Проблем с автоматика на мондео МК3

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kamen44o
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 07 авг 2008, 11:26
Модел на автомобила: Ford Мondeo'01 2.0 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Проблем с автоматика на мондео МК3

Мнение от kamen44o » 11 юли 2011, 09:24

Здравейте колеги,
имам следния проблем с мондео МК3 '01. Вчера паркирайки пред блока бях включил на задна, след това включих на D да мръдна малко напред, но автомата не превключи.Всички останали степени - 1,2,R си работят, но на D се държи като на свободна.
Имате ли някаква идея какъв е проблема?

Потребителски аватар
kamen44o
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 07 авг 2008, 11:26
Модел на автомобила: Ford Мondeo'01 2.0 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с автоматика на мондео МК3

Мнение от kamen44o » 25 фев 2012, 14:54

Колеги виждам, че никой не е изказал мнение по въпроса. Тогава колата я оправих и се разделих със 1300 лева грешни пари, които можех да спестя ако не бях се доверил на комютърни програми и неуки майстори. Затова ще ви споделя опита си за да не се окажете в моята ситуация, особено тези, които за пръв път си купуват автомат.

Това ми е първия автоматик. Още, като я купих отидох в сервиз да я прегледат. Първо установиха, че двигателя е с верига, което много ме зарадва. След това попитах за скоростната кутия и за маслото. Гледаха някакви специализирани програми и ми казаха, че на тази кутия маслото не се сменя - само се долива ако има нужда. Вече бях на седмото небе. Шест месеца си карах с кеф докато не отказа отведнъж.
След доста търсене намерих човек, който разбира от автоматични скоростни кутии (много са малко). Като я отвориха стана ясно, че има счупен барабан в следствие на износване на маслото. Само барабана струваше $740. Първо ми се посмяха като им казах, че по спецификация на тая кутия маслото не се сменя... После ми обясниха, че в кутията има голямо налагане и като не сменя маслото то с времето се износва, става рядко и барабаните започват да се удрят силно един в друг при превключване следователно в един момент се счупват и кутията отказва.
Моите съвети:
1. Още като я купите намерете, човек който разбира от автоматици - да смени маслото, да я прегледа и да я покара, и да ви каже как да я подържате.
2. Автомата трябва да превключва много мазно, без да трепне само по звука на двигателя да се разбира, че е превключил- ако усещате "ритане" когато кутията сменя скоростите (все едно сте пуснали съединителя по-рязко отколкото трябва) ТОВА Е СИГУРЕН ЗНАК, ЧЕ НЕЩО НЕ Е НАРЕД.
3. Ако колата се държи сякаш и боксува съединителя, при тръгване в първия момент набира много бавно и изведнъж захапва и потегля - ВЕЧЕ ИМАТЕ ПРОБЛЕМ. Не знам какво точно се случва вътре, но знам, че трябва веднага да я закарате на ремонт за да предотвратите по-големи щети.

Това е моя опит. Сменяйте си маслото и обръщайте внимание на всяка промяна в работата на автомата за да не ви се плаче после, като на мен. 8)

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с автоматика на мондео МК3

Мнение от Sasho85 » 26 фев 2012, 12:49

Запомнете, че няма агрегат, който не се нуждае от смяна на масло. Било то двигател, ръчна или автоматична скоростна кутия диференциал или компресор на климатик.
Със самата смяна на маслото на автоматика се сменя и масления филтър в самата кутия. За целта се сваля картера и. Това води след себе си и смяна на гарнитурата му. НИКОГА НЕ СЛАГАЙТЕ ПОЛЗВАНА ГАРНИТУРА. Почти сигурно, е че ще потече, а това би довело до погрешна работа на автоматика и невъзможност да потеглите в по-късен етап от време.
Автомобилен ретро клуб Shark

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта