Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Здравейте. От около седмица съм с газова. Честно казано не съм много очарован. Създаде ми доста проблеми докато я сложа и в момента продължава. Газовата е втора употреба с ел. изпарител Ловато. Първият проблем беше намирането на плочка, те нямали такава щяли да поръчат 1-2 седмици. Отидох до Хасково намерих плочката и им я занесох. Монтираха газта и хоп изненада няма празен ход, ама никакъв директно гасне. 2 дена вися в сервиза им и след множество проведени от тях разговори с други майстори, вързаха байпас от изпарителя в гофрата над инжекциона (поне не дупчиха имаше оригинален отвор с тапа). Така празен ход на лице. Следващ проблем детонации (кихане) плащам им аз 75 лева за монатаж и бягам за свещи, моите били за смяна щото са с 4 полюса. Съгласих се отидох и купих NGK точно за моята кола предвидени, слагаме ги тръгвам, гасне, пак и пак и пак. Настройват нещо и се постига някакво споразумение между тях и Форда да тръгва с яко форсиране. Оттам пак детонации и трудно тръгване. След още 1-2 настройки в момента тръгва горе долу добре, но пак малко в стил "не мога да карам" или "аз съм стрийт рацер". От време на време си "киха". Проблема главно, е че има едно глъхнене аха аха да изгасне между 1200-1800 оборота откъдето хълцане на втора и при потегляне, гаснене в неподходящи моменти и разход 10лв-30км. Въпроса ми е какво да сменя за да се оправи най-накрая?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Здравей.
Първо провери плочката. Не е важно само да се надяне на дросела. Дифузьора трябва да е 33 мм. K-Jetronic и без това са много капризни, що си слагаш втора употреба изпарител? Като гръмне няколко пъти и ти покриви дебитомера, ще го финишираш. Поне нови мембрани са задължителни, само оригинални Ловато.
За настройката трябва газ анализатор. Иначе е настройка на слух. а това си е вятър работа.
Поздрави
Първо провери плочката. Не е важно само да се надяне на дросела. Дифузьора трябва да е 33 мм. K-Jetronic и без това са много капризни, що си слагаш втора употреба изпарител? Като гръмне няколко пъти и ти покриви дебитомера, ще го финишираш. Поне нови мембрани са задължителни, само оригинални Ловато.
За настройката трябва газ анализатор. Иначе е настройка на слух. а това си е вятър работа.
Поздрави
- blenda
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Здравей,
Моя съвет към теб е смени кабелите на свещите!Това и въздушния филтър са наи-важните консумативи за газта!
Моя съвет към теб е смени кабелите на свещите!Това и въздушния филтър са наи-важните консумативи за газта!
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Мембраните са сменени, кабелите на свещите пробвах с други няма особенна разлика. След смяната на мембраните има някакво подобрение, но мисля, че кучето е заровено другаде. Някакви идеи?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Махаш инджекциона, слагаш си един карбуратор и се прераждаш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Ам то самата система редуктор-кранче-плочка е вид елементарен карбуратор.
Да не би да е неподходяща плочката? На моята докато не засенчих една част от отвора имаше отвратителни проблеми. При тръгване се получаваше пропадане на сместа - обедняване, докато започне да засмуква достатъчно газ - и не можеше да потегля на сравнително ниски обороти. Иначе много готина си ми изглежда плочката.
Опитай с частично запушване на отвора за въздух и след това пак настройка на изпарителя и кранчетата. Плочката е много важна част от системата.
Да не би да е неподходяща плочката? На моята докато не засенчих една част от отвора имаше отвратителни проблеми. При тръгване се получаваше пропадане на сместа - обедняване, докато започне да засмуква достатъчно газ - и не можеше да потегля на сравнително ниски обороти. Иначе много готина си ми изглежда плочката.
Опитай с частично запушване на отвора за въздух и след това пак настройка на изпарителя и кранчетата. Плочката е много важна част от системата.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Да ама има вероятност дебитомера на жеттроника да бърка нещата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Това с запушването на отвора е идея, не че не съм пробвал, но не и с тея мембрани. С какво мислите, че ще стане най-добре? Утре смятам да сменя и филтърчето на газовия клапан. А това с карбуратора много съм го мислил, но доколкото разбрах ми трябва и друга помпа, инсталация ( всмукателя и карбуратора са ясни). 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Може и с електрическата, нали има обратен Бензин. Ква инсталация? Към карбуратора отива само един кабел +12V на контакт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Във форума на RENAULT един човек беше описал конверсията. Няма нужда от различна помпа, просто един тройник, като тръбата за обратния бензин е с намалено сечение. Така помпата няма да работи в натоварен режим, а карбураторът иска доста ниско налягане (0.3 bar), за разлика от инжекциона. А в някои коли (Шкода ли беше - не си спомням) има фабрично помпа с един изход и обратния бензин е от някакъв такъв тройник с клапанчета и всичко.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Преди конверсията, провери ли плочката като диаметър?? Настроиката на слух ли я правят или с газ анализатор?
Много е критично мястото за свързване на щуцера на изравнителя на налягане, на широката част на въздуховода не е същото налягане като на диаметъра на плочката.
Варианта за карбуратор може да стане по два начина.
Единия е със запазване на запалителния модул, като му се търси място в колекторите за датчика за температура на антифриза и се слага клапан за управление на вакуума на MAP сензора.
Другия е с делко и се маха всичко ел от инжекциона и комутатора.
Поздрави
Много е критично мястото за свързване на щуцера на изравнителя на налягане, на широката част на въздуховода не е същото налягане като на диаметъра на плочката.
Варианта за карбуратор може да стане по два начина.
Единия е със запазване на запалителния модул, като му се търси място в колекторите за датчика за температура на антифриза и се слага клапан за управление на вакуума на MAP сензора.
Другия е с делко и се маха всичко ел от инжекциона и комутатора.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Диаметъра не съм го проверил, днес мога да го проверя, нали става въпрос за диаметъра вътре където са много дупчици (основно мисля, че този диаметър играе роля). Щуцера е хванат точно на топчестата част на гофрето (абе точно над филтърната кутия, имаше си дупка и те там навряха маркуча). Къде трябва да е по-точно можеш ли да ми обясниш евентуално да го преместя? Настройката я правят на слух. В момента бронзовия винт е много развит, към 3-4 оборота сигурно, пластмасовия също е към края на хода си развит. Интересното, е че върви известно време много добре и после иска пак настройка, пак развиване на бронзовия
Колкото до минаването на карбуратор, ако наистина не стане с инжекцията мисля, че ще прибегна до този вариант. >:D<:

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Май наистина не засмуква достатъчно газ от плочката.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Преди малко проверих и филтърчето на газта. То е ново, явно при монтажа газаджиите са се сетили да го сменят. Изпадна малко графит, като о поизтупах, но иначе е ново. Проблема разбрах точно кога го прави. Когато е студена върви добре, но след няколко километра, като позагрее започват мизериите, на празен ход работи неравномерно прекасва и при подаване на газ глъхне ( и се опитва да гърми). Някаква идея, предполагам няма как да е от кабели, свещи тъй, като ще си го прави нон стоп или бъркам?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Колкото и невероятно да ти се струва ще ти го кажа
пробвай други кабели и свещи, ако е делко капачката и палеца също 


По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Капачката и палеца ги сменях много наскоро, най-много на 1500, 2000км да са. С други кабели пробвах, но не нови, май и това ще трябва да сменя и то друго не остава вече
Свещите ги смених като ми слагаха газовата с NGK. Ааа и плочката остава да не е правилна и нея ще я мерна утре, баси то аз ще сменя половината двигател преди да се оправи тоа дзвер
А от центровката нещо може ли да е, че газаджията на око я настройваше нещо 



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Как така ще даваш на газаджия да ти пипа центровката и то на око, така и на Москвич не може да направиш центровка, камоли на Форд.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Е даваш не даваш нямаше, той разви болтовете и докато се усетя почукваше делкото с отвертката. Доста го е позавъртял, като гледам старите белези. 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Като се има в предвид, че статичното предварение на CVH мотора е 12градуса, смятай колко е станало щом казваш, че е мръднато доста (газаджиите увеличават предварението).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!
Е не, първо си го върни както си е било, после я направи да не гърми и накрая ако искаш го бутни с 5 градуса напред, но не на око :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта