Масло за двигателя
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
То като замине гарнитурата не е трудно вярвай ми, след прегряването и смяна на всички гарнитури и семеринги бяха запекли сегментите на 1-ви и 3-ти бяха по 10 атм, но след третиране с газ за горене си върнаха 13, ама гарнитурите пропускат само през лято, значи вече са се образували канали който не може да се оправят по друг начин освен със смяна към по гъсто масло. Та то над 150 000 и форд препоръчва по висок вискозитет, а до колкото знам при смяна ако маслото се е променило драстично или не се е изобщо значи има проблем или с маслото или с колата. Другото мондео дето го кара баща ми от скоро беше с 15w 40 и си работи добре но все пак при смяната сложихме 10 на тотал. И за това мисля че във форд всеки автомобил произведен след 95-та е зависим от "заводските авточасти и масла. Но и те сменят марките на маслата и свещите всяка година.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
http://www.segabg.com/article.php?issue ... id=0002101" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Кой разправяше за гъстото масло и гарнитурите? Това ми прилича на врели - некипели. За да проверя, няправих следното. Сложих манометър на форда. Истински, сертифициран даже. Сложих "гъсто" масло - 15в40 за експеримента. Като карам лесно се вижда какво става. При палене в студ ще счупи манометъра - аха да мине над 4 атм. После спада, и ако покараш една минутка на някой баир с максимален въртящ момент - опс - уж гъстото масло започва да се размеква. Пада под 1 атмосфера. Проверяваме дали това не е от разхлопана кола - вал и лагери, помпа.. Наливам рядко масло 5в30 - форд. Налягането категорично се повиши - интересен резултат.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Това на твоя ескорт ли?diesel1.6 написа:Кой разправяше за гъстото масло и гарнитурите? Това ми прилича на врели - некипели. За да проверя, няправих следното. Сложих манометър на форда. Истински, сертифициран даже. Сложих "гъсто" масло - 15в40 за експеримента. Като карам лесно се вижда какво става. При палене в студ ще счупи манометъра - аха да мине над 4 атм. После спада, и ако покараш една минутка на някой баир с максимален въртящ момент - опс - уж гъстото масло започва да се размеква. Пада под 1 атмосфера. Проверяваме дали това не е от разхлопана кола - вал и лагери, помпа.. Наливам рядко масло 5в30 - форд. Налягането категорично се повиши - интересен резултат.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Уместен въпрос, забравих да кажа двигателя - мондео 1,8 тд. Доста запазен двигател, не гори масло, явно държи и налягане на маслото. Нормата е 2 атмосфери при 2000 оборота, замерванията са за 3 при 2000 дори при голямо загряване.
Промих си двигателя с малко по-евтино масло. За каращите с такова редовно - с минерално - не е добре тази работа за турбомотора.
Промих си двигателя с малко по-евтино масло. За каращите с такова редовно - с минерално - не е добре тази работа за турбомотора.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Гъстото масло е за по старите дизели, които чрез коляновия вал разплискват маслото в картера смазвайки основата на буталата. Съвременните мотори си имат дюзи-разпръсквачи които с насочена струя обливат основата на бутала-цилиндри. А с по гъстото масло дали се получава това, дали успява да се разпръсне на "мъгла" за да ги облее качествено и увеличи по този начин компресията в цилиндрите,- аз не вярвам, особено в студеното време.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
- Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колега, а би ли споделил какво масло (15w40) си ползвал, защото този резултат нещо леко ме съмнява. Ако е било долна и неизвестна минералка става, ама иначе има нещо гнило. Другото което казваш, е че после сте отваряли мотор преди 5w30, дали при отварянето не сте почистили нещо и от там да идва този резултат. Не казвам, че е невъзможно, защото е тествано на Ауди с фабричен манометър (и при това верен), че след 6000 километра 10w60 (Castrol TWS) държеше по-ниско налягане от 5w40, ама само от 5w40 Motul X-cess, иначе от всяко друго пробвано беше с по-високо налягане.diesel1.6 написа:Кой разправяше за гъстото масло и гарнитурите? ...........
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Няма нищо гнило. Напълно нормално е минералното масло да не поддържа добро налягане в сравнение с полусинтетично или синтетично. Колко по-висок клас е едно масло, толкова "по-издържливо" на натоварване е то. При студения старт минерално масло е около 3 пъти по-гъсто от синтетичното, но когато влезе в работна температура и започне натоварване на двигателя, минералното масло няма свойствата и добавките, които задържат качествата на маслото и налягането пада, също така и смазочните му свойства.
За налягането на 10w60 (Castrol TWS) - 6000 km са напълно достатъчни да се вземе живота на състезателно масло ако е ползвано при състезателни условия. В ралитата тези масла се карат по едно състезание. Освен това, налягането не е единствения критерии за това дали маслото си върши работата или не. Температура, метални сстружки, смесване с бензин (често срещано при бегачките), нагар или други примеси в маслото в следствие на почистване на двигателя и т.н. Факторите са много !
поздрави, Антон
За налягането на 10w60 (Castrol TWS) - 6000 km са напълно достатъчни да се вземе живота на състезателно масло ако е ползвано при състезателни условия. В ралитата тези масла се карат по едно състезание. Освен това, налягането не е единствения критерии за това дали маслото си върши работата или не. Температура, метални сстружки, смесване с бензин (често срещано при бегачките), нагар или други примеси в маслото в следствие на почистване на двигателя и т.н. Факторите са много !
поздрави, Антон
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
- Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ей точно да си изпратя поста и се бъгна нета, айде на ново:
Това което си посочил колега е вярно, но само и единствено от гледна точка на възможност на маслото да издържи на високи температури. Предвид, че при високи температури химическите връзки в маслото се разрушават и се образуват нови, които са по дълги от старите (който назнайва малко химия, ще се сети за въглеводороди и дължина на веригата) и естествено стават на отлагания (sludge). Минералното масло е с най-дълги вериги и те се прецакват най-лесно. 5w-30 не е нито синтетика, нито полусинтетика ами най-обикновено хидрокрак масло, тоест подобрено минерално масло, защото е минало хидрокракинг, тоест при високо налягане в среда с водород се разрушават дългите вериги и на местата, които са се освободили при разрушаването им се закачат атоми водород. В момента се използва широко (хидрокрака), защото примерно ако един литър минерално масло струва 1 евро, хидрокрака струва 2 евро, а синтетиката струва 6-8 евро (не се хващайте за цените, илюстрират разликата), като е със сигурност повече от два пъти по-добро от минералното, но не и четири пъти по-лошо от синтетката.
Сега по въпроса с налягането:
1. При еднакъв дебит на помпата, налягането на по-гъстото масло следва да е по-високо - отчетено и от манометъра при студен двигател;
2. Фордовото 5w-30 обикновено е Castrol Magnatec A1, като кинематичния му вискозитет при 100 градуса е около 10 (почвам да пиша около защото не ми се вадят пак точните стойности от сайтовете на призводителите). Вискозитетния индекс на това масло е около 160, тоест при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3), а при 180 градуса е около 2. (Посочвам тези температури, защото толкова долу-горе са температурите при основните и биелните лагери, от които обикновено се губи налягане). За стандартна нормална минералка тези стойности са съответно около 14 при 100 градуса, около 4.2 при 150 градуса и около 2.2 при 180 градуса. Тоест на теория минералката е с по-високо налягане. Тук вече идва това какви добавки е имало и въобще имало ли е това масло добавки за да му пада вискозитета и да сваля налягане и въобще дали на етикета не са били написани цифри и букви, колкото да има подобни.
3. Имаше и трето ама то доказва горното само че чрез HTHS вискозитета и на практика се повтаря с други цифри.
PS: Castrol 10w-60 TWS не е чак толкова състезателно масло, а и 1.8Т на Ауди със 150 к.с. въобще не е бегачка, кара се от вкъщи до работа и обратно. Просто беше изпробвано, защото има много висока температурна стабилност и издържа на невероятните средни скорости на буталата на М двигателите в БМВ. Това че съм казал, че му е било по-ниско налягането, не означава че не е било значително над минимално определените. Предвид, че нямам особено добро мение за моторните масла на кастрол (трансмисионите са си екстра), не съм и очаквал да е хипер супер хай. Остава сега да се пробва само Mobil1 5w-50 от това, което е единственото допустимо на SLR-а, пък ще видим.
Айде лека че никое време стана
Това което си посочил колега е вярно, но само и единствено от гледна точка на възможност на маслото да издържи на високи температури. Предвид, че при високи температури химическите връзки в маслото се разрушават и се образуват нови, които са по дълги от старите (който назнайва малко химия, ще се сети за въглеводороди и дължина на веригата) и естествено стават на отлагания (sludge). Минералното масло е с най-дълги вериги и те се прецакват най-лесно. 5w-30 не е нито синтетика, нито полусинтетика ами най-обикновено хидрокрак масло, тоест подобрено минерално масло, защото е минало хидрокракинг, тоест при високо налягане в среда с водород се разрушават дългите вериги и на местата, които са се освободили при разрушаването им се закачат атоми водород. В момента се използва широко (хидрокрака), защото примерно ако един литър минерално масло струва 1 евро, хидрокрака струва 2 евро, а синтетиката струва 6-8 евро (не се хващайте за цените, илюстрират разликата), като е със сигурност повече от два пъти по-добро от минералното, но не и четири пъти по-лошо от синтетката.
Сега по въпроса с налягането:
1. При еднакъв дебит на помпата, налягането на по-гъстото масло следва да е по-високо - отчетено и от манометъра при студен двигател;
2. Фордовото 5w-30 обикновено е Castrol Magnatec A1, като кинематичния му вискозитет при 100 градуса е около 10 (почвам да пиша около защото не ми се вадят пак точните стойности от сайтовете на призводителите). Вискозитетния индекс на това масло е около 160, тоест при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3), а при 180 градуса е около 2. (Посочвам тези температури, защото толкова долу-горе са температурите при основните и биелните лагери, от които обикновено се губи налягане). За стандартна нормална минералка тези стойности са съответно около 14 при 100 градуса, около 4.2 при 150 градуса и около 2.2 при 180 градуса. Тоест на теория минералката е с по-високо налягане. Тук вече идва това какви добавки е имало и въобще имало ли е това масло добавки за да му пада вискозитета и да сваля налягане и въобще дали на етикета не са били написани цифри и букви, колкото да има подобни.
3. Имаше и трето ама то доказва горното само че чрез HTHS вискозитета и на практика се повтаря с други цифри.
PS: Castrol 10w-60 TWS не е чак толкова състезателно масло, а и 1.8Т на Ауди със 150 к.с. въобще не е бегачка, кара се от вкъщи до работа и обратно. Просто беше изпробвано, защото има много висока температурна стабилност и издържа на невероятните средни скорости на буталата на М двигателите в БМВ. Това че съм казал, че му е било по-ниско налягането, не означава че не е било значително над минимално определените. Предвид, че нямам особено добро мение за моторните масла на кастрол (трансмисионите са си екстра), не съм и очаквал да е хипер супер хай. Остава сега да се пробва само Mobil1 5w-50 от това, което е единственото допустимо на SLR-а, пък ще видим.
Айде лека че никое време стана
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
HTHS мярката не е вискозитет, така ли?
По-горе има въпрос към мен за минералното масло, което съм ползвал - Приста/Тексако е. За мене е добро масло, като за минерално 15в40. Държи същото или по-ниско налягане от 5в30 на форд след силно загряване в двигателя. Казвам това за да разбия мита за по-ниската гъстота на синтетичното масло.
По-горе има въпрос към мен за минералното масло, което съм ползвал - Приста/Тексако е. За мене е добро масло, като за минерално 15в40. Държи същото или по-ниско налягане от 5в30 на форд след силно загряване в двигателя. Казвам това за да разбия мита за по-ниската гъстота на синтетичното масло.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Преди месец смених маслото на фикуса от 5-30 на 5-40 форд формула и разликата е осезаема, по-мека работа на двигателя и след доста атрактивно каране във високите обороти тиха и спокойна работа докато при 5-30 потракваше след динамично каране повече като и примигваше индикаторът за маслото докато сега вече това не се наблюдава имам и усещането(може и да се лъжа) за една идейка повече мощност - двигателят е 1,8 ТДЦи 115
Старият ескорт който дадох на баща ми му е хакнал 15 - 40 и при палене сякаш в грес върти и първите 2-3 минути трака сякаш смазванете е неадекватно- както и предполагам и макар да е 1,8 чист дизел не виждам смисъл от гъстите минерални масла дори и за по стари двигатели след натоварването и мъките които виждат в първите минути на работа или в по-високите обороти
Старият ескорт който дадох на баща ми му е хакнал 15 - 40 и при палене сякаш в грес върти и първите 2-3 минути трака сякаш смазванете е неадекватно- както и предполагам и макар да е 1,8 чист дизел не виждам смисъл от гъстите минерални масла дори и за по стари двигатели след натоварването и мъките които виждат в първите минути на работа или в по-високите обороти

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
HTHS - High Temperature High Shear - това е информация за издържливостта на масления филм при температури над нормалната - 150 градуса. По-нисък коефициент (около 3) е в общи линии минимума за да има маслото одобрение от ACEA (повечето low saps масла 5w30). Среден коефициент (3.5 - 4) имат полусинтетиките и синтетиките. Висок коефициент (4.5-5) имт състезателните масла. Това е в общи линии. В общи линии за нормалната кола този индекс не значи нищо. Важен е при големи натоварвания, състезания, тежки офроуд преходи)diesel1.6 написа:HTHS мярката не е вискозитет, така ли?
По-горе има въпрос към мен за минералното масло, което съм ползвал - Приста/Тексако е. За мене е добро масло, като за минерално 15в40. Държи същото или по-ниско налягане от 5в30 на форд след силно загряване в двигателя. Казвам това за да разбия мита за по-ниската гъстота на синтетичното масло.
Абсолютно си прав. Митовете за много километри -> минерално масло са само на майсторите. Всяка кола, колкото и да е стара, може спокойно да си работи с полусинтетика или даже синтетика, без значение от километрите, трябва само да е поддържана.Conan_1 написа: Старият ескорт който дадох на баща ми му е хакнал 15 - 40 и при палене сякаш в грес върти и първите 2-3 минути трака сякаш смазванете е неадекватно- както и предполагам и макар да е 1,8 чист дизел не виждам смисъл от гъстите минерални масла дори и за по стари двигатели след натоварването и мъките които виждат в първите минути на работа или в по-високите обороти
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Нещата са на кантар, от едната страна майсторите, от другата продавачите на масла. В България няма толкова ниски температури при които маслото да попречи на завъртането на мотора ако акумулатора и стартера са изправни.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Yacco, повтаряш превода на съкращението HTHS, но аз питам какво физическо измерение има този показател - килограми, метри, волтове - нещо реално. Не е проблем, ако не знаеш, аз довечера сам ще погледна и ще пиша тук. Просто съм забравил.
Между другото, маслата на форд са с HTHS под 3 и това е изискване на фирмата. По-горе сме коментирали разпръскване на маслото, горивна икономия и други и намерихме тази особеност.
За ниските температури - като е по-студоустойчиво маслото спестяваш износване на двигателя. Първите 10 - 20 - 30 секунди маслото още няма налягане.
Между другото, маслата на форд са с HTHS под 3 и това е изискване на фирмата. По-горе сме коментирали разпръскване на маслото, горивна икономия и други и намерихме тази особеност.
За ниските температури - като е по-студоустойчиво маслото спестяваш износване на двигателя. Първите 10 - 20 - 30 секунди маслото още няма налягане.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да споделя и аз моите наблюдения върху личния ми автомобил-от профила. Уточнявам-нямам знания за маслата и повечето от споменатите индекси, съкращения и цифри не ми говорят почти нищо. До тази есен слагах масло само 10w40, различни марки- Texaco, Coma, Ford formula, Liqui moly, Car Lube. За всички има доста информация в интернет. И при всичките масла, при първото палене за деня клапаните ми причукваха доста силно за 2-3 секунди-всички заедно, не един. Особено демонстративно беше при студено време. Четох в интернет, доста хора бяха писали,че за този вид двигател това чукане е нормално. Тази есен за първи пот сложих масло Car Lube 5w40, пълна синтетика. Това чукане на клапаните почти изчезна. Казвам почти,защото се чува сега, само в най-студените дни за много по-кратко време-просто за секунда и спира. Сигурно има обяснение за това и то е свързано,най-вероятно с вида на маслото.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не става дума маслото пречи на завъртането. Става дума, че примерно при -10 градуса синтетичното масло е около 3 пъти по-течливо от монералното. И при студен старт (когато е най-голямото износване на двигателя) с минерално масло двигателя прави повече обороти на сухо, преди маслото да започне да си върши работата. Това намалява живота триещите се части и двигателя като цяло.HACKO написа:Нещата са на кантар, от едната страна майсторите, от другата продавачите на масла. В България няма толкова ниски температури при които маслото да попречи на завъртането на мотора ако акумулатора и стартера са изправни.
Не разбрах въпроса ти в начлото. HTHS е динамичен вискозитет и се измерва в mPa*s.diesel1.6 написа:Yacco, повтаряш превода на съкращението HTHS, но аз питам какво физическо измерение има този показател - килограми, метри, волтове - нещо реално. Не е проблем, ако не знаеш, аз довечера сам ще погледна и ще пиша тук. Просто съм забравил.
Между другото, маслата на форд са с HTHS под 3 и това е изискване на фирмата. По-горе сме коментирали разпръскване на маслото, горивна икономия и други и намерихме тази особеност.
За ниските температури - като е по-студоустойчиво маслото спестяваш износване на двигателя. Първите 10 - 20 - 30 секунди маслото още няма налягане.
Маслата по стандартите на форд са с HTHS фактор 2.9. Да , това е по-малко от 3, но за да отговаря на европейските изисквания , трябва да е >= 2.9

Това е може би най-голямото предимство на синтетичното масло, да смазва добре двигателя дори и при стеуден старт. Но малко хора обръщат внимание.Peet написа:Тази есен за първи пот сложих масло Car Lube 5w40, пълна синтетика. Това чукане на клапаните почти изчезна. Казвам почти,защото се чува сега, само в най-студените дни за много по-кратко време-просто за секунда и спира. Сигурно има обяснение за това и то е свързано,най-вероятно с вида на маслото.
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Заради това питам. Опитвам се да разбера мисълта на колегата.
Der Wolf написа: Вискозитетния индекс на това масло е около 160, тоест при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3), а при 180 градуса е около 2.
Довечера трябва да погледна кое е динамичен вискозитет, кое е кинематичен, и какво е HTHS.YACCO-BG написа:Не разбрах въпроса ти в начлото. HTHS е динамичен вискозитет и се измерва в mPa*s.
Маслата по стандартите на форд са с HTHS фактор 2.9. Да , това е по-малко от 3, но за да отговаря на европейските изисквания , трябва да е >= 2.9
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Може да ви се стори като "изхвърляне" но за мен маслата за двигателя (като вискозитет) са два вида - предписано от производителя (на мотора) и другите.... Понякога с друго масло може да постигнеш по-добър резултат, понякога не.. по скоро е тото от колкото да има някаква зависимост. Изключваме старите руски машини които си бяха за М10Д.... Сипвал съм синтетика ESSO 5W40 Mоско 412Д... е разлика си имаше, дори и разхода спадна с малко... на Пежата - имаше пестеливци които като им мине гаранция минаваха оt пълна на полу синтетика - никаква разлика в работата не се усещаше.
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Като цяло на обикновения потребил тази информация не му е нужна, тъй като това са много специсифични характереистики на маслото. По принцип е важно да спазваме препоръките на производителя на автомобила. Тези препоръки са за да може всички характеристики на маслото да са такива , каквито трябва да са, а не да ги мъдрим и изчисляваме ние.diesel1.6 написа:Заради това питам. Опитвам се да разбера мисълта на колегата.Der Wolf написа: Вискозитетния индекс на това масло е около 160, тоест при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3), а при 180 градуса е около 2.Довечера трябва да погледна кое е динамичен вискозитет, кое е кинематичен, и какво е HTHS.YACCO-BG написа:Не разбрах въпроса ти в начлото. HTHS е динамичен вискозитет и се измерва в mPa*s.
Маслата по стандартите на форд са с HTHS фактор 2.9. Да , това е по-малко от 3, но за да отговаря на европейските изисквания , трябва да е >= 2.9
Вискозитетния индекс се изчислява по формула и зависи от няколко свойства на маслото. В общи линии по-големия вискозитетен индекс е по-добра индикация за едно масло.
За вискозитета на маслото - ето една много проста графа, която обозначава разликата между синтетика, полусинтетика и минерално. http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html" onclick="window.open(this.href);return false; - тук реално се вижда кое масло колко е течливо при каква температура ... вижте данните при -20 градуса !!! (пишете градусите и цъкате бутона CALCULATE)
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Въпросът беше за HTHS как се измерва - дали е вискозитет или друго, не какво е вискозитетен индекс.
Страницата от връзката с графиките е добра. http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Страницата от връзката с графиките е добра. http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта