Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 04 сеп 2010, 11:23
- Модел на автомобила: toyota celica
- Status: Извън линия
Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Здравейте колеги,
След доста четене на форуми и няколко ходенета по сервизи реших да споделя и тук, може пък някои да е минал през същите проблеми.
Та колата е Фокус 2, 2005г., 1.6 Ti-vct, 115к.с. мотор, на около 125К км. Имам я от 2 години и като цяло съм доволен. От известно време(лятото) има вибрации по цялата кола - при движение по магистрала над 90-100км/ч, при подаване газ на по-ниски оборот и при спиране. Преди няколко месеца смених дискове и накладки, вибрациите при спиране намаляха, но не престанаха. По сервизите гледаха предницата - казаха всичко е наред, гумите са. Купих 4 нови зимни гуми, изправих и 4те лети джанти, но вибрациите останаха.
От един сервиз ми казаха че 100% е каре - продавало се само в комплект с полуоска и струва 550лв.
Само че чух че симптомите за каре са чукане при завиване - аз нямам такива.
Освен това карето нямало как да се диагностицира ако не се свали и евентуално рециклира.
Та преди да сменям здрави части бих искал да чуя и други мнения - моля ако някои е имал същите проблеми или знае каква би могла да е причината да сподели
След доста четене на форуми и няколко ходенета по сервизи реших да споделя и тук, може пък някои да е минал през същите проблеми.
Та колата е Фокус 2, 2005г., 1.6 Ti-vct, 115к.с. мотор, на около 125К км. Имам я от 2 години и като цяло съм доволен. От известно време(лятото) има вибрации по цялата кола - при движение по магистрала над 90-100км/ч, при подаване газ на по-ниски оборот и при спиране. Преди няколко месеца смених дискове и накладки, вибрациите при спиране намаляха, но не престанаха. По сервизите гледаха предницата - казаха всичко е наред, гумите са. Купих 4 нови зимни гуми, изправих и 4те лети джанти, но вибрациите останаха.
От един сервиз ми казаха че 100% е каре - продавало се само в комплект с полуоска и струва 550лв.

Освен това карето нямало как да се диагностицира ако не се свали и евентуално рециклира.
Та преди да сменям здрави части бих искал да чуя и други мнения - моля ако някои е имал същите проблеми или знае каква би могла да е причината да сподели

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Чука при завиване външното каре. Когато е износено вътрешното, тресе при ускорение. Не съм убеден, че може да се диагностицира при разглобено състояния, а рециклирането е невъзможно.Scorp1on написа:......
Само че чух че симптомите за каре са чукане при завиване - аз нямам такива.
Освен това карето нямало как да се диагностицира ако не се свали и евентуално рециклира.
.....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 16 юли 2012, 19:49
- Модел на автомобила: Ford Focus II 1.4
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
А може ли единия ден да няма нищо, а на другия да тресе при ускорение от 80 до 100? Защото при мен се получи нещо такова 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Може, при мене е така от 6 години, като е по-изразено със Зимните гуми.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 16 юли 2012, 19:49
- Модел на автомобила: Ford Focus II 1.4
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Благодаря, няма да бързам за сега.
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 16 юли 2012, 19:49
- Модел на автомобила: Ford Focus II 1.4
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
А, някаква информация, колко струва вътрешното каре и някой да е имал същия проблем и да е изчезнал след смяна?
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 17 дек 2011, 21:15
- Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Здравей,
И аз имах подобен проблем с тресене след 90км и след 120 се оправяше.
При мен се оказа от болтовете на джантите , след 100231 по сервизи, случайно разбрах и се оказа точно от тях
Поздрави,
И аз имах подобен проблем с тресене след 90км и след 120 се оправяше.
При мен се оказа от болтовете на джантите , след 100231 по сервизи, случайно разбрах и се оказа точно от тях
Поздрави,
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 16 юли 2012, 19:49
- Модел на автомобила: Ford Focus II 1.4
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Не са били стегнати болтовете ли?
Смятай трябва да погледна че тея сервизи... и аз джанти гуми сменях...

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 23 май 2013, 10:17
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 ti-vct
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Малко да съживя темата, оказва че проблема е доста разпространен и може да е полезно и за други колеги.
От последния ми пост има развитите - скоро ходих отново в сервиз Питстоп и този път ми казаха(след съответния преглед) че било баланс на гуми - съответно ги балансирахме. Вибрациите останаха. Гумите са нови , джантите уж ги изправиха в Диана. Отидох отново и ми казаха че била крива лява главина, която съответно е изкривила новите дискове. Сменихме главината - резултат почти никакъв. Отново си има вибрации при скорост над 90-100км/ч и при спиране. Дисковете били малко криви - до 5мм което е в рамките на допустимото, пък и от тях няма как да тресе при по-висока скорост. Тук е момента да обясна че сервиза от който ми казаха за карето е Бранд Ауто(на бистришко шосе)
Ходих при друг майстор - Стоян от СБА/Мототехника на хладилника, който бил голям специалист по ходова част, та той ми направи реглаж на предница, според него можело и от това да тресе ако колелата имат сходимост едно към друго или навън. Та след реглаж и преглед(каза че предницата била добре, само малки луфтове имало в шарнирните болтове но нищо извън нормата) ходихме да я покараме по околовръстното - и изненада - промяна никаква
Та и майстора се видя в чудо - вика при каране на скорост се усешат вибрации в купето(на г*за) които се предават и на волана съответно. И вика пак крива джанта или баланс гуми. Каза че въобще не е от окачването - вибрациите са отвън и се предават на купето. После се сети че можело да е от втулки на джантите - някои коли имали пластмасови втулки на централния отвор които фиксират джантата да не играе по централната ос.
Малко дълго се получи обяснението ама и ходенето по мъките не е малко ::) Та ако някои има идея за тези втулки (има ли такива за фокус 2 16" джанти)или някаква друга помощ ще съм много благодарен
От последния ми пост има развитите - скоро ходих отново в сервиз Питстоп и този път ми казаха(след съответния преглед) че било баланс на гуми - съответно ги балансирахме. Вибрациите останаха. Гумите са нови , джантите уж ги изправиха в Диана. Отидох отново и ми казаха че била крива лява главина, която съответно е изкривила новите дискове. Сменихме главината - резултат почти никакъв. Отново си има вибрации при скорост над 90-100км/ч и при спиране. Дисковете били малко криви - до 5мм което е в рамките на допустимото, пък и от тях няма как да тресе при по-висока скорост. Тук е момента да обясна че сервиза от който ми казаха за карето е Бранд Ауто(на бистришко шосе)
Ходих при друг майстор - Стоян от СБА/Мототехника на хладилника, който бил голям специалист по ходова част, та той ми направи реглаж на предница, според него можело и от това да тресе ако колелата имат сходимост едно към друго или навън. Та след реглаж и преглед(каза че предницата била добре, само малки луфтове имало в шарнирните болтове но нищо извън нормата) ходихме да я покараме по околовръстното - и изненада - промяна никаква

Та и майстора се видя в чудо - вика при каране на скорост се усешат вибрации в купето(на г*за) които се предават и на волана съответно. И вика пак крива джанта или баланс гуми. Каза че въобще не е от окачването - вибрациите са отвън и се предават на купето. После се сети че можело да е от втулки на джантите - някои коли имали пластмасови втулки на централния отвор които фиксират джантата да не играе по централната ос.
Малко дълго се получи обяснението ама и ходенето по мъките не е малко ::) Та ако някои има идея за тези втулки (има ли такива за фокус 2 16" джанти)или някаква друга помощ ще съм много благодарен
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Вибрации - Фокус 2, 1.6 Ti-Vct
Добре де, твоите джанти не са ли оригинални фордовски? Ако са такива, то тогава изобщо нямаш такива втулки, защото размера на централния отвор си е заводския. Ако джантите не са оригиналните, тогава е напълно възможно и втулките да са причината.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта