно да се е "научила вече". Дали работата е за диагностика, механичен или електронен е проблема по скоро. Отворен съм за всякакви предложения. Благодаря!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Измъкваш маркучето, което тръгва от клапана в предния край на помпата и гледаш, дали от там не прокапва нафта. Ако има - търси из форума теми за ремонт на турбо компенсатор или в краен случай по моргите.kaligula написа:Здравейте колеги, извинявам се предварително ако е имало подобна тема, но информацията е толкова обширна и необятна, че не успях да открия точно това, в което се изразява моята болка. Та проблемът при моето Мондео се състои в това, че когато колата работи на празни обороти (обикновено на светофар), без никаква намеса от моя страна оборотите се качват до 2000 и нагоре, държи така няколко секунди, след което падат на 1500, отново държи за няколко секунди, след което се нормализират на 750 - 800. Имал съм и случаи, в които не успяват да се нормализират, докато не потегля. Забелязал съм, че когато възникне този проблем с оборотите и натоваря двигателя на по ниска предавка и изключа от скорост, оборотите се нормализират отново. Първото, което помислих е, че може жилото на газта да засяда някъде, защото горивната помпа е механична и е с жило, проверих уви не е това. Някъде по темите бях чел, че когато се махнат клемите на акумулатора, колата има нещо, като "обучителен" период след това, но не съм свалял акумулатора от 2 месеца може би, би трябвало, ако има нещо подобно да се е "научила вече". Дали работата е за диагностика, механичен или електронен е проблема по скоро. Отворен съм за всякакви предложения. Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Благодаря за бързия отговор колега, искам да попитам дали въпросният маркуч е този обозначен с "1" на снимките и може ли електрическия компонент "2"(поне на такова ми прилича) да има някаква отговорност за проблема. Качвам и други сними на помпата ако маркуча, който трябва да проверя е друг и ако е възможно да го отбележиш 









-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Колега, проверих маркучето, нафта не капе нито от помпата, нито от него, нито при угасен, нито при запален двигател. Намерих и стари теми по този въпрос: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 80#p214933" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 80#p245479" onclick="window.open(this.href);return false;
Възможно ли е да е от този турбо компенсатор, след като не капе нафта от маркучето? Жило и рейка не са. Ще има ли смисъл да слагам възвратен клапан, както е споделил друг колега в темите. Или помпата си заминава и трябва нова?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 80#p245479" onclick="window.open(this.href);return false;
Възможно ли е да е от този турбо компенсатор, след като не капе нафта от маркучето? Жило и рейка не са. Ще има ли смисъл да слагам възвратен клапан, както е споделил друг колега в темите. Или помпата си заминава и трябва нова?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Откачи маркуча и покарай без него няколко дена и докладвай какво става.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Утре сутринта това ще ми е първата работа. Предстои ми градско и извънградско каране през уикенда, така че ще мога да кажа дали има ефект. Днес отново ми направи същия номер и направо ме побърква вече
В неделя или понеделник ще докладвам 


-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Първа сутрин с откачен маркуч, по - малко от 2 км до работа, на светофара всичко ок, 300м по надолу в движение при изключване от скорост проблема остава (само дето ги задържа по ниски около 1300 и бързо паднаха). Имам и чувството, че колата не е толкова мощна (не се изтрелва така след 2500, вярно че е и студена, но все пак). Обеден тест, с откачен маркуч, колата е убедително по тромава все едно карам чист дизел, нооооо проблема с оборотите го нямаше, ряз 80 90, изключване от скорост, висене по светофари, оборотите са си нормални
Съответно веднага след това реших да опитам с забоден маркуч, силата и се върна има си мощност, стрелка се, обаче проблема се появи отново, като я сръчкам 80, 90 и изключа от скорост ги държи към 2300 и след 2 3 секунди ги сваля. Ха сега съвет 


- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Най вероятно засмуква въздух с горивото. затегни маркучите около и след горивния филтър и помпата, особено ако си пипал там тези дни.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Нормално е да няма "ряз" - откачаш маркуча на турбо компенсатора, при което няма кой да подаде допълнително гориво в нужният момент. За мен, клапанът ти е за ремонт/смяна (както и въздушният ти филтър). При ниски обороти, когато турбото не е развъртяло, имаш подналягане в колектора и се засмуква гориво през някоя пролука в клапана. С повишаване на оборотите, турбото развърта и налягането започва да се покачва и в определен момент, след изчерпване на горивото по тръбата, се получава баланс - дърпа си толкова, колкото да поддържа 1500 оборота.kaligula написа:Първа сутрин с откачен маркуч, по - малко от 2 км до работа, на светофара всичко ок, 300м по надолу в движение при изключване от скорост проблема остава (само дето ги задържа по ниски около 1300 и бързо паднаха). Имам и чувството, че колата не е толкова мощна (не се изтрелва така след 2500, вярно че е и студена, но все пак). Обеден тест, с откачен маркуч, колата е убедително по тромава все едно карам чист дизел, нооооо проблема с оборотите го нямаше, ряз 80 90, изключване от скорост, висене по светофари, оборотите са си нормалниСъответно веднага след това реших да опитам с забоден маркуч, силата и се върна има си мощност, стрелка се, обаче проблема се появи отново, като я сръчкам 80, 90 и изключа от скорост ги държи към 2300 и след 2 3 секунди ги сваля. Ха сега съвет
Пробвай първо да си смениш въздушният филтър и да сложиш маркучето на мястото му.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Ако откачиш ей това жило в средата на снимката, може да изчезне задържането на високи обороти след изключване от скорост по време на движение. Опитай. Остави го откачено завинаги. Май не влияе на колата.kaligula написа:Първа сутрин с откачен маркуч, по - малко от 2 км до работа, на светофара всичко ок, 300м по надолу в движение при изключване от скорост проблема остава (само дето ги задържа по ниски около 1300 и бързо паднаха).

Относно проблемът - карай с откачен маркуч, но на неговото място към този турбокоректор закачи един метър най-обикновен прозрачен навит някъте там по удобен начин. Ако имаш теч на нафта и форсиране от нея, въпросното гориво ще се събира в прозрачния маркуч и ще го видиш. Единият край на прозрачния маркуч в коректора, другият свободен.
Ако проблемът не е този с нафтата, може да е теч на масло от турбото в смукателния колектор. Това може да се влияе от смяната на маслото, налюдавай за дефекта ако сменяш.
Трета възможност, за която не съм сигурен, е да имаш смукане на въздух с горивото. Но не знам колко високи обороти се получават. Помпата лукас имала навика да повишава оборотите при наличие на въздух в горивото - но това при мен не се получава и нямам опит. Тук ще се изкаже някой друг.
- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
При мен от въздух по системата само не палеше.Нямаше проблеми с оборотите.Пробвай да го "побългариш" с едно възвратно клапанче на мъркучето за турбокомпенсатора,слагаш го, така че да пропуска към помпата и да спира към турбото.Колеги го правят уж за временно, но така си остават после.Явно върши работа 

-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Здравейте колеги, благодаря на всички за съветите. От всички възможни предложения, реших да опитам първо варианта с възвратния клапан. Въздушен филтър съм сменял няма и преди месец. Та взех, монтирах, пропуска в посоката показана на снимката. По пътя на логиката, трябва въздушната струя да духне откъм турбото и да отвори този компенсатор за да даде по голям приток на гориво, а аз си мислех че трябва да смукне и тогава го отваря. Само това имам като неяснота и съмнение дали е така, ако може да споделите мнение.

Иначе направих тест драйв в рамките на километър някъде, яко тумбене на кочината, всичко изглежда нормално, оборотите падат при изключване от скорост, разбира се ще я карам така още, за да видя как се държи по светофари и т.н. Но това утре! Благодаря отново на всички и като натрупам данни ще пиша пак

Иначе направих тест драйв в рамките на километър някъде, яко тумбене на кочината, всичко изглежда нормално, оборотите падат при изключване от скорост, разбира се ще я карам така още, за да видя как се държи по светофари и т.н. Но това утре! Благодаря отново на всички и като натрупам данни ще пиша пак

- gazetto
- потребител
- Мнения: 700
- Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Така трябва да е.Ако е на обратно няма да има турбо.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
След инсталацията на възвратния клапан, карах колата извънградско около 200км, нямаше никакви проблеми, дори нарочно я пусках по инерция за да видя дали ще ги качи. Само както влезнах в града пак се започна, по светофари и при изключване от скорост, като съм я карал 1ва, 2ра, 3та, проблемът си остава. Мисълта ми е, дали след като вече има сложен възвратен клапан е възможно проблемът да е в турбо компенсатора, за да зная да се насочвам ли към оставащите ми вариантите със смяна на въздушен филтър, проверка на всички горивни маркучи и връзки, откачване на второто жило и да сваля колера, за да погледна да няма масло по турбото, въпреки че на пръчката не съм забелязал да ми гори.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Второто жило се откача лесно и сам с ръце, и без последствия за колата. То може да ти пречи да разбереш кое повишава оборотите, пробвай и после пак си го сложи ако искаш.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Да колега вчера го откачих, покарах така, но проблемът остава. Днес ще го закача отново, ще проверя маркучите и връзките и вече ако не е и това се замислям за вариант с турбо компенсатор или помпа втора ръка. Искам да попитам дали монтирания възвратен клапан изключва проблем с компенсатора?
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Да, щом възвратния клапан не решава проблема значи той не е в компенсатора. Откаченото жило пък излкючва проблем в електрониката.
Остават 2 варианта:
1.Ако оборотите са високи, но постоянни -за 2-3...10 секунди задържа 2000об. проблемът е механичен в помпата.
2.Ако оборотите са високи, но постоянно се менят -1000 - 2000- 1500 - 900.... може да е от въздух в помпата.
Остават 2 варианта:
1.Ако оборотите са високи, но постоянни -за 2-3...10 секунди задържа 2000об. проблемът е механичен в помпата.
2.Ако оборотите са високи, но постоянно се менят -1000 - 2000- 1500 - 900.... може да е от въздух в помпата.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
За ремонт си май. Свържи се със сервиз вече, не е за форума.
Но пък се замислям, че форсирането до не повече от 2000 оборота не е болка за умиране и може да покараш така.
Но пък се замислям, че форсирането до не повече от 2000 оборота не е болка за умиране и може да покараш така.
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!
Сложи някаква добавка в нафтата, Castrol, STP или каквато си харесаш и покарай така. Може да се разкара, ако е клеясала в разумни граници. Ако е като клапана на снимката нищо не става от нея.
[URL=http://alfa.kachi-snimka.info/view ... .JPG[/img][/url]
[URL=http://alfa.kachi-snimka.info/view ... .JPG[/img][/url]
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта