Вентилатор, вода под стелката и рейка
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 07 окт 2009, 20:20
- Модел на автомобила: Ford Ka 1.3 Endura E
- Status: Извън линия
Вентилатор, вода под стелката и рейка
Здравейте! Имам Форд Ка 1998 г. и проблемите са следните:
1. Вентилатора на парното ми работи само на 4-та степен. Казаха ми, че бил изгорял некакъв превключвател, който бил под жабаката. Колко струва, лесно ли се поправя и дали някой продава?
2. Имам вода под стелките, но не съм забелязал дали е, когато карам с климатик или през всички сезони. Знаете ли от какво е и къде да пипна?
3. Хидравличната ми рейка тече, но не много и от време на време.Задължително ли трябва да се сменя! Дали може да се оправи и колко струва една нова такава, както и относителна цена на ремонта.
Като цяло това са болежките. Иначе колата не ме е предала до сега нито един път. Жалко ми е, че скоро ще се разделям с нея!
Предварително благодаря на отговорилите.
Моля, ако има подтема за Форда Ка, някой да ми даде линк. Ще бъда много благодарен.
1. Вентилатора на парното ми работи само на 4-та степен. Казаха ми, че бил изгорял некакъв превключвател, който бил под жабаката. Колко струва, лесно ли се поправя и дали някой продава?
2. Имам вода под стелките, но не съм забелязал дали е, когато карам с климатик или през всички сезони. Знаете ли от какво е и къде да пипна?
3. Хидравличната ми рейка тече, но не много и от време на време.Задължително ли трябва да се сменя! Дали може да се оправи и колко струва една нова такава, както и относителна цена на ремонта.
Като цяло това са болежките. Иначе колата не ме е предала до сега нито един път. Жалко ми е, че скоро ще се разделям с нея!
Предварително благодаря на отговорилите.
Моля, ако има подтема за Форда Ка, някой да ми даде линк. Ще бъда много благодарен.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
За вентилатоа на купето се дупиш и гледаш под жабката трябва да видиш една правоъгълна букса с 6 или 8 кабела (забрайх).
Нагоряла клема е най-честия проблем.Разкачваш и гледаш какво е положението.
Ако няма нагоряло, отвиваш видата и проверяваш отзад резисторите.
Така е на моята и предполагам, че е същото при КА.
Ако има несъответсвия, сори.
Ще чакаме някой с КА да се произнесе.
Маркуча за кондеза се намира под централната конзола м/у нея и пода.
Разкачваш и чистиш!
За рейката малко не му е мястото тук в ЕЛ инсталация
И за кондеза също.
Нагоряла клема е най-честия проблем.Разкачваш и гледаш какво е положението.
Ако няма нагоряло, отвиваш видата и проверяваш отзад резисторите.
Така е на моята и предполагам, че е същото при КА.
Ако има несъответсвия, сори.
Ще чакаме някой с КА да се произнесе.
Маркуча за кондеза се намира под централната конзола м/у нея и пода.
Разкачваш и чистиш!
За рейката малко не му е мястото тук в ЕЛ инсталация
И за кондеза също.
- divak_84
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 11 ное 2009, 20:01
- Модел на автомобила: ford mondeo1.6 16v-zetec-комби
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
здр
ак не си оправил това със четвъртата степен
викат му "реостат" при всички фордове нагрява и бичи само на "4"
на 1,2,3 степен нагрява само защото самия реостат е от няколко намотки и на първите 3 степени исползваш намотките да понижиш тока и затова нагрява а на "4" степен работи директно без съпротивление-лично ако ме питаш мене не исползваи на 1и2 степем дулго--а реостат м/у другото се намира точно под жабката вграден във въздуховода (за да може да се охлажда) от 30 до 50 лв срува реостата ако е нагрял много и на повечето фордове са еднакви
това под стелката постоянно ли мокри или само като вали дъжд
м/у др. имам реостат но незнам дали ще стане за теб ама само реостат имам нямам буксата
ак не си оправил това със четвъртата степен
викат му "реостат" при всички фордове нагрява и бичи само на "4"
на 1,2,3 степен нагрява само защото самия реостат е от няколко намотки и на първите 3 степени исползваш намотките да понижиш тока и затова нагрява а на "4" степен работи директно без съпротивление-лично ако ме питаш мене не исползваи на 1и2 степем дулго--а реостат м/у другото се намира точно под жабката вграден във въздуховода (за да може да се охлажда) от 30 до 50 лв срува реостата ако е нагрял много и на повечето фордове са еднакви
това под стелката постоянно ли мокри или само като вали дъжд

м/у др. имам реостат но незнам дали ще стане за теб ама само реостат имам нямам буксата
- zaprqn
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 12 сеп 2006, 20:58
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.6 16v 88к.с. 96
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
здравейте, при мен проблема е следния: Вчера като си карах колата в купето замириса на горели кабели, след като спярх и вдигнах капака нищо не редно не видях, след като запалих колата обаче вентилатора на парното не работише РАБОТИ САМО НА 4 СТЕПЕН Колата ми е Форд Мондео 1996 г 88 к.с. 1.6 кб бензин. Прочетох из темата и темите, но никаде не се каза как се поправя проблема и къде се намира този терморезистор в мондео?
mondeo
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
До сега съм сменял резисторна матрица на Renault и Peugeot, знам къде е и на форда - всичките се намират във въздуховода зад жабката, от който вентилаторът засмуква. Идеята на това местоположение е, винаги да има въздушно охлаждане на матрицата, която представлява няколко последователно свързани жични резистора върху керамична основа, и към всяко свързване - извод до врътката за управление. Само последният (4-та степен) е директен към вентилатора. Обикновено, зимно време, в режим на рециркулация, през въздуховода влиза част от излизащият в краката на пасажера топъл въздух и се влошава охлаждането на резисторната матрица, което води до прегряване на жицата и от там - на клемите (едно от двете в крайна сметка не издържа на жегата).zaprqn написа:здравейте, при мен проблема е следния: Вчера като си карах колата в купето замириса на горели кабели, след като спярх и вдигнах капака нищо не редно не видях, след като запалих колата обаче вентилатора на парното не работише РАБОТИ САМО НА 4 СТЕПЕН Колата ми е Форд Мондео 1996 г 88 к.с. 1.6 кб бензин. Прочетох из темата и темите, но никаде не се каза как се поправя проблема и къде се намира този терморезистор в мондео?
По моргите вървят по 20-25 лева, за нова от магазин - нямам представа, а клемите се почистват и смачкват/подпират за по-добър контакт.
- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
При мен вчера се получи същото,1,2 и 3 та степен отказаха,работи само 4 та,колата е Форд Пума,та въпроса ми е дали този резистор се намира и при нея под жабката или да го търся някъде другаде? 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Там трябва да е.bateto113 написа:... колата е Форд Пума,та въпроса ми е дали този резистор се намира и при нея под жабката ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта