Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
При -15 започват да се филтрират отделни кристали парафин в лабораторни условия. Още няколко градуса докато замръзне достатъчно за да започне да трупа по филтъра, и още няколко от подгрева на горивото.S_C написа:По стандарт у нас нафтата е с гранична тепература на филтруемост минус 15 градуса.Това е зимната.Лятната е минус 5.Това си е по стандарт.
От там нататък...ще ви трябват или добарвки,или много силна вяра...
Когато шофьорът усети, че колата си сменя поведението, може да остави двигателя на празен ход. Тогава преминаващото гориво през филтъра е по-малко и подгревът успява да затопли много повече. Ако се е натрупал парафин, той се изчиства и пак може да се кара.
Зимната нафта е по-лошо гориво, а парафинът е добро, между другото.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Мондьо в 16.25 при -8 запали без проблем, но рейса при -13 в 5.00 ч. го врътках два пъти. първия 120 секунди, а втория 110 сек., пък взе че запали, и за 1 час работа на място взе че загря до 50 градуса.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
При мен сутринта в 6:50 беше -12, (усещане като за -22 според sinoptik.bg), двигателя заработи от раз, ест. го изчаках 5-6 мин без да пипам педала преди да тръгна.....
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
-20 С
Тази сутрин беше много удобно всеки да си провери дали му е здрав акумулатора и запалителната система.
И един пост от колега:
Тази сутрин беше много удобно всеки да си провери дали му е здрав акумулатора и запалителната система.

И един пост от колега:
dimkaraganchev написа:Малко съвети от братята руснаци, относно стартиране на двигателя при ниски температури:
"Ако има някой, който разполага с известен опит в стартирането на двигател при температури под -20 градуса, това определено са руснаците. Ето някои съвети, които циркулират из тамошните автомобилни форуми и биха могли да спестят ядове в задаващите се сибирски студове у нас.
● Първото, което трябва да направи водачът още преди да завърти контактния ключ, е да натовари слабо акумулатора в продължение на около 5 секунди, за да се загрее електролитът преди същинския старт. Най-добре е да се включат късите светлини или габаритите.
● След това задължително трябва да се проверят всички превключватели и консуматори на електричество - подгряване на седалките и стъклата, вентилатора на парното, мигачите и т.н. Така акумулаторът няма да бъде натоварен с допълнително потребление, докато захранва най-важния в случая агрегат - стартера.
● По време на опита за запалване не бива да се натиска педалът на спирачката. Светлините на стоповете също хабят скъпоценния ток.
● Преди завъртането на стартера трябва да се включи на контакт в продължение на 4-5 секунди. Това дава време на бензиновата помпа да подкачи горивото. Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.
● Ако автомобилът е дизелов, добре би било подгряващите свещи да бъдат активирани 2-3 пъти преди старта.
● Няма смисъл да се върти повече от 5 секунди. Ако колата не запали за толкова, няма да успее от първи път. По-добре в акумулатора да се съхрани енергия за втори опит, какъвто трябва да бъде направен най-рано 10 секунди след първия.
● Ако двигателят не запали от три или четири опита, по-добре да се откажете, за да не изцедите силиците на батерията напълно. Тогава помагат други хватки от руския автомобилен фолклор, които могат да се видят тук: http://fakti.bg/avto/19635-ako-akumulat ... ess_denied" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Тази сутрин при -19 в София пак запали пустото му форде, независимо че акумулатора е вече на 8 години и едва завъртя. Всичко по окачването и купето се беше вдървило и се возих като на каручка. Ето клипче със стартирането: http://www.youtube.com/watch?v=0tjo7hMcv4M" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от Nebhotep на 02 фев 2012, 22:35, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Инструкциите за зимно палене по-горе обикновено са малко по-ралични - преди въртене се пускат дългите светлини за 3-5 секунди със светкавицата, и е изтървано да се държи натиснат съединителя докато се пали за да не пречи и сгъстеното масло в кутията. Неколкократното подгряване не е нужно за всички дизели, а и е добре да се избягва като може.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Има ли вреда от неколкократното подгряване?diesel1.6 написа:... Неколкократното подгряване не е нужно за всички дизели, а и е добре да се избягва като може.
В теди студове, с определено слаб акумулатор (все отлагах да го заредя, а от градското му разказвам играта) вече втора сутрин паля с поне 2 подгрявания, без и да се опитвам да запаля от раз от страх че ще ходя пеш на работа.
Апропо - днес повече от половината служебни дизели им замръзна нафтата - палят, работят половин минута и гаснат. Едни зареждат от Шел, други от Лукойл, ОМВ ... няма някаква зависимост от бензиностанцията. Явно качеството й е еднакво лошо навсякъде.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
diesel1.6 написа:......и е изтървано да се държи натиснат съединителя докато се пали за да не пречи и сгъстеното масло в кутията. .....
Изтървал си да го прочетеш просто.Докато стартерът върти, педалът на съединителя трябва да бъде натиснат.


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Днес като преброихме зайците се оказа, че всички по-нови коли (независимо от марката) са си останали там, където са нощували...
По-старичките дизелаци са се справили много по-добре!
За бензиновите кошници - няма смисъл да коментирам - всички на линия
По-старичките дизелаци са се справили много по-добре!
За бензиновите кошници - няма смисъл да коментирам - всички на линия

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Мдам, а аз ще сменям кабели и свещи, че бая време и километри минаха...
И все по-често гледам да се бутат коли, да се дава ток или направо някъде коли изоставени. А в квартала малко по малко вече се изкараха повечето, само няколко седят с всичкия сняг.
И все по-често гледам да се бутат коли, да се дава ток или направо някъде коли изоставени. А в квартала малко по малко вече се изкараха повечето, само няколко седят с всичкия сняг.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- Yamato
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
- Местоположение: ШОПландия
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
При мен същото днесmomo76 написа:Моята печка тази сутрин си запали без проблем. Хоп ключа и готово. А не беше палена 4-5 дни. Термометъра показваше -13.

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Сутринта при -12 във Варна си запали от раз, един подгрев, натиснат съединител и за 3-4 оборота запали...и заработи като трактор първата 1 мин



- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Утре ако е по студено от днес- сутринта ще стане страшничко. Мондьо запали от втория опит при -11 в 15.10 ч. след 40 сек. въртенеееееееееее. А рейса след 3 сек. палене заработи за 10 мин. и каза ЧАО- мотора заспа дълбок сън. Смениха горивните филтри, и бръмммммм, в 8.40 ч. излезнах на работа след 4.40 часа гимнастика около машината.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Велико Търново -17 градуса. Нисан Патрол дизеларка около 1998 г., спал на улицата - 5 секунди габарит, натиснат съединител --- не ми позволи да задържа ключа на стартера. Залали от 1/6 оборот. Изрод. 

- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
С голямо недоумение установих същото тази сутрин... Термометъра в Пазарджик към 7:30 сутринта показваше -18*С... Служебната ми кола запали от втория опит с малко зор, тя е с 1,5 DCI мотор на Рено/прехвалените френски дизеларки/... Викам си "докато поразбие маслото ще пробвам Фордака как ще се справи в тези темперетури"... За мое щастие Мондеото запали много по-лесно от 11 години по - младата Дачийка... Два подгрева на свещите, 5-секундно въртене на стартер и хоп - оборотите заковаха на 900kEFi написа:Днес като преброихме зайците се оказа, че всички по-нови коли (независимо от марката) са си останали там, където са нощували...
По-старичките дизелаци са се справили много по-добре!
За бензиновите кошници - няма смисъл да коментирам - всички на линия

Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Сутринта в 6:30 термометъра показваше -19.Синоптик.бг се беше заковал на -21...ама показанието беше от преди няколко часа.
За палене...запали,при това директно на газ.Но газта си беше порядъчно замръзнала-не държи стабилни обороти,не иска да качи над 4000 оборота.Отпред при шофьора уж топло...а белите мечки цял ден ги возих в багажника.Една кафе машина трябваше да пренасям....качих я почти топла,като я извадих-по нея имаше ледени висулки.И това е след като колата е карана два часа преди това и е достатъчно загряла.
За палене...запали,при това директно на газ.Но газта си беше порядъчно замръзнала-не държи стабилни обороти,не иска да качи над 4000 оборота.Отпред при шофьора уж топло...а белите мечки цял ден ги возих в багажника.Една кафе машина трябваше да пренасям....качих я почти топла,като я извадих-по нея имаше ледени висулки.И това е след като колата е карана два часа преди това и е достатъчно загряла.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Тази сутрин акумулатора (на 8 години) почти ме предаде, но за щастие запалих. Независимо че беше -17, т.е. по- топло от вчера ми се стори много по- студено, колите бяха обледенени.
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
-12 според синоптик.бг (усещало се като -19), -12 и според борд-компа, запали от раз, 3-4 сек се колебаеха оборотите но после стабилизира на около 900... Акумулатора май си е тоя с които е излязла от завода. Лампата за подгрева си изгасва за около 5 сек (мерено на око).
- Yamato
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
- Местоположение: ШОПландия
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Тази сутрин вече курец. Запалих каот по учебник от първия път, но забравих веднага да подам малко газ и почина, После 4-5 опита и се отказах и хванах парашуката. Въпроса е сега като се прибера дали ще запали или е замръзнал филтъра? Нафтата уж е от Ромите и не е кръщавана, ама знам ли...
- arhangel
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 10 яну 2011, 14:00
- Модел на автомобила: Escort '96
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!
Добре де, не може ли да се сипят към 10% бензин в нафтата? Поне при старите "печки" работи безотказно. Даже днес чух, че до 30% бензин в нафтата при тези ниски температури било безопасно(за старите дизели).
(и като ме питат колко ти гори колата:"ми 5 нафта и 2 бензин на 100)
Някой да има опит с нова "печица"? Или до сега не е било такъв студ.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта