разлика между газ и бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

разлика между газ и бензин

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 16:08

Карам Ескорт от '92-а и на газ върви идеално. Когато превключа на бензин, колата започва да прекъсва и гасне, когато е изключена от скорост, а когато подавам газ, педала направо хлътва и почти не ускорява и е невъзможно да се кара. Дали проблемът е в някой датчик или има нещо запушено?

paci :
Хвърли ли едно око преди да питаш ?

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4912
Малко повече за този Ескорт '92 ?
Двигател ?
Карбуратор ?
Моно инжекцион?
Пълен такъФ ?
Оставям ти темата отключена но ако двигателя ти е като в темата на която ти дадох линка ще я заключа

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 18:04

Та Ескорт-а '92 е 1,3 моноинжекция, но има разлика от проблемите на описания. Когато е студен, оборотите на бензин не се променят, стабилни са. Загрее ли, изобщо не държи обороти, когато не е на скорост. Чудя се дали не е от някой топлинен датчик.

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 01 сеп 2006, 10:01

Ако искаш прост отговор на въпроса "Дали е възможно да е от датчик за температура?" - Да, възможно е.

Друг е въпроса, че е по-малко вероятно. Така както описваш че при студен двигател държи обороти когато е студен мисля че е от ламбда сондата.
Пробвай, при загрят двигател да изключиш куплунга на ламбдата и дали тогава ще държи обороти.

Проблемът ти е общо взето като моя, въпреки че един такъв не може да бъде описан с едно изречение и да получиш пълен отговор.

Пробвай да извършиш диагностиката на ЕКУ със светодиода.
В какво състояние ти е въздушния филтър.
Кога се появи проблема? Имало ли е някаква намеса по двигателя/инсталацията преди това?

Дай повече информация за да получиш по-точен отговор, така можем само да говорим наизуст :)
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 01 сеп 2006, 12:41

Да, когато при загрят двигател изключа сондата, тогава държи обороти, но колата изобщо не иска да пали на бензин и почти не върви.

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 01 сеп 2006, 14:14

Колко често си превключвал на бензин?
Т.е. ако си карал само на газ е възможно да е възникнал проблем с дюзата на инжекцията.

Оставал ли си колата без бензин или с много малко бензин?
Възможно е да ти се е повредила бензиновата помпа и да не създава достатъчно налягане или пък да ти е задръстен горивния филтър.

В какво състояние са ти свещите/кабелите?
По мои наблюдения пропан-бутана се запалва от по-слаба искра от колкото бензина.

Пак питам за въздушния филтър в какво състояние е?
Пробвай да свалиш въздушния филтър и да направиш един тестов пробег от 100-200 метра (макар че при мен проблема най-много се изразяваше след първите 500 метра).

Работи ли ти клапана за бензиновите пари (EVAP) ?
Този клапан се отваря при достигната работна температура на ДВГ и натиснат педал на газта (ускорение) като допълнително пуска бензиновите пари в инжекцията и дообогатява сместа.

Катализатор имаш ли?
Ако да, и е оригиналния е възможно да е запушен.

Направи теста със светодиода за да се опитаме да разберем дали датчика на дроселовата клапа и моторчето за празен ход са изправни.

Направи нещо и дай още информация за да се опитаме да локализираме проблема.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 01 сеп 2006, 17:23

Да изключим някои от възможностите. Свещи и кабели са добри - минавал съм компютърна диагностика на газ. Бензиновата помпа е на около 2-3 години, другата беше изгоряла. Бензинов филтър - сменян преди 2 години, но и със стария правеше същото. Въздушен филтър - сменям го на 3-4 хиляди километра заради газта. Прав си, карана е много малко на бензин, върви преди всичко на газ и наистина може да има нещо запушено. Въпросът е къде точно да го търся.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 01 сеп 2006, 21:34

Странно и от други хора съм го чувал това; явно оптималните настройките за газ и бензин са различни?; друга причина е че при дълго каране само на газ се запушват дюзите!

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 02 сеп 2006, 11:43

Компютърна диагностика на газ е газ анализатор, което е съвсем различно от това за което ти говоя.
Имаш диагностичен куплунг в двигателния отсек (черен с червена тапичка).
Четат се грешките на блока за управление и диагностиката се прави на бензин.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 02 сеп 2006, 12:04

Захари написа:Да, когато при загрят двигател изключа сондата, тогава държи обороти, но колата изобщо не иска да пали на бензин и почти не върви.
Ами май си открил проблема. Би трябвало без да съм сигурен при подаване на контакт, компа да проверява датчиците дали са в стойности. При изключена ламбда сонда, няма сигнал и е възможно при тази ситуация компа да е настроен така че да не позволява палене на двигателя.
Поздрави
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта