Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Ще качиш ли снимки и разяснения за мен и за колегите .....
Как точно го направи ?

Как точно го направи ?
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
При първа възможност. >:D<:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Ето обещаната схема, засега работи коректно, схемата е универсална може да работи на всеки автомобил. Единствения кабел, който се реже е масата на една от крушките на фара и се свързва на релето, останалите се присъединяват със клипси.
Релетата, Р1 е възможно най-малкото което намерите, тока през контактите му е нищожен, Р2 трябва да издържа поне 10-15А то комутира крушките. Диодите са изправителни 1N4001, или подобни.
Когато схемата работи в дневен режим и двете светлини на крушката светят, така на практика ще светят и в оригиналната схема, тока е около 6А при 8А при нормално светене на крушките.
Когато се светнат габаритите или дългите(при "светкавица"), релето Р1 изключва схемата и фаровете светят нормално. При друго положение, щом е на контакт и напрежението е над 13V, светят дневните последователно. Напрежението на включване се настройва с тримера R2.

Релетата, Р1 е възможно най-малкото което намерите, тока през контактите му е нищожен, Р2 трябва да издържа поне 10-15А то комутира крушките. Диодите са изправителни 1N4001, или подобни.
Когато схемата работи в дневен режим и двете светлини на крушката светят, така на практика ще светят и в оригиналната схема, тока е около 6А при 8А при нормално светене на крушките.
Когато се светнат габаритите или дългите(при "светкавица"), релето Р1 изключва схемата и фаровете светят нормално. При друго положение, щом е на контакт и напрежението е над 13V, светят дневните последователно. Напрежението на включване се настройва с тримера R2.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Така като я гледам мога да я реализирам както викаш на почти всеки автомобил.Какви релета използва за Р1 и Р2?Кабела,който е силов с какво сечение трябва да е горе-долу?Иначе за схема с 10 елемента си е добре.Само се чудя дали няма да грее. 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Сечението на кабела е достатъчно да е колкото и останалите кабели към фаровете, същото и важи за масата.
Релетата на прототипа са автомобилни, основното Р2 е Зеленото реле по спецификация за дневни светлини (като не стана по оргиналната схема да се използва
), другото е от реле за интервала на чистачките (оранжево). Трябваше ми кутия за електрониката, отворих го и вътре има реле и електронни компоненти, оставих релето разпоих всички елементи и на платката със съответни мостове и прекъсване на съществуващите пътечки наредих елементите.
Относно загряването, схемата я тествах на експериментална платка, два дена при 15.5-16V, и нямаше никакво загряване на елементите. Релето има около 300мА ток, прототипа е 2Т7638 (8А), но и 2Т9140 (1А) ще се справи без проблем.
Сега на Фиестата ще използвам релета за печатен монтаж, които са със много по-нисък ток, около 40мА, разположени на печатна платка разработена за съответното устройство (не ми е останало време да я начертая).
Релетата на прототипа са автомобилни, основното Р2 е Зеленото реле по спецификация за дневни светлини (като не стана по оргиналната схема да се използва

Относно загряването, схемата я тествах на експериментална платка, два дена при 15.5-16V, и нямаше никакво загряване на елементите. Релето има около 300мА ток, прототипа е 2Т7638 (8А), но и 2Т9140 (1А) ще се справи без проблем.
Сега на Фиестата ще използвам релета за печатен монтаж, които са със много по-нисък ток, около 40мА, разположени на печатна платка разработена за съответното устройство (не ми е останало време да я начертая).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
За релетата питам,защото аз ги нямам тези,които ти си ползвал и евентуално се чудя с какви мога да ги заменя.Ще трябва да се разходя до магазините за ел.чаркалаци.Мислех,че си използвал обикновенни релета.Тези за печатният монтаж какви ще ти бъдат,защото явно няма да са от оригиналната комплектовка на колата?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
RAS-1215 (12V/15A), от стар модул за аларма, вътре има 3 бр.. Въпреки това защото исках Р1 да е малко купих NT73-2C-10 (12V/6А), но се оказа че е със същия корпус 18/15/15мм.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Еййй,бях забравил,че имам една стара аларма без дистанционни в архива.Утре ще я разглобя да я видя какво има из нея.Значи двете релета ще са еднакви,което е добре.Мислех,че ще трябва да се ползват различни релета.Дори имам някъде и чисто нови такива,но ще ги видя утре. 

- ganador
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 04 мар 2005, 13:24
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-S '00 г.
- Местоположение: Montana
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Поздравления Наско, едно от най-елегантните самоделни решения. Единствено ми е интересен ефекта от светещите две светлини на лампата, макар и на 1/2.
Нашата чаша на търпение - най-пълната чаша в света!


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Светят, като стара Жигула с обикновенни крушки.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Схемата е много добра! Само една препоръка. Изкарай една лампа от фара и виж какво свети.HACKO написа:Ето обещаната схема, засега работи коректно, схемата е универсална може да работи на всеки автомобил. Единствения кабел, който се реже е масата на една от крушките на фара и се свързва на релето, останалите се присъединяват със клипси.
Релетата, Р1 е възможно най-малкото което намерите, тока през контактите му е нищожен, Р2 трябва да издържа поне 10-15А то комутира крушките. Диодите са изправителни 1N4001, или подобни.
Когато схемата работи в дневен режим и двете светлини на крушката светят, така на практика ще светят и в оригиналната схема, тока е около 6А при 8А при нормално светене на крушките.
Когато се светнат габаритите или дългите(при "светкавица"), релето Р1 изключва схемата и фаровете светят нормално. При друго положение, щом е на контакт и напрежението е над 13V, светят дневните последователно. Напрежението на включване се настройва с тримера R2.
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Вадил съм, свети всичко и къси и дълги, тока във веригата е 5.8А. Мислих да слагам диод на дългите, но и на оригиналната схема няма. Стигнах до заключение, че това е вид застраховка, ако изгори някоя светлина да не угаснат фаровете заради последователното свързване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
На Фиестата не би трябвало да ти светят и дългите. А за да не светят на кола, при която не е предвидено последователно свързване, най-вероятно ще трябва да се ползва реле с още един контакт - който да прекъсва веригата на дългите към единия от фаровете.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Схемата си работи идеално с изключение на това, че като се върже към дълги (да се изключва когато се присветне на светкавица или се включат дълги светлини) и се подава едно напрежение от порядъка на 6-7 волта и при мен релето, което изключва масата към платката се шашкаше.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Варианта е едно реле да раздели лампите за дългги от инсталацията ми. Тогава ще се управляват от ключа на фарове и светлинен клаксон без да се бъркат сигналите от платката.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Е да колега тъка е. Но аз предпочетох да си остане тъка и просто да махна входния сигнал от дълги към платката, за да може дори и при изгоряла крушка на една от светлините да остава да свети дневната. (Все пак жена е кара колата и на дали ще обърне внимание, че има повредена крушка). Тъй като са вързани последователно и ако са само на една светлина при изгарянето и ще гаснат изцяло дневните. А тъка ще остане да свети другата светлина. Сега всичко си работи нормално само като се прецъка ,,светкавица,, или ,,светлинна бибитка,, единия фар му изгасват светлините а на другия си мига както трябва . Което си е достатъчно колегите отсреща да видят, че им се прецъква. А и с друго реле няма да се влияе само трябва да се подбере реле което да не сработва на 6-7 волта. Мисля, че тези квадратните по мощните ще станат понеже аз използвах релета от стари аларми (нали и с аларми се занимавам и са ми в повечко). Препоръчвам схемата на Наско много добро решение е и е лесно за реализиране. 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
При мене светкавицата работи напълно коректно, нещо бъркате при свързването. Правилно ли са свързани диодите, ако кабелите са свързани със клипс прави ли добра верига.
Изключването на дългите, да не светят заедно със късите, става много лесно със един диод примерно 10А във веригата на едната дълга светлина и вече няма да светят. Но тогава възниква проблем при изгаряне на някоя от късите светлини, гаснат и двата фара и иди обяснявай на полицая, че имаш автоматични светлини, още повече, че и ключа за светлините е изключен.
Изключването на дългите, да не светят заедно със късите, става много лесно със един диод примерно 10А във веригата на едната дълга светлина и вече няма да светят. Но тогава възниква проблем при изгаряне на някоя от късите светлини, гаснат и двата фара и иди обяснявай на полицая, че имаш автоматични светлини, още повече, че и ключа за светлините е изключен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Всичко е както трябва Наско. Аз не го считам за проблем. Както казах това зависи от праговото напрежение на релето с друго реле с по висок праг на сработване няма да се получи. Да диодите са правилно свързани и не ползвам клипси а запоявам яко. Ако замериш на твоята платка на входа (анода на диода) от дългите сигнала към платката ще видиш, че и ти имаш напрежение. Но явно релето което си използвал е с по висок праг от моето и то не сработва. Напрежението там се образува заради последователно вързаните дълги светлини понеже с прекъсването на масата, там се подава плюс и именно през едната лампа през дългата минава плюс а през другата лампа на която не сме прекъснали масата тя затваря към минус и като вземем сигнала от там се получава захранване равно на половината от подаденото от нас на общия край на едната крушка. Схемата си е МНОГО ДОБРА и не смятам да променям нищо. А и предпочитам да светят и двете светлини по сигурно е. Освен това тока който измерих на колата на майка ми беше 6,и нещо си което ме устройва като консумация. Ако на моя Форд не бях с ксенони бих си направил и на мен. Но за сега се задоволявам с безплатните си свето диодни ленти които залепих на фаровете (грозно ама не ми пука). Нито харчат ток с което да товарят излишно ел системата ми нито има нужда да си цъкам китайския ксенон който едва ли ще има още дълъг живот. Свето диодните ленти ги свързах плюс през контакт естествено с предпазител а за минус ползвам плюса на пусковата намотка на стартера. И тъка при стартиране диодите гаснат заради подаване на два плюса вместо плюс и минус не че товарят но за ефект. >:D<:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта