Регулиране на клапани ?
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Регулиране на клапани ?
Здравейте, днес се натъкнах на тази тема от форума http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 23&t=48236 и понеже никъде не можах да намеря инфо за регулиране на клапани питам тук.
Какво се изисква и трудна ли е операцията? Става дума за колата от подписа ми, а именно Форд Фиеста 1997 МК 4 двигател 1.25 16V. От както съм я взел не е правено такова регулиране и са навъртени около 35000 км. на газ.
Какво се изисква и трудна ли е операцията? Става дума за колата от подписа ми, а именно Форд Фиеста 1997 МК 4 двигател 1.25 16V. От както съм я взел не е правено такова регулиране и са навъртени около 35000 км. на газ.
- bugi_75
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 23 мар 2011, 11:06
- Модел на автомобила: Fiesta Mk5 1.25 16V (75 Hp)
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Този мотор е с хидравлични повдигачи на клапаните, не се ругулират.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
В смисъл с хидравлични повдигачи, клапаните се само регулират и хлабината им е оптимална ?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Да, освен ако няма износване.hunter написа:В смисъл с хидравлични повдигачи, клапаните се само регулират и хлабината им е оптимална ?

-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Благодаря много за бързите отговори. Лека вечер 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Ей, не знам от къде ги измисляте тези глупости за хидравлични клапани, ама те така си изгарят после! Регулират се с пулове и ако някой от вас не вярва, каня ви в сервиза, свалям капака на една от вашите коли и показвам пуловете на клапаните.
Последните хидравлики на Форд изчезнаха с Ескорт и Мондео през '98 г. Единствено изключение са бразилската разработка на Фиеста, Ка, СтритКа и СпортКа след 2000 г 1.3 и 1.6 с верига и горно разположен разпределителен вал.
Фиеста от 96 всички бензинови и дизелови се регулират клапани.
Поздрави.
Последните хидравлики на Форд изчезнаха с Ескорт и Мондео през '98 г. Единствено изключение са бразилската разработка на Фиеста, Ка, СтритКа и СпортКа след 2000 г 1.3 и 1.6 с верига и горно разположен разпределителен вал.
Фиеста от 96 всички бензинови и дизелови се регулират клапани.
Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
fordmaniac би ли споделил как се прави регулацията? Има ли нещо особено в нея?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Сложно е. Бих те посъветвал да се обърнеш към специалист, ако нямаш конкретен човек, fordmaniac може да ти помогне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Т.Е. има някакви специфични действия ? Ако не е тайна може да се сподели все пак.
П.С. Така ми говориха и за смяната на ремъка, а цялата работа беше да сложа един предварително изтърган на струг болт и да сложа планка за да не се мърдат валовете.
П.С. Така ми говориха и за смяната на ремъка, а цялата работа беше да сложа един предварително изтърган на струг болт и да сложа планка за да не се мърдат валовете.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
По принцип, самата операция е специфична, трябва практически опит, няма как да се обясни колко стегнато трябва да се движи пластината на хлабиномера.
Инак самата операция е следната:
Мериш с хлабиномера колко е хлабината на клапана. Вадиш пула (трябва ти специален или пригоден инструмент, който да натисне клапана). С микрометър мериш дебелината на пула. На базата на двете измервания, изчисляваш колко по-дебел/по-тънък трябва да е новия пул, вземаш пул с подходяща дебелина и го слагаш.
Същата операция се повтаря при останалите 15 клапана.
След това се превърта двигателя няколко оборота за да се наместят пуловете. След това се проверяват хлабините и ако някоя е извън нормите се сменя пула.
Инак самата операция е следната:
Мериш с хлабиномера колко е хлабината на клапана. Вадиш пула (трябва ти специален или пригоден инструмент, който да натисне клапана). С микрометър мериш дебелината на пула. На базата на двете измервания, изчисляваш колко по-дебел/по-тънък трябва да е новия пул, вземаш пул с подходяща дебелина и го слагаш.
Същата операция се повтаря при останалите 15 клапана.
След това се превърта двигателя няколко оборота за да се наместят пуловете. След това се проверяват хлабините и ако някоя е извън нормите се сменя пула.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Благодаря. Да попитам тези пулове трябва да се закупят от някъде спрямо хлабината, т.е. не може ли да се шлайфат и така да се намали хлабината (все пак сега през празниците мислех да го правя, а тогава едва ли ще работят магазините) или не е приложимо това и др. въпрос каква трябва да е хлабината на всмукателни/изпускателни клапани по-принцип ?
За инструмента за който говориш предполагам е инструмент за натискане на клапани, за да може да се притисне пружината, имам такъв от един приятел (сменяхме гумички с него на VW-на на баща ми).
П.С. Май няма да стане с шлайф. Да попитам пуловете универсални ли са или точно за моя мотор трябва да търся ?
За инструмента за който говориш предполагам е инструмент за натискане на клапани, за да може да се притисне пружината, имам такъв от един приятел (сменяхме гумички с него на VW-на на баща ми).
П.С. Май няма да стане с шлайф. Да попитам пуловете универсални ли са или точно за моя мотор трябва да търся ?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Те-пуловете като се износят- изтъняват,- не става със шлайф. Новите са си точно по нужния размер, и за този мотор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
За да разсеем всички съмнения , ето чертеж на главата:

До колкото виждам въпросните пулове са под номер 23 на схемата и варират от 2мм , 2,025мм , 2,05 ......и така до 3,3 мм.Цената му в МП е около 11 лв/бр и ако трябва да купуваш 16 такива не е много евтино.Това е информация отпреди 2-3 месеца ,тогава сменях гумички на клапаните и разпитах. Странното е , че самите клапани бяха по 4 лв бройката , а пуловете по 11лв/бр
.Много странни са тези цени в МП , не се сетих да питам за цял двигател току виж да уцеля някоя промоция
.Тези повдигачи всеки майстор си ги нарича както си иска.Този който ми сменя гумичките също твърдеше , че имат и хидравлична компенсация от маслото въпреки пуловете...не знам..аз досега си мислех , че хидравличен е този ,който е като малко бутало разтягащо се от налягането на маслото.Тук за този мотор не виждам такова нещо
..от друга страна ако са хидравлични , защо имат пулове за регулиране 

До колкото виждам въпросните пулове са под номер 23 на схемата и варират от 2мм , 2,025мм , 2,05 ......и така до 3,3 мм.Цената му в МП е около 11 лв/бр и ако трябва да купуваш 16 такива не е много евтино.Това е информация отпреди 2-3 месеца ,тогава сменях гумички на клапаните и разпитах. Странното е , че самите клапани бяха по 4 лв бройката , а пуловете по 11лв/бр




сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 07 мар 2012, 23:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta'95 1.6L Zetec-E EFI(90PS)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
bateto_toshko благодаря за тази илюстрация. А това за 11 лв. на брой направо ме шашна. Тези хора наред ли са ? Но както и да е, явно ще се прави два пъти, първия премерване на всички клапанни хлабини, а следващата седмица след закупуване на пуловете ще се прави и подмяната.
П.С. аз си мисля, че хидравличния компенсатор е с номер 10 на картинката (поне като гледах по др. сайтове, така изглеждат).
П.С. аз си мисля, че хидравличния компенсатор е с номер 10 на картинката (поне като гледах по др. сайтове, така изглеждат).
Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?ЯЛТА написа:Те-пуловете като се износят- изтъняват,- не става със шлайф. Новите са си точно по нужния размер, и за този мотор.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
Пак със хлабиномер, не влиза.hunter написа: Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
кажи си VIN номера да проверимTh3BeaTisRockin написа:Ако може да попитам дали фиестата от моя профил също има такива пулове?
Да , определено това е повдигача , но дали е цилиндър с бутало вътре или е просто празна тарелка не мога да открия на нито една снимка.Ако клапана не може да стигне до вала , тогава защо да има износване?hunter написа:
П.С. аз си мисля, че хидравличния компенсатор е с номер 10 на картинката (поне като гледах по др. сайтове, така изглеждат).
Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 07 мар 2012, 23:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta'95 1.6L Zetec-E EFI(90PS)
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1627
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
1.6 16 си и си със хидравлични компенсатори на хлабините на клапаните.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Регулиране на клапани ?
И ако не влиза вадя пула и меря без него и смятам необходимия нов предполагам ?HACKO написа:Пак със хлабиномер, не влиза.hunter написа: Като четох има два начина на разстройване на клапаните. Единия клапана приляга по клапанното легло, но не може да се стигне до вала (износване на клапана, на вала и пула), тогава звънти и трака, другия начин е че по някаква причина клапана е натиснат повече и е леко отворен (така и прегаря клапана и леглото). В първия случай с хлабиномер се установява, а втория вид как се установява ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта