Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Вчера разбрах че кулера на мондеото е бая горещ и то не след като колата се е движела! Искам да питам дали това е нормално при ТДИ (което силно ме съмнява) и имали начин да се напраи нещо по въпроса да не грее (нещо което не изисква рязане на капак или изкарване на кулера пред бронята) макарче вероятно ще се стигне до някое от 2-те защото според мен Форд са го сложили на 1 от най-глупавите месра ( отзад на двигателя върху изпускателите) по топло място в колата НЯМА ! А и на всичкото отгоре въздуха му идва от 3 км по няъв супер тесен отвор на тапицерията на капака което е малко зле!
Та някои имал ли е тоя проблем и как го е решил иии променя ли се разход и вървеж след това !
Та някои имал ли е тоя проблем и как го е решил иии променя ли се разход и вървеж след това !

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
А предполагаш ли, че просто така са взели и са го сложили под капака, колкото за бройка, без да направят изчисления и тестове?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
на ескорта 1,8 td също е там,и аз отдавна се замислям за рязане на капака.изцисления има,наистина,но се чудя защо после на фокуса,го сложиха отпред
- lorinzar
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
- Модел на автомобила: продаден
- Местоположение: montana
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Нормално е да е горещ то на слънце като е 50 градуса кво остава под капака дори и да не работи . Вярно мястото е много неудобно но щом е сложен там явно така и трябваBladeMan написа:Вчера разбрах че кулера на мондеото е бая горещ и то не след като колата се е движела! Искам да питам дали това е нормално при ТДИ (което силно ме съмнява) и имали начин да се напраи нещо по въпроса да не грее (нещо което не изисква рязане на капак или изкарване на кулера пред бронята) макарче вероятно ще се стигне до някое от 2-те защото според мен Форд са го сложили на 1 от най-глупавите месра ( отзад на двигателя върху изпускателите) по топло място в колата НЯМА ! А и на всичкото отгоре въздуха му идва от 3 км по няъв супер тесен отвор на тапицерията на капака което е малко зле!
Та някои имал ли е тоя проблем и как го е решил иии променя ли се разход и вървеж след това !
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Значи да кажа че кулера идеята му е да е студен при движение и въздуха в него да е студен за да има по голям обем , да върви колата по-добре и да харчи по-малко , са от завода мое са праили изчисления но те имат да се съобразяват с 100000000 неща примерно визия ,аеродинамика и други такива които мен не ме интересуват мн мн , за да работи кулера добре през него трябва да протича мн въздух за да е студен , аз го проверих след движението на колата с около 60 - 70 км/ч , скорост при която кулера би трябвало да бъде обдухван доста стабилно , а тои беше много топъл !

- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Най-добре е да се премести отпред, но е много играчка мамка му, а и може да се получи лаг от по-дългите турбо пътища. Аз съм решил да режа капака, ама не мога още да си намеря въздухозаборник изгодно.
П.С. скоро видях едно мк2 с монтиран въздухозаборник на капака(китайски), ама ми стоеше много Илиенско!
П.С. скоро видях едно мк2 с монтиран въздухозаборник на капака(китайски), ама ми стоеше много Илиенско!
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Ми аз си мисля за такъв от Субару на капака да се сложи мисля че ще е най-добре

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Не съм пипал моя интеркулер, но е добре да е отпред и ниско долу,- където /долу/ въздуха е по хладен. Но това си е заводското решение за модела ни.
Да не е нещо повредено, картерните газове къде отиват не съм гледал, ако има повишено картерно духане и отива в турбото, то кулера не е хладилник да насмогне с охлаждането.
Тема за размисъл си е това.
Да не е нещо повредено, картерните газове къде отиват не съм гледал, ако има повишено картерно духане и отива в турбото, то кулера не е хладилник да насмогне с охлаждането.
Тема за размисъл си е това.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
според мене,ако картерните газове са много,то турбото ще е затлачено,а при моя ескорт,то е чисто,а в кулера има не повече от 10 капки масло.така,че си мисля-заводски недостатък
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Аз съм си харесал от джип, ама ми обадиха 60 лева...BladeMan написа:Ми аз си мисля за такъв от Субару на капака да се сложи мисля че ще е най-добре
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Преди да режете капака се загледайте в някоа картинка, на която са показани налагянията по повърхността на колата по време на движение. Точно отпред под предния ръб на капака е най-високото и оттам си влиза въздуха за охлаждане. Който иска може да си оправи пътя на въздуха, това е по-полезно от дупка на капака далече зад ръба.
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Само не разбрах какво трябва да се оправя по пътя на въздуха под капака, да не би да се затлачва там?
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 15 фев 2011, 18:28
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD комби`99г.
- Местоположение: Свищов
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Охлаждането на интеркулера може да стане и с вентилатори.Ако се монтират два вентилатора на 12волта върху интеркулера и се спази посоката на въздушният поток,вероятно ще има някакъв ефект при движение на автомобила с ниска скорост.Ама да не се окаже,че при висока скорост ограничават въздуха.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Скоро гледах кулер на един сеат леон купра, там бяха подходили доста радикално с охлаждането, ръчно изработен интеркулер с водна риза, отделна електрическа помпа която върти водата през него и отделен разширителен съд, сеата е дизел 1.9 тди и е над 200 коня, като този кулер се спрая доста добре с охлаждането, също така беше изнесен пред мотора, разположението му е горе долу като на фокус.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Не се затлачва, ами полутвърдите кори, които оформят канала за въздух, се деформират. Освен това може да се направи по-гладък и да се разшири с цял сантиметър. Като цяло там има предостатъчно място да се осигури много добър въздушен поток. Отпред е най-високото налягане, а отдолу под изпускателните колектори е зоната на най-ниското около колата - какво повече може да трябва? Даже е много хитро.MARTO 85 написа:Само не разбрах какво трябва да се оправя по пътя на въздуха под капака, да не би да се затлачва там?
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Ами аз си мисля че оригиналния път под кората не е добър , 1 заради това че въздуха минава през прекалено малък процеп в решетката , 2 прекалено дълъг път до кулера и повече триене , а и на всичко отгоре кората се загрява доста от двигателя и съответно обдухваш кулера с топъл въздух с малка скорост и малък дебит , което не е практично , според мен! От друга страна със въздухозаборник на капака би имало достатъчно студен въздух с пре-достатъчен дебит за прекрасно охлаждане на кулера!

Говорим за подобен отвор!
Между другото , не съм виждал друго TDI с така разположен кулер , всички са около радиатора отпред , освен субарото което сами виждате как му докарват въздух!
Мое лично мнение което не искам да натрапвам , не е измислено добре това с кулера на мондеото !

Говорим за подобен отвор!
Между другото , не съм виждал друго TDI с така разположен кулер , всички са около радиатора отпред , освен субарото което сами виждате как му докарват въздух!
Мое лично мнение което не искам да натрапвам , не е измислено добре това с кулера на мондеото !

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Моето неособено обмислено мнение. Който може, да поправя и да добавя за да четем и знаемBladeMan написа:1. ... мисля че оригиналния път под кората не е добър
2. заради това че въздуха минава през прекалено малък процеп в решетката
3. прекалено дълъг път до кулера и повече триене
4. кората се загрява доста от двигателя и съответно обдухваш кулера с топъл въздух с малка скорост и малък дебит
5. което не е практично
6. От друга страна със въздухозаборник на капака би имало достатъчно студен въздух с пре-достатъчен дебит за прекрасно охлаждане на кулера!

1. за да не се бъркаме - въздуховодът е отделен от всички страни. Не е под кора, а между две такива.
2. не мисля, че е малък. Решетката е доста пред началото на въздуховода и го закрива само визуално. Пропускателната способност на радиаторчето е по-малка и то ограничава дебита значително и дори да махнем решетката, това няма да промени много. Напомням, че там си има значително за нашите обсъждания налягане при достатъчна скорост, а то тогава ти и трябва охлаждане (освен ако не си състезател, друга тема е)
3. е дълъг е, но широк. И аз това казвам - малко да се лъсне може и да се пооправи. Това ще подобри нещата доста, а лесно и евтино.
4. корите са добре изолиращи. Въздухът има огромен топлинен капацитет - трябва му много топлина за да се загрее (повече от метал, например). А и да има проблем с изолацията, пак е лесно и без пари. Лесно може да се провери - с два термометъра на входа и изхода на кората и ще се види.
5. Да, но попада в аеродинамичната сянка на предния ръб и трябва да стърчи много. Вече писах, графиката на налягането при висока скорост показва колко повече е точно отпред над бронята.
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
След като се позанимавах с кората на капака , кулера започна да се охлажда добре на извънградско с 70 -80 км/ч и смъкнах разхода от 8 на 5,6 (извънградско) но си остава проблема в градски условия когато няма скорост!

- ivan_don4ev
- потребител
- Мнения: 439
- Регистриран: 05 апр 2009, 17:19
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v и Mondeo 1.8 tdi
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
Колега дай някакво по подробно обяснение какво си се занимавал с кората пък ако направиш и някоя снимка няма да е лошо.
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Горещ intercooler мондео Мк2 ТДИ
ми , то нищо особенно , просто залепих горната част на въздуховода за капака, и направих така че отпред отвора да не се затваря от струята! В общи линии го направих по заводски както е било! ама ще направя 1-2 снимки за да се види , но все пак си миля че с дупка на капака ще е по-добре , и си мисля за някво охлаждане за спряло положение ,че в задръстване примерно кулера няма да охлажда , което ще вдигне разхода в градски условия!
Със снимки нищо не се разбира за съжаление! Ще направя снимки като направя дупка на капака и видя тогава резултата!
Със снимки нищо не се разбира за съжаление! Ще направя снимки като направя дупка на капака и видя тогава резултата!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта