Трудно студено палене на Escort 1.6 16V Zetec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
johndoe
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 апр 2009, 01:07
Модел на автомобила: Escort
Status: Извън линия

Трудно студено палене на Escort 1.6 16V Zetec

Мнение от johndoe » 09 дек 2011, 23:07

Здравейте,
не съм писал скоро във форума, но форда почва да ми лази по нервите. Симптомите са следните: Когато е студена - след повече от 3-4-5 часа на място (когато е студено) или цяла нощ (дори и през лятото го прави), при първото палене всичко е наред - вдига 1500-2000 оборота и след 5-6 секунди тръгват да падат до 1400-1500, след което се получават леки вибрации и при опит да паднат оборотите на нормалните за празен ход не успява да ги задържи и гасне. Когато е топло времето (макар че колата се държи под земята), при следващото палене тя вдига пак обороти, но не гасне, а се мъчи като тръгнат да падат, но когато е студено второто палене е като глухо - като дадеш на контакт помпата вдига (чува се), тръгва да върти, но самото въртене е сухо без да се осъществи паленето. На третия път вече пали и като потеглиш ако дадеш съединител или спреш е 70% вероятно да оборотите да отидат на 0. Когато загрее, проблем със задържането на обороти няма, но все пак се усеща че не са стабилни (в някои случаи трепери мотора, друг път е тих). Когато караш, в момента в който пуснеш педала, се усеща как леко те дръпва напред и мотора притреперва, започва да убива скоростта.
Направеното до сега е: диагностика, която показа, че компютърът отчита че акумулатора не се зарежда като хората (пише че се зарежда на 12,5 волта, а като сложиш мултицета са близо 14), пише че ламбда сондата не работи, а оттам че е на бедна смес и действително мирише на недоизгорял бензин. Акумулатора е чисто нов, моторчето на празния ход работи (прочиствано е, а и когато се пусне колата да се диагностицира то си вдига оборотите по план там на програмата). Тестваха ламбда сондата (с подгрявка е, 4 кабела) и казаха, че тя работи, компютърът и пращал сигнал при контакт и тя работи, но той не я отчита (показваха ни и графика). Пробваха да махнат маф сензора, като веднага се получава разлика с предишното състояние, моторът започва да тресе, като я включиш пак си се връща "като хората". Посъветваха ни, че проблемът може да е от кабелите към компютъра или от самия него, като най-лесния начин да се тества било да се намери същия компютър и да се види с него как ще е. Иначе колата извънградско гори 6,1/100 бензин, но градско не съм я засичал и ако на всяко кръстовище мирише на недоизгорял бензин (бедна смес), то разхода не е много малък. Проблемът е доста дразнещ, особено при доста въртене цяла зима и към края на зимата, като колата се кара почти само градско зимата и не може да си направи отново всичкия ток се случва да остане без ток. Правеше го и със стария акумулатор, и с новия. Новият за сега не е падал, но за стария се знаеше, че поне веднъж зимата няма да разчиташ на него.
Въпросът ми към вас е имате ли някакви идеи какво може да бъде, а и някой друг сблъсквал ли се е с този проблем?
Благодаря предварително, надявам се да не съм пропуснал нещо, но ще допълвам при нужда.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно студено палене на Escort 1.6 16V Zetec

Мнение от Nebhotep » 10 дек 2011, 09:32

Колега, започни от най- лесното, провери първо за пробити маркучи на вакуумните линии. След това провери ЕCT датчика, който е завит отгоре на тялото на термостата(ако не работи коректно се наблюдава симптома на трудно полене). След това отиди на майстор, който има осцилоскоп за да провери данните на всеки един датчик, тъй като диагностиката не може да хване специфични случаи. До тук си похарчил 30-на лева и ако не си открил проблема, продължаваш с по- скъпите процедури. Заменяш ламбда сондата, за оригиналната няма да говорим, че е над 300 лева. Купуваш универсална около 120-140 лева или поръчваш от ebay за около 80 лева. Според руските форуми твоите симптоми приличат на заминаваща си бензинова помпа, дано не е това, че китайските които се продават изкарват 1 година, а нова оригинална е около 400 лева.
Нататък ще видим ако все още не си разрешил проблема. Успех!

johndoe
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 09 апр 2009, 01:07
Модел на автомобила: Escort
Status: Извън линия

Re: Трудно студено палене на Escort 1.6 16V Zetec

Мнение от johndoe » 10 дек 2011, 23:19

Така като го спомена, наистина от време на време като ходя да зареждам и отворя капачката се чува свистене, очевидно прави вакум вътре. Възможно ли е всичките ми проблеми да са от заминаваща си горивна помпа, или просто са се натрупали повече проблеми, които водят до това състояние? :/ Ще прегледам линиите и ще ходя да ми тестват датчиците, а в крайна сметка може и в МП да се озова за по-сериозна диагностика.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно студено палене на Escort 1.6 16V Zetec

Мнение от Nebhotep » 11 дек 2011, 08:56

Значи трябва да определиш какво е свистенето засмуква навътре или духа навън, второто е нормално. Ако смуче навътре значи прави вакуум и е възможно от това да идват проблемите ти, защото помпата не работи добре при вакуум. Трябва просто да почистиш вентилационната тръбичка на резервоара или да караш с отворена капачка известно време , за да установиш от това ли е проблема. Бензиновата помпа няма пръст в този вакуум.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта