смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Има акрилнитрил бутадиенов каучук (НБР означение), има флуоро каучук, има керамика. При едната ми кола има още куп материали. Може и блока И главите и да са железни, но охладителната система е пълна с какво ли не. Има охлаждане на скоростите, охлаждане на маслото. Навсякъде са тръбички и уплътнения от различен вид, включително и тефлон. След хубава промивка и тя е пълна от няколко години с G12+. За коли след 1995 според мен е препоръчително да се мине на по-горния вариант антифриз. За такива преди това е до преценка. 

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
И нещо което всъщност изобщо не е за пренебрегване - в крайна сметка какъвто и антифриз да се избере, много е важно да не се пренебрегва неговата навременна смяна!!! Това спестява пари и главоболия впоследствие.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
NBR в контакт с антифриза не трябва да има, флуорокаучукът има изключително добра устойчивост към антифриз http://www.fbs-online.com/Centre/Prod/V ... om-res.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, керамиката е практически химично инертна също. Охладителната система при проектирането е мислена каква да е, като са се съобразили с възможностите за корозия и са сложили нужните материали.
Мондеото до 2000 година е за син антифриз - пред нас има едно такова.
Мондеото до 2000 година е за син антифриз - пред нас има едно такова.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
При натрупвания на гадости и корозия в охладителната система, керамиката се пука. Чисто физично. Не че антифриза и влияе като химия. NBR пръстени има в някои пластмасови тръби към водни помпи/термостати на по-новите коли. А иначе всички коли масово до 2000 година са със син антифриз. Това не значи че другия не им влияе по-добре. Пак пример - скоростите на Понтиака са ми за Дексрон 2 АТФ. Съвсем малко след това излиза Дексрон 3 стандарта. Препоръчва се вече да се ползва той. Нищо че навсякъде по колата пише DEXRON 2 ONLY. И не е търговски трик. Самото масло е подобрено. Колата ми като дойде от USA беше заредена с Дексрон 2. Карах я известно време, проблеми нямаше. Като дойде време за смяна, напълних я пак с Дексрон 2. Всичко си продължи нормално. На следващата смяна реших да я напълня с Дексрон 3 и изненада - температурата на маслото падна, а смяната на предавките стана една идея по-гладка. Определено няма да я върна на стария стандарт.
Така е общо взето с всички течности, като естествено старата течност която е предвидена за колата няма да направи беля ако се сменя навреме и по предписание. Но новия стандарт течност освен че има още по-благоприятен ефект, удължава и интервала за смяна. Червеният и лилавият антифризи поддържат алуминиевите повръхности изключително чисти, което води до по-добър топлообмен, съответно по-добро охлаждане на двигателя и по-силно парно. 


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Червеният е по-агресивен към NBR заради органичните добавки
, другата част на въпроса е че се съмнявам да има NBR след като другата гума е на същата цена и няма проблеми с вода и други водоразтворими неща.
То в края на темата ще се наложи и да уточним кое е червен и кое син антифризи, че в магазина до нас има жълт, а имало и орнажев! А моята кола беше със зелен.

То в края на темата ще се наложи и да уточним кое е червен и кое син антифризи, че в магазина до нас има жълт, а имало и орнажев! А моята кола беше със зелен.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Виж сега ме накара за НБР да се замисля, него мога да го прегледам допълнително. А цветовете ги има в нюанса на дъгата че и повече. Всеки производител налага свой стандарт и съответно цвят, като съответно има съвместимост при антифризите. Аз ги водя по ВАГ стандарта, най-разпространен е като цвят и стандарт. G11 - син, G12 - червен, G12+ - лилав, G12++ - розов. Мисля че фордовския стандарт на отговарящ на G12 е с оранжев цвят, но за спецификацията не се сещам.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Всеки е в правото да си налива каквито си иска чорби в неговата си кола. Но, за мен, е абсолютна глупост да се сменя син антифриз с червен такъв, щото, видиш ли, последният бил извънземен.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Ако очакваш колата ти да стане космически кораб няма да стане. Но ако искаш охладителната система да се чувства малко по-добре слагаш. Но щом няма смисъл и са толкова еднакви не слагайте, те са само за нови коли щото са гадни и им трябва различен антифриз, даже прецакват старите колички. 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Ами, след като толкова години моите коли карат със син антифриз и им няма нищо, поради каква причина трябва да се набутвам с по-скъпия червен, който уж щял да им се отрази благоприятно. Но както казах, всеки е свободен да си прави какво си иска. Търговията трябва да върви. 

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Естествено че проблем няма да се яви веднага. Нещата се виждат ясно и нагледно като се отвори мотор каран с един антифриз и мотор каран с друг. А и защо да е до търговия? Синия антифриз се сменя по-често, другите имат дълъг живот и може да се сменят на до 10г. Така че и от финансова гледна точка нещата не са по-зле. 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
А кога да проверим дали ще се яви? Я да напомня
Има други причини за корозията, не са свързани с антифриза. Това не важи за онази по-малка част двигатели с предразположена към електро или химична корозия комбинация части. Изключение от правилото.
Защо ако антифризът е проблем коли на една възраст идват с чисти повърхности на охладителната система заедно с коли със замърсена? Всичките с обикновения антифриз. Избирам и обслужвам коли на хората и се случва да сравнявам десетки коли в сходно състояние и възраст от един модел с един вид двигател. Истина е, че няма да се появи проблем веднага - понеже няма да се появи и след 10 - 20 години.diesel1.6 написа:как тогава моята водна помпа на ескорта ми е на 31 години, а термостатът ми няма никаква корозия отвътре? Като има химически проблем, то той ще е наличен при всички коли коли в експлоатация.
Има други причини за корозията, не са свързани с антифриза. Това не важи за онази по-малка част двигатели с предразположена към електро или химична корозия комбинация части. Изключение от правилото.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Причината е че в евтиния антифриз липсват някои присадки или са в намалено количество. Има разлика между син и син и червен и червен антифриз. Не само в антикорозионните и мазителните свойства, но и в температурата на замръзване... Но в България всеки гледа евтиното...
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
А каква е разликата в точката на замръзване на синия и червения антифриз?
И да, предпочитам да дам по-малко пари за нещо, което ще ми свърши същата работа, като по-скъпото. И въобще не говоря за евтини ментаци.

И да, предпочитам да дам по-малко пари за нещо, което ще ми свърши същата работа, като по-скъпото. И въобще не говоря за евтини ментаци.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
От G12 нагоре антифризите имат по-ниска точка на замръзване. Както и по-висока точка на кипене. Което води до запазване качествата на течността за по-дълго време. Хубав антифриз от G12 нагоре се сменя на поне 3 пъти по-дълъг интервал от G11, така че не разбирам защо изобщо се говори за по-скъпо? Да, ако някоя кола тече като лейка или го гори и постоянно трябва да и се долива на кочината, то няма смисъл от това, последната и грижа ще е антифриз. 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Температурите с колко са различни може ли малко повече информация и табличка за разреждане? Незамръзващата работа е еднаква




- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Синият антифриз може да не замръзне и на -60*С, но това не е хубаво за двигателя. Така че ми е през оная работа, дали червеният антифриз може да издържи и до -100*С.
Също така синият антифриз издържа достатъчно дълго време без смяна - поне 3-4 години. Подмяната му с червен антифриз също изисква доста усилия. Така че не виждам никаква причина, ако в охладителната система има син антифриз, да се сменя с червен. Обратно също важи.

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Точно това че издържа до тези крайни температури го прави изключително издържлив при нормалната експлоатация. Няма смисъл, тази тема стана на боза отдавна... Жигулските маниери в БГ трудно ще умрат... =D>:
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Ама и полезнаKOss написа: ... тази тема стана на боза ...

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Може да има малка разлика заради добавките. Това ще е страничен ефект - те не са за това, и като се има предвид, че може да се променят с времето, не може да се разчита на тях. Дали синият или червеният ще има разлика надолу или нагоре е непредсказуемо заради поне трите или четири типа добавки в един вид антифриз.
Някой друг да потърси. Само за Мобил имам подръка, розов антифриз, 50% започва да замръзва при -54 някъде, а чистият антифриз без никакви добавки (синият има такива) замръзва при -48 пак при 50% разреждане. Син с добавки не знам как е.
Някой друг да потърси. Само за Мобил имам подръка, розов антифриз, 50% започва да замръзва при -54 някъде, а чистият антифриз без никакви добавки (синият има такива) замръзва при -48 пак при 50% разреждане. Син с добавки не знам как е.
И навикът да се говори без покритие трудно умира. Неслучайно попитах колко голяма е разликата - ще се наложи да се намерят данни за това.KOss написа:Точно това че издържа до тези крайни температури го прави изключително издържлив при нормалната експлоатация. Няма смисъл, тази тема стана на боза отдавна... Жигулските маниери в БГ трудно ще умрат... =D>:
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на антифриз на Фиеста от 1997 г.
Ами точно добавките променят неговите качества. За чист антифриз има ли смисъл да се говори? И защо да е без покритие? Замервал съм различни видове антифриз от ЕДНА марка, при еднакво разреждане показват различни температури. И точно тези добавки държат качествата на антифриза в топ кондиция. То и при маслата основата е една, тоест дай да бухаме М10Д и няма проблем, другото е измишльотина. Чудно ми е Форда ми колко ли минути ще изкара на пистата преди да роди красоти... 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост