Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Мнение от baro » 16 сеп 2012, 10:34

Здравейте колеги ,търсих доста из нета за информация относно газов инжекцион управляван от Megasquirt , но не намерих полезна информация по въпроса.С тази електроника карам вече година и половина и съм много доволен. Газовата ми е обикновена ,но съм решил да сложа газови инжектори и редуктор.Мисля да използвам инсталацията на бензиновите инжектори като когато превключа на газ постоянния плюс от бензиновите инжектори с едно реле да се прехвърли на газовите.При което Мегата да превключва на вторите карти за гориво и запалване.Нека ако някой има някаква информация да сподели като например какви инжектори използва и как да ги направя високоомни ,с резисторна кутия или друг начин.Версията на Мегата е 2.2 HR10.Мерси предварително.
Последна промяна от baro на 17 сеп 2012, 11:06, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Мнение от disc » 16 сеп 2012, 23:00

Всичко което си го намислил е добре...
Въпроса е какво точно ще се получи в крайна сметка! Да кажа че това упражнение вече съм го правил и не останах доволен. Има няколко основни препятствия. Вече си разбрал за инжекторите. Принципно MS-a може да упралява и нискоомни инжектори посредством PWM curent limiting или чрез допълнителна Flyback платка. Идеята и на двата метода е да лимитира и гаси токовете на самоиндукция от инжекторите при затварянето им и ограничаване на консумираният ток. И двата метода съм ги пробвал, сякаш вторият е по-успешен но и двата са достатъчно непостоянни в резултатите си - иначе казано горят транзисторите или на MS-a или на Flyback платката, при все правилни настройки :(.
Това със резисторите не е никаква опция, защото по този начин инжекторите стават много бавни :(. Injector opening time няма да ти стигне за да ги накараш да работят добре :( След като ги забавиш, допълнително ЕФЕКТИВНО ще намалиш дебита им.
Преди години един познат ми каза, че без грижи подкарва каква да е кола на газ със MS, като не прави никакви магарии специално за газовите инжекторите, просто слага по-мощни транзистори в MS-a (IRFZ34N, Pulsed Drain Current=100A). Не си спомням какви точно инжектори ползваше. Макар 99,9% от газовите инжектори да са нискоомни, те не са еднакви! Същото важи и за бензиновите! От както изчезнаха от пазара IRFIZ34N, ползвам като заместител IRFZ34N, за всеки случай.
Да кажем, че по някакъв начин прескочиш проблема с инжекторите - следващото "грешно" нещо е принципа на работа на газовия инжекцион. Нещата доста се различават от бензиновия, най-вече заради самото естество на горивото. Бензина почти не променя качествата си при промяна на температурата си, докато LPG е доста "динамичен". Когато температурата на газта е ниска, той е в течно състояние, трудно се изпарява във всмукателнителните колектори, като при тази промяна на агрегатното си състояние увеличава обема си, и по точи начин ефективно променя съотношението гориво/въздух със страшна сила. Това което казвам, накратко звучи така: при бензина от студен двигател към топъл сместта я обедняваш от богата. При газта би следвало да се направи същото, но защото двигателя не е загрял достатъчно редуктора, газта е концентрирана (сместта е по-богата) и това комбинирано със трудното управление на газовите инжектори дава много лош резултат в работата на двигателя до загряване. Тук вземи под внимание, че моя ГИ примерно вклюва на газ при температура на двигателя 38 градуса и двигателя работи отлично. това мисля ще го постигнеш трудно с МС.
Да кажем, че и този проблем го решиш, като превключваш на газ, чак когато двигателя загрее достатъчно. Остава ти още един проблем за решаване. Двигателя ти е загрял и работи на газ, всичко е ок. Но налягането на газта започва да се променя - независимо дали от температурата на околната среда, или от това че газта в бутилката намалява, или пък от друга причина. МС-а нама да може да компенсира това! Дори и с широколентова ламбда сонда и с включена корекция по ламбда сонда - просто диапазона ще е достатъчно голям за да не се получи както трябва.
МС1 няма алгоритъм за корекция по налягане на горивото, или пък по температура на горивото, което е недостатък в случая.
Комбинирай всички тези проблеми и крайният резултат няма да ти хареса, или поне на мен не ми звучи добре :(
МС3 например има корекция по налягане на горивото както по температура на горивото, достатъчно настройки за да поизгладиш нещата, но МС3 може да прави всички тези неща само и единствено в комбинация с MS3X, а цената на двете ще прескочи значително цената на стандартен газов инжекцион :(
Можеше да ти отговоря накратко - Няма да стане!
Но понеже искаше мнение реших да понапиша нещо от мойте съждения и опит. Във всекидневната ми кола (Фокус) работи стандартен газов инжекцион (Фобос, ако това има значение), имам кабел с който да го настройвам (Фобоса работи по много сходен начин като МС-а, има си карта на горивото, обогатяване до загравяне, обогатявяне при ускорение и т.н.) когато и както си пожелая, но от както е монтиран съм го настроил еднократно и от тогава кабела стой неизползван жабката - просто не се налага. Такъв резултат с МС много трудно ще постигнеш!!!
Не искам да ти похабявам мерака и желанието да чоплиш нещо - ако толкова желаеш може да си поиграеш и да похарчиш някой лев за инжектори и пр., може да намериш начин цялата работа да се подкара и работи задоволително :)
Поздрави!

П.С.: Хардуерната промяна в МС-а ти е лесна. Прави се модификацията за двойни таблици като към копчето за смяна на картите връзваш релето за газовия клапан и спираш захранването на бензиновите инжектори. В същото време пускаш захранването на газовите инжектори. Смяната на двойните таблици ти дава възможност да избереш да имаш и две насторйки за Engine constants! Това ти е нужно за да може да си настроиш газовите инжектори отделно и различно от бензиновите (това включва injector opening time, battery voltage correction, PWM curent limit, PWM Time threshold и най-важното - Required fuel, защото дебита на газовите и бензиновите дюзи не еднакъв!). Като резултат от това единият инжекторен канал се ползва за управление на бензиновите дюзи, а другият инжекторен канал е за управление на газовите. Това налага промяна в ел. инсталацията!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Мнение от baro » 17 сеп 2012, 11:06

Мерси за изчерпателния отговор Ники .Мисля че ще се откажа от тази опция щом има толкова препятствия и незадоволителни резултати.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Мнение от TED » 22 сеп 2012, 12:14

Веднага се сещам за едим пой познат от Смолян със светлосиня Лада 2105 турбо, на газ с мегаскуирт. Подробностите за управлението на газовите дюзи и другите проблеми не ги знам, но ладата е в движение от поне 5 години и прави около 200 к.с. Не говорим за бегачка, човека си я кара всеки ден :)

Съгласен съм с disc за проблемите свързани с това че пропана е съвсем различно гориво от бензина. Този и проблема с управлението на дюзите могат да се решат лесно - Взима се електрониката (контролера, кабелажа и датчиците) от която и да е система за ГИ и предварително направената и настроена кола с мегаскуирт се конвертира на пропан. Това е все едно нормална кола да се конвертира с ГИ. Контролерът на ГИ ще се занимава с корекциите по налягане и температура на газта, също ще управлява и газовите инжектори.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Редуктор и газoви инжектори с Megasquirt

Мнение от disc » 22 сеп 2012, 20:17

:lol:
Идеята е Megasquirt-а да върши тази работа - така и така вече е "на борда". Със ГИ работата е ясна... Нали вече си броил парите за Megasquirt-a, ако може да го свърши, защо да плащаш още. :wink:
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта