Масло за двигателя
- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ако бях а мястото на Денис Пети - главния лаборант на YACCO във Франция, може би щях да ти отговоря. Темата е твърде специфична.diesel1.6 написа:Въпросът беше за HTHS как се измерва - дали е вискозитет или друго, не какво е вискозитетен индекс.
Страницата от връзката с графиките е добра. http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
http://engineering-review.bg/engineerin ... 09&id=1054
Оказва се, че числото на виск. индекс може да има две стойности: една за кинематичния вискозитет и друга
за динамичния. Наистина въпроса е твърде, твърде специфичен но дано в горната статия се крие отговора за
diesel 1.6.
Оказва се, че числото на виск. индекс може да има две стойности: една за кинематичния вискозитет и друга
за динамичния. Наистина въпроса е твърде, твърде специфичен но дано в горната статия се крие отговора за
diesel 1.6.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
- Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ей то да не пропуснеш вечер тук.
И двете са вискозитет, ама кинематичния е все едно течливостта на маслото породена от гравитацията при съответната температура (40 градуса Целзий/100 градуса Фаренхайт и 100 градуса Целзии/212 градуса Фаренхайт). Динамичния вискозитет измерва вътрешното съпротивление на маслото (усилието необходимо да накараш долната част от него да се движи в една посока а горната част от него в друга - все едно си представи основен или биелен лагер и коляновия вал). Всички казват, че за запазването на един двигател е необходимо динамичния вискозитет да е по-висок, защото маслото е това, което разделя вала от лагера и няма износване, маслото също е това нещо, което разделя сегмента от стената на цилиндъра. А това, което колегата се опитваше да разбере и разликата между двете е, че аз съм дал кинематичен вискозитет, защото с вискозитетния индекс и стойност на вискозитета на дадена температура лесно се намира кинематичния вискозитет на друга температура. А и между другото 150 градуса температура на маслото (не говорим в картера или след маслената помпа, а там където маслото наистина си върши работата при плъзгащите се лагери или особено на горен компресионен сегмент) си е съвсем нормална, та даже и ниска.
И двете са вискозитет, ама кинематичния е все едно течливостта на маслото породена от гравитацията при съответната температура (40 градуса Целзий/100 градуса Фаренхайт и 100 градуса Целзии/212 градуса Фаренхайт). Динамичния вискозитет измерва вътрешното съпротивление на маслото (усилието необходимо да накараш долната част от него да се движи в една посока а горната част от него в друга - все едно си представи основен или биелен лагер и коляновия вал). Всички казват, че за запазването на един двигател е необходимо динамичния вискозитет да е по-висок, защото маслото е това, което разделя вала от лагера и няма износване, маслото също е това нещо, което разделя сегмента от стената на цилиндъра. А това, което колегата се опитваше да разбере и разликата между двете е, че аз съм дал кинематичен вискозитет, защото с вискозитетния индекс и стойност на вискозитета на дадена температура лесно се намира кинематичния вискозитет на друга температура. А и между другото 150 градуса температура на маслото (не говорим в картера или след маслената помпа, а там където маслото наистина си върши работата при плъзгащите се лагери или особено на горен компресионен сегмент) си е съвсем нормална, та даже и ниска.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
А- хааа, доколкото разбирам си обяснил много добре основните характеристики на така наречения "маслен клин"
и то при температурни отношения. Това добре, но diesel 1.6, бе попитал как,аджеба, се измерва вискозитетния
индекс и в какви мерни единици. В статията се описваше някакъв метод на принудително изтичане на определено
количество масло през капилярна тръбичка...
Дали вече не оспамихме темата?
и то при температурни отношения. Това добре, но diesel 1.6, бе попитал как,аджеба, се измерва вискозитетния
индекс и в какви мерни единици. В статията се описваше някакъв метод на принудително изтичане на определено
количество масло през капилярна тръбичка...
Дали вече не оспамихме темата?

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Вискозитетния индек е ясно какво е. Той няма мерна единица, защото е съотношение. Показва колко се променя гъстотата (вискозитет - модерно казано) на маслото при 100 градуса, сравнено с 50 градуса. Може да греша за градусите, мисля, че са това.ри
Аз попитах какво е HTHS (high temp, high shear - висока температура при високо натоварване) - дали е гъстота (вискозитет) или нещо друго. Видях, че се мери в cSt, и така това ще да е кинематичен вискозитет. Примерно това е казано в статията от линка в мнението на Иво по-горе "кинематичният вискозитет се измерва в m2/s, в стокс (St) или сантистокс (сSt)"
Питам заради твърдението на колегата Волф, в което явно е писал бързо и в един ред е защожил няколко обърквания за читателите
Второто неясно нещо е "при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3)" - заради ей това попитах какво е HTHS.
Може би е излишно в десет мнения да се уточнява кой какво е имал предвид - прекалено придържане към детайлите, но пък и да попиташ нещо и да ти отговорят за съвсем друго в две последователни мнения също не е работа.
Аз попитах какво е HTHS (high temp, high shear - висока температура при високо натоварване) - дали е гъстота (вискозитет) или нещо друго. Видях, че се мери в cSt, и така това ще да е кинематичен вискозитет. Примерно това е казано в статията от линка в мнението на Иво по-горе "кинематичният вискозитет се измерва в m2/s, в стокс (St) или сантистокс (сSt)"
Питам заради твърдението на колегата Волф, в което явно е писал бързо и в един ред е защожил няколко обърквания за читателите
Едното е "вискозитетният индекс.... при 150 градуса е около 3,4" - явно става дума за вискозитет при 150 градуса, защото вискозитетния индекс си е все еднакъв за едно масло.Вискозитетния индекс на това масло е около 160, тоест при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3), а при 180 градуса е около 2.
Второто неясно нещо е "при 150 градуса без натоварване е около 3.4 (да не се бърка с HTHS, който е 3)" - заради ей това попитах какво е HTHS.
Може би е излишно в десет мнения да се уточнява кой какво е имал предвид - прекалено придържане към детайлите, но пък и да попиташ нещо и да ти отговорят за съвсем друго в две последователни мнения също не е работа.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
- Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Съжалявам ако нещо съм се изразил неразбрано. Посоченото изречение върви комплект с предишното и тогава мисля, че е по-ясно. Може да се прочете и така: "Тъй като вискозитетния индекс на Castrol 5w-30, което обикновено се използва от Форд е около 160 и предвид, че кинематичния вискозитет на това масло при 100 градуса целзий е около 10 сантистокса, то при 150 градуса кинематичния вискозитет е около 3.4 сантистокса, а при 180 градуса кинематичния вискозитет е около 2 сантистокса". Така би следвало да е супер изчерпателно, това с HTHS го посочих изрично за да не се обърка някой, тъй като никой не изчислява кинематичен вискозитет на 150 градуса, а директно ползва HTHS.
HTHS също е вискозитет и се мери в Поази, Паскал секунди и т.н., като се измерва в специални машинии по стандарти зададени от SAE (Society of automobile engeneers или нещо такова). Това се прави при натоварване, сиреч имаш една неподвижна част и една подвижна, които се раделят от масло загрято до 150 градуса целзий и подвижната се върти с определена скорост.
Динамичния вискозитет се намира супер просто като умножиш кинематичния вискозитет по плътността на маслото. Гледах някакво изследване, което показваше връзката между динамичния вискозитет и HTHS в зависимост от ползваното базово масло, като обикновено HTHS + от 3% до 10% даваше динамичния вискозитет.
http://www.kulikow.com/project/Literatu ... 08.pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
На 8 страница е таблицата с корелациите.
HTHS също е вискозитет и се мери в Поази, Паскал секунди и т.н., като се измерва в специални машинии по стандарти зададени от SAE (Society of automobile engeneers или нещо такова). Това се прави при натоварване, сиреч имаш една неподвижна част и една подвижна, които се раделят от масло загрято до 150 градуса целзий и подвижната се върти с определена скорост.
Динамичния вискозитет се намира супер просто като умножиш кинематичния вискозитет по плътността на маслото. Гледах някакво изследване, което показваше връзката между динамичния вискозитет и HTHS в зависимост от ползваното базово масло, като обикновено HTHS + от 3% до 10% даваше динамичния вискозитет.
http://www.kulikow.com/project/Literatu ... 08.pdf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
На 8 страница е таблицата с корелациите.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Видях някъде да мерят HTHS в cSt - което е кинематичен вискозитет. Ако намеря мястото, ще дам връзката.
Може би да объркали - в нета може да пише всеки, знаещ и незнаещ.
В английската статия за маслата в уикипедия е обяснено правилно. Цялата статия всъщност е доста добра, за разлика от българската. Даже споменават добавките за масло и резултатите от ползването им.
Може би да объркали - в нета може да пише всеки, знаещ и незнаещ.
В английската статия за маслата в уикипедия е обяснено правилно. Цялата статия всъщност е доста добра, за разлика от българската. Даже споменават добавките за масло и резултатите от ползването им.
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:29
- Модел на автомобила: ESCORT 1.6 CVH EFI
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ей тука поствам от един форум (Bob is the oil guy) резултатите на някакво изследване (домашно) за налягането при ползването на различни масла. По думите на тестващия, го е правил на 6500 оборота при температура на маслото 95 градуса
M1 5W-50 ..... KV100 17.5 cSt...HTHS 4.21 cP...OP 92 ...psi
M1 0W-40 ..... KV100 14.0 cSt...HTHS 3.7 .cP...OP 86 ...psi
RL 10W-30 .... KV100 11.0 cSt...HTHS 3.8 .cP...OP 87 ...psi
RL 5W-30 ..... KV100 10.6 cSt...HTHS 3.8 .cP...OP 87 ...psi
GC 0W-30 ..... KV100 12.2 cSt...HTHS 3.5 .cP...OP 83-84 psi
RL 5W-20 ..... KV100 9.1 cSt...HTHS 3.3 .cP...OP 80 ...psi
M1 5W-30 ..... KV100 11.3 cSt...HTHS 3.09 cP...OP 78 ...psi
PP 5W-30 ..... KV100 10.3 cSt...HTHS 3.1 .cP...OP 78 ...psi
RL blend, 3qts 5W-20 and 1qt 0W-10 race oil *
...............KV100 8.2cSt est HTHS 2.85 cP...OP 74 ...psi
Toyota (Nippon Oil) 0W-20 virgin, less than 30 miles on oil
...............KV100 8.8 cSt...HTHS 2.6 .cP...OP 71 ...psi
Toyota 0W-20 used with 150 miles on oil **
...........est KV100 8.0cSt est HTHS 2.4 .cP...OP 65 ...psi
М1 да се рабира Мобил1, RL е Redline, KV e кинематичен вискозитет, a OP e rработно налягане. Маслата, които са означени като GC и PP нямам представа какви са. Пича допълва, че стойностите на HTHS на Ред Лайн със индекса * са дадени от фирмата, но не са измерени, а са само изчислени по някаква формула и са предполагаеми. За двете звездички казва, че маслото на Тойота толкова бързо му е паднало налягането след наливането и после се е стабилизирало, че досега за пръв път му се случва такова нещо. Искал е да покаже разликата между ново и използвано масло. Кинематичния вискозите и HTHS на използваното масло също са по оценка (предполагаеми)
PS1 - 14.5038 psi е един bar (атмосфера).
PS2 След това всичко обаче остава един въпрос, на който никой от нас не може да отговори и според мен, ако някой има вярна информация за това нещо, въобще повече няма да се пише по този въпрос. Та дилемата е:
"Колко ниско може да е минималното налягане на тези обороти за да не счупиш двигателя?"
За 2000 оборота и 2 бара всички знаем, въпроса е в по-високите обороти, защото най-вероятно нарастването не е линейно, колкото и логично да звучи и не се знае на колко бара отваря байпасния клапан на помпата. За другата му кола БМВ 328 1996г. казва, че на тези обороти минималното изискване е 59 psi, тоест 4 бара. Доколкото си спомням на 4 или на 4.5 бара отваряше байпасния клапан на помпата.
PS3 Тестовете са правени на CATHERAM - тоест с двигател на опел.
M1 5W-50 ..... KV100 17.5 cSt...HTHS 4.21 cP...OP 92 ...psi
M1 0W-40 ..... KV100 14.0 cSt...HTHS 3.7 .cP...OP 86 ...psi
RL 10W-30 .... KV100 11.0 cSt...HTHS 3.8 .cP...OP 87 ...psi
RL 5W-30 ..... KV100 10.6 cSt...HTHS 3.8 .cP...OP 87 ...psi
GC 0W-30 ..... KV100 12.2 cSt...HTHS 3.5 .cP...OP 83-84 psi
RL 5W-20 ..... KV100 9.1 cSt...HTHS 3.3 .cP...OP 80 ...psi
M1 5W-30 ..... KV100 11.3 cSt...HTHS 3.09 cP...OP 78 ...psi
PP 5W-30 ..... KV100 10.3 cSt...HTHS 3.1 .cP...OP 78 ...psi
RL blend, 3qts 5W-20 and 1qt 0W-10 race oil *
...............KV100 8.2cSt est HTHS 2.85 cP...OP 74 ...psi
Toyota (Nippon Oil) 0W-20 virgin, less than 30 miles on oil
...............KV100 8.8 cSt...HTHS 2.6 .cP...OP 71 ...psi
Toyota 0W-20 used with 150 miles on oil **
...........est KV100 8.0cSt est HTHS 2.4 .cP...OP 65 ...psi
М1 да се рабира Мобил1, RL е Redline, KV e кинематичен вискозитет, a OP e rработно налягане. Маслата, които са означени като GC и PP нямам представа какви са. Пича допълва, че стойностите на HTHS на Ред Лайн със индекса * са дадени от фирмата, но не са измерени, а са само изчислени по някаква формула и са предполагаеми. За двете звездички казва, че маслото на Тойота толкова бързо му е паднало налягането след наливането и после се е стабилизирало, че досега за пръв път му се случва такова нещо. Искал е да покаже разликата между ново и използвано масло. Кинематичния вискозите и HTHS на използваното масло също са по оценка (предполагаеми)
PS1 - 14.5038 psi е един bar (атмосфера).
PS2 След това всичко обаче остава един въпрос, на който никой от нас не може да отговори и според мен, ако някой има вярна информация за това нещо, въобще повече няма да се пише по този въпрос. Та дилемата е:
"Колко ниско може да е минималното налягане на тези обороти за да не счупиш двигателя?"
За 2000 оборота и 2 бара всички знаем, въпроса е в по-високите обороти, защото най-вероятно нарастването не е линейно, колкото и логично да звучи и не се знае на колко бара отваря байпасния клапан на помпата. За другата му кола БМВ 328 1996г. казва, че на тези обороти минималното изискване е 59 psi, тоест 4 бара. Доколкото си спомням на 4 или на 4.5 бара отваряше байпасния клапан на помпата.
PS3 Тестовете са правени на CATHERAM - тоест с двигател на опел.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Лошият режим за нашите нормални коли е при прегрято масло и ниски обороти. Турбоколите са по-чувствителни, заряди загряването на маслото и от турбината.
Мисля, че ни интересува налягането от 800 до някъде около 1500 оборота. От минималните до момента, в който вече е достатъчно високо за да се осигури обилен маслен поток през лагерите и разпределителния вал.
Този Боб (човекът с цитираната страница) и не само той твърди, че основен параметър за окачествяване на маслата е HTHS. Не трябва да забравяме и другия фактор - устойчивостта на масления клин - но за това не се сещам къде може да се намери за маслата. Мисля, че хидрокрекинг маслата бяха най-добри в това отношение.
Пак излиза въпросът дали не е по-добре да си слягаме по-гъсти масла (повече HTHS)?
За масления клин - за повечето коли във форума всъщност са по-добри старите масла с повече добавки. А новите low sap и т.н. екомасла увеличават износването, сравнително.
Ако потребителите узнаят кое е най-добро за колата, често продавачите не са доволни. И рекламите неверни. Затова не е излишно да се чете поне понякога и обсъжда какво всъщност става.
Мисля, че ни интересува налягането от 800 до някъде около 1500 оборота. От минималните до момента, в който вече е достатъчно високо за да се осигури обилен маслен поток през лагерите и разпределителния вал.
Този Боб (човекът с цитираната страница) и не само той твърди, че основен параметър за окачествяване на маслата е HTHS. Не трябва да забравяме и другия фактор - устойчивостта на масления клин - но за това не се сещам къде може да се намери за маслата. Мисля, че хидрокрекинг маслата бяха най-добри в това отношение.
Пак излиза въпросът дали не е по-добре да си слягаме по-гъсти масла (повече HTHS)?
За масления клин - за повечето коли във форума всъщност са по-добри старите масла с повече добавки. А новите low sap и т.н. екомасла увеличават износването, сравнително.
Ако потребителите узнаят кое е най-добро за колата, често продавачите не са доволни. И рекламите неверни. Затова не е излишно да се чете поне понякога и обсъжда какво всъщност става.
- Roy
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Миналата седмица си взех пак едно фордче. Модела е Пума, а мотора 1.7i. Смених маслото - старото беше доста черно и определено беше по-гъсто от това дето сложих. Налях 5w30 Форд Формула. Дано не съм сгрешил. Сега ще видя дали мотора ще го гори.
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Мога ли да доливам с Ford Formula 5W40 (или Ford Formula 10W40 по-добре?) на Ford Formula 5W30, което е сипано първоначално?
Или да го източа и сменя цялото? Нямам течове, просто го гори.
Или да го източа и сменя цялото? Нямам течове, просто го гори.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Какъв ти е разхода на масло?imarh написа:Мога ли да доливам с Ford Formula 5W40 (или Ford Formula 10W40 по-добре?) на Ford Formula 5W30, което е сипано първоначално?
Или да го източа и сменя цялото? Нямам течове, просто го гори.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Какво е значението за това дали мога да доливам с другото масло?bateto_toshko написа:Какъв ти е разхода на масло?imarh написа:Мога ли да доливам с Ford Formula 5W40 (или Ford Formula 10W40 по-добре?) на Ford Formula 5W30, което е сипано първоначално?
Или да го източа и сменя цялото? Нямам течове, просто го гори.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Няма значение разхода.
Спокойно може да доливаш с каквото масло искаш.
Спокойно може да доливаш с каквото масло искаш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Благодарско. А според теб 5w или 10w ?HACKO написа:Няма значение разхода.
Спокойно може да доливаш с каквото масло искаш.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Това е вискозитета на студено, или по-просто казано до минус колко градуса маслото още ще е достатъчно течно за да се движи из магистралата. В България минималните температури са такива, че спокойно тази цифра може да се игнорира. Реалната гъстота е втората цифра, която показва вискозитета при работна температура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Цифрата 5 е много по-добра от цифрата 10 при студен старт на двигателя. Особено тези дни, както ги дават доста ниски температурите, разликата ще е очевидна.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
При мене цифрата е 15 и пак не съм имал проблем и в най-големите студове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- YACCO-BG
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 17 окт 2009, 18:11
- Модел на автомобила: YACCO
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Първо - добре е да доливаш със същото масло или поне същия вискозитет.
Второ, разликата между синтетично (5w) и минерално (15w) е че при -15 градуса, синтетичното е 3 пъти по-течно от минералното и доста по-бързо започва да маже целия двигател, докато при минералното, износването на двигателя е значително по-голямо (при смяна на маслото има стружки). Разликата между маслата нито може да се види, нито да се усети ... но е факт.
Второ, разликата между синтетично (5w) и минерално (15w) е че при -15 градуса, синтетичното е 3 пъти по-течно от минералното и доста по-бързо започва да маже целия двигател, докато при минералното, износването на двигателя е значително по-голямо (при смяна на маслото има стружки). Разликата между маслата нито може да се види, нито да се усети ... но е факт.
Маслата на световните рекорди !
Професионализъм от 1919г.
Професионализъм от 1919г.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Но при стара маслена помпа е по-добре малко по-висок вискозитет на студено за да може хубаво да вдигне налягане.Аз лично за себе си съм достигнал до извода , че 10w40 е компромисния вариант , хем има синтетика вътре , хем чисти мотора и е достатъчно течливо при студен старт.Говорим за автомобили с агрегати на по над 200-300 хи.км , на новите знаем че се сипва 5w30YACCO-BG написа:Първо - добре е да доливаш със същото масло или поне същия вискозитет.
Второ, разликата между синтетично (5w) и минерално (15w) е че при -15 градуса, синтетичното е 3 пъти по-течно от минералното и доста по-бързо започва да маже целия двигател, докато при минералното, износването на двигателя е значително по-голямо (при смяна на маслото има стружки). Разликата между маслата нито може да се види, нито да се усети ... но е факт.

Колегата го попитах колко му харчи , защото ако са му заминали гумичките дори и да долее по голям вискозитет все тая.Лично изпробвано

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта