Липса на мощност на Ескорт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 12:10

Ескортчето не върви като за параметрите и километрите си. Имам 1.8 16V 115 конски сили, които искам да Ви кажа изобщо не отговавят на 115 а по-скоро на 75. Колата е на 230 000 км, двигателя си работи нормално. Колата е обслужена и си нямам и на идея от какво може да е. Майсторчето, което се занимава с колата, който кара същия ескорт но 1,6 90 к.с. е на мнения също че моето ескортче не върви и единственото му предложение е да измерим сгъстяването на сместа да не да има нагар някъде. Дайте някакви идеи какво може да е, защото не е добре работата. Катализатор няма..с резонатно гърне съм, доста от частите са сменяни, маслото с всички видове филтри, ламбда сонда, свещи и кабели, горе-доло всичко е наред. Чакам и вашите мнения
Изображение

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от KOss » 03 окт 2012, 12:24

Дебитомер, температурни датчици? Гледани ли са тия неща?

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 12:32

това не, но температурните датчици какво отношение имат
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от opex » 03 окт 2012, 14:26

Тези за входящия въздух... иди-дойди, но особено температурния, който седи отгоре на термостата, за охлаждащата течност - огромно значение.
МАФ-а също.
Свещите също имат значение - от обикновени от мото-пфое уж за моя двигател до двойна платина на Аутолайт като оригиналните, на моя ескорт 90к.с. имаше огромна разлика.
Напреженията по системата също трябва да са на 6 и то под товар, от опит съм забелязал, че всичко де е ескорт и мондео със зетек мотор е доста чувствително към промяна и падане на напрежението във веригите всичко свързано с компютъра.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 14:56

Ами температурния датчик, ако става въпрос за този който отчита температурата на двигателя и го има като стойности в купето, той е сменян преди 6 месеца. Това МАФ не знам какво е...свещите също са сменяни и то от човек, който има същия форд но с друг двигател и е наясно кои свещи са хубави и кои не.
Изображение

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от KOss » 03 окт 2012, 15:06

bonevstiliyan написа:Ами температурния датчик, ако става въпрос за този който отчита температурата на двигателя и го има като стойности в купето, той е сменян преди 6 месеца. Това МАФ не знам какво е...свещите също са сменяни и то от човек, който има същия форд но с друг двигател и е наясно кои свещи са хубави и кои не.
Датчика който отчита темп на таблото е друг. Другия е само за данни към компа и е важен.

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 15:14

Добре а на диагностика това ще го покаже ли...също така и ТПС-а ми е за смяна. Ако има някъде където правят на форд диагностики и могат да изровят и най-дребните неща.
Изображение

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от KOss » 03 окт 2012, 15:47

bonevstiliyan написа:Добре а на диагностика това ще го покаже ли...също така и ТПС-а ми е за смяна. Ако има някъде където правят на форд диагностики и могат да изровят и най-дребните неща.
Може и да покаже, може и не. А следващата ми мисъл беше ТПС, щом е за смяна ясна е работата. Смени го и ще се оправи.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от opex » 03 окт 2012, 15:52

Ако ТПС-а ти е за смяна първо смени него. Без него компютъра няма да знае колко е отворен дросела, няма да знае и с каква скорост се променя ъгъла му на отваряне, заради което няма да знае колко гориво да подава и към коя горивна карта така да се каже да се ориентира как да промени ъгъла на запалване /дали към плавно ускоряване и ли рязко например/ и ще е нормално колата да не върви като хората, но пък може да се усещя и някакво придърпване докато настъпваш педала, а ти не пишеш за нещо такова. ТПС-а когато колата е на контакт трябва да връща към компютъра около 0.8 волта при затворено положение и около 4.5 волта при напълно отворено, а докато се отваря много плавно и полека стойностите трябва да растат полека и последователно без резки спадове или пикове.
МАФ-а го почистете /има голяма тема за това и какъв спрей се ползва, не разни Мелио-та и ВД40/ след което докато работи колата му замерете напрежението, което връща към компютъра, трябва да е грубо от около 0.7-0.8 волта на празен хода до 4.5-4.7 при пълна газ.
Не си писал коя година е ескорта ти както и от къде си, ако е до 95-та и е с тройния куплунг с червена капачка под предния капак грешките от компютъра може да си ги прочетеш и сам /също има тема/, ако е с 16-пиновата ОБД букса вече става доста трудно ако няма на близо до теб човек с ФорДиаг.
Но общо взето ако човек знае къде да мери с уред и какво в какви граници трябва да показва диагностика не е и нужна, смяна на дефектния чарк и ресет на компа.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 16:07

От София съм...колата е 1998...не съм наясно с автомобилите, както и нямам времето да се образовам че и необходимите инструменти да си търся. Това което каза като симптоми за ТПС-а ги има + това че рязко колата гасне, т.е. както си работи нормални обороти и изведнъж гасне..дори не ми дава шанс да й подам газ за по-високи обороти..също така от време на време държи 1800 оборота на празен ход, затова ми трябва някакво решение от рода отивам в сервиз казвам какви са ми проблемите и да ги решат или просто да я оставя на човек, който може да се ангажира с тези проблеми.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от opex » 03 окт 2012, 16:22

проблема е, че след 95-а в ескортите се слага същия компютър като преди 95 но с лека промяна за преход към новия ОБД стандарт и вече не се четат лесно грешките със светодиод, а трябва да се кара в мото-пфое, защото могат само там да я закачат освен ако нямаш ФорДиаг или приятел с него наоколо.
И понеже в мото-пфое са дръвници по-добре да я закараш на човек, който наистина разбира от форд. Питай fordmaniak, за него се сещам в момента от софия, който може евентуално да ти помогне. И аз мога да замеря каквото трябва, но нямам гараж/сервиз все още, той има.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от KOss » 03 окт 2012, 16:22

bonevstiliyan написа:От София съм...колата е 1998...не съм наясно с автомобилите, както и нямам времето да се образовам че и необходимите инструменти да си търся. Това което каза като симптоми за ТПС-а ги има + това че рязко колата гасне, т.е. както си работи нормални обороти и изведнъж гасне..дори не ми дава шанс да й подам газ за по-високи обороти..също така от време на време държи 1800 оборота на празен ход, затова ми трябва някакво решение от рода отивам в сервиз казвам какви са ми проблемите и да ги решат или просто да я оставя на човек, който може да се ангажира с тези проблеми.
Откачи дебитомера и тпс и виж как е. Симптомите които описваш са при заминал дебитомер в комплект с тпс. Не веднъж съм го виждал на ескорт, мондео, фиеста. Включително и на моя. Може да ти го прочета, но точно вмомента компа на който ми е софтуера е на ремонт.

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 16:54

Един вид ако колата работи по същия начин без тях значи проблема е в тях...и кажи ми моля ти се дебитометъра какво представлява и как да го откача..ТПС знам къде е, но как да го изключа и него
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от opex » 03 окт 2012, 16:58

дебитомера /или МАФ едно и също/ е на тръбата между кутията на въздушния филтър и дросела. Като плочка, с 2 винта на диагонал и букса с 4 проводника.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от KOss » 03 окт 2012, 17:00

bonevstiliyan написа:Един вид ако колата работи по същия начин без тях значи проблема е в тях...и кажи ми моля ти се дебитометъра какво представлява и как да го откача..ТПС знам къде е, но как да го изключа и него
Дебитомера ти е на въздуховода точно между филтърната кутия и маркуча. Голямото кръгло алуминиево тяло с черна кутиика отгоре. Откачаш му просто буксата. По същия начин действаш и с тпс. Откачаш му буксата. Ако няма промяна - ясна е работата. Пробвай да ги разкачиш и едно по едно, и двете едновременно.

Забравих да спомена че ако проблема с гасненето и оборотите е от дебитомера, като го откачиш ще се оправи. Няма да гасне и оборотите ще спрат да играят толкова. Но компа ще игнорира дебитомера защото вече тотално няма да получава сигнал от него и ще мине в отворена таблица. Тоест - ще харчи като зил и няма да върви много.

мод: Използвай бутона "промени"

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 19:26

Откачих дебитометъра, запалих колата и всичко беше наред, т.е. както преди. После откачих ТПС-а запалих колата и се усети липсата на приток на гориво и угасна. После сложих ТПС-а и оставих откачен дебитометъра и имаше лека промяна. Закачих дебитометъра и откачих ТПС-а и все едно нищо не бях направил всичко се нормализира. Закачих всичко запалих колата и усетих някаква по-странна работа на двигателя, както и може би повече вибрации. Тръгнах за едно пробно кръгче и не беше същото. Докато ускорявах колата се забавяше, сякаш си махах газта от педала а не беше така. Създаваше усещането сякаш карам на газ и все едно газ-та е свършила (повечето хора с бензинови коли знаят за какво говоря :) ) и сега не е мн добре технически след направените манипулации
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от opex » 03 окт 2012, 19:47

ами, точно както се държеше моя ескорт, когато МАФ-а беше чисто черен и набъкан с всякакви спечени мърсотии, на 1-ва с газ до ламарината скубва напред, после забива муцуна докато му давам газ и тръгва да глъхне и да гасне. За това пак ти предлагам;) - почисти маф-а.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 03 окт 2012, 19:57

Как да го почистя този дебитометър иии това означава ли че ТПС-а ми е ок
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от opex » 03 окт 2012, 20:11

ТПС-а по-горе ти писах как се замерва.
За МАФ-а отиваш в Конрад и си купуваш спрей G-22. Отвиваш двата винта на МАФ-а и внимателно го изваждаш. Слагаш тръбичката на спрея и пръскаш двете "жички" (грубо казано) от разстояние до 1мм (или въобще колкото се може по-близо) без да ги докосваш по абсолютно никакъв начин, защото са от много финна платинена нишка и има риск да се прекъсне, обилно докато не се лъснат и заискрят като чисто нови.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

bonevstiliyan
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 07 дек 2011, 20:03
Модел на автомобила: Ескорт 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Липса на мощност на Ескорт

Мнение от bonevstiliyan » 04 окт 2012, 10:06

Спрея утре ще е при мен и дано се справя с почистваенто..обаче сега лампата на акумолатора ми светна, което е нещо ново, а акумолатора е сравнително нов на 2 години. И също така работата на двигателя е съвсем различна..не е както преди гладка и равномерна а сега сякаш се изкашля или сякаш нещо не му достига в сместа..гориво или въздух, та това с дебитомера ли е свързано или..
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта