Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Как настрои електрониката?
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Не съм настройвал нищо друго освен газовия инжекцион, оригиналния комп може да управлява двигателя дори с монтирано малко турбо на 0,3 бара... на запад са продавали турбо китове с малки гарети при които бyста е 0,3 бара и се ползва оригиналния комп...но според мен това важи само за 1.6 мотора с дебитомер - като моя преди фейслифта...след фейса 1.6 мотора няма дебитомер
- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
А колко коня вади при тези 0,3 бара? Има ли турбо дупка? Браво за ентусиазма! Да го караш дълги годинки.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- toreto_sz
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 18 юни 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1.8TDI Chia 97,Sierra 2.0i Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
евала за ентусиазма,радвам се че проекта работи.Знам че електрониката на зетека се справя с налягане до 0.5 но трябва да се сложат по големи дюзи или 2 допълнителни .Дай повече подробности,снимки.разбуди духовете малко.
Tuned and performed by


- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Не съм правил снимки в процеса на работа, понеже не ми се губеше време а и не бях убеден че проекта ще е успешен, понеже имаше голяма вероятност да не се получат нещата, но за мои късмет се получиха. Така или иначе скоро ще отварям мотора за разреждане и смяна на гумички и сегменти и тогава ще имам достъп до частите които използвах и ще има снимки...за момента качвам само няколко снимки както е колата в момента.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1778 ... MQ15mb.JPG
Под термо щита(ограденото) се намира чугунен изпускателен колектор от форд пума, колектор от фиеста 1.25 също става за целта. Оригиналния стоманен колектор на фокус 1.6 не става да му се сложи турбина понеже слиза много ниско и няма място за турбината.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1624 ... G5fERR.JPG
Използвах оригиналния маркуч(TIP) и металното коляно на vag през които засмуква въздух турбото, както и оригиналния фланец на изхода на топлата част на турбината които се свързва с ауспуха.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2601 ... X5JBqR.JPG
Понеже кулера които използвах е със нестандартна форма(стои в подкалника на vag моделите) и не може да се сложи фронтално, съм го монтирал ЗАД радиаторa на фокуса, но със оригиналния му въздухозаборник на които с помощта на поялник и пистолет за горещ въздух успях да докарам подходяща форма, така че кулера да се обдухва само от студен въздух, и действително е така - дори на пистата където направих доста стартове, кулера не се затопляше. Заради това че тоз кулер е временен вариант и в по-следващ етап ще монтирам преден кулер, реших засега да не се занимавам с метални тръби и маркучи за турбопътища и използвах гофриран въздуховод от неръждавейка от турбината до кулера...за повече от трийсет старта и макс налягане 0,4 бара нямам никакви грижи с гофрата и засега държи.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2998 ... q0WOXF.JPG
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2765 ... TgNbIJ.JPG
Имам мои уред G-Timer които е същия като този с които си мерих колата преди три години като вървеше най-много, при същите настройки сега имам три километра по-висока терминална скорост и няколко десети по-добро време на 402 метра, но както писах по-напред ефекта от турбото се усеща на по-високи скорости а не толкова от място. Само че старото замерване е правено края на октомври а не средата на август като сегашното...октомври ще бъда по-бърз отсега, дори нищо да не променя по колата.
Не знам колко коня е в момента, предполагам около 130, според уреда ми съм по-бърз от фокус 1 2.0 131 коня 0-160 със 2.5 сек. Спрямо форд пума 1.7/125 коня докъм 140 сме на практика наравно, а 0-160 вече турбото си оказва влиянието и съм малко по-бърз...но все пак аз гледам времената на фокус 2.0 и пумата в зеперфс а моите ги взимам от моя уред, та не знам доколко са съпоставими.
Имам два старта с Ескорт RS 2000 на колега от бургаската група, на пистата в равнец...бях на около 4 коли след него на 400м, на такъв ескорт му дават в зеперфс 16,1 на 402м.
EDIT: Имам и два старта с фиеста мк3 1.6/105 коня, и той е на колега от бургаската група, на него му правя 3-4 коли на 400м.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1778 ... MQ15mb.JPG
Под термо щита(ограденото) се намира чугунен изпускателен колектор от форд пума, колектор от фиеста 1.25 също става за целта. Оригиналния стоманен колектор на фокус 1.6 не става да му се сложи турбина понеже слиза много ниско и няма място за турбината.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1624 ... G5fERR.JPG
Използвах оригиналния маркуч(TIP) и металното коляно на vag през които засмуква въздух турбото, както и оригиналния фланец на изхода на топлата част на турбината които се свързва с ауспуха.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2601 ... X5JBqR.JPG
Понеже кулера които използвах е със нестандартна форма(стои в подкалника на vag моделите) и не може да се сложи фронтално, съм го монтирал ЗАД радиаторa на фокуса, но със оригиналния му въздухозаборник на които с помощта на поялник и пистолет за горещ въздух успях да докарам подходяща форма, така че кулера да се обдухва само от студен въздух, и действително е така - дори на пистата където направих доста стартове, кулера не се затопляше. Заради това че тоз кулер е временен вариант и в по-следващ етап ще монтирам преден кулер, реших засега да не се занимавам с метални тръби и маркучи за турбопътища и използвах гофриран въздуховод от неръждавейка от турбината до кулера...за повече от трийсет старта и макс налягане 0,4 бара нямам никакви грижи с гофрата и засега държи.
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2998 ... q0WOXF.JPG
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2765 ... TgNbIJ.JPG
Имам мои уред G-Timer които е същия като този с които си мерих колата преди три години като вървеше най-много, при същите настройки сега имам три километра по-висока терминална скорост и няколко десети по-добро време на 402 метра, но както писах по-напред ефекта от турбото се усеща на по-високи скорости а не толкова от място. Само че старото замерване е правено края на октомври а не средата на август като сегашното...октомври ще бъда по-бърз отсега, дори нищо да не променя по колата.
Не знам колко коня е в момента, предполагам около 130, според уреда ми съм по-бърз от фокус 1 2.0 131 коня 0-160 със 2.5 сек. Спрямо форд пума 1.7/125 коня докъм 140 сме на практика наравно, а 0-160 вече турбото си оказва влиянието и съм малко по-бърз...но все пак аз гледам времената на фокус 2.0 и пумата в зеперфс а моите ги взимам от моя уред, та не знам доколко са съпоставими.
Имам два старта с Ескорт RS 2000 на колега от бургаската група, на пистата в равнец...бях на около 4 коли след него на 400м, на такъв ескорт му дават в зеперфс 16,1 на 402м.
EDIT: Имам и два старта с фиеста мк3 1.6/105 коня, и той е на колега от бургаската група, на него му правя 3-4 коли на 400м.
Последна промяна от JoroM на 04 сеп 2012, 09:58, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Taя тръба (или по-точно лента навита във формата на тръба) или подобие на такава на турбо път я махай, че сигурно изпуска яко бууст колкото и да ти се струва малко това 0,4. Аз на CVH 1,6 само, че разредения за турбо, който е със степен 8,2 на 0,44 извадих 98 коня на колелата с т2-ка гарет. С твойта степен, която сигурно е около 10 или и повече ако нямаш пропуски по системата тряя си повече. Поне направи пътищата от пвц...по-добре ще е и със сигурност няма да изпуска.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Колега...първо никога не ми е хрумвало да си правя колата с пвц тръби....дадох ти го за по-добър пример отколкото да използваш гофрирана тръба направена от бракувани капачки за кисело мляко. Ти чуваш ли се какво говориш??? Напълнил си тръбата с вода??? Аз ти говоря за въздух под налягане! Вземи събери малко пари и я направи като хората, че с тия изказвания от сорта...Не съм първия дето се сеща...се получава че си поредния , който се занимава с глупости.
Пробвал съм на атмосферка с такава тръба до дросел преди повече от 10 години и не става камо ли за турбо...просто не се излагай ми я направи като хората
Пробвал съм на атмосферка с такава тръба до дросел преди повече от 10 години и не става камо ли за турбо...просто не се излагай ми я направи като хората
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Моите изказвания...а твоите за пвц тръби...ти усещаш ли се ква тъпотия написа изобщо...
Давай си акълите на някой друг, аз нямам нужда от тях!

Давай си акълите на някой друг, аз нямам нужда от тях!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Абе човек...що се излагаш и пишеш глупости...и ми изкривяваш думите...къде написах че единствения начин е да използваш пвц???? Евтиния вариант е това, много ясно че турбопътища се правят от алуминиеви тръби и силикон...
Тоя форум направо ме изумява...особено "тунинг раздела"...направо с тая тема ме хваща яд защо не ползвах маркуча от от старата ми прахосмукачка "ракета".
Тоя форум направо ме изумява...особено "тунинг раздела"...направо с тая тема ме хваща яд защо не ползвах маркуча от от старата ми прахосмукачка "ракета".
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Прочитайки отново предпоследния ти пост, разбирам че ти не различаваш алуминий от неръждавейка,иначе нямаше да пишеш за капачки от кисело мляко, които са алуминиеви! На снимката на двигателя имам два въздуховода-от алуминий и от неръждавейка! алуминиевия е в дясно, и тои действително не става за турбопът, и той не се ползва за тази цел,а да докарва студен въздух на спортния филтър! Ако на теб това ти прилича на турбопът,както и това че ти явно не си виждал въздуховод от неръждавейка си е твой проблем! двата въздуховода(алумин/неръжд.) нямат нищо общо като здравина!
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
- Модел на автомобила: sofiq
- Местоположение: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Тънко е бре човек това имах предвид, ама ти търсиш под вола теле...имаш вибрации от двигателя и рано или късно ще се скъса някъде...
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Ако се скъса, в което много се съмнявам, тогава ще му мисля! За 1300 км и над трийсет старта не мръдна гофрата, дори не се разтегли.
Това пак повтарям е временен вариант за няколко месеца макс, след това ще сложа преден кулер и турбопътищата ще са както си му е реда! Това не е първата кола на която слагам кулер, аудито ми е с преден кулер слаган пак от мен със турбопътища от тръби и гумени съединения,така че знам как се правят тея работи....и да набивам пари в турбопътища от тръби за този временен кулер не ми се вижда особено смислено.

Това пак повтарям е временен вариант за няколко месеца макс, след това ще сложа преден кулер и турбопътищата ще са както си му е реда! Това не е първата кола на която слагам кулер, аудито ми е с преден кулер слаган пак от мен със турбопътища от тръби и гумени съединения,така че знам как се правят тея работи....и да набивам пари в турбопътища от тръби за този временен кулер не ми се вижда особено смислено.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Не мога да намеря нито парче неръждавейка 2мм дебелa, нито кой да ми сканира гарнитурата на главата и по нея да ми изреже с лазер пластината с която да разредя мотора. В Бс има две фирми които могат да го направят, но и на двете не им се занимава!
В същото време имам оферта от един известен бургаски майстор на гарнитури да ми направи дебела 2,5мм гарнитура като облече две гарнитури заедно...обаче съм доста скептично настроен към този вариант и мисля че няма да държи дълго...мнения по този въпрос??? Надува ще бъде 0,6 - 0,7 макс
В същото време имам оферта от един известен бургаски майстор на гарнитури да ми направи дебела 2,5мм гарнитура като облече две гарнитури заедно...обаче съм доста скептично настроен към този вариант и мисля че няма да държи дълго...мнения по този въпрос??? Надува ще бъде 0,6 - 0,7 макс
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Колега,
Това с гофрето звучи, изглежда и реално е съвсем нелепо.. лично мнение. Дали "изпуска" или не - нямам идея, но просто не е сериозно
.
Това с гофрето звучи, изглежда и реално е съвсем нелепо.. лично мнение. Дали "изпуска" или не - нямам идея, но просто не е сериозно

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
ОК, но това с нищо не променя факта че гофрата е едно работещо решение в моя случай, и струва по-малко от едно единствено силиконово съединение...тоест 15 лева. Само се чудя гофрата ли е най-важното в проекта ми че на него се спря...гледам една през друга се прескачат теми за турбиниране на атмосферен мотор...
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
За мен лично, темите с турбинирането са ми достатъчно. Чел съм много такива, имам собствена тема (както и кола разбира се). Просто отбележи кой ти отправя забележката за гофрето - хора които са правили такива двигатели. За останалата част от аудиторията сигурно им изглежда нормално
.
А колкото до евтиното - то за мен не е евтино, направо си изглежда като старт от скрапа. Не го приемай лично - направил съм много Megasquirt-и, настройвал съм доста коли, виждал съм всякакви решения - и евтини и скъпи, и гениални и ахмашки. Проблема е, че просто нямаме пари! и когато на този детайл кажеш "Абе и така ще работи!" и на онзи детайл му кажеш "Абе какво толкова му има на моето решение?" и лека-полека целият пейзаж почва да изглежда като старт от скрапа. Казваш че имаш Ауди, което е ХХХ коня - там дали така си решил нещата? Ами и тати може, и аз мога, ама козата си иска пръч. Просто като кажеш "Аз му сложих турбо на тоя двигател!" и вдигнеш капака и не изглежда сериозно!
Това е мисълта ми.
Мога да се спра и на други детайли от проекта ти, но явно така си решил да направиш нещата.
Интеркулера стои като подарен, всяко камъче може да го пробие - колко е ефективен? Даже не си замервал температурата на входящият въздух?
Имаш ГИ и настройваш сместта, имаш ли широколентова ламбда сонда да имаш реален поглед върху сместта или гледаш да е "богата"?
А аванса ... да, всъщност него не може да го коригираш, а и сигурно няма смисъл за такова ниско налягане?
Когато се натрупат проблемите от първо, второ и трето и работа се обърква. А и да не се натрупват, дори и да нямаш такива проблеми - дали начина по който си реализирал всичко дава максимума от двигателя за това налягане? Оптимизирал ли си максимално? Защото ако сега си направил 130 коня (примерно), то може би може да изкараш още 7-10 от оптимизация, без да добавяш нищо?
Но пак казвам - така си решил да направиш нещата - така си направил.
Добре е че имаш мерак, но не е достатъчен. Трябва си и пръч
.
Поздрави!

А колкото до евтиното - то за мен не е евтино, направо си изглежда като старт от скрапа. Не го приемай лично - направил съм много Megasquirt-и, настройвал съм доста коли, виждал съм всякакви решения - и евтини и скъпи, и гениални и ахмашки. Проблема е, че просто нямаме пари! и когато на този детайл кажеш "Абе и така ще работи!" и на онзи детайл му кажеш "Абе какво толкова му има на моето решение?" и лека-полека целият пейзаж почва да изглежда като старт от скрапа. Казваш че имаш Ауди, което е ХХХ коня - там дали така си решил нещата? Ами и тати може, и аз мога, ама козата си иска пръч. Просто като кажеш "Аз му сложих турбо на тоя двигател!" и вдигнеш капака и не изглежда сериозно!
Това е мисълта ми.
Мога да се спра и на други детайли от проекта ти, но явно така си решил да направиш нещата.
Интеркулера стои като подарен, всяко камъче може да го пробие - колко е ефективен? Даже не си замервал температурата на входящият въздух?
Имаш ГИ и настройваш сместта, имаш ли широколентова ламбда сонда да имаш реален поглед върху сместта или гледаш да е "богата"?
А аванса ... да, всъщност него не може да го коригираш, а и сигурно няма смисъл за такова ниско налягане?
Когато се натрупат проблемите от първо, второ и трето и работа се обърква. А и да не се натрупват, дори и да нямаш такива проблеми - дали начина по който си реализирал всичко дава максимума от двигателя за това налягане? Оптимизирал ли си максимално? Защото ако сега си направил 130 коня (примерно), то може би може да изкараш още 7-10 от оптимизация, без да добавяш нищо?
Но пак казвам - така си решил да направиш нещата - така си направил.
Добре е че имаш мерак, но не е достатъчен. Трябва си и пръч

Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
- Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Никой не беше писал за турбо на Zetec SE ,но май му убихте мерака на момчето
На мен лично ми беше интересна тема
.Продължавай в същия дух 



Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
Хаха нищо не са ми убили, ако някой си мисли че толкова лесно се предавам просто не ме познава...след като месец лежах под тая кола без да съм убеден че проекта ми ще е успешен, няма как нещо подобно да ми убие мерака! 

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лек тунинг на Фокус 1.6...ама май вече не е много лек: 1.6T
То така се убива мерака... ако беше толкова лесно да откажеш някой от такова начинание, аз никога нямаше да направя моят двигател... 

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост