Автоматично включване на фарове,въпрос.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от peigera » 16 сеп 2012, 11:25

А, аз малко се поулях с обясненията но дано да е разбираемо. :lol:

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от bateto_toshko » 16 сеп 2012, 23:44

Знам , че е леко встрани от темата , но все пак да питам ако някой се е сблъсквал.Оригиналното реле за късите следи ли консумираната мощност във веригата при нашите фордове от средата на 90-те(както при мигачите)? Защото , ако не следи другата алтернатива ще е LED крушки за късите , които да си работят на пълна мощност(10-20 w) и схемата която ще ги управлява вече ще е доста по-опростена.По тоя начин бягаме и от споровете с полицаи , относно DRL , къси дълги и т.н.Знам , че до преди 2-3 години led крушките бяха майтап работа , и не даваха добра мощност/осветеност , но сега гледам че цените са паднали и има с добра мощност/цена
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от HACKO » 17 сеп 2012, 09:36

Оргиналното реле е най-обикновено реле и нищо не следи. А дали тези крушки дали ще светят както Халогенните?
При мигачите "следенето" на тока е заради устройството му, има биметална пластина, през която минава тока. Голям ток голямо загряване и голямо време за изстиване, малък ток малко загряване бързо изстиване - мигачите мигат бързо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от bateto_toshko » 17 сеп 2012, 13:02

HACKO написа: А дали тези крушки дали ще светят както Халогенните?
.
Ами засега съм тествал само в къщи обикновени крушки , за домашни условия цокъл E27.Забелязах , че led крушка с 3 w ел.мощност свети като 30-40 w крушка с нажежаема жичка(от старите).За да постигна същото с халогенна (пак е 27) ще ми трябват около 20 w (40 w халоген свети като 55 w с нажежаема жичка).
На кратко по прости сметки ,LED крушка за да свети като 55 w халоген трябва да е около 8-10 w .
Отделен е въпроса за спектъра на светлината който при LED крушките е топло и студено бял.Първия май е за предпочитане защото жълтее.И друго има , че аз тествах в домашни условия , а не на открито.При тази цена мисля , че си заслужава пробата
http://www.ebay.co.uk/itm/H7-Car-DC-12V ... 5740wt_938
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от hunter » 17 сеп 2012, 13:10

И аз гледах за тези LED крушки, но за съжаление интензитета им не е достатъчен за нощно каране, препоръчват ги единствено за фарове за мъгла. Най-силната LED H7 я гледах с ~ 500 lm. а халогенна H7 е 1200-1450, за усилените на различните производители си стигат 1500-1600 lm.

Така и така пиша в темата, някой има ли наблюдения за КАТ и фарове с намален интензитет на дългите, правят ли се проблеми ? Направих си най сетне една схема с MOSFET-транзистор за намаление на фаровете, но още не съм я монтирал. Колебая се дали да намаля дългите на минимум или да го пусна на късите. Лошото при късите е, че ще опича рефлектора, ще горят крушките които в тъмно са съществено важни (да не говорим че трябва да махам фара за смяна и на път няма изобщо да ми се занимава), а и ще трябва да работи на поне 60% мощност за да се виждат, а на дълги на не повече от 25-30% мощност ще работи и вижда.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от bateto_toshko » 17 сеп 2012, 13:20

Добре , тогава друг авангарден въпрос :mrgreen: .Ако накараме предния габарит да работи заедно с късите и сложим 2 x 500 LM , (LED къси +LED габарит) ?Гледал ли си предния габарит къде е заврян , един до друг ли е със крушката на късите...щото ако са много близо пък да не стане беля.....
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
ganador
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 04 мар 2005, 13:24
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-S '00 г.
Местоположение: Montana
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от ganador » 17 сеп 2012, 17:23

Аз пък се замислих друго тия дни. Така и така почти не ползвам "доп. фарове за мъгла", и ако вместо Н7 се постави друга лампа, LED или не-халогенна и се включват за "дневни", какъв ще ми е проблема с КАТ?
Нашата чаша на търпение - най-пълната чаша в света!
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от paci » 17 сеп 2012, 17:41

ganador написа:Аз пък се замислих друго тия дни. Така и така почти не ползвам "доп. фарове за мъгла", и ако вместо Н7 се постави друга лампа, LED или не-халогенна и се включват за "дневни", какъв ще ми е проблема с КАТ?
С Този нисък интелект не си прави експерименти!
На един пич с Mini Cooper тръгнали да му пишат, защото бил на халогени, но той не е бил пуснал такива.
На това чудо габарита е в халогена.
Изображение
Не разбрах каква е била развръзката, но доста здраво са му опънали нервичките.
На тез момченца им е заповядано да пишат.
Не да опазват реда и закона и да регулират движението ... а да пишат.
На тях им е казано да отчитат дейност.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от Doin » 17 сеп 2012, 19:02

paci написа:редактирайте си малко цитатите
С една малка разлика - на нашите Фокуси, 1-ва фаза преди феислифта на халогените си има означението Е4.... за сертификата, фабрични са и не би следвало да има проблем. Какво ли не мислих като варианти докато преди 2-3 седмици сменявайки крушка на халогените не видях това прословуто Е4, и нататък лесно - едно мостче на ключа от контакт на халогени, вместо крушки сложих диоди и сега като съмна контакт светят непрекъснато. Спираха ме ченгета по друг повод,но за това не се заяждали.
Последна промяна от Doin на 17 сеп 2012, 19:47, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от dimkar » 17 сеп 2012, 19:42

А каква е ползата от тези "подобрения"?

Потребителски аватар
ganador
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 04 мар 2005, 13:24
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-S '00 г.
Местоположение: Montana
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от ganador » 17 сеп 2012, 20:34

dimkar написа:А каква е ползата от тези "подобрения"?
Ми, поне да вършат някаква работа, за "дневни" са идеални, според мен.
BTW, Doin, какви диоди си поставил на твоите?
Нашата чаша на търпение - най-пълната чаша в света!
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от dimkar » 17 сеп 2012, 20:56

За мен фаровете за мъгла си имат голямо предимство при лоши метеорологични условия и не би ми минало през акъла сам да си ги прецакам. Още повече, че за тази цел си има далеч по-интелигентни и евтини решения.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от Doin » 17 сеп 2012, 21:54

Подобренията са с цел .. експеримент общо взето. Отдавна обмислям дневни светлини , закупих си готов модул ( вкючване на късите 20 сек след контакт), реших да го монтирам сам... нищо. Мойте две леви ръце ли бяха виновни, модула ли бе калпав - не работи. Четох доста из форумите и се спрях на решението с просто реле, купих необходимите реле, диод и букса за релето, но като видях трябва да мине кабела от алтернатора се отказах. Тогавадойде момента с изгорялата крушка на халогените- тези фарове съм ползвал веднъж за 3 години, едното стъкло е пукнато(облепил съм го с прозрачно фолио за да не влиза вода)... въобще държа ги единствено за красота. Легнах да сменя крушката и видях, че всъщост на тях си има всички необходими означения за сертифициране като дневни светлини. С рулетка проверих отстоянията спрямо наредбата - всичко съвпада. Оригиналните крушки обаче ми се видяха доста слаби и реших да сложа диоди. От Радимекс взех 12 диода по 30 кандела със съпротивления по 100 Ома, вързах ги пробно на левия халоген - денем светеше по-ярко от късите. Повторих процедурата и с десния и така карам вече 3 седмици. В Събота от ключа за светлините намерих плюс след контакт (зелен с черна ивица) и през ключ го вързах за кабела на халогените посредством бързи връзки, за да не пипам излишно където не разбирам. Сега като подам контакт светват халогените, общата консумация на диодите е пренебрежима и не ми пречи на запалването, не включвам габарити, подсветка на таблото, задни светлини, а когато включа на къси с ключа изключвам халогените за да не светят паралелно и да пречат на останалите. Мисля и за вариант вместо ключа да използвам реле, но това съм го оставил за по-нататък. Искам да уточня, че не съм правил никакви модификации на инсталацията, халогените си работят и като халогени, оставил съм гнездата на крушките, така че винаги да мога да ги върна.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.

Мнение от peigera » 17 сеп 2012, 23:24

Ето още един вариант за ентусиазираните.
На двата диода 1N4007 на единия се включва вход от габаритните за да може когато водача включи на габарити схемата да изключва дневните светлини. А на другия се включва сигнал от дългите поради същата причина както с габаритите.
Прикачени файлове
Picture_edit.jpg

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта