Забрана на допълнително сложените ксенони?
- Gattuso
- потребител
- Мнения: 430
- Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
На Астрата имам би-ксенон от 1 година и до сега никога не съм имал проблем с колеги, които карат срещу и пред мене.
И с господата с фуражки. Още като си сложих ксенона на същата вечер свалих фаровете достатъчно, че да не преча на никой.
Така и на мен ми е добре и на другите ще им е добре. До няколко месеца мисля и на Фокуса да сложа ксенон на късите
И с господата с фуражки. Още като си сложих ксенона на същата вечер свалих фаровете достатъчно, че да не преча на никой.
Така и на мен ми е добре и на другите ще им е добре. До няколко месеца мисля и на Фокуса да сложа ксенон на късите
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
http://fakti.bg/avto/21355-zabranavat-k ... remember=1#/" onclick="window.open(this.href);return false;

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- BoroSekirof
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 15 окт 2011, 01:21
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V '92
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Pyrhel написа:Ти се хилиш, но честно казано ми писна от просташки изпълнения с прожектори или нерегулирани фарове - един за костенурки, един за гълъби. Карам доста и нощно време - е няма такава свинщина. Но - да, това не зависи от допълнително сложения ксенон или от това дали ще е марков или китайски, а от кретена зад волана.
Абсолютно подкрепям това мнение


Бъди толерантен шофьор. За повече култура на пътя
- Yamato
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
- Местоположение: ШОПландия
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Радвам се че ще се преследват, не знам как да ги нареча по-меко, които ми вадят очите с ксеонки от по 100 лв. от битака или Илиенци. Само да не е ден до пладне.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
По-старите от вас са учили, че количествените натрупвания се превръщат в качествени изменения, вече толкоз ксенони има по улиците - къде оригинални, къде китайки, че няма начин с една-две показни акции да се реши проблема. Ще ни замажат очите за малко, ще съберат някой лев в хазната, двойно повече в катаджийските джобове и ... дотам. Нещата трябва не да се забраняват (защото е видно че забрани работа не вършат), а да се урегулират. Искаш да се покажеш че имаш силни светлини, искаш да виждаш и пътя, и над него, ако може и под поличките на девойките по тротоара - добре, ред е на държавата да си свърши работа. Всички ксенони да имат документ, че са поставяни от оторизиран сервиз, че отговарят на изискванията, че са настроени така, че да не заслепяват, че са минали веднъж годишно на преглед... и т.н. и т.н. Така както е в момента и за газовите уредби.
Не съм против ксеноните, допълнителните DRL-и и всякакви подобни подобрения, стига някой да се е погрижил да не пречи на движението. А работа на КАТ е да следи дали това е спазено.
Не съм против ксеноните, допълнителните DRL-и и всякакви подобни подобрения, стига някой да се е погрижил да не пречи на движението. А работа на КАТ е да следи дали това е спазено.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Всяко изменение по автомобила би следвало да е проверено от т.нар. "технотест".
До колкото знам автомобили като моя, внесени от САЩ не ги регистрират докато не си сменят фаровите и не минат проверка и получат съответния документ.
С други думи измененията по конструкцията и оборудването на автомобила подлежи на контрол.
До колкото знам автомобили като моя, внесени от САЩ не ги регистрират докато не си сменят фаровите и не минат проверка и получат съответния документ.
С други думи измененията по конструкцията и оборудването на автомобила подлежи на контрол.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 05 май 2009, 01:47
- Модел на автомобила: MondeoIII 2002 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Здравейте
В България всичко е свинщина. Относно американските автомобили техните мигачи са червени, а според европейските закони трябва да са оранжеви
но кой не е виждал Кадилак Ескалеид или Форд Мустанг с червени мигачи и хората си карат. Относно газовите уредби, годишната заверка става срещу
10 - 15 лева, а на бензиностанция удостоверение за преминат техно преглед ти искат най-много до 5 януари. Относно ксеноните много ми е чудно как
катаджиите ще разбират кой ксенон е заводски при условие, че има заводски поставен на рефлектор, а също така след кратка интервенция в интернет
човек се сдобива с много хубави китайски афтърсток фарове с лещи и си слага ксенонче. Или може би ще си носят каталог с пълното оборудване на
всички произвеждани някога и някъде автомобили и ще проверяват. А и според законите ни на всеки технически преглед трябва да ни проверяват
изправността на светлините но уви има места където се минава преглед и без автомобила да присъства.
Така, че мисля за сега да си карам с ксенона и се надявам да не преча на колегите шофьори така както не обичам на мен да ми пречат.
В България всичко е свинщина. Относно американските автомобили техните мигачи са червени, а според европейските закони трябва да са оранжеви
но кой не е виждал Кадилак Ескалеид или Форд Мустанг с червени мигачи и хората си карат. Относно газовите уредби, годишната заверка става срещу
10 - 15 лева, а на бензиностанция удостоверение за преминат техно преглед ти искат най-много до 5 януари. Относно ксеноните много ми е чудно как
катаджиите ще разбират кой ксенон е заводски при условие, че има заводски поставен на рефлектор, а също така след кратка интервенция в интернет
човек се сдобива с много хубави китайски афтърсток фарове с лещи и си слага ксенонче. Или може би ще си носят каталог с пълното оборудване на
всички произвеждани някога и някъде автомобили и ще проверяват. А и според законите ни на всеки технически преглед трябва да ни проверяват
изправността на светлините но уви има места където се минава преглед и без автомобила да присъства.
Така, че мисля за сега да си карам с ксенона и се надявам да не преча на колегите шофьори така както не обичам на мен да ми пречат.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
У нас всеки е виновен до доказване на противното!
Следователно като те спрат трябва да докажеш, че ксенона ти е заводски!
Аз съм с ламБи и нарочно не исках колата с ксенон! Вие да му мислите!
Следователно като те спрат трябва да докажеш, че ксенона ти е заводски!


Аз съм с ламБи и нарочно не исках колата с ксенон! Вие да му мислите!

- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
това вече е приказкаBoroSekirof написа:Ти се хилиш, но честно казано ми писна от просташки изпълнения с прожектори или нерегулирани фарове - един за костенурки, един за гълъби. Карам доста и нощно време - е няма такава свинщина. Но - да, това не зависи от допълнително сложения ксенон или от това дали ще е марков или китайски, а от кретена зад волана.

- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
говорите за допълнителна регулация, а тя не е нужна, защото съществува! 
Годишният технически преглед, би трябвало да е достатъчен, там трябва да прегледат фаровете. Само дето аз мога да ви изредя няколко сервиза в София в които можеш да минеш преглед на колата си, като отидеш колело и още няколко дето не е нужно дори да знаеш къде са. Ама иначе записват прегледите с камери, да, да... и един мармот завива шоколад
Ако всеки си свърши работата, така както трябва да я свърши, държавата ни ще е повече от супер...

Годишният технически преглед, би трябвало да е достатъчен, там трябва да прегледат фаровете. Само дето аз мога да ви изредя няколко сервиза в София в които можеш да минеш преглед на колата си, като отидеш колело и още няколко дето не е нужно дори да знаеш къде са. Ама иначе записват прегледите с камери, да, да... и един мармот завива шоколад

Ако всеки си свърши работата, така както трябва да я свърши, държавата ни ще е повече от супер...
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
аз като минах преглед септември ми ги регулираха-имаше леки отклонения
времето е като парите-никога не стига
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
А аз като минавам на ГТП , регулирам единствено обедния бюджет на участниците в комисията !
Последна промяна от ЯЛТА на 06 ное 2011, 20:13, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Старите добре настроени халогени срещу добре настроени качествени Не -фабрични ксенони.Причината последните да са забранени в UK от 1989г се вижда като се сравнят тъмните зони


сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Бих казал "НЕ-добре настроени" ксенони, до колкото светлинното петно е изместено нагоре и наляво. Работил съм доста време с уред за регулиране на фарове и знам кое/какво и как/защо. Освен това, тъй като очевидно става дума за автомобил с десен волан, ксенонът определено има силно изразена по-тъмна зона горе в дясно - ще заслепява далеч по-малко насрещно движещите се. Малко "нагласено" и удобно за някого сравнение, изобщо - необективно...
За фаровете с единични крушки не би трябвало да има разлики във формата и размера на светлинното петно, до колкото размерът на светлинният източник е еднакъв, може би само с някакви проценти разлика, и разположението във фокуса на рефлектора е еднакво. Лошото идва при т.нар. би-ксенони, на които защитният екран за късите е изнесен доста далеч от източника на светлина, поради което трябва да е доста по-голям и за да не пречи на "дългите", е направен някакъв компромис - малко по-разсеян светлинен сноп за къси и малко ограничен за дълги - няма пълно щастие, само лоша слава.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
пуснах клипчето в тема за фаровете от 01,11
нефабричните ксенони са настроени и то добре ,пък и колите са еднакви -гледай го и ще видиш
ето и едно тема от друг форум
http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005" onclick="window.open(this.href);return false;
нефабричните ксенони са настроени и то добре ,пък и колите са еднакви -гледай го и ще видиш
ето и едно тема от друг форум
http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005" onclick="window.open(this.href);return false;
времето е като парите-никога не стига
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Гледам, гледам и пак виждам как китайците са бръкнали отзад на "оригиналните ксенон производители", а те от своя страна са си поръчали клипчето. Фарът не е настроен правилно, както казах преди това - картинката е точно от клипа. Механикът проверява от не повече от половин метър, което е горе-долу малко над фокусното разстояние на рефлектора (където горе става долу и обратно, а там вредното сияние си е доста добре изразено). Интересно защо, колата е точно с двуфокусна крушка, позната като би-ксенон, чиито недостатъци се опитах да обясня и още по-интересно - защо в тъмното камерата снима колата с десен волан от лявата страна, където са пешеходци и пътни знаци?pepy1 написа:пуснах клипчето в тема за фаровете от 01,11
нефабричните ксенони са настроени и то добре ,пък и колите са еднакви -гледай го и ще видиш
ето и едно тема от друг форум
http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Нещо за обективизъм и субективизъм, някой?
А това:
е една фундаментална лъжа, тъй като геометричните размери като цокъл, големина на светлинният източник и разположението му спрямо фокусния център на рефлектора са стандартизирани. Единствената фундаментална разлика е в светлинният добив lm/W - около 6 пъти в полза на ксенона, затова и го правят с по-малка мощност (ако е същата, наистина няма да може да се гледа и срещу много добре регулиран еднофокусен фар).Клуб Citroën написа:...
Отново превод на част от нея:
Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове.
- aldov
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
- Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Малко спам...
Както се вижда от всичко написано могат да се направят 2 основни извода
1. Колите, които имат измиване на фаровете не всеки може да си ги позволи.
2. Автотатичното регулиране на фаровете също се слага на тези автомобили.
Според европейските изисквания това са основните критерии за да може колата да има ЗАКОНЕН ксенон. Според хелла дори и фаровете с лупи, които са с халогенна крушка, както е цитирано не стават за ксенон. Това повече пропаганда от колкото грижа за човека. Също така факт е, че ксенона все още се води екстра (а отдавна трябваше всички коли да имат ксенони фабрично) и се снасят добри парички за нея, а ако всички имат ксенон, как ще си продават екстрата и кой ще иска да плаща за нея. Точно тук се намесват китайците с евтините ксенони, които дават възможност за малко пари да имаш това, което иначе струва доста много. Разбира се съществува и факта, че много хора от гъзария правят всевъзможни простотии, но такива ще има винаги. И разбира се, както винаги става дума за много пари, с които никой не иска да се раздели.
Също съм виждал и доста коли не само с ксенон на основните фарове, но и на фаровете за мъгла... за тях какво...?
Както се вижда от всичко написано могат да се направят 2 основни извода
1. Колите, които имат измиване на фаровете не всеки може да си ги позволи.
2. Автотатичното регулиране на фаровете също се слага на тези автомобили.
Според европейските изисквания това са основните критерии за да може колата да има ЗАКОНЕН ксенон. Според хелла дори и фаровете с лупи, които са с халогенна крушка, както е цитирано не стават за ксенон. Това повече пропаганда от колкото грижа за човека. Също така факт е, че ксенона все още се води екстра (а отдавна трябваше всички коли да имат ксенони фабрично) и се снасят добри парички за нея, а ако всички имат ксенон, как ще си продават екстрата и кой ще иска да плаща за нея. Точно тук се намесват китайците с евтините ксенони, които дават възможност за малко пари да имаш това, което иначе струва доста много. Разбира се съществува и факта, че много хора от гъзария правят всевъзможни простотии, но такива ще има винаги. И разбира се, както винаги става дума за много пари, с които никой не иска да се раздели.
Също съм виждал и доста коли не само с ксенон на основните фарове, но и на фаровете за мъгла... за тях какво...?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Това не мога да го приемам. Фокуса на рефректора е на няколко сантиметра от отвора, в който се поставя крушката. Ако някой не вярва, през Лятото ще ви направя едно клипче как си паля цигарата с рефлектор на фар.OgiDogi написа: Механикът проверява от не повече от половин метър, което е горе-долу малко над фокусното разстояние на рефлектора
Тук май е истината за ксенона. За мен е рисковано да си оплетеш колата и то в най-агресивният отсек на колата , с високо напрежение.aldov написа:... много хора от гъзария правят всевъзможни простотии ...
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
Да не задълбаваме в теория на отражение и пречупване на светлината. Източникът на светлина във фаровете е изнесен малко пред фокусният център (където си палиш цигарата), при което се получава обръщане на образа след фокусното разстояние. Ако успееш без поражения за ретината да погледнеш във фара близо до стъклото, докато свети и постепенно се отдалечаваш от него, ще разбереш за какво говоря и ще можеш да измериш разстоянието, на което образът се обръща с главата надолу. Източник точно във фокусният център = успореден сноп светлинни лъчи (фокусно разстояние = безкрайност, прожектор), ако е зад него (по-близо до цокъла) = разсеян сноп (фокусно разстояние отрицателна величина, обръщане на образа зад рефлектора).nikolovvd написа:Това не мога да го приемам. Фокуса на рефректора е на няколко сантиметра от отвора, в който се поставя крушката. Ако някой не вярва, през Лятото ще ви направя едно клипче как си паля цигарата с рефлектор на фар...OgiDogi написа: Механикът проверява от не повече от половин метър, което е горе-долу малко над фокусното разстояние на рефлектора
П.П. За по-голяма коректност, моля "фокусното разстояние на рефлектора" да се чете "фокусното разстояние на фара (като съвкупност от рефлектор и светлинен източник)".
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Забрана на допълнително сложените ксенони?
И? Пак ли "всяко чудо за ден и половина"?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост