Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 апр 2008, 14:14
- Модел на автомобила: Ford Escort LX Estate 1998 1.6 16V 90 HP
- Status: Извън линия
Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
[/color][/color]Здравейте колеги..
Доста рових из форума,но така и не открих проблем като моя..Има доста сходни на машини с по-малко или по големи кубатури.Ако модератора смята,че се повтарям с темата може спокойно да я премахне.
Ето и проблема с моя дзвер..
1.Над 4500 оборота колата забива и до 7000 се набира като глист на вилица.Това ме прави изключително бавен при изпреварване и по баирите.
2.От няколко дни студения старт е много зле.Паля оборотите се вдигат до 2000 и падат до 200-500 аааа да загасне и отиват на 1200 и пак падат и така докато не позагрее колата.
Карам и на бензин и на газ и при двата вида гориво проблемите ги има.Газта ми е газов инжекцион,ако това има значение.Четох една дълга тема за 1.25 ZETEC мотор и там колега беше обяснил доста подробно за отстраняване на подобни симптоми
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Мнениеот reaktiven на Пет 23 Сеп, 2011 21:37
Здравейте,
нов съм във форума , искам да споделя подобен проблем с фиестата на жена ми и неговото разрешаване.Фиестата е 1.25 зетек-s.
Решението на проблема съвпада с това на колегата shadowhand, който е приложил и снимков материал , за съжаление такъв аз не се сетих да направя и после да приложа.
Та на въпроса , фиестата е имаме от около 5г, в началото си беше наред, но с течение на времето започнаха проблемите:
1-студено време, особенно зимата пали нормално, вдига оборотите до към 1500, после пада, опитва се да гасне.
2-след тръгване при студен мотор направо забива, и се получава огромен 'лаг' ако мога така да го нарека, след секунди се отпушва и тръгва изведнъж.
3-неравномерен ход при студено положение.
Гореописаните симтомни са само при студен двигател и особенно зимата, лятото отсъстват напълно.
-Възможни причини:
1-замърсен дебитомер/не отчита правилно количеството на постъпващ въздух/
2-замърсен дросел/ замърсено луфтово пространство м/у дросела и тялото му, посредтвом това не преминава свободно необходимото количество въздух необходим за работата на моторана празен ход , но това би било оказало влияние за неправилна работа по-скоро при топъл мотор, защото клапана за празен ход при студен би трябвало да елиминира нарушеното луфтово пространство / при студен двигател клапана за празен ход би следвало да бъде отворен /
3-неработещ температурен датчик/не подава към еку-то данни за студен и топъл мотор , оттам клапана за празен ход не се включва./
4-но не на последно а по-скоро на 1во място -неработещ или замърсен клапан за празен ход/степенчат клапан/Където е може би било добре да отбележа , че клапана при моторите зетек е в 2 положения отворен или затворен, докато при някои други марки, примерно фолксваген ауди, мотора е наистина степенчат , с няколко положения, еку-то му подава различен волтаж ток /от 8 до 12.5 волта примерно/, и посредтсвум това клапана се отваря повече или по-малко/информацията е съвкупност с температурния датчик и еку-то/Специално при зетек волтажа необходим за отварянето на клапана небива да бъде под 11в.Хубаво е да се замери с мултицет, да се провери идва ли необходимият волтаж до самият клапан, възможно е при повреда на температурен датчик въобще да не се подава ток до клапана за празен ход.
Решението- поне при мен се получи:
Почистване на дебитомер, почистване на дросел, почистване на стъпков мотор за празен ход.
необходими материали:
Меглио,спрей за почистване на карбуратори/дросели/,спирт/аптечен- не за горене/,спрей за почистване на ел.контакти, силикон остойчив на температура и по-възможност вазелинов спрейили някаква вазелинова смазка.
1-откачаме буксата на стъпковия мотор.Запалваме колата , необходимо е да е напълно студен двигателя, и замерваме с мултицет напрежението подавано към клапана.Трябва да е поне 11волта.Ако имаме напрежение -продължаваме напред.Ако няма никакво напрежение, необходимо е да обърнем внимание на температурния датчик, най вероятно проблема ще бъде в него/неподава данни за студен двг-оттам неподава напрежение към стъпковия клапан, отсвоя страна което води до Неотваряне на клапана за празен ход на двг.Ако имаме напрежение-продължаваме смело напред.
2- разглобяваме кутията на въздушния филтър, сваляме дебитомера, закрепен е за кутията с 2 винта /кръстата отвертка/, след развиването им дърпаме смело напред, възможно е да оказва усилие, контактува с кутията на въздушния филтър посредством кръгло гуменно уплатнение.
3-махаме гумения мъркуч за въздуха който отива към дросела.
4-сваляме дросела, както е описал колегата shadowhand, закрепен е за колектора с 4 винта/торкс/, като преди това сме откачили буксата и жилото за газта.Жилото се свалея като се завърта пластмасовата му част на 45' без значение на ляво или дясно.После се откача самото жило от долу.
5-сваляме стъпковия мотор , закрепен е към колекторите с 2 болта 8мм.
Лично аз , първо накиснах дросела и стъпковия клапан с меглио, за по3, 4 минути, 2, 3 пъти.Може да разтъркате и с четка за боядисване, размер по ваше усмотрение.После пръсках обилно със спрей за карбуратори /дросели//пазете много очите/, докато не получих идеален блясък, използвах и парцалчета увити около пинсети , да обера сякаква 'гняс'.Финализирах с поливане на спирт.Не съм оставял да съхне каквото и да било.След меглиото пръсках със спрея за карбуратори, после веднага спирта.Да оточня , че точно поради тази причина финализирах със спирт.Както знаем , изпарява се бързо, а и ако има остатъци на водна основа, се смесва и изпарява с тях.Всичко изсъхва за минути.
Почистваме също и канала за въздух КОЙТО ОТВЕЖДА ВЪЗДУХА ПРЕДИ ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА- КЪМ СТЪПКОВИЯТ КЛАПАН!За целта използваме примерно тънка сламка/каквито има по спрей примирно точно за почистване на карбуратори/Прекарваме е през дупката, от страната на колектора, където е бил до сега дросела.Сламката трябва да се покаже точно от 1вия отвор където пък е стъпковият клапан.Правим и няколко впръсквания/пак внимаваме за очите/Този канал се забравя да бъде почистен, а именно в него може да бъде и проблема.Ако е запушен и остане такъв, ефекта от почистването на останалите компоненти е НУЛЕВ, клапана пак няма да работи поради липсата на въздух който да пропуска.
Дебитомера го почистих със спрей за ел.контакти.Само направете няколко впръсквания към 2та 'електрода'НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ТуК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МЕГЛИО ИЛИ СПРЕЙ ЗА КАРБУРАТОРИ.Другия вариян е да вземете чист найлонов плик напълнен със спирт и да потопите дебитомера вътре, клатейки така 2, 3 минути.Според мен има повече ефект от спрея за ел.контакти , заради налягането.Непръскайте много от близо поради тази причина 10сетина см. е добре.
И така, всичко изсушено -започваме да сглобяваме по обратния ред.Хубаво е сега да проверим изправността на клапана за празен ход , да знем работи ли все пак или не.За целта ни трябва втори човек.Отново двигателя трябва да е студен, за да може да отчете реакция самият клапан.Закачаме буксата на клапана, вторият човек просто дава на контакт, а ние гледаме дали клапана действа/в момента не е поставен, в ръката ни е /, трябва да щракне и видимо да видим как освобождава втория процеп/канал/, за да преминава въздух през него.При изключено положение, той е затворен.Ако не действа- 2ри тест за по сигурно преди да почнем да търсим нов клапан.ЗА целта- мултицет и парче кабел.Даваме на контакт и мерим на буксата за клапана кое е +и-.Проверяваме буксата как стои на клапана и посредством кабела който сме си приготвили и вързали вече за акумулатора подаваме ток.Клапана трябва рязко да се 'освободи' и да щракне.Ако объркаме +и- окъсяваме веригата и е възможно да изгорим клапана , и кабела който сме вързали за акумолатора се стопява.Ако действа, сглобяваме смело- резултата ще е на лице!
При осмотрение от Ваша страна, при влошено състояние на гумените гарнитури на дросела и стъпковият клапан за празен ход, намажете с тънка непрекъсната ивица силикон остойчив на температури.Внимавайте къде мажете, да не излиза особенно навътре.
ПС. Вазелиновият спрей го писах по-горе, и не уточних за какво е .След като почистих дебитомера, после се оказа невъзможно да го сглобя към пластмасовата кутия обратно, гуменото уплътнение се запряташе, така бях лъснал всичко-гумата направо зацепваше в пластмасата.Напръсках леко със вазелинов/селиконов/ спрей за уплатнения, и влезна без усилие, и без да се запрята уплатнението.Можете да използвате всякаква вазелинова смазка, която не е агресивна към гумени и пластмасови уплатнения.
РЕЗУЛТАТ- всички неприятни симптоми изчезнаха, колата работи като нова.Никакво хълцане чудене, претрисане.Динамиката се подобри също като цяло.
Това е в общи линии, съжалявам че не съм 'заснел' процеса.Дано съм обеснил разбираемо.Ако има нещо-просто питайте, с каквото мога ще помогна.
От тези неща съм изчистил стъпковото моторче преди около 3 месеца,защото оборотите ми играеха непрестанно.Имаше моментален ефект от постоянни ниски обороти 800-900.Вчера се хванах и изчистих дросела,но ефекта е нула.Ще се пробвам да кача и снимки от почистването.
При рязко подаване на газ чувам съскане някъде от към дросела и колекторите,но не мога да установя точно от къде идва.
Има и още нещо,като чистих дросела видях вътре в самия колектор на дъното(колектора е пластмасов)имаше утайка като масло.Предполагам това е някакъв мазноч от "хубавата" газ която зареждаме.Самия колектор от вътре беше доста мръсен,но не сам го свалял,видя ми се бая разглобяване а аз не съм чак такъв разбирач.
Та това ми е кахъра,ако някой може да помогне.....
Ето и малко снимки...
Доста рових из форума,но така и не открих проблем като моя..Има доста сходни на машини с по-малко или по големи кубатури.Ако модератора смята,че се повтарям с темата може спокойно да я премахне.
Ето и проблема с моя дзвер..
1.Над 4500 оборота колата забива и до 7000 се набира като глист на вилица.Това ме прави изключително бавен при изпреварване и по баирите.
2.От няколко дни студения старт е много зле.Паля оборотите се вдигат до 2000 и падат до 200-500 аааа да загасне и отиват на 1200 и пак падат и така докато не позагрее колата.
Карам и на бензин и на газ и при двата вида гориво проблемите ги има.Газта ми е газов инжекцион,ако това има значение.Четох една дълга тема за 1.25 ZETEC мотор и там колега беше обяснил доста подробно за отстраняване на подобни симптоми
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Мнениеот reaktiven на Пет 23 Сеп, 2011 21:37
Здравейте,
нов съм във форума , искам да споделя подобен проблем с фиестата на жена ми и неговото разрешаване.Фиестата е 1.25 зетек-s.
Решението на проблема съвпада с това на колегата shadowhand, който е приложил и снимков материал , за съжаление такъв аз не се сетих да направя и после да приложа.
Та на въпроса , фиестата е имаме от около 5г, в началото си беше наред, но с течение на времето започнаха проблемите:
1-студено време, особенно зимата пали нормално, вдига оборотите до към 1500, после пада, опитва се да гасне.
2-след тръгване при студен мотор направо забива, и се получава огромен 'лаг' ако мога така да го нарека, след секунди се отпушва и тръгва изведнъж.
3-неравномерен ход при студено положение.
Гореописаните симтомни са само при студен двигател и особенно зимата, лятото отсъстват напълно.
-Възможни причини:
1-замърсен дебитомер/не отчита правилно количеството на постъпващ въздух/
2-замърсен дросел/ замърсено луфтово пространство м/у дросела и тялото му, посредтвом това не преминава свободно необходимото количество въздух необходим за работата на моторана празен ход , но това би било оказало влияние за неправилна работа по-скоро при топъл мотор, защото клапана за празен ход при студен би трябвало да елиминира нарушеното луфтово пространство / при студен двигател клапана за празен ход би следвало да бъде отворен /
3-неработещ температурен датчик/не подава към еку-то данни за студен и топъл мотор , оттам клапана за празен ход не се включва./
4-но не на последно а по-скоро на 1во място -неработещ или замърсен клапан за празен ход/степенчат клапан/Където е може би било добре да отбележа , че клапана при моторите зетек е в 2 положения отворен или затворен, докато при някои други марки, примерно фолксваген ауди, мотора е наистина степенчат , с няколко положения, еку-то му подава различен волтаж ток /от 8 до 12.5 волта примерно/, и посредтсвум това клапана се отваря повече или по-малко/информацията е съвкупност с температурния датчик и еку-то/Специално при зетек волтажа необходим за отварянето на клапана небива да бъде под 11в.Хубаво е да се замери с мултицет, да се провери идва ли необходимият волтаж до самият клапан, възможно е при повреда на температурен датчик въобще да не се подава ток до клапана за празен ход.
Решението- поне при мен се получи:
Почистване на дебитомер, почистване на дросел, почистване на стъпков мотор за празен ход.
необходими материали:
Меглио,спрей за почистване на карбуратори/дросели/,спирт/аптечен- не за горене/,спрей за почистване на ел.контакти, силикон остойчив на температура и по-възможност вазелинов спрейили някаква вазелинова смазка.
1-откачаме буксата на стъпковия мотор.Запалваме колата , необходимо е да е напълно студен двигателя, и замерваме с мултицет напрежението подавано към клапана.Трябва да е поне 11волта.Ако имаме напрежение -продължаваме напред.Ако няма никакво напрежение, необходимо е да обърнем внимание на температурния датчик, най вероятно проблема ще бъде в него/неподава данни за студен двг-оттам неподава напрежение към стъпковия клапан, отсвоя страна което води до Неотваряне на клапана за празен ход на двг.Ако имаме напрежение-продължаваме смело напред.
2- разглобяваме кутията на въздушния филтър, сваляме дебитомера, закрепен е за кутията с 2 винта /кръстата отвертка/, след развиването им дърпаме смело напред, възможно е да оказва усилие, контактува с кутията на въздушния филтър посредством кръгло гуменно уплатнение.
3-махаме гумения мъркуч за въздуха който отива към дросела.
4-сваляме дросела, както е описал колегата shadowhand, закрепен е за колектора с 4 винта/торкс/, като преди това сме откачили буксата и жилото за газта.Жилото се свалея като се завърта пластмасовата му част на 45' без значение на ляво или дясно.После се откача самото жило от долу.
5-сваляме стъпковия мотор , закрепен е към колекторите с 2 болта 8мм.
Лично аз , първо накиснах дросела и стъпковия клапан с меглио, за по3, 4 минути, 2, 3 пъти.Може да разтъркате и с четка за боядисване, размер по ваше усмотрение.После пръсках обилно със спрей за карбуратори /дросели//пазете много очите/, докато не получих идеален блясък, използвах и парцалчета увити около пинсети , да обера сякаква 'гняс'.Финализирах с поливане на спирт.Не съм оставял да съхне каквото и да било.След меглиото пръсках със спрея за карбуратори, после веднага спирта.Да оточня , че точно поради тази причина финализирах със спирт.Както знаем , изпарява се бързо, а и ако има остатъци на водна основа, се смесва и изпарява с тях.Всичко изсъхва за минути.
Почистваме също и канала за въздух КОЙТО ОТВЕЖДА ВЪЗДУХА ПРЕДИ ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА- КЪМ СТЪПКОВИЯТ КЛАПАН!За целта използваме примерно тънка сламка/каквито има по спрей примирно точно за почистване на карбуратори/Прекарваме е през дупката, от страната на колектора, където е бил до сега дросела.Сламката трябва да се покаже точно от 1вия отвор където пък е стъпковият клапан.Правим и няколко впръсквания/пак внимаваме за очите/Този канал се забравя да бъде почистен, а именно в него може да бъде и проблема.Ако е запушен и остане такъв, ефекта от почистването на останалите компоненти е НУЛЕВ, клапана пак няма да работи поради липсата на въздух който да пропуска.
Дебитомера го почистих със спрей за ел.контакти.Само направете няколко впръсквания към 2та 'електрода'НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ТуК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МЕГЛИО ИЛИ СПРЕЙ ЗА КАРБУРАТОРИ.Другия вариян е да вземете чист найлонов плик напълнен със спирт и да потопите дебитомера вътре, клатейки така 2, 3 минути.Според мен има повече ефект от спрея за ел.контакти , заради налягането.Непръскайте много от близо поради тази причина 10сетина см. е добре.
И така, всичко изсушено -започваме да сглобяваме по обратния ред.Хубаво е сега да проверим изправността на клапана за празен ход , да знем работи ли все пак или не.За целта ни трябва втори човек.Отново двигателя трябва да е студен, за да може да отчете реакция самият клапан.Закачаме буксата на клапана, вторият човек просто дава на контакт, а ние гледаме дали клапана действа/в момента не е поставен, в ръката ни е /, трябва да щракне и видимо да видим как освобождава втория процеп/канал/, за да преминава въздух през него.При изключено положение, той е затворен.Ако не действа- 2ри тест за по сигурно преди да почнем да търсим нов клапан.ЗА целта- мултицет и парче кабел.Даваме на контакт и мерим на буксата за клапана кое е +и-.Проверяваме буксата как стои на клапана и посредством кабела който сме си приготвили и вързали вече за акумулатора подаваме ток.Клапана трябва рязко да се 'освободи' и да щракне.Ако объркаме +и- окъсяваме веригата и е възможно да изгорим клапана , и кабела който сме вързали за акумолатора се стопява.Ако действа, сглобяваме смело- резултата ще е на лице!
При осмотрение от Ваша страна, при влошено състояние на гумените гарнитури на дросела и стъпковият клапан за празен ход, намажете с тънка непрекъсната ивица силикон остойчив на температури.Внимавайте къде мажете, да не излиза особенно навътре.
ПС. Вазелиновият спрей го писах по-горе, и не уточних за какво е .След като почистих дебитомера, после се оказа невъзможно да го сглобя към пластмасовата кутия обратно, гуменото уплътнение се запряташе, така бях лъснал всичко-гумата направо зацепваше в пластмасата.Напръсках леко със вазелинов/селиконов/ спрей за уплатнения, и влезна без усилие, и без да се запрята уплатнението.Можете да използвате всякаква вазелинова смазка, която не е агресивна към гумени и пластмасови уплатнения.
РЕЗУЛТАТ- всички неприятни симптоми изчезнаха, колата работи като нова.Никакво хълцане чудене, претрисане.Динамиката се подобри също като цяло.
Това е в общи линии, съжалявам че не съм 'заснел' процеса.Дано съм обеснил разбираемо.Ако има нещо-просто питайте, с каквото мога ще помогна.
От тези неща съм изчистил стъпковото моторче преди около 3 месеца,защото оборотите ми играеха непрестанно.Имаше моментален ефект от постоянни ниски обороти 800-900.Вчера се хванах и изчистих дросела,но ефекта е нула.Ще се пробвам да кача и снимки от почистването.
При рязко подаване на газ чувам съскане някъде от към дросела и колекторите,но не мога да установя точно от къде идва.
Има и още нещо,като чистих дросела видях вътре в самия колектор на дъното(колектора е пластмасов)имаше утайка като масло.Предполагам това е някакъв мазноч от "хубавата" газ която зареждаме.Самия колектор от вътре беше доста мръсен,но не сам го свалял,видя ми се бая разглобяване а аз не съм чак такъв разбирач.
Та това ми е кахъра,ако някой може да помогне.....

Ето и малко снимки...
Последна промяна от nazdrave69 на 14 сеп 2012, 07:56, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
Първо направи хубава диагностика при кадърен диагностик. Възможни причини за проблемите:
1. Заминала ламбда сонда- трудно можеш да я диагностицираш сам;
2. ЕCT датчик (температурния датчик)- може да се диагностицира от теб с мултицет;
3. TPS- потенциометъра на дроселовата клапа- можеш да го измериш сам с мултицет;
4. Запушен катализатор;
5. Скъсани вакуумни маркучета по двигателя;
6. Неработещ клапан за картерната вентилация.
По всички изброени по- горе вероятни проблеми e писано много във форума, също така там ще намериш и референтните стойности при измерването. Успех и пиши за развръзката!
1. Заминала ламбда сонда- трудно можеш да я диагностицираш сам;
2. ЕCT датчик (температурния датчик)- може да се диагностицира от теб с мултицет;
3. TPS- потенциометъра на дроселовата клапа- можеш да го измериш сам с мултицет;
4. Запушен катализатор;
5. Скъсани вакуумни маркучета по двигателя;
6. Неработещ клапан за картерната вентилация.
По всички изброени по- горе вероятни проблеми e писано много във форума, също така там ще намериш и референтните стойности при измерването. Успех и пиши за развръзката!
Последна промяна от Nebhotep на 12 сеп 2012, 20:18, променено общо 1 път.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
И да не забравяме мръсен/изгорял МАФ сензор при вида на всичката тая гняс по дросела.
Има тема за него.
"Проблема" с газовия инжекцион е, че взима импулси от куплунзите на инжекторите на колата, за впръскване на горивото и си променя ъгъла на запалване в съответствие с останалите сензори, както е на бензин.
п.с. преди време четох, че някой забравил да си обучи компа след ресет "както трябва" първо на бензин, че после да кара на газ - не, щом като колата се кара на газ, след ресет на компа колата се пали, работи на място до загряване, след това се минава на газ и се кара/обучава на газ.
Има тема за него.
"Проблема" с газовия инжекцион е, че взима импулси от куплунзите на инжекторите на колата, за впръскване на горивото и си променя ъгъла на запалване в съответствие с останалите сензори, както е на бензин.
п.с. преди време четох, че някой забравил да си обучи компа след ресет "както трябва" първо на бензин, че после да кара на газ - не, щом като колата се кара на газ, след ресет на компа колата се пали, работи на място до загряване, след това се минава на газ и се кара/обучава на газ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 апр 2008, 14:14
- Модел на автомобила: Ford Escort LX Estate 1998 1.6 16V 90 HP
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
Мнениеот Nebhotep на Сря 12 Сеп, 2012 17:56
Първо направи хубава диагностика при кадърен диагностик. Възможни причини за проблемите:
1. Заминала ламбда сонда- трудно можеш да я диагностицираш сам;
2. ЕCT датчик (температурния датчик)- може да се диагностицира от теб с мултицет;
3. TPS- потенциометъра на дроселовата клапа- можеш да го измериш сам с мултицет;
4. Запушен катализатор;
5. Скъсани вакуумни маркучета по двигателя;
6. Неработещ клапан за картерната вентилация.
Къде се намира ECT , TPC и клапана за картерната вентилация по двигателя та да ги проверя,за катализатора отдавна съм му дигнал мерника ама не смея да го махна за да не се набутам и за ламбда сонда.Казваше ми един майстор преди време че ставало проблем с ламбдата ако се махне катализатора.А и тия вакумни маркучета грам се невиждат заради инсталираната газова уредба.Ще направя снимки на мотора утре за да видите за какво иде реч.
Голямо благодаря на отзовалите се
П.С.Ако можете да ме ориентирате и за диагностицик...
.От София съм....
Мнениеот Nebhotep на Сря 12 Сеп, 2012 17:56
Първо направи хубава диагностика при кадърен диагностик. Възможни причини за проблемите:
1. Заминала ламбда сонда- трудно можеш да я диагностицираш сам;
2. ЕCT датчик (температурния датчик)- може да се диагностицира от теб с мултицет;
3. TPS- потенциометъра на дроселовата клапа- можеш да го измериш сам с мултицет;
4. Запушен катализатор;
5. Скъсани вакуумни маркучета по двигателя;
6. Неработещ клапан за картерната вентилация.
Къде се намира ECT , TPC и клапана за картерната вентилация по двигателя та да ги проверя,за катализатора отдавна съм му дигнал мерника ама не смея да го махна за да не се набутам и за ламбда сонда.Казваше ми един майстор преди време че ставало проблем с ламбдата ако се махне катализатора.А и тия вакумни маркучета грам се невиждат заради инсталираната газова уредба.Ще направя снимки на мотора утре за да видите за какво иде реч.
Голямо благодаря на отзовалите се

П.С.Ако можете да ме ориентирате и за диагностицик...

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
Няма да имаш никакъв проблем с ламбда сондата при премахване на катализатора!
ЕCT сензора е завит отгоре на тялото на термостата, а TPS е отзад на тялото на дросела, който си почистил. Клапана на картерната вентилация е в предната дяскна част на мотора. Ето темата по въпроса: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Добър диагностик: Ники: 0888615364, сервиза е в двора на техникума Хенри Форд. Момчето е работило дълго време в Мото Пфое и знае болежките на фордовете!
ЕCT сензора е завит отгоре на тялото на термостата, а TPS е отзад на тялото на дросела, който си почистил. Клапана на картерната вентилация е в предната дяскна част на мотора. Ето темата по въпроса: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Добър диагностик: Ники: 0888615364, сервиза е в двора на техникума Хенри Форд. Момчето е работило дълго време в Мото Пфое и знае болежките на фордовете!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 апр 2008, 14:14
- Модел на автомобила: Ford Escort LX Estate 1998 1.6 16V 90 HP
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
Благодаря колега Nebhotep за инфото,още днес ще се пробвам да отида до Ники и след това ще го преосмисля проблема отново.

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 апр 2008, 14:14
- Модел на автомобила: Ford Escort LX Estate 1998 1.6 16V 90 HP
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC Помощ
Здравейте отново...
Днес сутринта се хванах и изчистих клапана за картерните газове.Трябва да отбележа,че по мръсно нещо не бях виждал скоро....Киснах го в меглио после го изплакнах хубаво със спирт и след това го пръснах с WD-40.Не съм очаквал че такова малко нещо може да създава такива големи проблеми.До преди малко карах колата а тя вече се изстрелва като ракета и то на газ.Няма и помен от старата "катафалка" която беше.
Отново много благодаря на отзовалите се колеги и нека всеки който кара Форд ZETEC мотор намери 30-тина минути да почисти тази клапа,има невероятна промяна в работата на мотора.Аз лично съм много приятно изненадан от резултата...
Та това е изчистена дроселова клапа и клапата за картерни газове и почти нов ФОРД за каране........
Днес сутринта се хванах и изчистих клапана за картерните газове.Трябва да отбележа,че по мръсно нещо не бях виждал скоро....Киснах го в меглио после го изплакнах хубаво със спирт и след това го пръснах с WD-40.Не съм очаквал че такова малко нещо може да създава такива големи проблеми.До преди малко карах колата а тя вече се изстрелва като ракета и то на газ.Няма и помен от старата "катафалка" която беше.
Отново много благодаря на отзовалите се колеги и нека всеки който кара Форд ZETEC мотор намери 30-тина минути да почисти тази клапа,има невероятна промяна в работата на мотора.Аз лично съм много приятно изненадан от резултата...
Та това е изчистена дроселова клапа и клапата за картерни газове и почти нов ФОРД за каране........

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
Ех колега ако беше направил 2-3 снимки щеше да е супер. Става въпрос за клапана дето се зад изпускателния колектор и от него с гумен мъркуч влиза в всмукателниян, нали. Аз се каня от много време да го чистя, но не съм намерил инфо как се сваля, предполагам излиза с отвертка.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
Не е това колега, ето темата: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
Е точно за този клапан говоря и аз, колегата не е ли чистил него? И все пак как се сваля, като гледам с дърпане, държат го само гарнитурите му.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 25 апр 2008, 14:14
- Модел на автомобила: Ford Escort LX Estate 1998 1.6 16V 90 HP
- Status: Извън линия
Re: Форд Ескорт МК7 1.6 ZETEC РЕШЕН ПРОБЛЕМ
точно,само с отверка се сваля.Е при мен си излезе заедно с маркуча....толкова беше спекылdeathstorm написа:Е точно за този клапан говоря и аз, колегата не е ли чистил него? И все пак как се сваля, като гледам с дърпане, държат го само гарнитурите му.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта