Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Кара ли го точно този двигател в новия Фокус? Бъркаш честото ръчкане на скоростите с някой турбодизел. Този си върви добре без да се мъчи от 1500 до 5500 оборота, така, че изобщо не се налага често да сменяш скоростите.ЯЛТА написа:Каквото и да се говори и коментира, за мен такъв двигател е "бензинопила".
А истинския мотор се "развърта" дълго време през което дава мощност, и като тръгнеш на първа си караш на първа до 80 км./ч., а пък когато е автоматик е приказка.
А на малък мотор с ръчни скорости си изпочупиш ръцете от превключване, нагоре , на долу , и пак, и пак. За в града е убийствено.
Лично мнение.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Koлко е мощен двигателят на компресора и за колко ток е генератора на колата?bateto_toshko написа:Направо се задвижва от електричество(като домашните климатици) , което получава от алтернатора.Той разбира се е с много голям капацитет тъй като често захранва и хидравличния усилвател на волана(много странно и опасно решение , но е за друга тема)urgan написа:Аха това може да обясни нещата. Един вид отделен електро мотор задвижва компресора?
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Здравейте!
Радвам се, че вече съм част от този форум.
И аз съм от впечатлените от новия Фокус и в момента планирам смяна на настоящия ми автомобил (Опел Зафира 2007) с едно 1000 кубиково ЕкоБуустче.
За следващата седмица имам записан тестдрайв след който разбира се ще споделя и аз впечатления. Нямам представа обаче кой двигател ще ми предоставят със 100кс. или със 125кс.
Ако някой е имал възможност да кара и двата би ли споделил малко по-подробно какви разлики е забелязъл. Много ми е важно понеже независимо кой автомобил ми предоставят за тест ще мога горе-долу да си представя какво би било с другият. Основно като вървене, ускорение, еластичност, как вижда различните скоростни кутии (все пак едната 5, а другата 6 степенна; предполагам, че се усещат по доста различен начин както в града така и по магистрала), как им се отразява повече хара + климатик и т.н.?
Нещо друго ми направи впечатление от техническите характеристики. Автомобила със 100кс. го дават малко по-икономичен което ми противоречи на логиката. Не само, че по-слабия двигател (при равна кубатура и тегло на автомобила) трябва повече да го натискаш, за да върви, а и не мисля, че 5 степенната скоростна кутия ще помогне за този по-малък разход. Та в тази връзка си мисля, че комбинацията 125кс-6ст.ск.кут. би трябвало да е по-икономична от 100кс.-5ст.ск.кут. Какво мислите вие?
Радвам се, че вече съм част от този форум.
И аз съм от впечатлените от новия Фокус и в момента планирам смяна на настоящия ми автомобил (Опел Зафира 2007) с едно 1000 кубиково ЕкоБуустче.
За следващата седмица имам записан тестдрайв след който разбира се ще споделя и аз впечатления. Нямам представа обаче кой двигател ще ми предоставят със 100кс. или със 125кс.
Ако някой е имал възможност да кара и двата би ли споделил малко по-подробно какви разлики е забелязъл. Много ми е важно понеже независимо кой автомобил ми предоставят за тест ще мога горе-долу да си представя какво би било с другият. Основно като вървене, ускорение, еластичност, как вижда различните скоростни кутии (все пак едната 5, а другата 6 степенна; предполагам, че се усещат по доста различен начин както в града така и по магистрала), как им се отразява повече хара + климатик и т.н.?
Нещо друго ми направи впечатление от техническите характеристики. Автомобила със 100кс. го дават малко по-икономичен което ми противоречи на логиката. Не само, че по-слабия двигател (при равна кубатура и тегло на автомобила) трябва повече да го натискаш, за да върви, а и не мисля, че 5 степенната скоростна кутия ще помогне за този по-малък разход. Та в тази връзка си мисля, че комбинацията 125кс-6ст.ск.кут. би трябвало да е по-икономична от 100кс.-5ст.ск.кут. Какво мислите вие?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Повече коне, повече искат да рупат.
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Eто и един клип(по скоро слайдшоу) от тест драйва на 14. 07. 2012г. надявам се че съм успял да предам духа на събитието.
http://www.youtube.com/watch?v=dkwFpuqD ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=dkwFpuqD ... e=youtu.be
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
И мен ме интересуват тия неща, а нещо немога да намеря информация за това.diesel1.6 написа:Koлко е мощен двигателят на компресора и за колко ток е генератора на колата?bateto_toshko написа:Направо се задвижва от електричество(като домашните климатици) , което получава от алтернатора.Той разбира се е с много голям капацитет тъй като често захранва и хидравличния усилвател на волана(много странно и опасно решение , но е за друга тема)urgan написа:Аха това може да обясни нещата. Един вид отделен електро мотор задвижва компресора?
Оффф: Якиме, много бързо си направил да се сменят снимките и дразни, така неможе да се види какво точно е на снимката.
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
това нарочно съм го направил, за да се създаде донякъде илюзия за движение. Иначе ако искаш да видиш на снимката какво има мога да направя и по-бавен клип но не повече от секунда и полвина понеже иначе ще надхвърля лимита. Другия вариант е като се видим на срещата на ОМВ да ти драсна едно ДВД със снимките, че са около 1 гига, че и повечеurgan написа: Оффф: Якиме, много бързо си направил да се сменят снимките и дразни, така неможе да се види какво точно е на снимката.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Да споделя и аз в няколко реда впечатления от тест-драйва който направих.
Доста приятна кола. Динамиката съответства на 1,6-1,8 литров двигател. За съжаление обаче не останах особено впечатлен от така рекламираният нисък разход на гориво. Карах колата с 5 скорости т.е. 100кс. Всъщност имам чувството, че икономията идва най-вече от стар-стоп системата, а не чак толкова от революционния двигател. Така че все пак си поръчах кола дизелов агрегат. Все още не съм сколонен да кажа "СБОГОМ ДИЗЕЛ".
Доста приятна кола. Динамиката съответства на 1,6-1,8 литров двигател. За съжаление обаче не останах особено впечатлен от така рекламираният нисък разход на гориво. Карах колата с 5 скорости т.е. 100кс. Всъщност имам чувството, че икономията идва най-вече от стар-стоп системата, а не чак толкова от революционния двигател. Така че все пак си поръчах кола дизелов агрегат. Все още не съм сколонен да кажа "СБОГОМ ДИЗЕЛ".
- TPECHAT
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
С тест и без тест - това ще се купува след 4 години като ми свърши гаранцията... Ай наздраве!
Най-важното за една кола напоследък е да е в гаранция ... на мен в секциите за ремонти не ми се влиза повече.
Ако ще и 0.1 да го направят - пак трябва да се взима новото... за съжаление.. или за радост :-)
Най-важното за една кола напоследък е да е в гаранция ... на мен в секциите за ремонти не ми се влиза повече.
Ако ще и 0.1 да го направят - пак трябва да се взима новото... за съжаление.. или за радост :-)
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Много правилно разсъждаваш. И аз съм на това мнение. Още повече, че е валидно не само за коли, ами за всякакъв вид техника.TPECHAT написа:С тест и без тест - това ще се купува след 4 години като ми свърши гаранцията... Ай наздраве!
Най-важното за една кола напоследък е да е в гаранция ... на мен в секциите за ремонти не ми се влиза повече.
Ако ще и 0.1 да го направят - пак трябва да се взима новото... за съжаление.. или за радост :-)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи

Карах този, мисля че беше по-мощния. Като цяло имам много добри впечатления, доколкото могат да се добият в рамките на 30км, като водач и пътник, затова пък терена беше подходящ за демонстрация на динамичните качества.
По нагорнището динамиката е добра, ускорява добре след излизане от завой и бързо набира преди следващия. В самите завои се държи изключително стабилно, реагира веднага без недозавиване или приплъзване, при достатъчно висока скорост (по-висока от разрешената), натоварена с 4 човека.
Реална отценка на комфорта не мога да направя, трябва ми поне 300км тест, но първоначалните впечатления са добри.
Въпреки че през цялото време говоря за динамика и скорост, напоследък приоритета при мен вече е икономичност и комфорт, и затова при възможност да си закупя нов автомобил, бих предпочел този мотор във Мондео комби, дори и за сметка на динамиката.
Жена ми го кара на спускане в прохода и до хотела, направи ми впечатление, че почти веднага се разбра с колата, точната предавка, вземането на завоите, маневриране. Не е начинаещ шофьор, но се притеснява и не се погажда добре със непознати автомобили.
Последна промяна от HACKO на 06 сеп 2012, 15:41, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Ами и аз търсих икономия и за това избрах дизеловия 1,6 95к.с. Не знам какъв разход ти е дал при теста, но мен не успя да ме впечатли този екобууст. Иначе за вървенето- определено върви добре.
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Колата с това двигателче и 100 те си коня е чудесно решение (но не бих казал Сбогом дизел!) Динамиката и поведението на пътя са невероятни. Жена ми каза, че не и харесвало това, че не усеща кога е вдигнала 120 - много бързо и лесно ставало и щели да я глобяват постоянно. Относно разхода, определено си гори повечко от дизелов такъв, може би икономията ще дойде в градски режим със Старт/Стоп системата.
- FuRoRR
- потребител
- Мнения: 151
- Регистриран: 03 дек 2011, 20:28
- Модел на автомобила: Escort RS2000 16v N7A '91
Orion 1.8d '93 ENDURA-D - Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Карах колата с 125к.с.Впечатленията за 15км. са доста добри.Динамичен и стабилен автомобил,както на черен път така и по асфалт е доста комфортно и тихо.Ускорението е нереално когато знам какво има под капака,а скоростта не се усеща.Не ми хареса единствено високото табло на модела,дори и с главата до тавана пак беше някак си ограничена видимостта ,също и при паркирането се видя че е малко странен откъм видимост.Не бих казал сбогом дизел все още.Смятам ,че горивото има потенциал,нямало е развитие по дизеловите автомобили в близките години.А и има други причини 

-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
И аз останах с впечатление, че именно старт-стоп системата допринся най-много за намеляване на разхода. Но и дизела има страт-стоп ако искаш, така че не виждам с какво екобууста би могъл да ме привлече ако гледам само разход.
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Господа, нормално е 1.6 дизел да харчи все пак по-малко от бензинов двигател с подобна мощност, пък било то и 1.0 EcoBoost.
1.0 EcoBoost, обаче е с 3600 лв. по-евтин от 1.6 TDCi със сходна мощност. При разлика в разхода около и под 1 л./100 км. - сами смятайте кога ще избиете тези 3600 лв.
1.0 EcoBoost, обаче е с 3600 лв. по-евтин от 1.6 TDCi със сходна мощност. При разлика в разхода около и под 1 л./100 км. - сами смятайте кога ще избиете тези 3600 лв.
Ford. Feel the difference
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 01 авг 2012, 15:39
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk3 1.6TDCi 95hp Sedan
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Около 130к км. Всеки да си смята за колко време ги изминава. 

- Maikal
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 12 май 2007, 16:36
- Модел на автомобила:
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hp 2015 ;)
Ford Focus 1.6 TDCi 90hp 2008 ;)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 115hp 2004
Ford Mondeo 1.6 16V Zetec 90hp 2000 - Местоположение: Велико Търново / Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Дори при 0.5 литра разлика в полза на дизела ще избиеш 3600 лева за 2880 км
при цена 2.50лв (да не говорим, че в момента е и 2.71 дизел с/у 2.77 бензин)
По късно ще напиша и моите впечатления

По късно ще напиша и моите впечатления

- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Maikal написа:Дори при 0.5 литра разлика в полза на дизела ще избиеш 3600 лева за 2880 кмпри цена 2.50лв (да не говорим, че в момента е и 2.71 дизел с/у 2.77 бензин)
По късно ще напиша и моите впечатления
Е как ги сметна 2880 км? Това са 3 резервоара или малко над 400 лв.
По-скоро са над 130 000 км. при 1 л. разлика в разхода, показват скромните ми сметки. Това е без да се взима предвид и малко по-евтината поддръжка на бензина (няма относително скъп горивен филтър, например).
Естествено 1.6 дизел е супер двигател и е много икономичен. Приложеим е за много хора, но просто трябва да караш наистина много, за да има финансов смисъл.
Ford. Feel the difference
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта