Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 апр 2012, 15:06
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Здравейте,
за пръв път пиша във форума и имам нужда от съвет. Надявам се да ми помогнете. Нека 1-во си кажа изискванията:)
Търся си кола до 4500-5000лв (с пазарлъка:)) около 2002 - 2004 година, да е икономична, ще бъде карана както градско така и извънградско, иска ми се все пак да прилича на кола (имам предвид да не е от класа на поло, клио и т.н.). Определено сякаш съм се спрял на дизел, но и тук може да ме опровергаете. След "дълго" търсене и четене съм се спрял на тези 2 модела. Мислех също за варианти seat ibiza, peugeot 307, citroen C4, но сякаш в крайна сметка се колебая между меган и фокус...сякаш клоня към мегана, най-вече, защото за този двигател само добри неща прочетох. Моля за съдействие както за колите, към които съм се насочил така и за типа двигатели, ще се благодарен на всякакъв вид съвети.
Предварително благодаря!
за пръв път пиша във форума и имам нужда от съвет. Надявам се да ми помогнете. Нека 1-во си кажа изискванията:)
Търся си кола до 4500-5000лв (с пазарлъка:)) около 2002 - 2004 година, да е икономична, ще бъде карана както градско така и извънградско, иска ми се все пак да прилича на кола (имам предвид да не е от класа на поло, клио и т.н.). Определено сякаш съм се спрял на дизел, но и тук може да ме опровергаете. След "дълго" търсене и четене съм се спрял на тези 2 модела. Мислех също за варианти seat ibiza, peugeot 307, citroen C4, но сякаш в крайна сметка се колебая между меган и фокус...сякаш клоня към мегана, най-вече, защото за този двигател само добри неща прочетох. Моля за съдействие както за колите, към които съм се насочил така и за типа двигатели, ще се благодарен на всякакъв вид съвети.
Предварително благодаря!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Май за тези пари ще си купиш торба с проблеми. С този бюджет, ако бях на твое място, бих се насочил към бензинов Фокус.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 апр 2012, 15:06
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
"торба с проблеми"...? нима казваш, че примерно под 10К не може да си купиш нещо читаво ли ?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Можеш, разбира се. Казвам само, че вероятността да не си купиш нещо читаво е доста по-голяма.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 апр 2012, 15:06
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
какво му е на дизела, че не ми го препоръчваш за тези пари, доста добри неща прочетох ?
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Като начало ще е над 300к км.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Ето една дискусия по въпроса за TDCi (common-rail дизелите): http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=49374
Пусни в търсачката ключова дума TDCi и ще прочетеш колко струва ремонт/подмяна на дюзи и маховик.
Пусни в търсачката ключова дума TDCi и ще прочетеш колко струва ремонт/подмяна на дюзи и маховик.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 16 апр 2012, 15:06
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
хмм да кажем , че леко си променям мнението, след написаното и изчетеното, а и след разговор с приятел, който кара фокус бензин сякаш се насочвам към малкия бензинов двигател на Фокус (до 100 коня)...чакам критика..? И още един въпрос - колко километра считате, че е "разумно" да бъде колата ...в някакви граници? Благодаря за изказаните мнения до тук.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
В България не можем да говорим за разумни километри (лично за мен разумни километри са до около 200 000), няма как да разбереш реалните километри на кола купена от автокъща, даже и от собственик. Смяташ на колко години е колата и за бензинов мотор умножаваш x 20 000 км. за всяка година. Моят ескорт го взех по уверение на продавача на 64 000 км, като беше на 11 години, значи съм го взел на около 200 000 км, което се потвърди от последващата смяна на определени възли по окачването и електронни компоненти! Успех!
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Колата ще е на разумен пробег ако нямаш износен волан (маскира се с претапициране), износени гумички на педалите (лесно се сменят), захабена топка на скоростния лост, увеличен луфт на скоростния лост изтърбушена шофьорска седалка (или с износена тапицерия), избелени копчета на климатик(климатроник) или да имат осезаеми луфтове... Прегледай за удари - луфтове на врати, фуги на капаци и варти, фарове (дали е кривогледа).... С риск да се повторя - 2ра ръка кола си е котка в чувал - винаги рискуваш.leverkuzen написа:хмм да кажем , че леко си променям мнението, след написаното и изчетеното, а и след разговор с приятел, който кара фокус бензин сякаш се насочвам към малкия бензинов двигател на Фокус (до 100 коня)...чакам критика..? И още един въпрос - колко километра считате, че е "разумно" да бъде колата ...в някакви граници? Благодаря за изказаните мнения до тук.
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Вдигаш малко бюджета и вземаш кола купувана от МП със сервизна история. Аз поне така направих.leverkuzen написа:хмм да кажем , че леко си променям мнението, след написаното и изчетеното, а и след разговор с приятел, който кара фокус бензин сякаш се насочвам към малкия бензинов двигател на Фокус (до 100 коня)...чакам критика..? И още един въпрос - колко километра считате, че е "разумно" да бъде колата ...в някакви граници? Благодаря за изказаните мнения до тук.
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
[quote="al_lukanov] Вдигаш малко бюджета и вземаш кола купувана от МП със сервизна история. Аз поне така направих.[/quote]
ето му една, даже е дизляк - ако не се лъжа не е комънрейл - така че няма да я купи наново ако даде някакъв фал
ето му една, даже е дизляк - ако не се лъжа не е комънрейл - така че няма да я купи наново ако даде някакъв фал
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
Пежо, Ситроен или Фокус, ако е дизел е все едно - двигателя ще е французин. Остава да си харесаш дизайна - външния вид.
По принцип дизелите се карат здраво (много), за да си избият парите. Поради тежкия двигател и "хубавите" пътища в България, още първата година ще смениш почти всичко по окачването, което ще ти гарантира една стегната и приятна возия. През Зимата ще трябва да сипваш качествено (скъпо) гориво, за да не се наложи промиване на горивопроводите и резервоара, когато температурите паднат до -20 и повече градуса.
Ако няма да преминаваш повече от 10-15 хил. км. на година си вземи бензинов автомобил. Е няма да получиш "залепяне" на седалката при потегляне, защото въртящия момент е наполовина спрямо дизеловия двигател. При бензиновия двигател единствения скъп ремонт, който можеш да очакваш е смяна на съединител в диапазона 150-200 хил. км., според зависи как е карана колата.
За дизела вече сигурно си прочел - на 100 хил. сменяш дюзи, а на 150 хил. турбина, съединител и т.н. Общата стойност на ремонтите може да достигне стойността на автомобила. Ето защо е необходимо да се знае точния пробег при покупката с точност +/- 20 хил. км. и да се вземат мерки предварително, а не когато мощността изчезне и от ауспуха започнат да излизат кълба черен пушек.
Има и други неща, които могат да се погледнат, но най-добре е, когато тръгнеш да избираш колата с теб да има човек, който разбира от коли и да е малко зевзек.
По принцип дизелите се карат здраво (много), за да си избият парите. Поради тежкия двигател и "хубавите" пътища в България, още първата година ще смениш почти всичко по окачването, което ще ти гарантира една стегната и приятна возия. През Зимата ще трябва да сипваш качествено (скъпо) гориво, за да не се наложи промиване на горивопроводите и резервоара, когато температурите паднат до -20 и повече градуса.
Ако няма да преминаваш повече от 10-15 хил. км. на година си вземи бензинов автомобил. Е няма да получиш "залепяне" на седалката при потегляне, защото въртящия момент е наполовина спрямо дизеловия двигател. При бензиновия двигател единствения скъп ремонт, който можеш да очакваш е смяна на съединител в диапазона 150-200 хил. км., според зависи как е карана колата.
За дизела вече сигурно си прочел - на 100 хил. сменяш дюзи, а на 150 хил. турбина, съединител и т.н. Общата стойност на ремонтите може да достигне стойността на автомобила. Ето защо е необходимо да се знае точния пробег при покупката с точност +/- 20 хил. км. и да се вземат мерки предварително, а не когато мощността изчезне и от ауспуха започнат да излизат кълба черен пушек.
Има и други неща, които могат да се погледнат, но най-добре е, когато тръгнеш да избираш колата с теб да има човек, който разбира от коли и да е малко зевзек.

-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 1.8 tdci (2004) или Renault Megane 1.5 dci (2004)
В 1.8 TDDi или TDCi няма нищо френско. 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 хем са френски, хем не са - франсетата са с Бош електроника и дюзи и ГНП (на 2.0 има и Сименс). Франсетата всички двигатели им са с агренажен ремък, големите Фордаци са с верига. 2.2 -155 коня изобщо не се монтира на Пежо. 2.0 130 също. TDCi влиза в Евро4 само с EGR, франсетата използват някакви гомна които се доливат в специално резервоарче. Технологията за мАторите е на PSA, но Ford мисля че ползват без особена промяна само 1,4 и 1,6. И не монтират 2.7 HDi и 3.0 HDi на Форд!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта