Помпа лукас- форсиране
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Помпа лукас- форсиране
Здравейте, отново. Пак ядове с мондеото - 1.8тди 97г. Появи се леко форсиране на колата сутрин докато загрее. Мисля си , че е от въздух. Вдигнах капака и видях сълзене на нафта от , не знам как да го опиша- нещо като клатан отгоре на помпата с две разклонение. Едното разклонение с маркуче отива към турбокоректора, а към другото е вързан маркуча от възвратната нафта/този от дюзите/. На този клапан отгоре има болт, който евентуално мислех да стегна , но не съм пипал нищо. Помпата е правена миналата година. Благодаря предварително за мненията
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Нещо не те разбрах! От турбокоректора и авансатора излиза обща тръбичка за излишно и после със маркуч се свързва със излишното на помпата и дюзите.Кой болт искаш да стягаш? Този който стяга нипела на излишното към помпата всъщност е клапан! Цъкни една снимка и сподели.
За самофорсирането най-опасно е когато се пукне мембраната на турбокоректора.Извади маркуча който влиза в турбо коректора и когато работи мотора виж излизали нафта от турбокоректора навън.Ако излиза трябва спешно да се ремонтира.
Ако няма нафта там дори и след подълга работа на мотора,значи там всичко е наред и причината за самофорсирането е въздух в системата.
Успех!
За самофорсирането най-опасно е когато се пукне мембраната на турбокоректора.Извади маркуча който влиза в турбо коректора и когато работи мотора виж излизали нафта от турбокоректора навън.Ако излиза трябва спешно да се ремонтира.
Ако няма нафта там дори и след подълга работа на мотора,значи там всичко е наред и причината за самофорсирането е въздух в системата.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Добро утро!
Ще се затрудня да качвам снимки, но вече съм сигурен от къде тече. Значи, отгоре на помпата има метално разклонение с два изхода. Това разклонение е хванато за помпата с болт /мисля че главата е 16-15/. Та това метално разклонение е уплътнено между помпата и болта с метални медни уплътнения /мисля , че са дифтунги/. Би трябвало да ми трябват два дифтунга. Единствено ме притеснява, да не разбъзикам нещо помпата. Сега, като се замисля това метално разклонение отива към турбокоректора, маркуча за излишната нафта и този към резервоара, и последното е към помпата. Малко тъпо обяснявам , защото не съм наясно с нещата. Ако не е станало достатъчно ясно , ще пусна снимки.
Ще се затрудня да качвам снимки, но вече съм сигурен от къде тече. Значи, отгоре на помпата има метално разклонение с два изхода. Това разклонение е хванато за помпата с болт /мисля че главата е 16-15/. Та това метално разклонение е уплътнено между помпата и болта с метални медни уплътнения /мисля , че са дифтунги/. Би трябвало да ми трябват два дифтунга. Единствено ме притеснява, да не разбъзикам нещо помпата. Сега, като се замисля това метално разклонение отива към турбокоректора, маркуча за излишната нафта и този към резервоара, и последното е към помпата. Малко тъпо обяснявам , защото не съм наясно с нещата. Ако не е станало достатъчно ясно , ще пусна снимки.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Спезциалист, сега като огледах пак, става въпрос за първия клапан , който си описал. Мисля, че е уплътнен с дифтунги. Иначе, направих пробата с нафта от турбокоректора и слава богу нямаше.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Значи сменяй двете дифтунги .Няма опасност да сгафиш.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Преди да ги смениш, вземи едно дамско огледалце, и погледни какво става отдолу под клапана- за да си сигурен, а после:VEG написа:Спезциалист, сега като огледах пак, става въпрос за първия клапан , който си описал. Мисля, че е уплътнен с дифтунги. Иначе, направих пробата с нафта от турбокоректора и слава богу нямаше.
specialista написа:Значи сменяй двете дифтунги .Няма опасност да сгафиш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Благодаря за мненията. Проблема се реши след смяна на дифтунгите. Сълзенето на нафта от там изчезна, а още по-хубавото е, че изчезна и това леко форсиране
. Коректора е наред, не тече от никъда, засега
. Следя ги много внимателно течовете след миналата година. Лека и безаварийна


- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Всичко е добре, когато завършва добре. Сега само "газ".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Здравейте!
Отново с ядове. Явно проблема не е баш решен. Вчера сутринта колата отново леко се форсира първите 10 мин. Иначе пали без ядове. Следобяд закачих прозрачен маркуч между помпата и филтера. Не видях нищо нередно, до тази сутрин.Имаше мехури, които вървят от ГНПто към филтера. Като подавам газ мехурите се изтрелват към филтера и не виждам повече, докато не остане пак в покой. Споменах , че не виждам да тече нещо от турбокоректора, дори откачах маркуча към турбото-без течове. Сменил съм въпросните дифтуги, от които виждах теч, но сега няма теч от там. Помисих да не дърпа от подкачващата помпа, но щом мехурите идват от ГНПто май не е от подкачващата. Колата я карам всеки ден и сигурно , ако я оставянеяколко дни, няма да има палене. Не помня дали казах, сменени за маркучетата за излишната нафта. Явно ще се ходи по майстори. Очаквам пак мнения, ако мога нещо сам да свърша да свърша. Благодарности
Отново с ядове. Явно проблема не е баш решен. Вчера сутринта колата отново леко се форсира първите 10 мин. Иначе пали без ядове. Следобяд закачих прозрачен маркуч между помпата и филтера. Не видях нищо нередно, до тази сутрин.Имаше мехури, които вървят от ГНПто към филтера. Като подавам газ мехурите се изтрелват към филтера и не виждам повече, докато не остане пак в покой. Споменах , че не виждам да тече нещо от турбокоректора, дори откачах маркуча към турбото-без течове. Сменил съм въпросните дифтуги, от които виждах теч, но сега няма теч от там. Помисих да не дърпа от подкачващата помпа, но щом мехурите идват от ГНПто май не е от подкачващата. Колата я карам всеки ден и сигурно , ако я оставянеяколко дни, няма да има палене. Не помня дали казах, сменени за маркучетата за излишната нафта. Явно ще се ходи по майстори. Очаквам пак мнения, ако мога нещо сам да свърша да свърша. Благодарности
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Какво значи форсира се, вдига обороти в рамките на 4000-5000, или държи 1200-1500?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Не се форсира повече от 100-150 оборота по мое мнение. На място не се усеща, нали усеща се само второто жило как. Като тръгна колата се ускорява неестествено- с повече газ. Като карам сама си дава малко газ и върви почече, което на някои би им харесало 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Очевидно смуче въздух от някъде - горивопроводи или филтър. По-късно изчезват ли мехурите?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Форсира се защото има въздух. Ако имаш от оригиналните- пластмасови маркучи,- с "бързите" връзки, ги смени с гумени и стегни със скобички, Не знам какъв ти е горивният филтър, но ако е с гумено уплътнение,- може и от там да смуче въздух.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Хора, всичките пропускате момента, че това е само на студено, както колегата казва "първите 10мин".
Аз мисля, че е съвсем нормално, докато загрее да държи 100-200 оборота повече, нали затова има авансатор. Когато е студен мотора е нужно по-богата смес. Може би при теб авансатора коригира малко повече или по-дълго и затова е малко по-пъргав. А ти изпадаш в параноя, щом пали, върви и гори нормално, карай си и не се вживявай, щото може да се вкараш в батака и оттам излизането да е много трудно.
Аз мисля, че е съвсем нормално, докато загрее да държи 100-200 оборота повече, нали затова има авансатор. Когато е студен мотора е нужно по-богата смес. Може би при теб авансатора коригира малко повече или по-дълго и затова е малко по-пъргав. А ти изпадаш в параноя, щом пали, върви и гори нормално, карай си и не се вживявай, щото може да се вкараш в батака и оттам излизането да е много трудно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Окуражаващо Наско. Мерси. Колата след 10 мин се оправя и всичко е ок. има малко параноя
, ама мехурчетата са проблем, май. Ялта, сменени за бързите връзки.

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Само на студено, след което се обезвъздушава,а после в състояние на покой пак засмуква въздух, а не трябва. Значи има проблем, а Лукас-помпите са изключетелно чувствителни при наличие на въздух. Прав си че ако не я караш няколко дни,- няма да запали. Търсене му е майката, между резервоара и двигателя, прогонване на всички връзки.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Aвансаторът не повишава оборотите. За тази работа е моторчето за повишаване на обороти, което ръчка второто лостче на помпата. Ако е от него всичко си е нормално.VEG написа:Окуражаващо Наско. Мерси. Колата след 10 мин се оправя и всичко е ок. има малко параноя, ама мехурчетата са проблем, май. Ялта, сменени за бързите връзки.
Мехурите са проблем.
VEG написа:Не се форсира повече от 100-150 оборота по мое мнение. На място не се усеща, нали усеща се само второто жило как. Като тръгна колата се ускорява неестествено- с повече газ. Като карам сама си дава малко газ и върви почече, което на някои би им харесало
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Мисля да се пробвам с един ремонтен комплект за подкачващата помпа. Сменял съм го преди 2-3г. Ако не се лъжа бяха едно голямо платно, две малки като размер 5ст. с чепове по тях
и няколко пръстене. Ако е уплътнило добре, трябва като натисна бутона и запуша един от входовете да държи бутона долу, или бъркам?

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
само да внеса едно уточнение. Прозрачен е маркуча от резервоара до филтъра /махната е бързата връзка и е закачен от железната снадка до филтъра/ , а от филтъра до ГНПто е сложен маркуч, непрозрачен. Мехурите тръгват от подкачващата към резервоара, натрупват се при железната снадка с прозрачния маркуч, докато не натисна газта да тръгнат към филтъра и ГНПто. Извинявам се, че ви занимавам с толко подробности и пиша малко повече глупости 

-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 20 окт 2011, 15:08
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI GHIA
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Помпа лукас- форсиране
Колеги, благодаря за мненията. Проблема е решен окончателно. Оказа се подкачващата помпа. Видя се даже от къде е дърпалала въздух-имаше нафта около самата конзола и месинговата капачка коята държи пружината и бутона за помпане. Явно не е била добре стегната старата, все па к аз съм го правил преди 2 години. Уплътнението между двете го прави голямата мембрана, коята дефакто прави вакуума. Е купих нова комплект за 22.60 все пак. Стария комплект е здрав и ще го пазя за всеки случай. Иначе нова подкачваща с все конзолата е 69лв. Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта