Нещо от смукателния започна да фъсти, колата вдигна обороти.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нещо от смукателния започна да фъсти, колата вдигна обороти.
Карам на газ от 4-5 дена.Днес след около 40 минути висене по задръствания и добре загрял мотор (тая перка не спира направо..!) та по едно време виждам, че мотора пада до 1600 оборота и си стои така докато чакам на кръстовищя. Изгасям и пак паля - пак така. Пак изгасям пак паля и си вкарва 900 оборота на свободен. След 2-3 кръстовища обаче проблема се появява отново. Като паркирах излязох да отворя капака и чувам свистене на въздух някъде откъм всмукателния колектор, но беше много горещ мотора и нямаше как да се навра да слушам точно от къде без да се опека на някоя част. Това дали е някоя тръбичка омекнала от температурата и имаща пробойна... Някой имал ли е такъв проблем?
Намерих проблема, само не знам как да го отстраня. Ето за какво става дума:
Отзад на всмукателния колектор напипах един накрайник за маркуч, който смуче въздух. За това е било свистенето. Като си сложа пръста да го запуша и мотора си влиза в обороти и се държи бетон. Като махна пръста и почва да се колебае да се форсира или да губи обороти (не може да се вкара в ритъм)..
Някой знае ли какъв маркуч влиза там в нормални условия (щото това нещо яко смуче въздух, диаметъра на накрайника от колектора е 3 или 4 милиметра някъде. Поогледах за откачени маркучи ама не видях нито един. Възможно ли е като са ми слагали газовото да са го запушили нарочно и сега като позагрях днес да е паднало?
Намерих проблема, само не знам как да го отстраня. Ето за какво става дума:
Отзад на всмукателния колектор напипах един накрайник за маркуч, който смуче въздух. За това е било свистенето. Като си сложа пръста да го запуша и мотора си влиза в обороти и се държи бетон. Като махна пръста и почва да се колебае да се форсира или да губи обороти (не може да се вкара в ритъм)..
Някой знае ли какъв маркуч влиза там в нормални условия (щото това нещо яко смуче въздух, диаметъра на накрайника от колектора е 3 или 4 милиметра някъде. Поогледах за откачени маркучи ама не видях нито един. Възможно ли е като са ми слагали газовото да са го запушили нарочно и сега като позагрях днес да е паднало?
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
- Модел на автомобила: ВАЗ 21011
- Местоположение: София/Слатина
- Контакти:
- Status: Извън линия
Най-вероятно са ти премахнали управлението на клапата топъл/студен въздух - стандартна процедура - иначе клапата силно влияе на газта и променя горивовъздушната смес. Навий една рапидка в маркучето и готово - ако се е сцепило накрайничето заповядай - имам купища от тях - ще ти сложа едно 

Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София, Горубляне
София, Горубляне
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
The_Machine
Мерси приятел. Аз много се оглеждах кое маркуче може да се е измъкнало от тоя щуцер но висящи маркучи не видях а бая гледах. Та купих си от един магазин едно като тефлонова изолация за кабели (термоустойчива) нанизах единия край на щуцера а другия със запалката го залепих. Като запалих това направо се смачка от вакуума ама мотора вече няма проблеми със саморегулирането на оборотите и не ми мирише на газ/бензин от ауспуха. Предположих, че газаджиите са го запушили това ама ако е било с маркуч той от топлото се е разтегнал и е паднал сигурно. Мерси пак
Мерси приятел. Аз много се оглеждах кое маркуче може да се е измъкнало от тоя щуцер но висящи маркучи не видях а бая гледах. Та купих си от един магазин едно като тефлонова изолация за кабели (термоустойчива) нанизах единия край на щуцера а другия със запалката го залепих. Като запалих това направо се смачка от вакуума ама мотора вече няма проблеми със саморегулирането на оборотите и не ми мирише на газ/бензин от ауспуха. Предположих, че газаджиите са го запушили това ама ако е било с маркуч той от топлото се е разтегнал и е паднал сигурно. Мерси пак

Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
kEFi
Имам фотоапарат но това само с опипване се прави защото тоя щуцер самотен е на задната страна от дясно някъде на някакъв датчик дето има там на всмукателния колектор, няма как да го снимам - има място колкото да си пъхнеш ръката. Аз в началото си помислих, че ако е пукнатинка някъде няма начин да я усетя и докато опипвах на сляпо си сложих там случайно ръката и го запуших.. та работата стана с късмет
Поне не смърди на газ/бензин от ауспуха вече.
Имам фотоапарат но това само с опипване се прави защото тоя щуцер самотен е на задната страна от дясно някъде на някакъв датчик дето има там на всмукателния колектор, няма как да го снимам - има място колкото да си пъхнеш ръката. Аз в началото си помислих, че ако е пукнатинка някъде няма начин да я усетя и докато опипвах на сляпо си сложих там случайно ръката и го запуших.. та работата стана с късмет

Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
И при мен го има този проблем с оборотите на празен ход от време на време държи между 1400-1600rpm и от аспуха мирише на газ..все се каня да ходя на сервиз за това но или не ми остава време или положението се оправя от самосебеси,временно разбира се
.
Така че утре се мятам под капака да търся свистящи накраиници или маркучи и ако успея ще направя една фотосесия.
orlinm при теб имаше ли други негативни ефекти от това че накрайника смуче въздух,например увеличен разход,намалена динамика или нещо подобно защото при мен такива неща няма и това малко ме учудва
като знам как един малък проблем в АГУ-то може да повлияе на тези работи 

Така че утре се мятам под капака да търся свистящи накраиници или маркучи и ако успея ще направя една фотосесия.

orlinm при теб имаше ли други негативни ефекти от това че накрайника смуче въздух,например увеличен разход,намалена динамика или нещо подобно защото при мен такива неща няма и това малко ме учудва


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта